Scudo Sports

700x35 mi 700x32 mi?

levent koç

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2013
Mesaj
1.339
Tepki
105
Şehir
mersin
İsim
levent koç
Bisiklet
Sedona
28 jantlı şehir ve tur bisikletime lastik alacağım schwalbe markasını tercih edeceğim.. 700x35 lastik ile 700x32 seçeneği arasında karasız kaldım.. ikisini de kullanmış olan arkadaşların artıları ve eksileri ile yorumlarını bekliyorum bol pedallamalar..
 
Scudo
28 jantlı şehir ve tur bisikletime lastik alacağım schwalbe markasını tercih edeceğim.. 700x35 lastik kullanan arkadaşlarım var.. ben 700x32 ye geçmeyi düşünüyorum.. ikisini de kullanmış olan arkadaşların artıları ve eksileri ile yorumlarını bekliyorum.. sürtünme katsayısı benim için önemli ancak konfordan da taviz vermek istemiyorum.. siz olsanız 2 seçenekten hangisini tercih ederdiniz.. genelde şehir içinde kullanıyorum.. ancak haftada bir günü 50-100 km lik turlara çıkıyoruz.. boyum 1.77 kilom 85 selamlar..
 
Bu soru benim de cevabını merak ettiğim bir konu. Kendim şehir tur bisikletimde 700/40 yani 28*1.6 lastik kullanıyorum. Benim işimi fazlası ile görüyor. Bununla beraber daha ince bir lastikle daha az güç harcanacağının da farkındayım. Her ne kadar bisikletin ağırlığı da güç performans oranına etki ediyorsa da lastik genişliğinin de bu konuda önemli katkıları olduğunu okuduğum forumlardan gördüm. 700/38 kullananlar 700/32 ye geçtiklerinde farkın oldukça iyi ve önemli olduğunu söylüyorlar. Çoğu flat bar yol bisikletinin 700/28 olduğu düşünülürse bence 700/35 yerine 700/32 daha iyi bir seçim olacak gibi. Konforun önemli derecede azalmayacağını ama güç/performans dengesinin farkedilebilir oranda değişeceğini düşünüyorum. Forumlardan edindiğim izlenim bu. Hatta kendim de lastikler ömrünü tamamladığında schwalbe marathon 700/32 seçeceğim gibi. Marathon pluslar daha da iyi koruyor ancak maratonlar da koruma olarak yeterli ve ağırlıklarına bakarsak önemli ölçüde daha hafif görünüyor. Deneyimleri olan arkadaşlar da fikir belirtirse daha netleşebilir konu.
 
  • Beğen
Tepkiler: levent koç
Arada 3 mm fark var. 35 de kullandım 32 de aralarındaki fark için bir şey söyleyemem çünkü iki lastik farklı markalardı. Ama 3 mm size çok büyük bir şey kazandırmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: levent koç
Tur bisikletlerinde 32 hacim lastik-benim için-sınır değerdir. 35 hacim conti desensiz lastikten 32 hacim maxxis overdrive a döndüğümde zaman zaman 30 kg ağırlığında römork kullanmama rağmen stabilite bakımından bir sıkıntım olmadı. Yokuş aşağı bu halde 40 km ile virajlara girebiliyorum. Bir artısı da yüksek basınç ile (90 psi) daha rijit bir sürüşe kavuşmam oldu. Bisikletin hızlanmasındada belki psikolojik olabilir ama bir etkisi var. Uzun tura çıkacak dahi olsam (doğu ülkelerini dışarda bırakacak olursam) 40 hacim dede lastikleri yerine bu lastiği kullanırım.
 
35c schwalbe road cruzer lastiği 4000 km kadar kullandım günlük olarak yeterli lastikler ama turlarda arkaya binen ağırlık yüzünden 65psi maksimum hava yetersiz kalabiliyordu
şimdi 32c marathon green guard kullanıyorum turlarda 90psi basınç sağolsun arka lastik yük altında ezilmiyor akıcılığını koruyor. taşıma kapasitesi olarak da kullandığım lastik 32c ebatta fazlasıyla yeterli değerlere sahip (90kg)
 
  • Beğen
Tepkiler: levent koç
Turlarda eşya taşıyorsan daha kalın lastik 700x35 ve üstü ya da performansa yönelik istiyorsan daha ince 700x32 kullanabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: levent koç
700x32 olarak karar verdim.. yorum yapan arkadaşlara teşekkürler..
 
700x32 greenguard
Yi seçim olabilir, ıslanınca yağmurda biraz ağırlaşıyorlar sanki.
 
700x28c Marathon green guard var bende, yağmurda fren yapınca çok kayıyor.
 
@Reha Oğuz Altuğ

Yapmayın. Tam niyetlenmiştim aynı ürünü almaya. Şu yorumunuz ile sukut-u hayale uğradım.
50-100 TL civarında fiyatı olan ıslak zeminde, kar, buzda minimum kayacak 700*32 lastik arıyorum.
Diğer özellikler önemli değil. Yuvarlanma direnci, patlak koruma önemli değil. Kaymasın yeter. Var mı böyle bir lastik?
 
Bir de (link) inceleyin.700X32c biraz zor bulunsa da ,araştırırsanız daha uygun fiyata da bulabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@hogutmen
Sedat hocanın önerdiği tam aradığınız lastik ;) Patlak önleyici şerit veya sıvı ile de kullanırsanız pek sorun yaşanmaz. Kısa süre de olsa ben bundan kullandım silme iç lastikle beraber. Yol tutuş ve akıcılık anlamında tam ortada, ideal bir lastik yani ;)
 
@SedatT
@Anonim Sağolun ilginiz için. Birazcık pahalı geldi. Dediğim gibi hiçbir özellik aramıyorum. Ne km. ne kullanım ömrü? İsterse 20 TL olsun.
Bir de mesela deyin ki rubenanın şu modeli. Alalım yani. Bir de bol bol piyasada bulalım yani. Nylon olmayan lastik ama tek bildiğimiz bu.
Kauçuk oranı yüksek mi olacak? Arabalar için üretilenler gibi. Bisiklet lastiğinde bu ayırım kodlarla falan yapılmamış mı? Yapılamaz mı?
Neyse işin felsefesine kaçtım galiba biraz.
 
@hogutmen
Rubena kullanmadım idareten 20 liraya taktırdığım dandik bir modeli saymazsak, birşey diyemeyeceğim. Ama linkteki lastik hamur olarak çok tatmin edici. Belki çabuk bitebilecek bir lastik ama ben çok beğendim. Belki gittigidiyor, sanalpazar, n11 gibi sitelerden daha uygun fiyata bulabilirsiniz.
 
35 c sini kullanan biriyim ama gördümki yağmurlu günlerde ön teker özellikle kayıyor bende ön tarafı 35 c dişli aldım ama bisiklet buna uygun yclocross olduğu için
 
Asıl başlık yani konu eski ama konu ile ilgili de yazayım. 32 çok iyi bir kalınlık. 40, 37, 35, 28 kullandım ama 35 ile beraber en iyisiydi diyebilirim rahatlıkla. Evet belki 3mm büyük fark değil ama akıcılıkta tatlı bir avantajı var. Psi yüksek kullanıyorum, yük altında da sorun olmuyor. Bundan sonraki lastiğim de 32 olacak.
 
hadi bütün kötü özellikleri yazalım. Kısa ömürlü, uygun fiyatlı, az kilometre yapacak, gerekirse bir sezonluk, fiyat/performans ürünü bir lastik istiyoruz.

Ancak galiba bisiklet sektöründe lastik galiba biraz ihmal edilmiş. Halbuki lastik belki bisikletin en önemli parçası. Güvenlik çok önemli.

Aslında bu mevzuyu baştan, yeni bir konu başlığında, güncel sitelere bakarak linkleri yenilereyerek, yeniden paylaşmak lazım. :)

Arkadaşın konusuna biraz ayıp oldu. Özür dilerim.
 
@Deniz Tezcan

Bence çok önemli bir hususa değindiniz. Çok güzel bir tecrübe aktarımı. Benim lastiğim 700*38c çamurluğum ile lastiğim arasında neredeyse boşluk yok.
Biraz da o açıdan korkuyorum. Araya birşeyler kaçarsa, ıslak zeminde çizdirmeyelim.
 
@hogutmen
@hogutmen
Bir de şunu akılda tutmak lazım;
Kış mevsiminde lastik patlayınca durup yama yaparken fena halde şifayı kapabiliriz.
Vücut sıcakken soğuğu hele bir de yağmuru yiyerek soğumak tehlikeli.
Belki sırf bu nedenle patlamaya karşı dirençli lastikler takmak avantajlı olabilir ;)
 
Geri