Scudo Sports

A'dan R'ye dağ bisikletinde amortisör, güncel modeller ve acemiler için terminoloji

Çok yararlı bilgiler Halil abi ...ellerien sağlık.

Bu arada şu axonlardaki geri teperken kilitlemeyi bende kulanıyorum bazen yokuşlarda etkili oluyo ve şu ana kadarda maşada o yüzden bir arıza olmadı ayrıca kilitliykende sağlam darbelere karşı 20mm çalışmasınıda seviyorum.

Tekrar teşekkürler,iyi forumlar.
 
Scudo
Bu yararlı çalışma için çok teşekkür ederim.

five
 
Yakın zamanda RST ve Marzocchi markalarınında amortisörlerini incelemeye almanızı dilerim:)

Manitou yu unutmuşum onunda özellikle r7 serisini incelemeye alırsanız sevinirim:)
 
Aslinda sadece Fox, SR Suntour ve Rock Shox'i alacaktim. Cünkü en cok bulunan markalar bunlar. Ancak DT'de cok az model oldugu icin onu da yazdim.

Bir sonraki adimda aklimda Manitou ve RST var. Ama tabi herseyi adminlerden beklememek gerek :) Eger ayni sekilde bir inceleme yazisi yazan arkadasim olursa seve seve konusunu "Amortisörler" basligi altinda sabitlerim :)
 
@HaliliOzturk

Bende bilgi sahibi olabilmek için talepte bulundum yoksa ben seve seve paylaşırdım arkadaşlarımla:)
 
Yazmış olduğun bu bilgiler için ellerine gözlerine sağlık, sadece yeni başlayanlar için değil diğerlerimiz içinde çok aydınlatıcı olmuş.

Hazır Türkiye'de satılmaya başlayan ve teknik özellikleri ile oldukça iddalı olan Magura markasının ilgi çekici bir modelini de müsadenle buraya eklemek istiyorum.

Hava ile çalışan Durin modeli 2009 da SL, Race ve Maraton olarak 3 model ile üretilmiş. Burada dikkat edilmesi gereken nokta büyük ölçüde ağırlığı yaratan kısımları "bacaklar, üst boru ve taç gibi" karbonfiber kullanmadan üreterek 80mm lik maşayı 1350 gr olarak çıkarmışlar. 32mm borular ve çift köprü yapısına sahip olmasına rağmen bu ağırlık değeri gerçekten etkileyici. Esnemezlik ve çalışma şekli üzerinde yazılan çizilen yorumları da okuyunca sanki insan işte maşa budur diyor :)

http://reviews.mtbr.com/interbike/files/2008/09/durin.jpg
 
M seriside gelsin artık. Marzocchi,Manitou ve Magura :D

Çok güzel bir çalışma olmuş. Modeller tamalanınca çok güzel bir klavuz olabilir yeni maşa alacaklara;)
 
@raven1442

Magura'nin gelecegi kesinlestigi icin bu yaziya eklemek farz oldu.

Almanya'daki üreticilerin bir cogu, en üst model bisikletlerinde Magura modellerini kullaniyorlar. Hem bir Alman markasi olmasi, hem de cogu modelinin de Almanya'da üretiliyor olmasi bunda büyük etken.
 
Elinize sağlık birçok arkadaş yararlanıcak die umuyorum
Saygılar
 
@Mert Bağcılar

Benim maşam Rock Shox Tora SL CL-100.Maşa kilitli iken de bir miktar yaylanıyor.Anladığım kadarıyla bu normal ve hatta iyi bir özellik.

Bir sorum var.Genellikle asfaltta ve maşa kilitli olarak kullanıyorum bisikletimi.Yolun kenarındaki rögar kapakları genellikle bir miktar çukurda ve buralardan sürekli geçmek zorunda kalıyorum.Ayrıca izlediğim güzargahta birçok hız kesici kasis var.Bahsettiğim bu çukur ve kasislerden sürekli maşa kilitli halde geçiyor olmamın sakıncası varmı?
 
çok sağol Halil abi
 
Bilgiler İçin Tesekkürler
 
çok yararlı bilgiler saolun ama bişeyi ya ben gormedim ya da siz atladınız ? şaft borusuyla bogazın birbirine bağlanığı parçadan hiç bahsetmediniz (en azından ben bilmediğim için soruyorum ) bogaz aldım yeni ama üst kapağı mı deniyor ne deniyor o parca nın adını sormak istedim hiç bir satıcının internet sitesinde bulamadım yardımcı olursanız sevinirim . . . iyi forumlar
 
Emeğinize sağlık. Çok faydalı ve başarılı bir sunum olmuş.
 
@tunermurat

maşa konusunda o parçanın yeri olmadağı için bahsedilmemiş, çünkü dediğin parça furç kapağı, genelde furç takımının içinde satılır ama rica ederseniz takımdan çıkartıp verebilirler. 3-4 lira bişeydir...
 
Benim aklıma birşey takılıyor: Yağ ile şok abzorbe eden maşalarda kilitli unutup aksiyona girince patlama durumu olabiliyormuş. Peki havalı maşalarda şok abzorbe sistemi yağlımı havalımı? Kapalı unutulunca patlama durumu varmı?

Bildiğim kadarıyla kilitleme işleminde silindirden yağ geçişi engelleniyor ve maşa hareketsiz kalıyor.
 
Geri