HaliliOzturk
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 3 Temmuz 2005
- Mesaj
- 7.156
- Tepki
- 6
Enes, darbeyi yağ ile absorbe eden bir maşa yok.
Maşalar ya yayla, ya havayla, ya da elastomerle darbe emerler. O yağ kısmı, ya maşanın rebound dediğimiz geri tepmesini ayarlayan kısımdır (ki bir açıklıktan yağın geçiş hızını ayarlayarak maşanın kendini geri eski konumuna getirmesini kontrol ederiz) ya da lock out, yani kilit mekanizmasını çalıştırır.
Kilit mekanizması ya mekaniktir, bir tırnak maşayı yerinde sabit tutar, ya da yağlıdır, bir kapak yağ akışını engeller. Elektronik kilitler var ama, onlar sadece maşanın uzaktan kumanda kısmının elektronik olması anlamına geliyor. İçerideki sistem yine aynı.
Havalı maşalar, genelde pahalı maşalar olduğu için yağlı kilitleme sistemine sahipler. Eskiden yağla kilitlenen bir maşayı kilitlediğinde maşa, tabiri caizse kazık keserdi, kımıldatamazdın. Haliyle bu sertlikte maşaya darbe gelince ya conta bir yerden çıkar, ya da aksamda birşey zarar görür kilit bozulurdu. Ama artık yağla kilitlenen hemen hemen hiç bir maşa kazık kesmiyor. Yazıdaki Lockout Force Adjust / Flood Gate kısmı zaten bunu anlatıyor aslında. Rock Shox'tan "Motion Control" sistemi ile kilitlenen amortisör sahibi birisini görürsen, bir defalık Flood Gate'i sonuna kadar açmasını iste, bak o zaman göreceksin, maşayı kilitlesen bile neredeyse hiçbirşey değişmeyecek, maşa oldukça esnek çalışacak. Tüm bunlar işte kilitleme sistemini korumak için.
Maşalar ya yayla, ya havayla, ya da elastomerle darbe emerler. O yağ kısmı, ya maşanın rebound dediğimiz geri tepmesini ayarlayan kısımdır (ki bir açıklıktan yağın geçiş hızını ayarlayarak maşanın kendini geri eski konumuna getirmesini kontrol ederiz) ya da lock out, yani kilit mekanizmasını çalıştırır.
Kilit mekanizması ya mekaniktir, bir tırnak maşayı yerinde sabit tutar, ya da yağlıdır, bir kapak yağ akışını engeller. Elektronik kilitler var ama, onlar sadece maşanın uzaktan kumanda kısmının elektronik olması anlamına geliyor. İçerideki sistem yine aynı.
Havalı maşalar, genelde pahalı maşalar olduğu için yağlı kilitleme sistemine sahipler. Eskiden yağla kilitlenen bir maşayı kilitlediğinde maşa, tabiri caizse kazık keserdi, kımıldatamazdın. Haliyle bu sertlikte maşaya darbe gelince ya conta bir yerden çıkar, ya da aksamda birşey zarar görür kilit bozulurdu. Ama artık yağla kilitlenen hemen hemen hiç bir maşa kazık kesmiyor. Yazıdaki Lockout Force Adjust / Flood Gate kısmı zaten bunu anlatıyor aslında. Rock Shox'tan "Motion Control" sistemi ile kilitlenen amortisör sahibi birisini görürsen, bir defalık Flood Gate'i sonuna kadar açmasını iste, bak o zaman göreceksin, maşayı kilitlesen bile neredeyse hiçbirşey değişmeyecek, maşa oldukça esnek çalışacak. Tüm bunlar işte kilitleme sistemini korumak için.