Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Advent 11.42 v Acera 46.30 = 2x9 Min Maliyet,Max Verim

M.Hamza.Afacan

ikcu.bisiklet
Kayıt
21 Nisan 2021
Mesaj
718
Tepki
1.073
Yaş
37
Şehir
İzmir
İsim
Hamza Afacan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar Merhaba

Bu yazımda uzun süredir düşündüğüm, düşük bütçeyle maksimum verimlilikte kullanabileceğim farklı iki markanın vites parçalarının birleşimiyle oluşturduğum çok amaçlı vites sistemi hakkında deneyimlerimi paylaşmak istedim.

Şimdiye kadar sahip olduğum bisikletleri hobi amacı dışında ağır kış şartları haricinde günlük işe gidip gelirken kullanmaktayım. Evim ve işim arasında ki 25 km'lik rotam düz yolları ve dik yokuşları barındırmakta. İşe yetişme ve sonrasında eve hızlı dönebilme telaşı da buna eklenince, hem yeterince hızlı gidebileceğim hem de olabilecek en kolay şekilde yokuş çıkabileceğim bir bisiklet oluşturmaya karar verdim. Kafamda hedeflediğim hız oranım 4,2 iken , tırmanış oranım ise 0,8'in altında kalmalıydı.

Bunun içinde Shimano ve Sram markalarının tüm grup setlerini araştırmaya başladım. Öncelikle kaç dişli aynakol kullanmam gerektiğine karar vermem gerekiyordu. Tekli aynakol sistemlerinde olabildiğince büyük rubleler kullanılabilmesine rağmen bunlar düz yol performansı olarak benim için yetersizdi.Bunun için 40t veya 42t'ye sahip tekli aynakol tercih edip, ruble de 11.42' ye sahip olsam dahi bu sefer istediğim vites tırmanış oranından çok uzak kalırken , hız oranım da 4'ün altına düşüyordu.Üçlü aynakollu sistemler vites oranlarında geniş oranlar sunsa da , bana göre kullanım kolaylığı sunmadıkları için tercihim dışı kalmışlardı.

Geriye tek çare 2li aynakol kullanmak kalıyordu. 46.30 veya 50.34 aynakol kullanmaya karar verdim.Geriye bana en iyi verimliliği sunacak arka aktarıcıyı bulmam gerekiyordu. Shimano grubunda bana uygun tek aktarıcı 11'li sistem XT-M8000 SGS modeliydi ( (link) ) .Bu aktarıcı önde iki diş farkı 16T olan ikili aynakolla çalışabilirken, arkada 11.42 11'li ruble kullanmaya izin veriyordu. Bunu önde grx600 46.30 veya 105 50.34 aynakollu ön sistemle birleştirebilirdim. Böyle harika bir seti oluşturabilmek için bütçe ayırmaya başlamışken bir taraftan da Sram markasında alternatif aramaya başladım.

Sramda bulduğum alternatif ise arkada gx arka aktarıcı ( (link) ) ve 10.42 ruble ile önde rival ön aktarıcı ve 46.34 aynakol ( (link) ) kullanmaktı

Arayışıma devam ederken bir taraftanda Trek, Specialized, Cannondale, Fuji gibi markaların giriş-orta seviye 9'lu sistem gravel ve mtb bisikletlerinde Microshift'in Advent modelini kullandıklarını gördüm.Bu benim için referans oldu.Ayrıca Decathlon Rockrider ST530 modelinde Advent'in kısa bacak arka aktarıcısını 11.42 9'lu rubleyle kullanmaktaydı.Kullanıcıları da bisikletlerinden ve vites sisteminden gayet memnunlardı. Sonrasında Advent modelini incelediğimde uzun bacak arka aktarıcısının tam benim aradığım ve Shimano'nun XT M8000 arka aktarıcısında olduğu gibi 47T kapasiteye sahip ve ikili aynakolla 11.42 , tekli aynakol ile birlikte 11.46 9'lu rubleleri desteklediğini ayrıca kilitleme özelliği olduğunu gördüm ( (link) ).İşte o an alacağım bisikletle beraber en az 25000 tl'ye mal olacak bu Shimano veya Sram parçalar kullanmak yerine, Microshift Advent kullanmaya karar verdim.

Burada beni tek zorlayan Microshift'in Türkiye'de temsilciliğinin olmaması ve Decathlon da satılan kısa bacak arka aktarıcısı ( (link) ) dışında Advent'in parçalarının ülkemizde hiçbir yerde bulunmamasıydı. İhtiyacım olan parçalar arka aktarıcı, Advent aktarıcılar sadece kendi marka ve model serisinden olan vites kolu ile çalıştıkları için sağ vites kolu ve 11.42 9'lu rubleydi. Bu parçaları en uygun fiyatla Bike24 sitesinde buldum derken forumda @Levent11 arkadaşımın bisikleti Rockrider ST530'dan söktüğü sıfır 11.42 ruble ve Advent sağ vites kolunu sattığını gördüm.Bu benim için büyük bir şanstı.Bana bu parçaları verdiği için kendisine çok teşekkür ediyorum.Sonrasında arka aktarıcımı da sipariş verdim
( (link) ) ve 2 hafta içerisinde elime ulaştı.

Artık parçalarım tedarik etmiştim ve bunlara uygun 2x9 vites sistemli bir bisiklet almam gerekiyordu.Kafamda belirlediğim seçenekler çoktan hazırdı.İlk baktığım Bisan All Trail Sora oldu.Ancak fiyatının bana göre çok pahalı olması, sonrasında hd frenli flat bara dönüştürmek için ekstradan gerekli onca parçanın maliyetini hesaplayınca vazgeçtim. Bir ara Carraro Big 2918 modelini düşündüm.Fakat o kadar geniş lastiklere, ön amortisöre ve onca ağırlığa ihtiyacım yoktu.Ayrıca üzerinde ki 36.22 aynakol benim için yetersizdi.Geriye Peugeot T11 X2 modeli kalmıştı ve bu bisikleti heyecanla satın aldım yeni parçalarımı eskileriyle değiştirdim. Sadece üzerinde ki vites kolları, fren kolları ile birleşik Altus EF-505 modeli olduğu için sağ tarafa MT-200 hd fren kolu ve Shimano yeni bir zincir almam gerekti.

Sonuç olarak tüm bu çalışmamın maliyeti, bisikletle birlikte 26.09.2022 itibariyle bana 10400 TL'ye mal oldu.. Bir de bisikletin üstünde gelen sıfır parçaları (Deore M592 arka aktarıcı, 11.34 shimano ruble ve EF-505 HD Sağ vites fren kolu) satıp maliyeti daha da düşürebileceğimi düşündüğümde tekrar mutlu oluyorum.Vites oranlarında, hız anlamında 4.2, tırmanış olarak da 0.7 rakamını elde ettim Bisikletimle aynı vites oranlarına sahip en uygun bisiklet olan Mosso GVL700 GRX-600'ün güncel satış fiyatının 22799 TL olduğunu görünce de ortaya çıkan bisikletimle gurur duyuyorum.Ayrıca Mosso bu modelde arka aktarıcısı tekli aynakolla kullanmaya uygun olmasına ve teknik verisinde ki kapasite aşımına rağmen satışa sunmuş durumda.

Vakit ayırıp hikayemi okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve hepimizin hayalinde ki bisiklete kavuşmasını diliyorum. Güvenli ve mutlu sürüşler. Sağlıkla kalın.
 

Dosyalar

  • 20221001_155945.jpg
    20221001_155945.jpg
    109,6 KB · Okunma: 186
  • 20221001_160219.jpg
    20221001_160219.jpg
    149,5 KB · Okunma: 176
  • 20221001_160150.jpg
    20221001_160150.jpg
    84,8 KB · Okunma: 166
  • 20221001_160337.jpg
    20221001_160337.jpg
    67,5 KB · Okunma: 155
  • 20221001_160303.jpg
    20221001_160303.jpg
    86,8 KB · Okunma: 143
Scudo
@M.Hamza.Afacan çok güzel görünüyor bisiklet. İlmek ilmek dokumuşsun. Güzel günlerde kullan.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Çok teşekkür ederim kardeşim @Levent11 . Her kullandığımda seni anıyorum. tüm güzellikler seninle olsun
Ben bu konuyu kaçırmışım. Bisikletin düz yolda akıcılığı ve tırmanma olayındaki rahatlığı tatmin edici oldu mu ,sizden duymak isterim. Güle güle kullanın ve güzel sürüşleriniz olsun. :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Çok teşekkür ederim.
Bisikletin düz yol performansından, Ön ve arka aktarıcının uyumu ile, vites gecişleri ve çalışmasından çok memnunum.üzerinde 700.32 lastikler olmasından dolayı gayet seri ve akıcı.
ileride ön vites sistemini sora aktarıcı ve 50.34 aynakolla değiştirip 700.28 lastige gecme planlarim dahilinde .

Tırmanış konusuna gelirsek de en düşük viteste tirmanis oranim 0.72 . Bu oran o kadar rahat hissettiriyor ki en dik yokuslarda bile hic endise etmeme gerek kalmiyor .

Kesinlikle bu tür gelistirmeleri tavsiye ediyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Güle güle bin kardeşim benim,Her şey gönlünce olsun.
 
Güle güle bin kardeşim benim,Her şey gönlünce olsun.
Çok teşekkür ederim kardeşim. hepimiz için tüm güzellikler nasip olsun
microshift advent ten çok memnunum. ama tek dez avantajı ülkemizde yedek parçasının bulunmaması . bisikletleri dikkatli ve bakımlı kullandığımdan benim için bir sorun olmasa da yine de bir dezavantaj

bu yüzden başka bir başlıkta yazdığım ve ülkemizde heryerde bulunan daha ulaşılabilir shimano parçalarla yapılabilecek ve daha uygun bütçeli benzer bir geliştirme tavsiyemi burada da paylaşıyorum . claris setli mekanik disk frenli bir gravel almak yerine daha uygun maliyetli böyle bir çalışmayı öneririm .
********

Alım gücümüzün zayıfladığı ve fiyatların enflasyondan durdurulamaz olduğu şu günlerde şöyle hem verimli hem de uygun maliyetli bir alternatif bırakmak istiyorum acizane

sekizli sistem önde 46.30 ikili aynakol ve arkada 11.40 sekizli ruble kulanan hd frenli bir bisiklet hem hız hem de tırmanma için fiyat performans açısından mükemmel bir seçenek olurdu

shimano 11.40 sekizli ruble ile önde 16 diş farklı aynakol destekleyen 45t kapasiteli acera model sekizli bir arka aktarıcı sundu bu aylarda . linkini atıyorum . (link)

(link)

mesela piyasada en uygun fiyatlı ikili aynakollu sekizli sistem hd frenli bisiklet olan (link) linkte ki bisiklet yukarıda paylaştığım arka aktarıcı ve ruble ile update edilse uygun maliyete çok verimli bir bisiklet ortaya çıkardı. üstelik fren veya vites kolu değişimi gerekmeden bahsettiğim aktarıcı ve ruble ile. 700.28 ince lastiklerle fitness , 700.32 lastiklerle trekking veya gravel ve 700.40 lastiklerle tur amaçlı her yola rahatça kullanılabilir üstelik

böylece hız için 4.2
tırmanış için de 0.75 oranları tümü shimano olan parçalarla tek bisiklette yakalanmış olur
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve Myali
Varsın aktarıcıda öyle kalsın. Baksana acera yeni sunduğu aktarıcı 670 TL. Bence çok mu çok. Bu bence diyerekten yaptığım yorumumdur. Bu sebeple varsın advent olsun. geçişlerde, uyumda sıkıntı yapmıyorsa yedek parça ihtiyacı olancaya kadar devam edilebilir. Ama peugeot bu seçenekle sunarsa tabi dadından yenmezmiş.
Tekerinize taş değmesin, iyi sürüşler.
Çok teşekkür ederim kardeşim. hepimiz için tüm güzellikler nasip olsun
microshift advent ten çok memnunum. ama tek dez avantajı ülkemizde yedek parçasının bulunmaması . bisikletleri dikkatli ve bakımlı kullandığımdan benim için bir sorun olmasa da yine de bir dezavantaj

bu yüzden başka bir başlıkta ülkemizde yazdığım ve heryerde bulunan daha ulaşılabilir shimano parçalarla yapılabilecek ve daha uygun bütçeli benzer bir geliştirme tavsiyemi burada da paylaşıyorum . claris setli mekanik disk frenli bir gravel almak yerine böyle daha uygun maliyetli böyle bir çalışmayı öneririm .
********

Alım gücümüzün zayıfladığı ve fiyatların enflasyondan durdurulamaz olduğu şu günlerde şöyle hem verimli hem de uygun maliyetli bir alternatif bırakmak istiyorum acizane

sekizli sistem önde 46.30 ikili aynakol ve arkada 11.40 sekizli ruble kulanan hd frenli bir bisiklet hem hız hem de tırmanma için fiyat performans açısından mükemmel bir seçenek olurdu

shimano 11.40 sekizli ruble ile önde 16 diş farklı aynakol destekleyen 45t kapasiteli acera model sekizli bir arka aktarıcı sundu bu aylarda . linkini atıyorum . (link)

(link)

mesela piyasada en uygun fiyatlı ikili aynakollu sekizli sistem hd frenli bisiklet olan (link) linkte ki bisiklet yukarıda paylaştığım arka aktarıcı ve ruble ile update edilse uygun maliyete çok verimli bir bisiklet ortaya çıkardı. üstelik fren veya vites kolu değişimi gerekmeden bahsettiğim aktarıcı ve ruble ile. 700.28 ince lastiklerle fitness , 700.32 lastiklerle trekking veya gravel ve 700.40 lastiklerle tur amaçlı her yola rahatça kullanılabilir üstelik

böylece hız için 4.2
tırmanış için de 0.75 oranları tümü shimano olan parçalarla tek bisiklette yakalanmış olur
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Çok teşekkür ederim kardeşim. cümlemizin inşallah

keşke tüm yerli bisiklet markaları bisikletlerini uyum içinde olacak şekilde max verimli parçalarla hazırlayıp müşterilerine sunsa. çünkü yeni bir bisikleti geliştirmek için ihtiyaç duyulan böyle minimal parçalar bile yine de ekstra bir bütçe . onlar mevcut bisikletin üstüne çok az bir fark koyarak bu parçaları tedarik edio bisikletleri satışa çıkarabilirler. tüm markaların 2023 model bisiklet modellerini heyecanla bekliyorum . umarım bir geliştirme yaparlar . çünkü 2021 den beri renk ler dışında pek bir guncelleme yapmadılar .
 
Bendeki advent x'ten oldukça memnunum, bu arada microshift hala eskisi gibi kötü ürünler üretiyor sanılıyor. 5 yıl öncesine kadar iyi ürünleri yoktu.

Tercih yaparken nx ile bunun arasında kalmıştım, iyi ki de nx almamışım. Bazen o kadar hızlı vites atıyor ki yüksek viteslerde vitesin geçip geçmediğini kontrol ettiğim oluyor. Bence çoğu orta seviye setle rahatlıkla kapışır ki ağırlık olarak da üst seviye setlere rakip olabilir.
 
Bendeki advent x'ten oldukça memnunum, bu arada microshift hala eskisi gibi kötü ürünler üretiyor sanılıyor. 5 yıl öncesine kadar iyi ürünleri yoktu.

Tercih yaparken nx ile bunun arasında kalmıştım, iyi ki de nx almamışım. Bazen o kadar hızlı vites atıyor ki yüksek viteslerde vitesin geçip geçmediğini kontrol ettiğim oluyor. Bence çoğu orta seviye setle rahatlıkla kapışır ki ağırlık olarak da üst seviye setlere rakip olabilir.
aynen katılıyorum. vites geçişleri shimano altus acera alivio dan çok daha net ve hızlı.
microshift ile kıyasladığımızda shimano daha iyi gözükse de 9lu sistem advent ve 10lu sistem advent x aktarıcılarının hem kapasite hem de kailte açısından muadili shimano da yok.advent ile advent x in farkı birde adventin çift yapraklı aynakolla kullanıma izin verirken advent x in tek yapraklı aynakolla kullanıma uygun olması

advent x 'in yerini bence shimano da linte ki 11li lsistem m5100 arka aktarıcı doldurabilir (link).
 
9lu sistem advent ve 10lu sistem advent x aktarıcılarının hem kapasite hem de kalite açısından muadili shimano da yok.
Sadece buraya kısmen katılmıyorum, güncel ürünlerden bahsediyordak 4130-5130 aktarıcılar çok iyi ürünler. Sonu 20 değil de 30 olan 10'lu yeni aktarıcılar akıcılık anlamında çok daha iyi olabilir.

Dişli kapasitesi olarak büyük dişli destekleyen saçma sapan birkaç tane daha marka var ama onlar tutmadı. 51 destekleyen başka bir 10'lu aktarıcının olduğunu düşünmüyorum. Bu arada 4130-5130 gibi yeni aktarıcılarda kilit mekanizması yok diye hatırlıyorum, mesele arazi kullanımı ise yine dediğiniz gibi advent x serisi bir tık önde olabilir.

Aynı serinin bile çok farklı ürün seçenekleri var, istediğini seçip alabiliyorsun. Aklımda gravel'e geçmek gibi bir fikir var, bir tane advent x kol alıp aynı seti diğer bisiklete de geçirebilirim. Uyumluluk anlamında bir sıkıntısı yok, bu yüzden oldukça avantajlı benim için.

Bundan önce 9'lu deore set ( alivio kol, lx zincir ) kullanıyordum aynı bisiklette, vites atma hızı olarak arada çok ciddi fark var. Çok daha üst seviye bir sisteme geçene kadar advent x'i değiştirmeyi düşünmüyorum, en azından bir xt set satın almayacaksam kesinlikle değişime gerek yok. Gerçekten bu kadar memnun kalacağım aklıma bile gelmezdi, ayarını düzgün yaptıktan sonra sorunsuz sistemler. Bilmiyorum, advent setli gravel'ler diğerlerine göre daha uygun fiyatlı gibi duruyor. Ben advent x'i bayağı sevdim, advent serisini de denemek isterim. Alternatiflere yönelip te memnun kaldığım çok az ürün var, sizi de çok memnun etmiş.
 
Sadece buraya kısmen katılmıyorum, güncel ürünlerden bahsediyordak 4130-5130 aktarıcılar çok iyi ürünler. Sonu 20 değil de 30 olan 10'lu yeni aktarıcılar akıcılık anlamında çok daha iyi olabilir.

Dişli kapasitesi olarak büyük dişli destekleyen saçma sapan birkaç tane daha marka var ama onlar tutmadı. 51 destekleyen başka bir 10'lu aktarıcının olduğunu düşünmüyorum. Bu arada 4130-5130 gibi yeni aktarıcılarda kilit mekanizması yok diye hatırlıyorum, mesele arazi kullanımı ise yine dediğiniz gibi advent x serisi bir tık önde olabilir.

Aynı serinin bile çok farklı ürün seçenekleri var, istediğini seçip alabiliyorsun. Aklımda gravel'e geçmek gibi bir fikir var, bir tane advent x kol alıp aynı seti diğer bisiklete de geçirebilirim. Uyumluluk anlamında bir sıkıntısı yok, bu yüzden oldukça avantajlı benim için.

Bundan önce 9'lu deore set ( alivio kol, lx zincir ) kullanıyordum aynı bisiklette, vites atma hızı olarak arada çok ciddi fark var. Çok daha üst seviye bir sisteme geçene kadar advent x'i değiştirmeyi düşünmüyorum, en azından bir xt set satın almayacaksam kesinlikle değişime gerek yok. Gerçekten bu kadar memnun kalacağım aklıma bile gelmezdi, ayarını düzgün yaptıktan sonra sorunsuz sistemler. Bilmiyorum, advent setli gravel'ler diğerlerine göre daha uygun fiyatlı gibi duruyor. Ben advent x'i bayağı sevdim, advent serisini de denemek isterim. Alternatiflere yönelip te memnun kaldığım çok az ürün var, sizi de çok memnun etmiş.
Aslında yukarıda sizin dediğinizin aynısını anlatmıştım ( advent x 'in yerini bence shimano da linte ki 11li lsistem m5100 arka aktarıcı doldurabilir (link). ) . shimano nun 10lu aktarıcıları arasında advent x'e rakip olacak bir aktarıcı yok (m5120,m4120 veya m5130). advent x' e erişimde zorluk çekenler için onun yeri ancak 1*11 m5100 ile doldurabilir. zira m5100 ,tekli aynakolla11.51 rubleyi destekliyor.

Microshift'in resmi web sayfasında, instgram ve youtube hesaplarında advent uzun bacağın tekli aynakolla max 11*46 9lu ruble,
advent x'inde max 11.48 10lu ruble ile çalışacağı belirtiliyor. bu oranlar en güncel shimano 9lu ve 10lu sistemlerde bile yok. acizane tavsiyem gayet başarılı olan aktarıcınızı resmi teknik verilerinin aksine başkalarının lafıyla 11.51 10lu ruble ile çalıştırıp yormayın.
******************************************************
bir de advent ve advent x'in hem avantaj hem de dezavantaj olan bir yönü de drob bar için üretilmiş olan vites fren kolları. bu sayede bir mtb aktarıcısı drop bar gravel bir bisiklette kullanılabilir. bence bunun dezavantaj olan yönü ise bu vites fren kollarının claris sora gibi telli sistem olup mekanik disk frenle çalışıyor olmaları. çünkü benim için hd frenler mtb ve gravelin olmazsa olmazları. ( (link) ,(link) )
 
Hocam bilgiyi zaten teknik servisten aldım.
Alıntılayamadım galiba.
 
Hocam ikimiz de meramımızı gayet güzel anlatabiliyoruz. ama bir konuda fikir ayrılığı içindeyiz. sıkıntı yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Genelde renkler dışında pek bir geliştirme yapmıyorlar. Kadroda arge yapan sürekli üzerine koyan firmalar belli, sürekli aerodinanizm, ağırlık, rijitlik olarak üzerine sürekli arge yapıp bir şeyler koymaya çalışan firmalar Trek, Specialized, Scott gibi ancak onlarında artık yanlarına yaklaşılamaz hale geldi. Eskiden bir anda cebi yakacak şekilde fiyatları vardı. Şuanda bir anda değil cebi, evi yakacak şekilde fiyatlara ulaştılar. En iyi bisiklet sahip olduğundur ve en iyi bisiklet aşık olduğundur diye bir sözüm var benim. Şuanda söylemek istiyorum.

Çok teşekkür ederim kardeşim. cümlemizin inşallah

keşke tüm yerli bisiklet markaları bisikletlerini uyum içinde olacak şekilde max verimli parçalarla hazırlayıp müşterilerine sunsa. çünkü yeni bir bisikleti geliştirmek için ihtiyaç duyulan böyle minimal parçalar bile yine de ekstra bir bütçe . onlar mevcut bisikletin üstüne çok az bir fark koyarak bu parçaları tedarik edio bisikletleri satışa çıkarabilirler. tüm markaların 2023 model bisiklet modellerini heyecanla bekliyorum . umarım bir geliştirme yaparlar . çünkü 2021 den beri renk ler dışında pek bir guncelleme yapmadılar .
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
******************************************************
bir de advent ve advent x'in hem avantaj hem de dezavantaj olan bir yönü de drob bar için üretilmiş olan vites fren kolları. bu sayede bir mtb aktarıcısı drop bar gravel bir bisiklette kullanılabilir. bence bunun dezavantaj olan yönü ise bu vites fren kollarının claris sora gibi telli sistem olup mekanik disk frenle çalışıyor olmaları. çünkü benim için hd frenler mtb ve gravelin olmazsa olmazları. ( (link) ,(link) )
Bu konuda bende öyle düşünüyorum. STI kol tipi kollarda her ne kadar hd kollar olsa da çoğunluk olarak ve maliyet bakımından uygun olmasından dolayı telli kollar daha çok. Yol bisikletindeki 105 frenlerim mekanik disk frenden çok daha iyiydi. Hele ki hidroliği kullandıktan sonra mekanik disk son tercihim olur. Ama öte yandan bakıyorum, özellikle Amerikalı gravel/adventure bisiklet kullanalar mekanik disk freni de çok tercih ediyor. Farklı firmalara ait ürünlere ulaşabiliyor olmaları da buna sebep olabilir. Örneğin linkteki Bisikletin sadece kadrosu 2-3K $ üzerinde karbon jant vs bakıyorsun mekanik fren kullanıyor. Alım gücü belli yerinde ama mekanik fren kullanmasındaki sebep ne diye düşünmüyor değilim. Gördüğüm kadarı ile o da microshift kullanıyor. Diğer bisikletinde barend shiftrer kullanıyordu.

 

Dosyalar

  • IMG_20221108_114742.jpg
    IMG_20221108_114742.jpg
    74,6 KB · Okunma: 21
...Ama öte yandan bakıyorum, özellikle Amerikalı gravel/adventure bisiklet kullanalar mekanik disk freni de çok tercih ediyor. Farklı firmalara ait ürünlere ulaşabiliyor olmaları da buna sebep olabilir. Örneğin linkteki Bisikletin sadece kadrosu 2-3K $ üzerinde karbon jant vs bakıyorsun mekanik fren kullanıyor. Alım gücü belli yerinde ama mekanik fren kullanmasındaki sebep ne diye düşünmüyor değilim...


Uzun turcuların ya da uzun süre şehirden uzak dağ-tepe gezegenlerin neredeyse tamamı (benim bildiklerimin tamamı) mekanik fren türlerini (hidrolik olmayan ve işçiliği kolay olan her türü) kullanıyor. Soranlara verdikleri cevap fren arızalarına karşı böyle olması gerektiği.
 
Genelde renkler dışında pek bir geliştirme yapmıyorlar. Kadroda arge yapan sürekli üzerine koyan firmalar belli, sürekli aerodinanizm, ağırlık, rijitlik olarak üzerine sürekli arge yapıp bir şeyler koymaya çalışan firmalar Trek, Specialized, Scott gibi ancak onlarında artık yanlarına yaklaşılamaz hale geldi. Eskiden bir anda cebi yakacak şekilde fiyatları vardı. Şuanda bir anda değil cebi, evi yakacak şekilde fiyatlara ulaştılar. En iyi bisiklet sahip olduğundur ve en iyi bisiklet aşık olduğundur diye bir sözüm var benim. Şuanda söylemek istiyorum.
kesinlikle katılıyorum. bugün meraktan Bisan ın web sayfasından fiyat listesini indirdim ve gözlerime inanamadım. şöyle özetleyim. claris setli all trailin güncel fiyatı 2022 ocak ta ki grx 600 setli all trail fiyatını geçmiş durumda.Allah bisiklet almak isteyen herkese hayalinde ki bisikleti nasip etsin.
Bu konuda bende öyle düşünüyorum. STI kol tipi kollarda her ne kadar hd kollar olsa da çoğunluk olarak ve maliyet bakımından uygun olmasından dolayı telli kollar daha çok. Yol bisikletindeki 105 frenlerim mekanik disk frenden çok daha iyiydi. Hele ki hidroliği kullandıktan sonra mekanik disk son tercihim olur. Ama öte yandan bakıyorum, özellikle Amerikalı gravel/adventure bisiklet kullanalar mekanik disk freni de çok tercih ediyor. Farklı firmalara ait ürünlere ulaşabiliyor olmaları da buna sebep olabilir. Örneğin linkteki Bisikletin sadece kadrosu 2-3K $ üzerinde karbon jant vs bakıyorsun mekanik fren kullanıyor. Alım gücü belli yerinde ama mekanik fren kullanmasındaki sebep ne diye düşünmüyor değilim. Gördüğüm kadarı ile o da microshift kullanıyor. Diğer bisikletinde barend shiftrer kullanıyordu.

bende bunu gözlemledim. amerika da mekanik disk fren kullanımı avrupa dan daha fazla. mesela cannondale topstone modelinde mekanik disk frenle advent x seçeneği de sunarken avrupalı üreticiler kolaya kaçıp onun yerine ürün gamlarında grx 400 setli modeli bulunduruyorlar.
Uzun turcuların ya da uzun süre şehirden uzak dağ-tepe gezegenlerin neredeyse tamamı (benim bildiklerimin tamamı) mekanik fren türlerini (hidrolik olmayan ve işçiliği kolay olan her türü) kullanıyor. Soranlara verdikleri cevap fren arızalarına karşı böyle olması gerektiği.
@Spartiat telli fren sistemlerini kullanan arkadaşların bu dayanağını çok mantıklı buluyorum. haklılar . hd frenin frenleme kalitesi de harika. ama uzun turlarda bu riski göze almamak da haklı bir tercih.
********************************
bu arada dostlarım yakında bu başlığın benzeri bir süprizim daha olacak. Kullanacağım bisiklet Bisan rx9200

sahibinden de araştırma yaparken 2 ay önce 40 lı yaşlarda bir beyefendi tarafından 1 sene önce alınmış ama hiç kullanılmamış gerçekten sıfır durumda bir Bisan rx 9200 claris e denk gelmiştim. favlarımda duruyordu. İlan tarihi haziran ayıydı. fiyatı çok uygun olduğundan satıldığını ve sahibinin ilanda unuttuğunu sanmıştım.

bugün Bisan ın fiyat listesini görünce fiyatı bu fırsatı kaçramayacağım seviyede kalınca bir ümit aradım. fiyatta anlaştık ve koştur koştur iş çıkışı İzmirden seferihisara gidip aldım. Allaha şükürler olsun bisiklet gerçekten hiç kullanılmamış durumdaydı.

Bisanın rx 9200 ün kadrosunu konik ön maşasından , arka göbek kısmının büyük rubleler almaya müsait olmasından dolayı çok arzuluyordum. birde alın borusu, sele borusu ve aluminyum maşasında ki tamamen silinmiş kaynak işçiliğinden dolayı da beğeniyordum

Bu bisiklette ki claris ön vitesi yukarıda bahsettiğim 11.40 sekizli ruble, acera aktarıcı ve uygun parçalarla birleştirip kumpas frenli Carraro sportive x , giant fastroad benzeri 700.25 lastikli flat barlı fitness yol bisikletine dönüştürmeyi planlıyorum.

bir yanımda drop barlı halini bozma ve t11' in yanında bunun da tadını böyle çıkar diyor. tüm dostlarım önerilerinize açığım. @Spartiat ve @MakRo hocalarım tavsiyelerinizi bekliyorum. P0001PR100102831-2-2.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n
Geri