M.Hamza.Afacan
ikcu.bisiklet
- Kayıt
- 21 Nisan 2021
- Mesaj
- 718
- Tepki
- 1.074
- Yaş
- 37
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Hamza Afacan
- Başlangıç
- 1996—97
- Bisiklet
- Bisan
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Arkadaşlar Merhaba
Bu yazımda uzun süredir düşündüğüm, düşük bütçeyle maksimum verimlilikte kullanabileceğim farklı iki markanın vites parçalarının birleşimiyle oluşturduğum çok amaçlı vites sistemi hakkında deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Şimdiye kadar sahip olduğum bisikletleri hobi amacı dışında ağır kış şartları haricinde günlük işe gidip gelirken kullanmaktayım. Evim ve işim arasında ki 25 km'lik rotam düz yolları ve dik yokuşları barındırmakta. İşe yetişme ve sonrasında eve hızlı dönebilme telaşı da buna eklenince, hem yeterince hızlı gidebileceğim hem de olabilecek en kolay şekilde yokuş çıkabileceğim bir bisiklet oluşturmaya karar verdim. Kafamda hedeflediğim hız oranım 4,2 iken , tırmanış oranım ise 0,8'in altında kalmalıydı.
Bunun içinde Shimano ve Sram markalarının tüm grup setlerini araştırmaya başladım. Öncelikle kaç dişli aynakol kullanmam gerektiğine karar vermem gerekiyordu. Tekli aynakol sistemlerinde olabildiğince büyük rubleler kullanılabilmesine rağmen bunlar düz yol performansı olarak benim için yetersizdi.Bunun için 40t veya 42t'ye sahip tekli aynakol tercih edip, ruble de 11.42' ye sahip olsam dahi bu sefer istediğim vites tırmanış oranından çok uzak kalırken , hız oranım da 4'ün altına düşüyordu.Üçlü aynakollu sistemler vites oranlarında geniş oranlar sunsa da , bana göre kullanım kolaylığı sunmadıkları için tercihim dışı kalmışlardı.
Geriye tek çare 2li aynakol kullanmak kalıyordu. 46.30 veya 50.34 aynakol kullanmaya karar verdim.Geriye bana en iyi verimliliği sunacak arka aktarıcıyı bulmam gerekiyordu. Shimano grubunda bana uygun tek aktarıcı 11'li sistem XT-M8000 SGS modeliydi ( (link) ) .Bu aktarıcı önde iki diş farkı 16T olan ikili aynakolla çalışabilirken, arkada 11.42 11'li ruble kullanmaya izin veriyordu. Bunu önde grx600 46.30 veya 105 50.34 aynakollu ön sistemle birleştirebilirdim. Böyle harika bir seti oluşturabilmek için bütçe ayırmaya başlamışken bir taraftan da Sram markasında alternatif aramaya başladım.
Sramda bulduğum alternatif ise arkada gx arka aktarıcı ( (link) ) ve 10.42 ruble ile önde rival ön aktarıcı ve 46.34 aynakol ( (link) ) kullanmaktı
Arayışıma devam ederken bir taraftanda Trek, Specialized, Cannondale, Fuji gibi markaların giriş-orta seviye 9'lu sistem gravel ve mtb bisikletlerinde Microshift'in Advent modelini kullandıklarını gördüm.Bu benim için referans oldu.Ayrıca Decathlon Rockrider ST530 modelinde Advent'in kısa bacak arka aktarıcısını 11.42 9'lu rubleyle kullanmaktaydı.Kullanıcıları da bisikletlerinden ve vites sisteminden gayet memnunlardı. Sonrasında Advent modelini incelediğimde uzun bacak arka aktarıcısının tam benim aradığım ve Shimano'nun XT M8000 arka aktarıcısında olduğu gibi 47T kapasiteye sahip ve ikili aynakolla 11.42 , tekli aynakol ile birlikte 11.46 9'lu rubleleri desteklediğini ayrıca kilitleme özelliği olduğunu gördüm ( (link) ).İşte o an alacağım bisikletle beraber en az 25000 tl'ye mal olacak bu Shimano veya Sram parçalar kullanmak yerine, Microshift Advent kullanmaya karar verdim.
Burada beni tek zorlayan Microshift'in Türkiye'de temsilciliğinin olmaması ve Decathlon da satılan kısa bacak arka aktarıcısı ( (link) ) dışında Advent'in parçalarının ülkemizde hiçbir yerde bulunmamasıydı. İhtiyacım olan parçalar arka aktarıcı, Advent aktarıcılar sadece kendi marka ve model serisinden olan vites kolu ile çalıştıkları için sağ vites kolu ve 11.42 9'lu rubleydi. Bu parçaları en uygun fiyatla Bike24 sitesinde buldum derken forumda @Levent11 arkadaşımın bisikleti Rockrider ST530'dan söktüğü sıfır 11.42 ruble ve Advent sağ vites kolunu sattığını gördüm.Bu benim için büyük bir şanstı.Bana bu parçaları verdiği için kendisine çok teşekkür ediyorum.Sonrasında arka aktarıcımı da sipariş verdim
( (link) ) ve 2 hafta içerisinde elime ulaştı.
Artık parçalarım tedarik etmiştim ve bunlara uygun 2x9 vites sistemli bir bisiklet almam gerekiyordu.Kafamda belirlediğim seçenekler çoktan hazırdı.İlk baktığım Bisan All Trail Sora oldu.Ancak fiyatının bana göre çok pahalı olması, sonrasında hd frenli flat bara dönüştürmek için ekstradan gerekli onca parçanın maliyetini hesaplayınca vazgeçtim. Bir ara Carraro Big 2918 modelini düşündüm.Fakat o kadar geniş lastiklere, ön amortisöre ve onca ağırlığa ihtiyacım yoktu.Ayrıca üzerinde ki 36.22 aynakol benim için yetersizdi.Geriye Peugeot T11 X2 modeli kalmıştı ve bu bisikleti heyecanla satın aldım yeni parçalarımı eskileriyle değiştirdim. Sadece üzerinde ki vites kolları, fren kolları ile birleşik Altus EF-505 modeli olduğu için sağ tarafa MT-200 hd fren kolu ve Shimano yeni bir zincir almam gerekti.
Sonuç olarak tüm bu çalışmamın maliyeti, bisikletle birlikte 26.09.2022 itibariyle bana 10400 TL'ye mal oldu.. Bir de bisikletin üstünde gelen sıfır parçaları (Deore M592 arka aktarıcı, 11.34 shimano ruble ve EF-505 HD Sağ vites fren kolu) satıp maliyeti daha da düşürebileceğimi düşündüğümde tekrar mutlu oluyorum.Vites oranlarında, hız anlamında 4.2, tırmanış olarak da 0.7 rakamını elde ettim Bisikletimle aynı vites oranlarına sahip en uygun bisiklet olan Mosso GVL700 GRX-600'ün güncel satış fiyatının 22799 TL olduğunu görünce de ortaya çıkan bisikletimle gurur duyuyorum.Ayrıca Mosso bu modelde arka aktarıcısı tekli aynakolla kullanmaya uygun olmasına ve teknik verisinde ki kapasite aşımına rağmen satışa sunmuş durumda.
Vakit ayırıp hikayemi okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve hepimizin hayalinde ki bisiklete kavuşmasını diliyorum. Güvenli ve mutlu sürüşler. Sağlıkla kalın.
Bu yazımda uzun süredir düşündüğüm, düşük bütçeyle maksimum verimlilikte kullanabileceğim farklı iki markanın vites parçalarının birleşimiyle oluşturduğum çok amaçlı vites sistemi hakkında deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Şimdiye kadar sahip olduğum bisikletleri hobi amacı dışında ağır kış şartları haricinde günlük işe gidip gelirken kullanmaktayım. Evim ve işim arasında ki 25 km'lik rotam düz yolları ve dik yokuşları barındırmakta. İşe yetişme ve sonrasında eve hızlı dönebilme telaşı da buna eklenince, hem yeterince hızlı gidebileceğim hem de olabilecek en kolay şekilde yokuş çıkabileceğim bir bisiklet oluşturmaya karar verdim. Kafamda hedeflediğim hız oranım 4,2 iken , tırmanış oranım ise 0,8'in altında kalmalıydı.
Bunun içinde Shimano ve Sram markalarının tüm grup setlerini araştırmaya başladım. Öncelikle kaç dişli aynakol kullanmam gerektiğine karar vermem gerekiyordu. Tekli aynakol sistemlerinde olabildiğince büyük rubleler kullanılabilmesine rağmen bunlar düz yol performansı olarak benim için yetersizdi.Bunun için 40t veya 42t'ye sahip tekli aynakol tercih edip, ruble de 11.42' ye sahip olsam dahi bu sefer istediğim vites tırmanış oranından çok uzak kalırken , hız oranım da 4'ün altına düşüyordu.Üçlü aynakollu sistemler vites oranlarında geniş oranlar sunsa da , bana göre kullanım kolaylığı sunmadıkları için tercihim dışı kalmışlardı.
Geriye tek çare 2li aynakol kullanmak kalıyordu. 46.30 veya 50.34 aynakol kullanmaya karar verdim.Geriye bana en iyi verimliliği sunacak arka aktarıcıyı bulmam gerekiyordu. Shimano grubunda bana uygun tek aktarıcı 11'li sistem XT-M8000 SGS modeliydi ( (link) ) .Bu aktarıcı önde iki diş farkı 16T olan ikili aynakolla çalışabilirken, arkada 11.42 11'li ruble kullanmaya izin veriyordu. Bunu önde grx600 46.30 veya 105 50.34 aynakollu ön sistemle birleştirebilirdim. Böyle harika bir seti oluşturabilmek için bütçe ayırmaya başlamışken bir taraftan da Sram markasında alternatif aramaya başladım.
Sramda bulduğum alternatif ise arkada gx arka aktarıcı ( (link) ) ve 10.42 ruble ile önde rival ön aktarıcı ve 46.34 aynakol ( (link) ) kullanmaktı
Arayışıma devam ederken bir taraftanda Trek, Specialized, Cannondale, Fuji gibi markaların giriş-orta seviye 9'lu sistem gravel ve mtb bisikletlerinde Microshift'in Advent modelini kullandıklarını gördüm.Bu benim için referans oldu.Ayrıca Decathlon Rockrider ST530 modelinde Advent'in kısa bacak arka aktarıcısını 11.42 9'lu rubleyle kullanmaktaydı.Kullanıcıları da bisikletlerinden ve vites sisteminden gayet memnunlardı. Sonrasında Advent modelini incelediğimde uzun bacak arka aktarıcısının tam benim aradığım ve Shimano'nun XT M8000 arka aktarıcısında olduğu gibi 47T kapasiteye sahip ve ikili aynakolla 11.42 , tekli aynakol ile birlikte 11.46 9'lu rubleleri desteklediğini ayrıca kilitleme özelliği olduğunu gördüm ( (link) ).İşte o an alacağım bisikletle beraber en az 25000 tl'ye mal olacak bu Shimano veya Sram parçalar kullanmak yerine, Microshift Advent kullanmaya karar verdim.
Burada beni tek zorlayan Microshift'in Türkiye'de temsilciliğinin olmaması ve Decathlon da satılan kısa bacak arka aktarıcısı ( (link) ) dışında Advent'in parçalarının ülkemizde hiçbir yerde bulunmamasıydı. İhtiyacım olan parçalar arka aktarıcı, Advent aktarıcılar sadece kendi marka ve model serisinden olan vites kolu ile çalıştıkları için sağ vites kolu ve 11.42 9'lu rubleydi. Bu parçaları en uygun fiyatla Bike24 sitesinde buldum derken forumda @Levent11 arkadaşımın bisikleti Rockrider ST530'dan söktüğü sıfır 11.42 ruble ve Advent sağ vites kolunu sattığını gördüm.Bu benim için büyük bir şanstı.Bana bu parçaları verdiği için kendisine çok teşekkür ediyorum.Sonrasında arka aktarıcımı da sipariş verdim
( (link) ) ve 2 hafta içerisinde elime ulaştı.
Artık parçalarım tedarik etmiştim ve bunlara uygun 2x9 vites sistemli bir bisiklet almam gerekiyordu.Kafamda belirlediğim seçenekler çoktan hazırdı.İlk baktığım Bisan All Trail Sora oldu.Ancak fiyatının bana göre çok pahalı olması, sonrasında hd frenli flat bara dönüştürmek için ekstradan gerekli onca parçanın maliyetini hesaplayınca vazgeçtim. Bir ara Carraro Big 2918 modelini düşündüm.Fakat o kadar geniş lastiklere, ön amortisöre ve onca ağırlığa ihtiyacım yoktu.Ayrıca üzerinde ki 36.22 aynakol benim için yetersizdi.Geriye Peugeot T11 X2 modeli kalmıştı ve bu bisikleti heyecanla satın aldım yeni parçalarımı eskileriyle değiştirdim. Sadece üzerinde ki vites kolları, fren kolları ile birleşik Altus EF-505 modeli olduğu için sağ tarafa MT-200 hd fren kolu ve Shimano yeni bir zincir almam gerekti.
Sonuç olarak tüm bu çalışmamın maliyeti, bisikletle birlikte 26.09.2022 itibariyle bana 10400 TL'ye mal oldu.. Bir de bisikletin üstünde gelen sıfır parçaları (Deore M592 arka aktarıcı, 11.34 shimano ruble ve EF-505 HD Sağ vites fren kolu) satıp maliyeti daha da düşürebileceğimi düşündüğümde tekrar mutlu oluyorum.Vites oranlarında, hız anlamında 4.2, tırmanış olarak da 0.7 rakamını elde ettim Bisikletimle aynı vites oranlarına sahip en uygun bisiklet olan Mosso GVL700 GRX-600'ün güncel satış fiyatının 22799 TL olduğunu görünce de ortaya çıkan bisikletimle gurur duyuyorum.Ayrıca Mosso bu modelde arka aktarıcısı tekli aynakolla kullanmaya uygun olmasına ve teknik verisinde ki kapasite aşımına rağmen satışa sunmuş durumda.
Vakit ayırıp hikayemi okuduğunuz için çok teşekkür ediyor ve hepimizin hayalinde ki bisiklete kavuşmasını diliyorum. Güvenli ve mutlu sürüşler. Sağlıkla kalın.