Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Aero kadro ve jant. Aslında zorlama

@Yusuf !!WOW!! Pazar dayatması düşünsene 100 tane satıyorsun bir üründen ama bağlı olduğu ürün 1000 tane satıyor.
100 tane disk fren takımı için mtb üzerinde satıyorsun ama yıl içinde satılan mtb 100 ise yol bisikleti 1000 satıyor e bir sokuştursan kitlesen disk freni yol bisikletlerine bir anda 1000 satacak. E harcarım parayı dergilerde pr, uci ye yarışlara kabul etsin diye baskı sonuç çember frenden disk frene geçiş, parçalar daha pahalı, yan sanayinin beceremediği daha zor üretilen parçalar.
Kimse demiyor yol bisikletinde yokuş aşşağı 60-70 le giderken bir fren yaptığınızda disk daha dar yüzey alanı olduğu için çok çabuk ısınıyor ve sürekli inilen dağlık etapta bir iki fren sonrası verim düşüyor hatta hayati sıkıntı doğurabiliyor.
Çemberin dönme hızı dolayısı ile daha çabuk doğduğu merkezde daha yavaş dönen diskin soğumasının daha zor olduğu gerçeği göz ardı ediliyor.
Disk fren uyumlu janların biraz daha ağır olmaları, genel olarak bisiklete ek ağırlık eklemesi cabası.
Kaldı ki üzerinde gittiğin lastin 23-25 mm kalındığında yani frenlemede zaten kilitleniyor teker yani çember fren zaten yeterince güçlü.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Scudo
Amatörün amatörü olarak, ben de bir şeyler yazayım. :)

Yüksek profil jant merakım yüzünden, 62 mm reynolds jant kullanmaya çalışmıştım. Çalışmıştım diyorum, çünkü İstanbul gibi bir şehir de beni gerçekten zorlayan bir jant setiydi. Kim kimi kullandı bilinmez. :D Özellikle yokuş aşağı inişlerde sık sık frenleyerek inmek, rüzgarın size yandan vurmasıyla yolun dışına ufak ufak sürüklenme durumu söz konusu.

62 mm. jantlar benim için acı bir tecrübe oldu diyebilirim. Aslında tecrübesizliğimin sonuçlarıydı bu yaşadıklarım. Bir süre sonra jantları değiştirip 32 mm bir set aldım, ancak aero kadro da pek içime sinmedi ve şu an 50 mm bir set kullanıyorum. 62 mm yüksekliğe rağmen çok daha iyi diyebilirim. Yanal rüzgarın etkisini, sert ve kısa eserse ancak hissetiriyor. Bu da her zaman yaşanan bir durum değil.

Yüksek profil jantlar, grup sürüşlerinde ve düz yol da gerçekten keyifli bir sürüş sağlıyor. Tırmanışlarda şahsen ben sıkıtnı yaşamadım, aynı keyifi veriyor ancak profil yüksekliğini çok abartmamak gerektiğini düşünüyorum. Yüksek profil jant ne kadar gerekli derseniz, bu iş tamamen zevk işi, o yüzden imkanı olan herkesin deneyimlemesi gerektiğini düşünüyorum. Alınmaz veya uzak durun demek hata olur.

Son olarak; yeni alacaklar için amatör tavsiyesi. 45-50 mm. üstü profil jantlardan, kendinize güvenmiyorsanız veya rüzgarı bol yerlerde bulunuyorsanız uzak durun derim.
 
@Zekeriya Çab
:harika: Peki hidrolik çember kullanılsa ne derdiniz bu duruma ?
 
@Yusuf !!WOW!! Çember frende hidroliğe ne gerek var. Tel hava yapmıyor nem yapmıyor.
Geçen bir röportajda tamirci ile konuşurken soruyor hidrolik frenin hata verme gibi bir tehlikesi var mı? Diye.
Cevap inanılmaz, hidrolik yağ yapısı gereği havadaki nemi çektiğini ve sen frene bastığında ısınan balatalarla yağın ısınıp suyu buharlaştırılacağını ve hava olmayan fren sisteminde bir anda hava oluşur ve fren güçünüz yarıya düşer dedi çünkü sıradan bir bisiklet tamircisi hidrolik Harika mutlaka kullanım demez. Var işte bir handikapı istersen kullan der.
Tel var işte çekince duruyor hidroliğe ne gerek var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
@Zekeriya Çab Yıllardır yol bisikleti kullanırım. Ultegra üzerinde fren seti kullanmadım. Daha üst modeller daha iyi olabilir kuşkusuz ancak fren performansı anlamında yol frenlerinden nefret ettim diyebilirim. Hatta bazen 100 km üzerindeki turlarda avuçlarım şişmiş olarak dönüyorum. Nihayetinde disk frenli bir yol seti aldım. Cube C 62 Race Disk. Bisikletin disk frenli hali 8 kilo. Shimano ısınma ile ilgili şöyle yaptım böyle yaptım demekte. Bakalım deneyeceğim. En azından pedala asılmak zorunda kalacağımı düşünmüyorum. Merakla bekliyorum.

Neyse, zaten ana konuda bu değil. Yazınız kesinlikle çok açık, anlaşılır ve de faydalı.
 
@Boran Selçuk hayırlı olsun ama fren konusunda çok birşey değişmez diye düşünüyorum tecrübe edince paylaşırsınız.
Performans farkı hariç fren sıkmaktan zorlanan eller aslında sıkma haraketinden değil yokuş iner ken pek fazla pozisyon seçeneğinin olmaması bence. Hidrolik tabiki biraz daha yumuşak ve daha az kuvvetle daha fazla etki alıyorsunuz ama bu etki ne kadar sürüyor orasını kullanınca söylersiniz.
 
@Zekeriya Çab
Higroskopik özellik arabaların veya motosikletlerin fren sıvısında da olan bir şey. Sanayide tamirciye gittiğinizde frenden fısfıs ses geliyor abi bak yağın rengine mazot gibi olmuş dediğinizde önce suratınıza bakar, sonra daha bunda bir şey yok ya on sene daha götürür bu hidrolik emmi oğlu der (Uğraşmak istemez.). Hidroliğin amacı fren kolunu daha etkili kullanıp, tekerleği kilitlemeden fren mesafesini azaltarak durmak. Örneğin arabanın bagaj kapağında değil de, birkaç metre gerisinde durursunuz. Fren kullanmasını bilmeyen insanlar genellikle tekerleği kitleme durumuyla karşılaşıyor. Gerçekten güçlü sistemler tabi tecrübesizlik sıkıntı yaşatır. Tel var işte çekince duruyor deyince "Kromajlı jant çemberi vereyim abime mal bomba garantisi biziz." diyen bisikletçiler geldi. :D:D Ben yol bisikletlerinde daha güçlü fren sistemi olması gerektiğini düşünüyorum hidrolik mi olur pnömatik mi bilemem :hhhhhh:
 
@Sefa01

Katiliyorum. Eger oyle bir sey yapabilecek olsaydim gider 90mm profili alirdim affetmezdim :D ama yaz aylari disinda kullanilamaz. Nisana kadar ruzgar 25in altina inmedi neredeyse.
 
@Yusuf !!WOW!! Yok öyle bir dünya fren kolunu daha efektif kullanmak falan önündeki araba mesafe kalmadan yada önüne biri atladığında ne kadar basayım diye düşünmezsin basarsın. Peletonda bile prolar mecbur olunca basıyorlar tekerlek kilitlenip düşüyor. Bunun disk frende daha kolay olacağını düşünüyorum. Disk frene gereksiz yada kötü demiyorum biraz daha gelişmesi gerek. Dağ bisikleti için gereklilik mesela. Jantlara yapışan çamur fren kollarında birikir yol bisikletinde bile çamurlu asfalttan yavaş geçtiğinde lastikten janta çamurlu su akar ve frenlemeyi etkiler sonuçta önemli ama yokuş aşağı inerken frenin kısa sürede ısınıp etkisiz olması büyük risk.
 
@Boran Selçuk

bunu anlayamadım. frene basarken sarfettiğimiz gücü başka erde kullanmak üzere saklamak? fren sıkarken enerji mi harcanıyor? o enerjiyi saklayarak mont ventoux'ya mı çıkacağız? :D
 
bu güzel yazının üstüne alınması ideal jantları tavsiye edebilirmisiniz ilk amaç dayanıklı olması ikinci amaç akıcılığı güzel olması yeni set alacağım ve hangi jantı alacak olsam başka forum sayfasında kötüleyen biri çıktı ve hala araştırıyorum :)
 
@mehmetgunes mavic ksyrium elite kullandigim en harika jantti itiraf ediyorum. Aero degil, dusuk profil tabi
 
@Erdal Yılmaz
Nasıl buldunuz prime'ları ? Satış ilanınızı gördüm. Olumsuz bir dueum var mı bende almayı düşünüyorum çünkü.
 
@Sefa01

Konuyu jant tavsiyesi konusuna dönüştürmeden kısa özet geçeyim. Tam bir fiyat/performans ürünü, yedek parça desteği olsun, tel ve göbek kalitesi olsun, gayet güzel ve akıcı bir jant seti. Teller sapim cx ray, göbekler novatec diye biliyorum. İstanbul'da 1-2 kişi de daha gördüm, şahsen çok memnunum. Satış ilanımı kaldırdım, ufak bir macera arayışındaydım ama gereksiz harcama olacağını düşünüp vazgeçtim.

Firmanın kendi web sayfasında detaylı bilgiler yer alıyor.
(link)
 
Geri