Zekeriya Çab
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 29 Haziran 2014
- Mesaj
- 1.083
- Tepki
- 1.614
- Şehir
- İstanbul
@Yusuf !!WOW!! Pazar dayatması düşünsene 100 tane satıyorsun bir üründen ama bağlı olduğu ürün 1000 tane satıyor.
100 tane disk fren takımı için mtb üzerinde satıyorsun ama yıl içinde satılan mtb 100 ise yol bisikleti 1000 satıyor e bir sokuştursan kitlesen disk freni yol bisikletlerine bir anda 1000 satacak. E harcarım parayı dergilerde pr, uci ye yarışlara kabul etsin diye baskı sonuç çember frenden disk frene geçiş, parçalar daha pahalı, yan sanayinin beceremediği daha zor üretilen parçalar.
Kimse demiyor yol bisikletinde yokuş aşşağı 60-70 le giderken bir fren yaptığınızda disk daha dar yüzey alanı olduğu için çok çabuk ısınıyor ve sürekli inilen dağlık etapta bir iki fren sonrası verim düşüyor hatta hayati sıkıntı doğurabiliyor.
Çemberin dönme hızı dolayısı ile daha çabuk doğduğu merkezde daha yavaş dönen diskin soğumasının daha zor olduğu gerçeği göz ardı ediliyor.
Disk fren uyumlu janların biraz daha ağır olmaları, genel olarak bisiklete ek ağırlık eklemesi cabası.
Kaldı ki üzerinde gittiğin lastin 23-25 mm kalındığında yani frenlemede zaten kilitleniyor teker yani çember fren zaten yeterince güçlü.
100 tane disk fren takımı için mtb üzerinde satıyorsun ama yıl içinde satılan mtb 100 ise yol bisikleti 1000 satıyor e bir sokuştursan kitlesen disk freni yol bisikletlerine bir anda 1000 satacak. E harcarım parayı dergilerde pr, uci ye yarışlara kabul etsin diye baskı sonuç çember frenden disk frene geçiş, parçalar daha pahalı, yan sanayinin beceremediği daha zor üretilen parçalar.
Kimse demiyor yol bisikletinde yokuş aşşağı 60-70 le giderken bir fren yaptığınızda disk daha dar yüzey alanı olduğu için çok çabuk ısınıyor ve sürekli inilen dağlık etapta bir iki fren sonrası verim düşüyor hatta hayati sıkıntı doğurabiliyor.
Çemberin dönme hızı dolayısı ile daha çabuk doğduğu merkezde daha yavaş dönen diskin soğumasının daha zor olduğu gerçeği göz ardı ediliyor.
Disk fren uyumlu janların biraz daha ağır olmaları, genel olarak bisiklete ek ağırlık eklemesi cabası.
Kaldı ki üzerinde gittiğin lastin 23-25 mm kalındığında yani frenlemede zaten kilitleniyor teker yani çember fren zaten yeterince güçlü.