Selamlar arkadaşlar,
Biraz beyin fırtınası yapmak ve bu etkinlikleri iyileştirmek adına neler yapılabilir faydalı bir muhabbet ortamı yaratsak nasıl olur?
Öncelikle bu kayıtsız katılımcılar konusunda neler yapılabilir? Herkes organizasyondan çözüm bekliyor fakat Çeşme Gran Fondo'da start alanında tek tek kontrol yapıldı fakat starttan sonra pek çok çipsiz katılımcı bisikletçilerin arasına dahil olmuş olacak ki, orada da çipsiz bisikletliler vardı. Bunu yapmayı göze alan sporcuların yarıştan nasıl uzak tutulabileceği ile ilgili yaptırım çok da yok. Biz bisikletçiler bu konuda aktif ve uyarıcı olmazsak organizasyon parkurda nasıl ayıklayabilir bunları? Fikirleriniz varsa paylaşın ki organizasyonlar da neler yapabilir bu fikirlerden faydalanabilsin.
Kaza konusunda ise; yarışın yaklaşık 10.km sinde oldu ve 9 metre genişliğinde yolda oldu. Eğri oturup doğru konuşmak lazım, motorize ekip; Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turunu, Antalya Bisiklet Turunu, İstanbul Bisiklet Turunu ve ülkedeki klasifikasyon olarak en iyi yarışların emniyetini alan ekipten oluşuyor. Ayrıca motorize ekibin yarış süresince görevi gereği, yarışın önünde giderek yol önlemi almaktır asıl görevi. Pelotona yakın olabilecek sadece basın motoları olur, onlarda bisikletlere güvenli mesafede duracaklarını bilecek kadar tecrübeli bireylerden seçilir. Amatör yarışlarda da özellikle daha dikkatli davranırlar. O nedenle sebebi başka yerde aramak, kazanın oluşumu ile ilgili gerçeği görmezden gelmekten başka bir işe yaramayacak, kök neden ve çözümü bulunamadığı, alınabilecek önlemlerle ilgili çalışma yapılamayacağı için de aynı kazalar dümdüz yolda bile gerçekleşmeye devam edecek.
Olabilecek çözüm pelotonda görece daha iyilerle, daha tecrübesizleri ayırarak, start alanları yaratmak. Fakat seviyenin tespiti için time-trial etapı yapmak işe yaramıyor, acemi birisi, o gün için yüklenerek time-trial da ön sıralara geçebiliyor. Sağlanması gereken her yarış için bir klasifikasyon ve puanlama sistemi. Bunu da bir şekilde zamanla yapmak durumunda kalacaktır organizasyonlar. Fakat bunun için de yine federasyonun başı çekmesi çok mantıklı olurdu.
Ülkede sadece bisiklet konusunda değil, genel olarak her alanda kaza kırım raporlaması yapılmadığı için kim, neden, nasıl kaza yaptı, sebep sonuç ilişkileri hiç bir zaman ortak bir hafızaya dönüşemiyor. O nedenle de hangi bisikletçi kime suç atmak isterse, yada kimin suçlu olduğuna inanıyorsa onu topa tutuyor. Bu konuda ortak hafızayı yaratması gereken de, aslında bir anlamda Türkiye Bisiklet Federasyonu, çünkü her etkinliğe komiserler vasıtası ile katılan bağımsız organizasyon sadece onlar var. Ve bu raporların da halka açık olması gerekir.
Son olarak, teknik toplantıya katılım zaten az oluyor fakat, instagramda yayınlanan teknik toplantı videosu da izlenmiyor anlaşılan. Bu yarışın 6. senesi, ve 6 senedir hiç bir zaman istasyonlarda su verilmedi, doldurulmadı. Ve bunu her teknik toplantıda sebepleri ile beraber söylüyorlar. Amatör bir yarışta adaletli bir su dağıtım sistemi yaratabiliyorsanız, lütfen anlatın, zannediyorum herkese faydanız olmuş olur. İstasyonlarda 4 er görevli var ve uzun parkurda 120, kısa parkurda 450 kişiye hizmet veriyorlar. Profesyonel yarışlarda 7 kişilik takıma, bir aktif servis aracı ve feed zone'da 2-3 personel beslenme hizmeti veriyor. Beslenme alanı ihtiyacını bu temelde değerlendirdiğinizde, bunun zaten amatör yarışlarda mümkün olmadığını, yardım edilecek her bireye pozitif ayrım uygulanmış olacağı gerçeğini unutmamak gerek.
Kazaya karışmış olan herkese çok geçmiş olsun. Umarım ufak tefek spor yaralanmaları haricinde ağır yaralanma olmamıştır, fakat bisiklet sporunun doğası gereği kaza kaçınılmaz olabiliyor. Önemli olan bu kazaları minimuma indirmek için gerekli önlemleri her bileşenin kendi alanında alması.