Trail yarislarinda bardak zorunlu malzemedir ama kullanilan bir malzeme degildir kosu yeleklerine koydugumuz elastik suluklari doldururuz bittikce ve evet trail yarislarinda bile istasyona gelmeden gorevliler bardaklari doldurmus oluyor isteyen suyunu isteyen kolasini isteyen sodasini hazir onunde buluyor sadece suluk dolduracaksak zaman kaybederiz.Ben yarisa hazir olarak baslarim 2 mataram da doluydu bu yarista biri su biri vitargo ile tek istegim gecerken suyu alip serinlemekti.Benim katildigim baskent granfonda da,beykoz uzun parkurda,bodrum granfondoda,fethiye granfondoda,alanya triatlonunda,mersin triatlonunda vs.hicbirinde yani durun ve suyunuzu alin denilmedi demekki bana denk gelmemis diyelim o zaman madem bu kadar cok itiraz edildi oyle olsun.Cevre temizligininden de bahsetmissiniz bunu saglamakta organizasyonun gorevi olmali atiyorum ilk 500 metre veya 1 km cop atma noktasi olur sonrasinda atanlar cezalandirilir gibi kurallar konulur.Her yarismaci ortalama 2-3 jel tuketiyor yaris boyunca kac tanesi copunu cebinde geri getiriyor??Siseden cok bu daha buyuk kirlilik yaratiyor.Velhasil uzatmayayim organizasyonun zayifligi sebebiyle yasaniyor bence bunlar birkac su istasyonu kurup her gelene su vermek bu kadar zor degil sadece parayi alinca is bitmiyor yani aldigin parayla duzgun organize etmek lazim her seyi.Biz talep edecegiz herkes kendini gelistirecek toplum olarak vasatliga alismayacagiz her seyin en iyisini isteyecegiz ki herkes kendini gelistirsin.Antalya nirvana yarisinda yokus bitimine koymuslardi istasyonu her gelenin eline tutusturuyorlardi isteyince oluyor yani zaten iddiali olan yarismacilar durup zaman kaybetmez onlar hazirliklidir fakat yaris bu her sey olabilir adam matarasini dusurdu belki susuz mu tamamlasin yarisi zaman kaybetmemek icin? Arkadaslar bu yarislarin bu organizasyonlarin oznesi biziz yani sporcular biz isteyecegiz ki organizatorler yerine getirsin daha hazirlikli olsunlar daha bilincli olsunlar daha sporcu odakli olsunlar.Kaza konusuna da yapacak bir sey yok toplu surus yapiliyor ve hizli surus yapiliyor hiz olan yerde daima kaza olur bunu en aza indirmenin tek yolu pelotonun erkenden kopmasini saglamaktir bu yaris ozelinde parkur tersten kosulsaydi 2 km ilerde saglam bir yokusla baslayacakti yaris zaten kopan orda kopacak kalanlar da kendi dengi gruplarla yola devam edecekti cok daha saglikli olurdu.Olan kaza benim bir yarista gordugum en hizli en tehlikeli kazaydi hizimiz 60tan fazlaydi ilk dusenler cok kotu dustuler malesef insallah herkes iyidir cok uzuldum ben sahsen ustune bir de cok bisiklet hasar aldi bu ekonomik kosullarda cok yazik benim gidonum hasar almis sadece gidon,gidon bogazi degisti 5-6 bin lira masraf cikti diger arkadaslari dusunemiyorum bile.Boyle yarislarda mutlaka sigorta yapilmali bence isterlerse ucrete yansitsinlar farki ama mutlaka yapilmali.Federasyonun buna el atmasi sart.
Bu arada yanlis anlasilma olmasin pesimden kosup su versin demiyorum kimse suyu uzatsinlar sadece gecerken aliyoruz zaten onu anlatmak istiyorum kendimi yanlis ifade etmis olmayayim.
Selamlar,
Katılmış olduğunuzu belirttiğiniz yarışların kuralları aşağıdaki gibi; triatlon yarışlarında farklılıklar olabilir. Fakat, ana fikri bir önceki yazımda belirtmiş olduğum için tekrarlamanın çok gerekli olmadığını düşünüyorum.
baskent granfonda,
10.1. Gran Fondo boyunca kısa parkurda en az bir adet, uzun parkurda en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır.
Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.
beykoz uzun parkurda,
10.1. At least one feed zone will be set up in the short course at the Turkcell Gran Fondo Series. At least two feed zones will be set up in the long course at the Turkcell Gran Fondo Series. The feed zones will always be located on the right side of the road.
The participants can benefit from the services provided at the feed zones only by stopping.
bodrum granfondoda,
10.1. Bodrum Halikarnas Granfondo 2024 boyunca en az iki adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır.
Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.
fethiye granfondoda
10.1. Özel Lokman Hekim Esnaf Hastanesi Uluslararası Fethiye LikyaGranfondo 2023 boyunca en az bir adet beslenme istasyonu kurulacaktır. İstasyon her durumda yolun sağ tarafında olacaktır.
Sporcular beslenme istasyonunda durarak verilen hizmetten faydalanabilirler.
Nirvana GRAN FONDO
OUTSIDE ASSISTANCE
Volunteers won’t be handing out drinking bottles nor have plastic bottles to grab. Riders will need to fill their bottles from large water bowsers and grab food/nutrition themselves.
A helper/relative may however hand out a bottle/drink in the dedicated zones. Any rider support (i.e. bottles, food, mechanical, etc.) is only allowed in the Feed Zones and nowhere else on course.
TÜRKİYE BİSİKLET FEDERASYONU “UCI CYCLING FOR ALL” KATEGORİSİ AMATÖR YOL BİSİKLETİ YARIŞ ORGANİZASYONLARI TALİMATI
Parkurda yer alan ve katılımcıların bisikletleri ile önünde duracağı beslenme alanı kalabalık grupların yığılmalarına ve yüksek oranda kazaya sebebiyet vermemeleri için aralıklarla yerleştirilmiş masalar şeklinde düzenlenmelidir.
Forum link paylaşmama izin vermedi, her bir yarışın kuralını yarışların sayfasında bulabilirsiniz.
Yukarıdaki kurallar, yani Gran Fondo yarışlarının tamamının kuralları aynıdır. Yarış dediğimiz şey zaten sporcuya belirtilen kurallar içerisinde yaşanan rekabettir, sporcuların taleplerine göre "özel" yarışlar oluşturulacağı gibi, organizasyon kurallarını açıklar ve bu kuralları kabul edenler yarışa kayıt olurlar, Türkiye'deki yarışlar ikinci kategoridedir ve kurallarını kabul etmiş olmadan yarışa zaten katılamazsınız. Organizasyonların oluşturduğu yarışlarda kural yukarıda da görebileceğiniz gibi,
UCI Gran Fondo yarışları da dahil olmak üzere, sporcunun beslenme istasyonunda matarasını kendi doldurması yönündedir. Şansınıza, istasyonda inisiyatif alıp, size yardımcı olmuş olanlar olabilir, bitkinsinizdir, istasyon sakindir, yardım istersiniz, tabi ki görevliler yardımcı olabilirler.
Şunu talep edebilirsiniz; kendi desteğinizi istasyon bölgesine göndererek, orada bireysel beslenmenizi sağlamak için organizasyonlara talepte bulunabilirsiniz. Siz istasyondan geçerken size şişenizi uzatabilir. Fakat hiç bir organizasyon bu iş için size özel bir personel tayin etmez, edemez. Çünkü, daha önce de bahsettiğim gibi, konu adaletli olmakla alakalı daha çok, size beslenme konusunda yardımcı olup da, rakibinize olunmazsa, o zaman sportmenlik ruhu ortadan tamamen kaybolur. Bir sporcu matarasını düşürdüyse, bu organizasyonun hatası değil, kendisi bir karar verecek, zaman mı kaybedecek yoksa beslenmesinden feragat mı edecek. Ayrıca herkesin durup beslenmesini yapması üzerine kurulmuş bir kurguda zaten zaman kaybı söz konusu değil.
Trail yarışları için verdiğim bardak örneği için de yukarıdaki gibi size zorunlu malzeme linkleri yazabilirim, fakat yukarıda sağladığım linklerden sonra, konu hakkında bilgiye dayalı yazı yazdığımı kabul edersiniz umarım. Amacım sizi yada fikrini beyan eden herhangi başka birini sen yanlış biliyorsun diye itham etmek değil, o yarışta var bu yarışta neden yok çerçevesinden daha çok, akılcı ve doğru dinamikler üzerine konuşabilmek. Sizin söylediklerinizden sonra, diğer organizasyonlar koydukları kuralları neden koyduklarını ve neden uygulamadıklarını izah etmeliler bence, uygulamıyorlarsa neden kural olarak koyuyorlar? UCI ve Bisiklet Federasyonu'nun bu yönde talimatları varken, ve talimatlar geçerli tecrübelere istinaden yazılmasına rağmen, bahsettiğiniz şekilde bir uygulama sporcuların emniyetini ve sağlığını tehlikeye atmış olmuyor mu? Verdiğiniz paranın hesabını sorarken sizin için önemli olan tam olarak nedir?
Getirdiğiniz çöp alanı uygulaması önerisi, hareketli beslenme istasyon alanları için geçerli, profesyonel yarışlarda uygulanıyor zaten, fakat amatör yarışlarda durmanız gerektiği için, zaten çöpünüzü de istasyonda kurulan çöp poşetlerine atabilirsiniz. Yada istasyona yakın bir gölgeye, doğaya gitmeyecek şekilde kenara atabilirsiniz, zaten istasyon görevlileri onları toplarlar.
Doğaya atılan Jeller konusunda ise, sporcular kendi arasında bu konuda öz kontrolü sağlayamıyorlarsa yazıklar olsun. Çevre duyarlılığı olan her birey, doğaya çöp atanı uyarmakla mükelleftir, sporcular bu konuda duyarlı olamıyorsa, organizasyonu en az 2 kişi ile şikayette bulunarak bilgilendirmiyorsa, gran fondo gibi oldukça sünek bir yarışta organizasyondan bu konuda çözüm üretmesi nasıl beklenebilir? Yaklaşık 10 km lik bir alanda dağınık sürüş yapan 100 bisikletçinin çöp kontrolünü sağlamak organizasyona kalmışsa, bu ne perhiz bu ne lahana turşusu. Sporcuya çöp atma alanı tanımlanmış, beslenme alanı tanımlanmış, daha da doğaya çöp atıyorsa, diğer sporcuların tepki göstermemesi abesle iştigal.
Akra Gran Fondo özelinde, sporcu odaklı değil demek, Tour of Antalya gibi bir organizasyonu gerçekleştiren ekibe hazırlıksız, bilinçsiz demek, bence fazlasıyla haksızlık olur. Sporcular tabi ki daha fazlasını isteyebilirler, bunda hiç bir sakınca yok, sporcular için hareketli beslenme istasyonları da oluşturulabilir, örnek olarak, kapitalizmin gözü kör olsun diyerek, talep edenlere kayıt ücretine ek bir bedelle istasyonda hareketli beslenme imkanı sunulabilir. Bunun bir personel maliyeti olacaktır, personelin lojistik maliyeti olacaktır. Karşılandığı sürece bunun organizasyonu bir şekilde yapılır. Fakat pratik değil ve adil değil. Yarışlar parası olanın düdüğü, bir noktaya kadar çalabildiği etkinlikler, daha iyi bisiklet satın alabilirsiniz, daha hafif ekipmanı satın alabilirsiniz, fakat organizasyondan ayrıcalık satın alamazsınız. Herkes için eşit şartlarda bir iyileştirme olabiliyorsa yapılır, olmuyorsa yapılmaz.
Son cümlenizden sonra esasen hangi konudan şikayetçi olduğunuzu tam anlayamadığım için kusuruma bakmayın, fakat nelerin, ve
lütfen nasıl iyileştirilebileceğini yazarsanız, organizasyonların bunu duyacağından emin olabilirsiniz.
iyi geceler, bilmediğim için soruyorum. Sigorta firmaları bisiklet yarışlarında bedelini ödeyen kişilerin bisikletlerini sigortalıyor mu? 20 bin -300 bin lira aralığında çeşitli bisikletlerin bulunduğu bir organizasyonda sigorta bedeli ve bir kaza durumunda sigortalıya ödenecek rakamlar gibi sorular kafamda uçuşuyor.
Kişisel fikrim, yüksek risk faktörleri nedeniyle sigorta firmalarının bu topa asla girmeyecekleri yönünde.
Sigorta firmaları her şeyi sigortalarlar, fakat bisiklet özelinde priminiz bir hayli yüksek çıkabilir. Türkiye'de özel sigortalama sektörü çok gelişmediği için sigorta poliçesini hazırlama kapasitesine sahip bir broker bulmakta zorlanabilirsiniz fakat uğraşırsanız illaki bulunur. Bisiklet sporuyla uğraşan her bireyin, kaza sigortası ve üçüncü şahıs sorumluluk sigortasının olması çok doğru bir hareket olur, fakat bisiklet için konu çok bireyselleştiği için genel bir değerlendirme yapılabilir mi bilemiyorum.
Gelişmiş ülkelerde sigorta konusu çok daha kapsamlı işliyor, etkinlik sigortası yapan şirketler mevcut, Türkiye'de şu anda yalnızca etkinliğin iptaline dair sigorta poliçesi oluşturulabiliyor. Profesyonel spor etkinliklerinde daha kolay olmakla beraber, amatör etkinliklerin genel bir sigorta çatısı altında değerlendirilmesi hemen hemen mümkün değil.