@FERDİ İKİZ bende madein chania karbon sele var ve 85 kiloluk adamı 6 aydır taşıyo üstünde 1000 km kadarda yol yaptım ve bişeyde olmadı..açıkcası şöyle söylım elbette bı orjınal kadar saglam degıldır ama orjınal olan malzemelerınde garantısı yok..onlarında kırılma ıhtımalı var.kaliteli dediğimiz specialized lerde bile şahıs hatası olmamasına rahmen fabrıkasyondan hata olabılıyo hatanın oldugu yerlerde çatlayabılıyo ve specıalezedte kullanıcı hatası dıyo. bide burdan yakmak lazım
@muhiddin Hocam dediklerin çok doğru. Üretim kusrundan saatte 50 ile giderken kadro kırılsa garanti hizmeti yaralanmayı engellemiyor. İçi rahat eden kullansın ama ben hep tedirgin olurum karbonda. Seleyi yazmanız çok iyi oldu, tayt olunca idare eder mi ?
@Serkan Mıstınoğlu
Adam onu kırdığında bisikletten düşüp ölmüş kadar oldum
Hocam ben gidonun açısını değiştirmiştim antremandan önce, iyi sıkmamışım vidaları. Pelotonda biri fren yaptı, ani fren yapmak zorunda kaldım ben de, gidon aşşağıya doğru eğriliverdi, uçacaktım az kalsın baya baya büküldü
Yani orda fren olmasa 2 dk sonra en az 65 km/h ile indiğim yokuşa gelecektik ve orda fren basma durumum olduğunda ölürdüm garanti
Aliexpress karbon gidonları bu kadar da kötü olmasa gerek, şayet bazı firmalar oldukça pozitif geri dönütler almış bulunmakta. Misal bknz.
104 geri dönüt üzerinden 4.9 puan almış, ayrıca içten kablolu
(link)
Bu da aynı şekilde
(link)
O kırılma testlerinde de neden gidonu sıkıştırıyorlar sadece? Bir kere o şekilde sıkıştırsan aluminyum gidonunda pek dayanacağını düşünmüyorum. Örneğin sprint atar gibi kırmaya çalışsalar yada aşağıdaki videodaki gibi deneseler ve kırılsa tamam gerçekten zayıfmış diyeceğim.
@Nefer Seti
Çok güzel bir noktaya parmak basmışsınız, karbon denen bu malzeme her yönden gelen kuvvete eşit direnç göstermiyor ki
O açıdan gelen kuvvete de dayanıklı olması mümkün olurdu elbet ancak ağırlığı da daha fazla olurdu haliyle. Karbon liflerinin dizilişi büyük önem arz ediyor.
Ben de karbon kadro kullandığım için biliyorum, yandan gelen darbelerde daha kolay esniyor kadro. Dikeyde o yok mesela, dikeyde kadroyu falan kıramazsın kolay kolay. 100 kiloluk adamı bindirdim merakımdan hiçbir şey olduğu yok Ama köşeler sabitken ortadan itmeye kalksan yani yanaldan büyük bir baskı uygulasan daha rahat çatlatırsın benim kadroyu.
Bende vücut kuvvetiyle bir de o gidonun düz kısmını öyle param parça etmeyi denesin, 40KG kuvvet ile imkanı yok kıramaz düz kısmından.
Yinede hayati önem arz eden parçalarda yan sanayi malların tercih edilmesini önermem. Gidon kırılırsa boğazı bir tarafına girer çünkü
@Işıklar Gazisi
Gidon hala elimde istediğiniz şeyler varsa ( kesip biçme, mekanizma gerektiren testler hariç ) üzerinde deneyebilirim, internetim iyi olursa videosunu da atabilirim
@Işıklar Gazisi işte ucuz karbonlar titreşimi sönümlemiyor pro teamler bile karbon gidon tercih etmiyor en önemli nedenlerinden biri çatlak olsa da göremiyorsunuz çünkü gidon bandının altında kalıyor hiçbir şey hayatınızdan önemli değil gidon ve gidon boğazında alü candır
1.5 Senedir aliexpress karbonu kullaniyorum ilk basta denemek icin sele aldım. Daha sonra memnun kalınca sele borusu aldım. Ve simdide gidon siparis ettim. Şunu söylemeliyimki 10000 km yi askin suredir bir düstü ama catlama vs. Olmadi bekledigimden iyi çıktı. Fakat ben 60kg oldugum icin sorun yok kilolu kisilere tavsiye etmem. Ben memnunum
@Ahmet Bilge Kaan AKIN yazdigim gibi dikkatli kullanılmaz ise kırılma tehlikesi var ama görüntü güzel. Hizli ve cilgin da replica gidon kullaniyor ama daha kirilmadi
@Enes Dökmen
Hocam gidonu kullanamam da sele ve borusunu kullanabilirim, kırılsalar uçmam sonuçta Çok dikkat edin, 50 60 ile giderken kırıldığını düşünmek bile istemem.
Bir de seleden memnun musunuz? Tayt ile rahatlık konusunda bir sıkıntı yaşadınız mı?
@Ahmet Bilge Kaan AKIN seleye alistim max 97 km hizi gordum bisikletle yinede bir sıkıntı yasamadim. Tayt ile kullanimda herhangi bir agri yapmiyor 120-130 km den sonrası sıkıntı oluyor oda zaten normal.