Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

aliexpress pinarello kadro hakkinda

Orijinal Pinarello bisikletleri 10bin doların üstünde. Isviçrede oturduğum halde böyle bisiklet alanlar (bildiğime göre) sayısı çok çok az.
AliExpress de iyi mallarda var, thrust, bxt yada lexon kalite olarak orijinala çok yakın.
 
Scudo
Çin'in her sektörde üretim konusunda ciddi know-how'ı olması normal. Karbon kadro üretimini de biliyorlardır. Yalnız üretimde tasarım ve kalite kontrol her şeyi etkiliyor. Aynı ülkeyi geçtim, aynı fabrikadan bile birbirinden apayrı kalitede iki ürün çıkabilir. O yüzden "Pinarello da Çin'de üretiyor" argümanı mantıklı değil.

Bu demek değil ki Çin'in kendi başına ürettiği her ürün kötü olsun. Eminim çoğu ortalama kullanıcı için yeterince iyidir. Ama ben olsam kendi markasını oluşturup kadroya basmış Çin markalarının üretimini tercih ederim. Replika kadro kullanımındaki çekiciliği anlamıyorum. Üzeri yazısız mat siyah kadro almak replika almakla aynı güvenilirlikte ve replika kadro kullanmamanı bilmenin verdiği rahatlığı sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Arkadaşlar, eleştirmiyorum ama gerçek yarışlarda da karbon kadroların kırıldıklarını gördük.
Kadro kırılan yarışa bi örnek verir misin? Yoktur demiyorum. Ne şekilde kırılmış ona bakıcam.
 
Kadro kırılan yarışa bi örnek verir misin? Yoktur demiyorum. Ne şekilde kırılmış ona bakıcam.

Dağ bisikleti yarışı olursa şurada var:
Detaylar pek görünmüyor, yarışçı geçerken görüp birinde karbon kadro olduklarından bahsediyor.
Yarış pek normal şartlarda değil tabii.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
@Spartiat Böyle kaba zeminde, mtb yarışlarında olabilir. Ama kaymak zeminde yol bisikleti yarışında nasıl kırılabilir onu düşünüyorum. Anca viraj dönerken düşüp kadronun yere çarpması ile olur tahminim.
 
@Spartiat Böyle kaba zeminde, mtb yarışlarında olabilir. Ama kaymak zeminde yol bisikleti yarışında nasıl kırılabilir onu düşünüyorum. Anca viraj dönerken düşüp kadronun yere çarpması ile olur tahminim.

Ciddi bir çarpışma (biri hafif dönmüş olacak, diğer ona yandan hızla çarpacak) ya da son Tour of Antalya'daki gibi bir uçuşun ters bir yerde sonlanması belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Kadro kırılan yarışa bi örnek verir misin? Yoktur demiyorum. Ne şekilde kırılmış ona bakıcam.

Öncelikle ben de karbon kadro kırılmaz demiyorum. Hele çakma kadrolar kırılmaz hiç demiyorum. Nitekim öyle demişim gibi, çakma karbon kadroları övdüğüme dair yanlış anlaşılma yaratıp saçma sapan linç geliyor. Sarı sitede kadro ararken denk geldiğim ilanlar vardı. Çok üzerine düşmedim ve dürüst satıcıların ilanlarına denk geldiğim için paylaşayım, cannondale, cervělo ve argon 18 e ait ilanlara denk geldim. Fiyatlarına bakılırsa orjinal kadrolar. Tamirli ya da tamirsiz oldukları halde.

Screenshot_20220305-065346.png

Screenshot_20220305-070304.png
Screenshot_20220305-070805.png
Bu bir kaç örnekten sonra elbette hangi şartlarda kırıldığını ölçme durumumuz yok ancak sizin de merak ettiğiniz konu bize bilgi verebilir. Nerelerden kırılıyor? Önemli olan bu. Ernesto colnago nun eli değmediyse ben her markanın kırık karbon kadrosunu ya resimlerden ya da videolardan veyahut canlı gördüm. Kırılmalar genelde eklem yerlerinden ya da eklem yerlerine yakın taşıyıcılardan oluyor. Bir de video atayım 1-2.. Bize fikir verebilir. İlki jant örneği,


İkincisi derleme




GCN nin de içeriğinde karbon kadro onarımlarına dair bilgi veren bir video var.

Bu videoda da çok enteresan bilgiler paylaşmışlar. Mesela onarım esnasında, karbon elyaf ve yapıştırıcı dışında ortamda 3. Bir nesne varsa, talaş tozu, ince kum gibi bu da onarımda tutunmayı zorlaştırıyor deniyor. Farklı bir yerinde de tutkalı ya da yama için kullanılan karbon malzeme gereğinden fazla kullanılırsa da bu sefer kadronun ya da jantın diğer bölgelerinin mukavemeti, tamir olan bölgeye göre zayıf kalmış oluyor ve tamir bölgesine yakın yerlerden tekrar kırılma ihtimalinden söz ediliyor. Nitekim karbon kadronun fıtratında yeni gelin tribi var 😁
 
Son düzenleme:
Karbon kadrolar özellikle darbelere karşı daha kırılgan oluyor, çakma kadrolar hem daha çok esniyor ki alu kadro daha ucuz ve daha rijit bu durumda hem de aşırı esnemeden, işçilikten, elyafın inceliği, kalite kontrol eksikliği vs gibi durumlardan kullanım esnasında da çatlama veya kırılmaya maruz kalabiliyor.
Çinden alınan çakma kadroların kırıldığını görmedim, kimse paylaşmadı şimdiye kadar ama gidon, sele borusu vb... malzemeleri alıp 2 ayda kıranları çok gördüm forumda vb... mecralarda, kısa bir araştırma yapılır ise, internette çakma kadroların da kazaya maruz kalmadan kırıldığıyla ilgili, makale, görsel vb... bulunabilir.

Tamir olayına gelecek olur isek, evet tamiri mümkün ama tamir edilmeden önce veya edildikten sonra röntgeninin çekilmesi şahane olabilir.
@SerdarCYCoo2Bursa da söylediği gibi; "Farklı bir yerinde de tutkalı ya da yama için kullanılan karbon malzeme gereğinden fazla kullanılırsa da bu sefer kadronun ya da jantın diğer bölgelerinin mukavemeti, tamir olan bölgeye göre zayıf kalmış oluyor ve tamir bölgesine yakın yerlerden tekrar kırılma ihtimalinden söz ediliyor. " çok mümkün bir durum.

Gelelim benim kullandığım kadroya, kendileri Scottt Cr1 SL modelinin HMX teknolojisiyle üretilmiş bir karbon kadro. Benden önceki sahibi (forumdan güvendiğim, sevdiğim bir dostum olur) ufak bir kaza sonrası, arka çatalda çok ince kılcal bir çatlak oluşmuş ve tamirini İstanbulda karbon yatları tamir eden bir ustaya zar zor sıra bekleyerek yaptırmış. İşlemler uzayınca bir tane daha kadro alıp bu kadroyu yedek olarak tutarım demiş, sonrasında evlenme, taşınma, yer darlığı vb... nedenlerle satışa koyunca, ben aldım, üstelik 6 ay kadar denedim ücret ödemeden, sağlam olduğunu görünce de satın aldım.

Bisiklet 2012 üretim, 2014 yılında almıştım, aldığımda max 5bin km yapmıştı, üzerinden 7 yıl geçti, hala daş gibi, sıkıntısız kullanıyorum. Biraz şans, biraz ustanın işçiliği, biraz nereden kırıldığına bağlı sanırım.
 
Son düzenleme:
Bununla birlikte ben genel olarak marka merakım olmadığımdan çakma etiket yapıştıranları anlamıyorum. Hatta tam tersine kadroyu boyasız alıp kendime özel boyatırım çok daha güzel olur.
Kesinlikle aynı fikirdeyim. Ben de anlayamıyorum. Fiyatı ucuzdur, alınır, onu anlarım, ama özellikle çakma ürün üretip onunla gezmek sırf itibar görebilmek için başka birinin kılığına girmek gibi bir şey.
 
Yol yarislarinda ya da kullanicilarda tam ortadan kirilan en az 5 top level kadro gormusumdur.eklem yeri falan degil.alt ve ust borunun ortasindan ayrilan.dag kadrolari kullanim amaci sebebiyle daha saglam gorunuyor ama yol kadrolari kazayi birakin pedala abaninca bile sikinti cikacakmis gibi.hic kullanmadim ama ozellikle ultra hafif kadrolar disaridan bu sekilde gorunuyor.atheos factor vam gibi...
 
Kesinlikle aynı fikirdeyim. Ben de anlayamıyorum. Fiyatı ucuzdur, alınır, onu anlarım, ama özellikle çakma ürün üretip onunla gezmek sırf itibar görebilmek için başka birinin kılığına girmek gibi bir şey.
Kimi şöyle marka yapıştırır,biri böyle marka yapıştırır kimse kimseye karışamaz.
 
Kimi şöyle marka yapıştırır,biri böyle marka yapıştırır kimse kimseye karışamaz.
Anlayamamak/yadırgamak/hoşuna gitmemek ve bunu da özgürce söyleyebilmek ile karışmak/izin vermemek farklı şeyler, karıştırmayın.
 
Anlayamamak/yadırgamak/hoşuna gitmemek ve bunu da özgürce söyleyebilmek ile karışmak/izin vermemek farklı şeyler, karıştırmayın.
Karıştırmıyorum aynı şeyi söylüyorum zaten😃 Diyorum ki kimi adam markayı seviyordur bisikletine yapıştırır,yeri gelir dövmesini yaptırır😂,kime ne...
 
gerçek yarışlarda da karbon kadroların kırıldıklarını gördük.
Böyle bir cümle kuruyorsan, o vakayı gösterebilmen lazım. Ben marka bir kadronun düzgün bir zeminde kaç watt basılırsa basılsın bi yerinden çatlayacağını kırılacağını sanmıyorum. Jant parçalanabiliyor, veya en yaygın olanı, depar basarken ve gidona aşırı bir yük binerken, karbon şaftlı maşalar maşanın boğazla bağlantısından kırılıyor. Ama bunlar kadro kırılmasıyla aynı şey değil. Ayrıca, nedense, postların gereksiz laf salatasından oluşuyor. Şöyle,

S: yarışlarda karbon kadro kırıldığını gördük.
C: kanıt?
S: Öncelikle ben de karbon kadro kırılmaz demiyorum.

gibi.
 
Böyle bir cümle kuruyorsan, o vakayı gösterebilmen lazım. Ben marka bir kadronun düzgün bir zeminde kaç watt basılırsa basılsın bi yerinden çatlayacağını kırılacağını sanmıyorum. Jant parçalanabiliyor, veya en yaygın olanı, depar basarken ve gidona aşırı bir yük binerken, karbon şaftlı maşalar maşanın boğazla bağlantısından kırılıyor. Ama bunlar kadro kırılmasıyla aynı şey değil. Ayrıca, nedense, postların gereksiz laf salatasından oluşuyor. Şöyle,

S: yarışlarda karbon kadro kırıldığını gördük.
C: kanıt?
S: Öncelikle ben de karbon kadro kırılmaz demiyorum.

gibi.

Gösterdim işte? Kör müsün? Sana özel karbon bisiklet yarışı mı düzenleyeyim? Biraz cevval ol, literatürü araştırıp kendin bakabilirsin. Okuma-yazma biliyorsun anladığım kadarıyla.. Mevzu benimle takışmak ise özele gel. Milletin keyfini kaçırma.
Jantmış, sele borusuymuş, gidonmuş, maşaymış.. Watt tan falan söz ediyorsun ama kadroyla bir değil diyorsun. Tırmanışta, viraj anında, sprintte tüm yükü çeken kadro mu sadece?
Laf salatası sözcük grubunu da her postun altına eklemeyi adet edindin. Bu da senin, kendini ifade etme biçimin olmalı. Laf salatası dediğin şeyi beynin muhakeme edemiyor. O yüzden mavi ekran çıkıyor olmalı. Anlamadığı şeyleri insanlar saçma buluyor. Bunu ben de defalarca yaşamıştım. O yüzden yazdıklarımı tekrar oku. Ne kadar kelimeyi hangi anlamlarda, nasıl ne zaman kullanacağımın hesabını yapmak sana düşmez. Konuya odaklan.. 30 tane videonun linkini seninle paylaşacak ya da bu konuyu katletme niyetinde değilim. Bir yere kadar saygı gösterdim ancak hakettiğin yere kadar.. Karbon kadrolar kırılıyor. Ok?
 
Son düzenleme:
@SerdarCYCoo2Bursa Düz yolda efendi efendi giderken kadrosu çatlayan, kırılan bişey göstermedin. Videodaki şeyler bilinen jant kırılması, aktarıcı kırılması, gidon kırılması... İddia ediyorsan kanıt sunmakla da mükellefsin. Ayrıca, konumuz "kadro". Diğer bileşenlerin kırılması konu dışı. Öyle bir söyledin ki, karbon elyaf kadrolar marka olsa bile kırılabilicek, pek güven olmayacak bir materyal gibisinden. Ama ben şimdiye kadar bir çarpışma falan olmadıkça hasar alan marka bir karbon kadro görmedim.

Karbon kadrolar kırılıyor.
Henüz sürüş esnasında kendiliğinden çatlayan, kırılan bir karbon kadro gösteremedin. 2. videoda kırılmış karbon kadro fotoğrafları var ama bu bir kanıt değil. O kadroların neye maruz kalıp kırıldığını bilmiyoruz. Adam virajı alamıyor, ayaklar pedala kitli şekilde bisikletle beraber 10 metre asfaltta kayıyor, sonra "karbon kadro kırıldı" oluyor. Benim bahsettiğim böyle şeyler değil. Gereksiz laf salatası yaptığını söylerim. Bu forumda cezaya tabi bir eylem değil. Kaale alırsın, almazsın, sana kalmış.
 
Son düzenleme:
Karıştırmıyorum aynı şeyi söylüyorum zaten😃 Diyorum ki kimi adam markayı seviyordur bisikletine yapıştırır,yeri gelir dövmesini yaptırır😂,kime ne...
Yapsın, yapmasına engel olmam/olamam. Ama ezikçe bir hareket olduğunu düşünüyorum. Sadece daha kibar ifade etmek istemiştim.
Bir de ikinci elde satarken umarım orijinal olmadığını söylüyordur.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yapsın, yapmasına engel olmam/olamam. Ama ezikçe bir hareket olduğunu düşünüyorum. Sadece daha kibar ifade etmek istemiştim.
Bir de ikinci elde satarken umarım orijinal olmadığını söylüyordur.
Adam çakmasını orjinal diye satmaya çalışıyordur amenna sonuna kadar haklısın o başka bir konu,biz pinokyolarimiza 30 sene önce castello (o zamanlar cestello terminotörler çok meşhurdu)yazısı yazar binerdik😂,durumun paranın olmadığı yerde bırak insanlar öyle mutlu olsunlar,motive olsunlar,kimseye zararı olmadığı sürece,iyi forumlar 👍
 
Uci yarışlarında Pinarello Dogma kadrosunun kırıldığını biliyorum ama videoyu bulamadim, marka kaldırmış da olabilir.

Sonuçta insan yapısı, en pahalısı da olsa kirilabilme ihtimali her zaman vardir ve zaten kırılıyorda.
 
Uci yarışlarında Pinarello Dogma kadrosunun kırıldığını biliyorum ama videoyu bulamadim, marka kaldırmış da olabilir.

Sonuçta insan yapısı, en pahalısı da olsa kirilabilme ihtimali her zaman vardir ve zaten kırılıyorda.
Karbon kırılmaz diye bir kaide yok. Sayın @can_celik yukarıda zaten ihtimalleride yazmış. Bahsettiğiniz video şurda mevcut

(link)
 
Geri