@Boran06 orjinal kadro ureticileri kadronun farkli bolgelerindeki farkli borularda farkli kalinlikta karbon katmani kullaniyor. Bunu da daha onceden yapmis oldugu testler sonucuna gore belirliyor. Daha hassas, veya daha fazla basinca maruz kalacak bolgelere daha kalin katman uygulaniyor. Bu hem esnemezligi, hem hem saglamligi etkiliyor. Şu konuda bahsedilmisti:
Test: Replika yol kadrosu vs. Orijinal yol kadrosu
Ayrica replika kadro ureticileri, dusuk kalite karbon kullaniyor. Yani birebir replikasini urettikleri bir kadro, orjinalinden 100 gram daha agir olabiliyor, bunu cozmek icin de yine ayni taktigi uygulayip daha ince karbon kullanmaya gidiyorlar. Bunun en belirgin ornekleri replika gidonlarda goruluyor. Cok rahat esniyor ve kiriliyorlar. Orjinaliyle ayni gramaji tutturabilmek icin mecburen daha ince katman yapiyorlar.
Zaten pek cok firma farkli kalitede karbondan bisiklet uretiyor. Mesela specializedin, fact carbon 10r, 11r gibi ayrimlari var. Yani her karbon da ayni degil.
Kullanilan karbonun kalitesini gecelim, orumleri de farklilik gosterebiliyor, 3k,9k,12k gibi orum farkliliklari var.
En uç ornegi de vereyim, replika bir urunin kirilmis fotografini gormustum ve adamlar karbonun arasina gazete koymuslar
gazeteler gorunuyordu karbonun arasinda...
Yani her seyi deniyorlar, nasil yedirebilirlerse