Simdi ben otomobil dergisinde clistim otomobilden anlarim. Cunku editordum test pilotuydum, fabrikalari gezip nasil dokum yaptiklarini biliyordum.
Aluminyum alasimin kipkirmizi bir su iken kalipta nasil sekil aldigini gordum. Celik jant tabir edilen aslinda alüminyum alasim olan jantlar da tamir edilemez. Ha kaynak yapan cikiyor, bisiklet veya motosiklet sasisine de yapan çıkıyor. Ama o kaynak elbet bir gun atıyor.
Bundan baska motosiklet merakim da var gene motosikletlerin sasisi alüminyum alasim ise ve catlarsa tamir edilemeyecegini biliyorum.
Ablam da metalurji muhendisi, tubitakta çalışıyor ve yurtdisinda aluminyum kaynağı yapabilmek icin egitim aldi sertifika sahibi. O sertifika turkiyede cok cok az kiside var. 10 kisi yoktur oyle soyleyeyim. Bahsi gecen sasiyi getirsek onun dabyaptigi kaynak tutmaz.
Şimdi belli bir ısı ve basinc altinda şekillendirilmiş ve xray ile kılcal catlak kontrolü yapılmış olan belli oranlarda başka metaller karıştırılmış olan bir sasiye ne olduğu belirsiz bir metali eritip sivamaya kalkarsaniz o eriyip sıvanmış metal bir gün kopar gider.
Bu kopma isi genelde de viraj vs gibi şasi üstünde stress oluştuğu zaman olur. Ondan sonra gider bir Duvara sivanirsiniz.
O yuzden temir gormus alüminyum gordugunuz gibi kacin. Bursada bir usta yapıyormuş diyenlere gülün, mekani derhal terkedin.
2. El arac alirken jantlari icten distan inceleyin. Genelde yaptirip hemen satar serefsizler.
Motosiklet alirken yakndan bakin, pegleri elcikleri cizik motosikletten uzak durun.
Ayni şekilde bisiklet alirken de dikkatli inceleyin kaynak yapip zimpara atop sobra boyatan bile çıkabilir.
Benden soylemesi.
Bu arada bunu cok az kişinin bilmesi, söyleyince suphe ile yaklasilmasina cok şaşırdım. Bu bayagi bilinen bir şey saniyordum. Benden sonra 10 kisi daha tekrarlar konu kapanır saniyordum.
Bence biraz Googlelayin kendiniz okuyun.