Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadroya kaynak yapmak

A

Anonim

Silinmiş hesap
merhaba arkadaşlar kron fd 1000 katlanır bisiklet kullanıyorum ve birsüre önce arka teker maşa yerlerinden kadro ilginç birşekilde "koptu" foruma konuyu da açmıştım ama kaldırılmış neyse o bölümü geçelim firma ile iletişimim sonucu garanti vs kapsamına girmediğini öğrenerek bisikletimi kendim onartmaya çalıştım ve sağlam kaynakçı buldum merak edenler için 20 lira ücret ödedim usta nerdeyse onu bile almayacaktı desem yeridir çok iyi ve samimi birisi olduğunu söyleyebilirim son olarak on numara bir kaynak ve eskisinden sağlam oldu nerede yaptırdığımı merak eden olursa yorumlara göre firmanın adresini de sonra eklerim (reklam vs gibi saçma tartışmalara girmek istemiyorum)
 
Scudo
Geçmiş olsun hocam aynısı başıma geldi. Sele demirinin dibinden kırıldı,gittim kaynattırdım yine kırıldı yine kaynattırdım(farklı bir ustaya kaynattırdım) bu sefer tuttu. Dikkat etmek lazım yine de. Çukur ve tümseklerden geçerken seleden hafifçe kalkarak geçin bence bundan sonra.
 
Ben de merak ettim nasıl kırıldı acaba?
 
@epsilon91 sürüş sırasında arka teker yalpalamaya başladı ve hemen indim nasıl olduğu hakkında hiçbir fikrim ancak oradan kopmanın çok zor olduğunu biliyorum ama benim başıma geldi saplık olsun diyeyim sonuç gördüğünüz gibi oldu

@Ozan k. hiçbirşey için bu kadar net konuşmamak gerekir temennim olmaması yönünde ama uyarını mutlaka dikkate alıcam sağolasın ;);)
 
@poyraz poyraz bu benim.gorusum degil maalesef keske olsa.

Aluminyumbalajim jant, motosiklet sasisi, bisiklet sasisi.kaynak vs diye aratin bulursunuz.

Yoksa bizzat aluminyum dokum fabrikasi gezmis olmam, ablamin metalurji mühendisi olmasi, benim eskiden otomobil dergisinde calismamin vs alakasi yok.

Bunu biraz ilgili olan herkes bilir. Uzgunum...
 
@AliÇimen teşekkür ederim sağolasın daha önce sele demirinden de kaynak yaptırdım :) bisikletimi çok seviyorum ama en kısa zamanda bir üst seviyeye geçmek gerekiyor :):)

@poyraz poyraz
Geçmiş olsun, kron markasına uzak bir insandım bu görüntüden sonra yanına bile yaklaşmam. Kadronun kırılması garanti kapsamına girmemesi de garip bir durum. Firmalar genelde komponentler kendilerinin üretimi olmadığı için sadece kadroya garanti veriyorlar, kronun bu kırılmanın garanti kapsamına girmiyor demesi yaptıkları ürünün arkasında durmadıklarını gösteriyor. Yani kısaca ben böyle bir bisiklet satıyorum ama bisiklet yolda giderken kendiliğinden tuz-buz olabilir, ona göre sürün falan demekten farksız.

@Ozan k. tecrübelerine saygı duyuyorum polemik tartışma kafasında değilim ama tekrar söylüyorum uyarıların,paylaşımın için teşekkür ederim ;)

@Ozan Cansel sana katılıyorum arkadaşım ama emin ol bir bisiklet kullanıcısı olarak firma ile ilgili olan bölümde yapılması gerekenleri yaptım ancak destek gelmedi ve bisikletime ihtiyacım oldugu için kaynak yaptırıp kullanmak zorundayım ancak şunu da belirteyim sanırım " bu model için " garanti kapsamına girmiyor çünkü forumda diğer bisiklet modellerinde kadroda ömür boyu garanti geçerli olduğuna dair yazılar okudum bu yorumun bile kendi içinde saçma olduğunu biliyorum koskoca firma bunu karşılamıyor mu diye ama şu sıralar bu konuya daha fazla vakit harcayamayacağım
 
@poyraz poyraz öncelikle geçmiş olsun. Alüminyum malzemede kaynak biraz sıkıntılıdır, dikkatli kullanın. Bir ikinci husus da kron hangi ülke merkezli bilmiyorum ama eğer merkezlerine bildirim yapmadıysanız kadronun kırılmış fotoğraflarıyla birlikte yurtdışındaki merkezlerine mail atmanızı tavsiye ederim.
 
@bozok teşekkür ederim önerilerini dikkate alıcam istanbuldaki bayiler ile de iletişime geçtiğimde sonuç alamadım fabrika adresi de burası ancak orada da sonuç alamayınca kendim yaptırdım

Tepeören Mah. 7.Cad. No:11 İstanbul Tuzla Organize Sanayi Bölgesi Tuzla / İstanbul / Türkiye
Phone : 444 68 10
E-Mail : info@kronbisiklet.com.tr
 
@Ozan k.

Aynen doğru dedin kardeşim bende yemekleri hep alüminyum folyoya sararım alüminyum kaplarda fırına koyarım :D
 
@poyraz poyraz kusura bakmayın ben kronu adından dolayı yabancı firma zannediyordum meğersem yerli üretimmiş. Hatta az bir şey araştırınca bir dünya da şikayet olduğunu gördüm, benim gözümde marka algısı iyiyken birden yerle bir oldu. Ancak kadroları tayvanda üretiyorlarmış. Belki üretim yerine biraz yüksek perdeden mail atınca bir daha sizin üretim yaptığınız firmalardan bisiklet almam, bunu da gerek forum sitelerinde gerek tüketici şikayet sitelerinde her yazacam gibi ufak bir ihtimal olsa da etkili olabilir. Siz oraya mail atınca muhtemelen buradakilerle iletişime geçerler ancak sizin kadroyu değişirler mi yada başka bir şey yaparlar mı bilmem. Bir de sonuç almak uzun olsa da sizin elinizdeki garanti belgesinde ömür boyu kadro garantisiyle ilgili ibare varsa tüketici hakları merkezlerine başvurabilirsin. Ben olsam şahsen bunları yapardım. Çünkü olan olmuş artık firmayı ne kadar daraltırsam o kadar iyi düşünürdüm. Tekrardan geçmiş olsun. Ne yazık ki memleketimizde hem kanunların uygulanmaması hem gerekli yerlere başvurduğunuz da aylar sonrasında sonuç alınması hem de gerekli denetimlerin yapılmaması biz müşterileri yabancı markalara itiyor. Yabancı marka olsaydı buradan halledilmezse yurt dışındaki merkezlerine mail atınca burayla iletişime geçip bu tarz durumlarda gerekeni seve seve yaptırıyorlar.
 
@Ozan k.

İşimiz bu kardeşim alüminyum ile içli dışlıyız :D
 
@Ozan k. Bu yorum biraz garip olmuş :\ Ben şeker fabrikasını gezince sekerci. Ekonomi dergisinde calissam ekonomist mi oluyorum.
Bu işten anliyorsaniz biraz daha teknik detay verin, neden olmaz ben şahsen merak ettim. Piyasada alüminyum kaynağı diye bisey yok mu yani ?
 
Simdi ben otomobil dergisinde clistim otomobilden anlarim. Cunku editordum test pilotuydum, fabrikalari gezip nasil dokum yaptiklarini biliyordum.


Aluminyum alasimin kipkirmizi bir su iken kalipta nasil sekil aldigini gordum. Celik jant tabir edilen aslinda alüminyum alasim olan jantlar da tamir edilemez. Ha kaynak yapan cikiyor, bisiklet veya motosiklet sasisine de yapan çıkıyor. Ama o kaynak elbet bir gun atıyor.

Bundan baska motosiklet merakim da var gene motosikletlerin sasisi alüminyum alasim ise ve catlarsa tamir edilemeyecegini biliyorum.

Ablam da metalurji muhendisi, tubitakta çalışıyor ve yurtdisinda aluminyum kaynağı yapabilmek icin egitim aldi sertifika sahibi. O sertifika turkiyede cok cok az kiside var. 10 kisi yoktur oyle soyleyeyim. Bahsi gecen sasiyi getirsek onun dabyaptigi kaynak tutmaz.

Şimdi belli bir ısı ve basinc altinda şekillendirilmiş ve xray ile kılcal catlak kontrolü yapılmış olan belli oranlarda başka metaller karıştırılmış olan bir sasiye ne olduğu belirsiz bir metali eritip sivamaya kalkarsaniz o eriyip sıvanmış metal bir gün kopar gider.

Bu kopma isi genelde de viraj vs gibi şasi üstünde stress oluştuğu zaman olur. Ondan sonra gider bir Duvara sivanirsiniz.

O yuzden temir gormus alüminyum gordugunuz gibi kacin. Bursada bir usta yapıyormuş diyenlere gülün, mekani derhal terkedin.

2. El arac alirken jantlari icten distan inceleyin. Genelde yaptirip hemen satar serefsizler.

Motosiklet alirken yakndan bakin, pegleri elcikleri cizik motosikletten uzak durun.

Ayni şekilde bisiklet alirken de dikkatli inceleyin kaynak yapip zimpara atop sobra boyatan bile çıkabilir.

Benden soylemesi.

Bu arada bunu cok az kişinin bilmesi, söyleyince suphe ile yaklasilmasina cok şaşırdım. Bu bayagi bilinen bir şey saniyordum. Benden sonra 10 kisi daha tekrarlar konu kapanır saniyordum.

Bence biraz Googlelayin kendiniz okuyun.
 
Bu kaynak konusunu araştıracağım. Tamamı alüminyumdan yapılmış hızlı feribotta çalışmaktayım. Kaynakla birleştirilip oluşturulmuş bir yapı. Ve bazen deforme olan (yanaşma manevrası esnasında çarpa sonucu ezik, çatlak) kısımları kaynak yapılarak tamiri yapılıyor. Bu tamir işini yapan ustalara sorup buradan paylaşmaya çalışacağım.
Ancak dün bir alüminyum kaynakçısından duyduğuma göre aynı noktaya 2 kez yapılamadığını söyledi. Yani kaynak yapıldıktan sonra yine kırılırsa bir daha kaynak tutmayacaktır.
 
@Ozan k. acaba alüminyum kadroları oluşturan boruları bir birine ne ile montajlıyorlar?
 
Yalniz sizin calistiginiz geminin aluminyumu yuksek isida basincla sekillendirilmedi ve sertlestirilnedi.
Aluminyum saclardan imal bir gemi. Bunlar basinc altinda 600 700 derecede kaliba dokulen sertlestirilmis ve belli diger metaller ile karistirilmis alasimlar.

@Osman Yener ayni alasim ole ayni sicallik ve basincla...
 
Geri