Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadroya kaynak yapmak

@Ozan k. alüminyum kaynak olmuyorsa nasıl şaseyi imal ediyorlar ? parçaların birleşim yerlerindeki şeyler kaynak değilmi ?
not: olası yanlış anlaşılmadan kaçınmak için söyleyeyim bu konuda bilgilisiniz belliki bende bügüne kadar gerek arabalardaki gerekte bisikletlerdeki kaynak olayını merak ettiğim için soruyorum, bilginizden faydalanmak için yani :)
 
Scudo
@Ozan k. şimdi bu bisikletlerde birçok kaaynak var bunlar alüminyum kaynağı olmuyor mu başka kaynak mı oluyor?bu kaynaklarda ergeç atacaksa alüminyum bisiklet güvenli değil mi? fabrika bunu kaynak yapıyorsa başka bir kişi yapamaz mı?
 
@Ozan k. google da biraz araştırdım ve şöyle bir şey buldum (link) burda yazılana göre alüminyum tig kaynağı ile kaynatılabiliyormuş. doğrumu acaba ?
 
@Ozan k. :D:D Cevabınız için teşekkür ederim. Kusura bakmayın, bir şeyler biliyorsunuz diyeceğim ama kendi mi de kandırmak istemiyorum. Geçmişte neler yaptınız, bilemiyorum. Ablanız eğitimli bir insandır sertifikalıdır vs tabiki saygı duyarım. Ama Allah aşkına " teknik konuşma" adı altında lütfen söylediklerimize dikkat edelim ya. Ben ergiyik alümnyuma kırmızı su demişsin, test pilotuyum arabadan anlarım vs diye cevap da vermek istemiyorum.
Naçizane şöyle bir tavsiye veriyorum, siz fazla Google mayın.. Youtube 'a girin " aluminum welding, aluminum welding easy" gibi şeyleri türetip birkaç video izleyin.
Söylediğiniz olaylarla burada yapılan kaynak işleminin bir alakası yok, jant kaynağının olmamasının sebebi başkadır! aklıma ilk gelen orada yeterli nüfuziyeti sağlayamazsın mesela, bu nedenle hiçbir zman eskisi gibi olmaz. Diğer sebeplerini saymıyorum bile. Motorun şasi olayı ve kaynağı, ona güvenmemek vs bambaşka..
Ayrıca kaynak işlemi için basınç ve ısı gibi ifadeler var, kılcal kontrolü falan, bunlar tamamen kaynak yapılacak alaşıma, konstrüksiyona, işçiliğe daha birçok parametreye bağlı. Ne olduğu belirsiz bir kaynak teli ile zaten olmaz, doğru tel kullanmazsan o kaynak oraya tutunmaz bile. Tabiki onu yapan belirli bir alaşım grubuna uygun tel kullanmıştır.
Eğer birşeyler biliyorsanız bu iş için söylenecek belki tek bir şey var. O da, alüminyum kaynağı zordur. Dikkatli olun, ehli kimseye yaptırın vs. İşte bu kadar. @bozok arkadaşın dediği gibi.

@gokberk88 Alüminyum kaynağı vs eskide kaldı artık sevgili kardeşim. Şimdi çok daha farklı alaşımları bile kaynatıyorlar. Hem de döküm parçalarını bile kaynatıyorlar. Ör: Magnezyum. Sadece TIG ile değil, MIG ve oksijenle bile (doğru ekipmanla birlikte ) kaynatılabiliyor. İlave malzeme olmadan bile kaynatılan alaşımlar var. Önceki mesajımda dediğim gibi youtube 'da birçok örneğini bulabilirsiniz.
Araya girdim kusura bakma ama, konu garip bir hal aldı. Bu nedenle açıklama yapmak istedim.
 
@mech.headd in de açıkladığı gibi durum, @Ozan k. demek aluminyum kaynağı olmaz, bu nasıl bi yargıdır ve kendine güvendir anlamadım, üstelik kadronun her profilinin kaynakla bağlı olduğue nu bildiğin halde. eski test pilotu olman ve mühendis tanıdık jokeri bu durumda seni kurtarmamış çünkü gidip sormamışsın muhtemelen, benim ablam mühendis ben test pilotuyumayıptır söylemesi demeklen olmaz, git o ablay bi sor önce kaynak olurmu de anlatsın
 
  • Beğen
Tepkiler: mech.headd
@Tasogare @Osman Yener @mech.headd

Biraz daha yazmanizi bekledim ama konu yükünü almış yazacak olanlar yazmis, icini dökmüş hevesli muhendisler okuduklari kitaplardan bana satacaklari bilgileri satmışlar ve de birbirlerini tebrik etmişler bile. :)

Vay be demek bisiklet sasileri de kaynakla uretiliyor ha? Vay vay vay bunu hic düşünmemiştim. :)

Simdi neden olmaz açıklayayım.

1) bunlar genelde şekillendirilmiş parcalar. Yani dumduz boru degil. Şekillendirilmiş, belli bir alasima sahip, ısıl islem gormus bir sasinin sonradan kirilmasindan bahsediyoruz.
Ister zimparala ister yika tozunu al temizle vs vs mutlaka partikul oraninda kir kalıyormuş ve kaynağın kalitesini çok dusuruyormus. Bu yuzden asla tavsiye etmiyorlar ve yapmıyorlar.

2) darbe sonucu kirilan saside kilcal catlaklar vs vardır. Bunlar siz sasiyi kullandikca alir yürür asla emin olamazsiniz.

3) Cogunda kaynak yapildiktan isil islem uygulamak gerekir. Bu islemi yapabilecek olan var mi?

4) bazi muhendis arkadaslarim sonradan tamir amacli yapilan kaynagin oksitlenecegini bu yuzden bile yapmayacaklarini soylemislerdi. Bu konuyu bilmediğinden fazla yorum yapmayacagim.

Sanayide 20tl verip kaynak yapacak jir usta degol de Hadi diyelim turkiyede tig kaynak yapabilecek birini buldunuz, elinizde her turlu imkan da var, o kişi de bu tip bir islemi yapmaz cunku iki gun sonra atacagini bilir.

Bakin utana sıkıla ablama da sordum, kendisinde her turlu imkan oldugunu ama hayatta yapmayacagini, kaynagin kalitesinin cok dusuk olacagini, iki gunde atacagini soyledi. Burada muhendisler var yapılıyormuş tig varmış va deyince de soyle dedi, neyse konusmayi kopyalayayim.

[04/05 11:14] Ozan: Yok forumda yapilir diyen muhendisler cikti da sorayim dedim
[04/05 11:15] Ozan: Yoksa ben de yapilir duyen muhendis hic.gormemistim
[04/05 11:15] Ağça: Valla yapsinlar o zaman
[04/05 11:15] Ağça: Yapilir da kirilir iki gun sonra
[04/05 11:15] Ozan: Iste onu soyluyorum anlatamiyorum
[04/05 11:16] Ağça: Anlamayan varsa anlatma kardis
[04/05 11:16] Ağça: Niye yoruyosun kendini
[04/05 11:16] Ağça: He de gec
[04/05 11:16] Ağça: Yapsinlar kafalarini kirsinlar.

Hadi ben bir kişiyim, Tubitak vs salliyor olabilirim. Guvenmeyin kendiniz arastirin.
Mesela 10 saniyede buldugum sayfa:
Repairability
Repainting an aluminum bike is always possible. It’s more labor intensive than steel because paint has to be chemically stripped off of aluminum.
As far as frame repairing goes, aluminum is not easily repairable. After it’s welded, an aluminum frame must be heat-treated. Once it has gone through that process, further structural welding will weaken the frame. Sometimes very small things can be fixed, but if something crucial breaks or bends, the frame is done for.

Insan sadece su yazdiklarimdam suphelenir de biraz arastirir. Bakalim kırılmış bisiklet sasisi kaynakla tamir edilebilir mi diye.

Ama ne yazik ki analitik dusunemeyen, analiz edemeyen, sorulan soruyu bile anlamayan mühendis kaedeslerimiz. Soruyu "Aluminyim kaynaklanir mi?" Diye algilar sonra akillari sira beni rezil eder falan filan.

Burada genellikle hydroformed olan belli alasimlara sajop isil islem görmüş bir sasisinin darbe ile kirilmasindan bahsediyoruz.

Bakin bana inanin demiyorum gidin arastirin. Ama en azindan neyi arastiracaginizi dogru tespit edin be kardeşim. Yaziktir, bunlari okuyan onca insanin hayatini tehlikeye atıyorsunuz, yarın vizdan azabı duymayin. Bir zahmet arastirin okuyun...
 
:D:D Teşekkürler, ben kendi adıma konuyu kapatıyorum.
Şahsen benim seni rezil etmek gibi bir niyetim yok. Verilen tüm cevaplar yukarıda yazılı, insan kendi kendine yapıyor ne yaparsa. İnş göreceğiz, eğer kırılırsa da rica ediyorum paylaşsın o arkadaş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Yener
@mech.headd teşekkürler bilgilendirme için bende şaşırmıştım alüminyum kaynak olmaz denilince. Kendi bildiklerimi sorgular olmuştum :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mech.headd
@Ozan k. beni analitik düşünemeyen bir mühendis olarak tanımlayan bir kişinin argümanları araba test etmek ve Tübitakta çalışan ablam var olunca sadece gülüyorum.:D Daha önce açıklayıcı birşeyler yazmaya üşenmiştim şimdi değmiyeceğini düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mech.headd
Koca endüstri var, bisiklet markalari yapmiyor, gcn vs gibi.programlar olmaz diyor, olur diyen bir allahin kulu yok, bu isi uapmak icin egitim alan metalurji mühendisi olnaz diyor.

Bizimkiler olur diyor, nasil olur diyemiyor.
Cevap vermeye degmez riyor. Internette arastirmiyor, olmaz diyenler neden oyle demis aciklayamiyor.

Gcn bilmiyor, bisikler ureticileri bilmiyor, türkiyede sayili aluminyum kaynak sertifikasina sahip ablam bilmiyor bizim forumdakiler biliyor :)

Yok gcn tamir olur diyor desenize, bisiklet.ureticileri olur diyor desenize, egotiminiz ne? Referansiniz ne linkiniz nerede?


Benvhabire aciklama yapiyorum, kir diyorum, fatigue diyorum, isil islem diyorum bizimkiler fabrikada kaynaklaniyor ya sonradan da olur demekten baska aciklama yapmiyor.

Bu mesaj son, ben bu uc uyeyi iknaya degil bu konuyu okuyup akli karisanlara yaziyorum. Yapmadan evvel arastirin abisi, aluminyuma kaynak olur mu diye arastirmayin, kirilan bisiklet sasisi sonradan kaynakla tamir olur mu diye arastirin.

Alüminyumdan motosiklet şasisi diye arastirin, alasim jant tamiri diye arastirin.
 
@Ozan k. Dostum bu kron kadrosu zaten senın anlattıgın ozellıklerı barındırsa kırılmazdı yamasın bınsın arkadas :D
 
Kron kadrosu da maalesef alasim bir kadro, isil islem görmüş bir kadro.
Arkadas binsin demeniz kusura bakmayin bana gore sorumsuzluk.
Hos o arkadas %100 binecek o bisiklete onu biliyorum.
Kendi arkadaslarima anlatamadim ki... onlar da kaynak yaptirdilar. Ikisi de 2-3 ay sonra atti. Allahtan hizlari yavasti da canlarına zarar gelmedi.
 
@gokberk88

Bende hayatımda ilk defa burada duydum alüminyuma kaynak olmaz diye :D
 
  • Beğen
Tepkiler: gokberk88
@Ozan k.
Hocam sana katılıyorum,ama bence daha fazla uzatma herkes kendi bildiğini yapsın,böyle tartışmalarla bence forumun tadı kaçıyor kişisel durumlara dönüyor olay.
Siz anlattınız bilgi verdiniz,ıyup uymamak herkesin bileceği iş,o yüzden uzatmayın,benide yanlış anlamayın
Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
@Ozan k.

Kaynatılamıyan alüminyumdan, kırılan kadronun kaynatılmasını araştırın demeniz benim için yeterli. En azından alüminyumun artık kaynatıldığını bildiğinizi var sayıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mech.headd
12 yıldır çelik döküm fabrikasında çalışıyorum. Çok uzun yıllar Ducati ye mal yapan bir alüminyum döküm firmasının kalite sorumlu mühendisi arkadaşım var.

Al. kaynak yapılır yapılmasına ama yapmaya değmez. Çünkü yapılmasına harcıyacağınız emek, enerji, hammadde ile yenisini dökün daha iyi. Şöyle ki spektrometre ile o bölgenin analizini yapacaksınız aynı alaşımı ocağınızda döküp kaynağınızın hammadesini oluşturacaksınız. Isıl işlemle kadronun (bölgenin) sertiliğini azaltacak daha sonra kaynak işlemini yapacaksınız. Rötüşları bittikten sonra xray ve manyetik partikül testine sokacaksınız ha bu testleri geçtimi ısıl işlem ile tekrar sertliğini arttıracaksınız. Çıkan kadroyu tekrar xray ve manyetik partikül testine sokacaksınız, en son olarak sertlik ölçümünü yapacaksınız....

Yenisini alın. :)

Edit : Hayati tehlike oluşturan yerlerde Al. kaynak kesinlikle tavsiye edilmez.
 
arkadaş kadroyu çöpe atmaya kıyamıyor. çok beğenerek alınan bir gıda maddesinin buzdolabında kalıp tazeliğini kaybetmesi ama atmaya kıyılmadığı için tedirgin bir şekilde yenmesi gibi bir durum.
 
@Deniz Ç.

Yapılıyor mu yapılmıyor mu anlayamadım hadi hayırlısı..
 
Geri