Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadroya kaynak yapmak

@MertAG

İyi okursanız ne demek istediğimi anlarsınız. Al. kaynak yapılır. Eğer olması gerektiği gibi yapacaksanız astarı yüzünden pahalıya çıkar. Marjinal maliyeti gerçek maliyetten yüksek olduğu için hayati yerlere yapılmaz. Zaman, enerji, emek, hammade ve son olarak tamir bakım masrafı olarak geri döner.

Bu açıklayıcı oldu sanırım.
 
Scudo
@Deniz Ç.

Marjinal maliyet deme bana işletme matematiği dersi anılarımı canlandırdın :)..
 
  • Beğen
Tepkiler: sargonnas
@Ozan k. 'nın yanlış anlaşıldığını düşünüyorum bu kadar tepki mesajı okuduktan sonra. Alu kaynağı yapılır. TIG kaynağı ile en azından 100A üstü PULSE sistem ile kaynatılırsa daha sağlıklı olur. AMA, ilki kadar sağlam olmaz çeliğin aksine. Alu kadrolarda kaynak görüp "hani kaynak olmuyordu" diyebilirsiniz. O kaynatılan yerler borulardır ve kurt ağzı açılarak birbirleri ile öpüşme yüzeyleri maksimumda tutulur. Ayrıca tasarım da az yük binecek olan yanal kuvvete dayanmak için yapılmıştır. Dikkat ederseniz kaynağı zorlayacak bir yük binmez Alu kadro kaynağında. Ama konunun açılma konusu olan yere kaynak yapılması, kaynağa direk yük binecek bir yere uygulama yapmaktır ve risklidir. ilki gibi olmaz. Siz oraya yükü yaşıyacak bir atel yapıp, o ateli tutacak bir kaynak yaparsanız o daha mantıklı ve risksiz olur.
 
Bu şekilde kırılıyor ve firma ilgilenmiyor, yabancı bir marka olsa kadroyu bize gönderin inceleyelim derler en azından, nerede hata yapılmış , yeni modellerde önlem alalım diye. Neyse "Kron" marka bisiklet alacaklar google'da bu konuyu bulur ve tekrar düşünür umarım.
 
@egesengun
yapılan işlemde böyle bir tedbir alınmamış bence her iki taraftan da en azından 10 cm içeride kalacak şekilde dayanıklı ve alüminyum borunun içine sıkı sıkıya giren bir çelik profil konulsaydı kaynaklanan kısma o tarzda bir yük binmeyeceği için bu işlemin emniyetli olduğundan belki bahsedebilirdik. yazılanlara inanmıyorsanız o boruyu başlangıç ve bitiş yerlerinden kesip çıkarın. istediğiniz iki noktadan bükmeyen çalışın. kaynaklı yer kolaylıkla esneyip kırılacaktır.
 
@Ozan k. arkadaşa fazlaca lüzumsuz yüklenmişsiniz :)
Aynen @Deniz Ç. bey' in dediği gibi hayati konularda alüminyum kaynağı oldukça risklidir. Yapılmaması , yapılmasından daha iyidir. :)
Saygılarımla,
 
@ozgur908 Zaten pulse ile yapılmış tig kaynağı öyle görünmez. Balıksırtı işlenir ;)
 
İki taraf var.
1. Diğer tarafa nazaran somut kanıtlar sunuyor ve mutlaka siz de araştırın diyor.
2. Ben böyle bir şey görmedim, olmaz diyor.
Takdir okuyanların.

Araştırın, araştırın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan k.
Bence güzel bir tartışma başlığı oldu, keyifle okudum yazılanları. Benimde bu konuda pek bilgim olmadığı için biraz da internetden aratayım dedim, pinkbike ın güzel bir makalesi çıktı karşıma, Intense marka bisiklet (MTB ciler bilir :)) kadrolarının nasıl işlemlerden geçtiği ile ilgili. İngilizcesi iyi olan arkadaşlara tavsiye ederim okumalarını : (link)
 
Kaynak konusu evet yapilabiliyor diye biliyorum. Motorsikletten örnek verecek olursak sasi kirilmasi ve kaynagi söz konusu (sanayilerde bunu yapan ustlarda varmis), yanliz sasiye asiri yük binecegi icin kendini imha etmesi söz konusu diye biliyorum :) Düz mantik bisiklettede yapilabilir, nispeten daha az yük binecegi icin belki kirilmaz, tabi bu sadece iyibir temenni.
 
Bu konuya son kez mesaj yazıyorum kusura bakmayın arkadaşlar ama iş artık bilgi paylaşımından ziyade bir noktadan sonra resmen s... yarışına dönmüş neredeyse bazı arkadaşlar bırak kafayı gözü patlatsın da görelim,bir kırılsa da görsek moduna girmiş bu nasıl bir mantığın ürünüdür "sizler nasıl bisiklet sever ve sporseversiniz" başka sporlarla da ilgilenmiş ve ilgilenmekte olan birisi olarak bilgi paylaşımının ukalalık seviyesine çıkmasına çok şaşırıyorum lütfen hiçbir konuyu bu düzeylere çekmeyin ve çekmeyelim Çünkü bu iş böyle devam ederse bu forum,bunca insanın emeği,çabası çöpe gidecektir ve ülkemizde bisiklet farkındalığı sadece sanal alemde kısır tartışmalar arasında boğulacaktır. Tüm samimiyetiyle yardımcı olmaya çalışan insanlara,dostlara,arkadaşlara tekrar çok çok teşekkür ederim :harika::harika::harika:.Arkadaşlar bende brompton katlanıra binmeyi isterim ama ben bunu alabildim daha da iyisi inşallah sizlerin olsun.Ayrıca hepinizin de çok çok iyi bildiği gibi tecrübe ve uzmanlaşma hatalar yaptıkça ve bunlardan ders aldıkça öğrenilir koskoca firmayı,sektörü kolayca harcamayın birşeyler hatırlatması niyetiyle şu konuyu hatırlatmak istiyorum Thomas Edison bile ampülü icat edene kadar "yaklaşık 1999 küsür hata yapmış ve arkadaşları ona bu noktadan sonra artık bırakmalısın demiştir o ise dostlarına hayır ben aslında 1999 kere ne yapmam gerektiğini öğrendim" diyebilmiş ve sonunda başarıya ulaşmıştır Ben inanıyorum ki ve uzun dönemde kron bisiklet, a firması,b firması gibi şirketler bizim bunun gibi sohbetlerimizi ,tartışmalarımızı dikkate alarak çok daha kaliteli bisikletler,ürünler üretecek ve biz bu işten daha da haz alarak devam edeceğiz çünkü bilimin temeli birikimli olarak ilerleyebilmesidir:):)

Son olarak bu konuya bisikletime uyguladığım son çözümün fotoğrafını yükleyerek ve hz mevlanın hoşgörüde deniz gibi ol öğüdü ile veda ediyorum
Lütfen birbirimize karşı çok çok hoşgörülü olalım ve biraz daha empati kurarak yorum yapmaya çalışalım !!!
Herkese kazasız belasız sağlıklı keyifli sürüşler olsun inşallah :):):)68263 dosyayı görüntüle
 
Merhabalar,
Her ikinizde doğru şeyler söylüyorsunuz. Kullandığımız çoğu metal alüminyum ve bunların çoğunda da kaynak var yani alüminyum kaynak yapılabilen bir malzeme. Ama herhangi bir kaza, kopma vs gibi durumlarda alüminyuma kaynak yapılmıyor sanayide. Çünkü kırılma esnasında oluşan mikro çatlaklar ve malzeme deformasyonundan dolayı yapılan kaynak sonrası, ne malzemenin taşıyabileceği maksimum stresi bilip ona göre hesaplama yapabilirler, ne de o malzemeye güvenirler. Özellikle alüminyum şasili motor bisikletlere devrildikten sonra bile işi biter diyenler var. Ama sanayide bazı ustalar bu motorların kaynaklarını yapıyorlar ve onlar da trafikte geziyor.
@poyraz poyraz Umarım bisikletinizde bir daha böyle bir sıkıntı yaşamazsınız. Kazasız belasız bol pedallar dilerim.
Saygılar...
 
birader kimse seninle sidik yarıştırmıyor. mukavemeti olmayan ve en olmadık kritik bir anda arıza vermesi muhtemel olan bir durumdan bahsediliyor. duvara asıp baktığınız sürece ya da arada bir çıkarıp apartmanın bahçesinde sürdüğünüz sürece sorun çıkmayacaktır muhtemelen. ama bisikleti trafikte kullanıyorsanız, sert viraj alıyorsanız, çukura giriyorsanız iş değişir. umarım istenmeyen bir olay meydana gelirse o anda çok hızlı filan olmazsınız. kazasız belasız inşallah maşallah diyerek olacak şeyler değil. ama yine de kendi bedeniniz kendi kararınız. ekipmandaki arıza nedeniyle yüksek hızda bir kere çok büyük kaza atlattım, yalpalaya yalpalaya zor durdum. eğer sendeki gibi bir arıza ihtimali söz konusu olsaydı sakatlanmam ya da ölmem an meselesiydi. ucuza aldığım lastiklerin de katkısı sayesinde yağışlı havada uyluk kemiğimin başını çatlattım. sakatlandığınız zaman kaynağı yapan usta sizi tamir edemez. yara bandı da hiçbir işe yaramaz. aslında halen gıcır gıcır atsam yazık olur diye düşündüğünüz kadro kuyunuzu kazmasın ayık olun.
 
anlamiyorum ki. bi bilgiyi verir yoluna devam edersin. yok ablam orda calisiyor yok ben su fabrikayi gezdim. yok editordum. baskasinin adina utanma olayini kokune kadar yasattigi icin arkadasa tesekkur ediyorum. okurken resmen yerin dibine girdim. yok boyle bi olay
 
Kısmen doğru, kısmen de istenildiği gibi kendini ifade edemeyen yorumlar var şahsi fikrim.. Bende kısaca bir kaç kelime etmek istedim..
Alüminyum kaynağı yapılmaz diye bir şey yoktur öncelikle. Doğru yöntemle, doğru dolgu teliyle, doğru parametrelerle (akım,voltaj vs), doğru kaynak ağzı hazırlığıyla, doğru ön hazırlıkla (ısıl işlem diğer adıyla ön ısıtma) ve kullanılacak yöntem de işin ehli bir kaynak ustasıyla yapılabilir. Lakin bu kadar doğruyu bir araya getirmek.. Biraz kaba bir tabirle akı bokunu geçer de denilebilir..
 
@ozgur908 yorumunun neresinden başlasam bilmiyorum ama beni yazmak konusunda fazla zorlamışsın sana cevap vermek gerek öncelikle söz konusu olan benimle sidik yarışı yapılması değil bu forumda,sporun öğretisinde öyle bir amaç yok ayrıca ben orada şahsi bir meseleden bahsetmiyorum öyle bir iddiam da yok ben o ifadede yorumlardaki genel tavıra dikkat çekiyorum yazdıklarımı dikkatle, tane tane okuyarak ve laf sokmaya ,küçümsemeye çalışarak değil de o ukalalığını da kenara bırakarak okumaya çalışmanı tavsiye ediyorum maşallah kelimesini kullanmadım ama "fazla derine girmeden" inşallah'ın kelime anlamını bilenler için bir insanın elinde olmayacak gelecek döneme ilişkin olası durumlara ithafen iyiniyet ve temenni amacı taşır da diyebiliriz ama sen maalesef onu da anlayamamışsın o kelime bunu ifade eder denilebilir benim kullanım amacım da budur biraz daha dikkat et ve son olarak yara bandına da gelecek olursak ne işe yaradığını bildiğini varsayarak eğlenmek maksadıyla yaptığım birşeyden ibaret ama sana tavsiyem sen böyle şeyler yapma demir,metal,tahta vs gibi malzemeleri yara bandı ile birbirine yapıştıramazsın ona da dikkat et
 
Arkadaşlar isteeyen konularımı araştırsın. Bende selenin borusunun dibindn kırdım. Kaynak yaptırdım tutmadı attı. Bir dahayaptırdım şimdi tuttu gibi gözüküyor ama yakından incelesiğimde kaynağın twm üzerinden yeniden çatlwmış. Yani boş boş konuşmayın. Arkadaş araştırmış ve size bilimsel açıklamasını yapmış. Ancak kırılığı sırada oluşan diğer çatlaklwrı ne yqpqcaksınz? Bunu bizzat yaşayan biri olarak yazıyorum. İsteyene fotoğrafını da atarım.
 
Kron candır, gerisi heyecandır...:D(kron kullanmıyorum bu arada)

Bence o kadroyu o çatlakla kullanmanız hiç sağlıklı değil. @Ozan k. o kadar anlatmaya çalışmış ancak siz hala ona laf atmaktasınız.
Burada size yardımcı olmak isteyenlere karşı kaba davranmanız hiç hoş değil.
 
Geri