Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadroya kaynak yapmak

Karbon alalım bari
 
Scudo
@Ozan k.


Uygun şekilde yapıldıktan sonra neden olmasın ki sonuçta kadroda kaynaklı?

Edit Eski yorumları okudum
 
Tam Kron 1000 alacaktım ki... hoptown 320 alayım mı sizce arkadaşlar ömür boyu garanti veriyor kadroya Decathlon.
 
Merhaba arkadaşlar,

2012'den beri belki 40k yaptığım emektar bisikletim Salcano city sport 24 hds'nin değişmeden kalan son parçası olan kadrosunu da 2 hafta kadar önce kıçımla kırmışım çok afedersiniz..

9c9eab43-70a1-4f69-865b-bcb3b06668ab.mp4 dosyayı görüntüle

Yeni kadro mu alsam, yeni bisklet mi alsam.. Giant Seek 3 de ne güzelmiş vs derken. Şuanda 3-4 ay sürecek olan maddi bir sıkışıklık dönemindeyim (bkz: evlenme). Çok masraf yapasım yok.

Buraya kaynak yapılır mı? Yapılsa güvenli olur mu?

Kadıköy / sahrayı-cedit'de yaşıyorum ve çevremde gördüğüm bisikletçiler bırak kadro kaynatmayı, jant örmeye bile burun kıvıran fazla "tok" bisikletçiler. Tavsiye edeceğiniz bir yer var mı?

Yada 500-600 liraya, hadi bilemedin 1000 liraya Giant Seek 3'ün kadrosunu (baya sevdim kendisini) yada buna benzer başka bir kadroyu temin edebilir miyim?

İç bacak 84cm, şuanki kadrom 53cm.

Sevgiler, saygılar,
 
Bu tarz kırıklar için şöyle bir taktik var kadro içine bir boru kaynaklatıp daha ince bir sele borusuyla yola devam etmek.
2. çözüm ise direk sele borusunu kadroya kaynaklamak bu yöntemle sele ayarınızı bir daha değiştiremiyorsunuz tabiki ...
Bu arada çözüm size en yakın sanırım Bostancı Oto Sanayi
 
Mesajımı aynı bir başlık olarak açmıştım, moderatör arkadaş buraya taşımış. Konunun öncesini okudum, polemik yaşanmış, üzücü..

Hortlatmak gibi olmuş. Keşke bu posta taşımasaydın moderatör kardeş..

Çok kritik bir yerde değil kırık bence, zaten halihazırda bu şekilde kırık kullanıyorum 2-3 haftadır :) Ek boru kaynatmak gayet mantıklı geldi geçici çözüm olarak (3-4 ay) şuan için. Haftasonu bi bostancıya gideyim teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökay Akçay
Üst seviye bir yol bisikleti gördüm Giant bayisinde. Bisikleti alan kişi bike-fit yaptırdığı zaman sele borusunu kullanıcının boyuna göre kesiyorlar. Ve böylece sabit kalıyor. Yani sele ve kadro tek parça halinde üretilmiş bir bisiklet bu. Bu size bir fikir verebilir ki zaten üst mesajda Gökay da buna benzer bir şeyden bahsetmiş. Bu saatten sonra artık boyumuz uzamayacağına göre sele borusu sabit kalacak şekilde kaynak yapılabilir. Bisikleti ileride satmayı düşünürseniz bu bir sorun olur evet ama bilemiyorum öbür türlü kaynak da yapılabilir. Bir 40k yol daha gider öyle ya da böyle. kaynatın gitsin
 
@Ali İlker Topçu

kaynak yaptırmana gerek yok. o kadar yük binen bir bölgeye yapılan kaynağa kimse garanti veremez zaten. borunun o yırtılan kısmını çıkar at. boru ucunu taşlama yaptırarak nizami bir daire şekline getir. içeri sarkan çapakları eğe ile al. sonra (işin zor kısmı burası), sallıyorum sele borusu çapı 25.4 diyelim. 28 veya 30mm çapında aluminyum çubuk bulman gerekiyor. ona tornada arka borunun içine sıkı geçecek toleransta, istediğin sele yüksekliğini verecek bir fatura yaptırıyorsun, üst ucunu da 22 mm e düşürtüp eski tip mandallı sele kullanarak hayatına devam ediyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: haldun989
@Şeffaf
Yok sele yüksekliğinin sabit olması benim hoşuma gidecek bir çözüm olmaz. Uzun turlarda biraz kısaltırım yada mat altına sığmaz biraz daha uzatırım vs. Arkadaşıma ödünç veririm 2 hafta o kullanır.. oynarım yani ben sele borusuyla :) Kırılmasının bir sebebi de belki bu oynamadır..

@can_celik
Kaynak yapılmamış haliyle kırabildiysem, kaynaklı hiç uzun ömürlü olmaz doğru diyorsun. Ama bu çözümde de sele borum kadroya yükseklik olarak sabitlenmiş olacak gibi. O kaybetmek istemediğim bir özellik.

İyisi mi ben ikisinin arası bir yöntem bulayım...


Bunu buldum. Eleman boruyu (link) bi yapıştırıcıyla yapıştırmış. Ben yapıştırıcıya güvenmem, bir de 70tl gereksiz masraf. Bir de yeni boru da kırıldı diyelim, tekrar tamir imkanı kalmayacak. Bisikletin dikey borusundaki suluk deliklerine denk gelecek iki delik delerim takacağım boruya. Zaten dikey suluk kullanmıyorum. Kullanacaksam da, söker sulukla beraber tekrar monte ederim.

Denk gelecek boruyu bulmak adına, 31.6mm kalınlığında herhangi bir çıkma/kırık vs seleborusunu alıp boynunun hemen altından kesebilirim. Önümüzdeki haftasonu bi el atayım ben buna

Güzel fikrim geldi, sağolun arkadaşlar :)
 
alüminyum kaynağı zordur kaynakçısı da az bulunur bence karbon tamir etmek daha kolay:D
 
@Ali İlker Topçu

sabitlemede suluk deliklerini kullanman için yeni sele borusundaki deliklerin iç taraflarına somun kaynattırman gerekiyor, o da borunun arka tekere bakan tarafında kaynak için pencereler açmadan (yani boruda kesikler yapmadan) imkansız. ayrıca suluk deliklerini matkapla genişletip dişleri yok etmen gerekiyor ki civata geçsin.

gel beni lafımı dinle sen, illa da sele yüksekliğiyle oynayacam dersen, gidon yükseltme sistemi gibi yapabilirsin. mesela 34mm alu içi dolu çubuktan yaptırdın yeni boruyu. içi 32, dışı 34 veya 36 demir boru bulup tornacıda 1 cm lik halkalar şeklinde kestirirsin sonra istediğin miktarda faturanın altına geçirip öyle kulanırsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Sele borusu kadronun izn verdiği maksimum seviyeden daha yüksek noktaya çekilmiş. Ondan olmuş dimi bu?
Sonuçta ucu kırılmış. Halbuki iceberg gibi devamı olsaydı aşağıda kırılmazdı orası öyle.

Bence uzun bir sele borusu işi görür. Burası güzelcene kaynatıldıktan sonra. Aşağıdan boylu boyunca güç alacak sele borusu ile sorun olmaz.
Boru hem kısaymış hem de kadro haddinden çok çekilmiş dediğim gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Sele borusu kadronun izn verdiği maksimum seviyeden daha yüksek noktaya çekilmiş. Ondan olmuş dimi bu?
Sonuçta ucu kırılmış. Halbuki iceberg gibi devamı olsaydı aşağıda kırılmazdı orası öyle.
Sele borusu sadece kısa değil (bi 5cm anca giriyordu kadronun içine) bir de normalde olduğundan daha dardı. 2 tane genişletme adaptörü ile beraber monteliydi. Bir de sadece sele borusundan tutunan bagajlar vardır ya onlardan takılıydı (resimde), arkasında 1.3kglik katlanır sandalye taşıyordum.

Bunun üzerine sağlam dursun diye de kelepçenin mandalını söküp oraya somun takıp allah ne verdiyse sıkmıştım ingiliz anahtarıyla. Taş gibi olmuştu. Sonra da taş gibi kırıldı :D Zaten böyle bi senaryoyla kırılmasaydı, kadro yorulmuş, bu gövdeden de yırtılır der kullanmazdım. Ama hakkaten kullanıcı hatasıyla kırıldı ondan tamirat opsiyonunu değerlendiriyorum.

sabitlemede suluk deliklerini kullanman için yeni sele borusundaki deliklerin iç taraflarına somun kaynattırman gerekiyor, o da borunun arka tekere bakan tarafında kaynak için pencereler açmadan (yani boruda kesikler yapmadan) imkansız. ayrıca suluk deliklerini matkapla genişletip dişleri yok etmen gerekiyor ki civata geçsin.

gel beni lafımı dinle sen, illa da sele yüksekliğiyle oynayacam dersen, gidon yükseltme sistemi gibi yapabilirsin. mesela 34mm alu içi dolu çubuktan yaptırdın yeni boruyu. içi 32, dışı 34 veya 36 demir boru bulup tornacıda 1 cm lik halkalar şeklinde kestirirsin sonra istediğin miktarda faturanın altına geçirip öyle kulanırsın.
Benim bisiklette zaten dikey boruda suluk deliği yokmuş, dün akşam eve gidince baktım :D O kadar kullanmıyorum yani dikey suluk, 7 yıllık bisikletim deliği var mı yok mu bilmiyorum ahahha.

Somunu kaynatmaya gerek yok, farklı bir somun seçilebilir gayet. (link). Vidalarken borunun içinde dönmez bu, borunun konkav yapısı sebebiyle. Tek mesele borunun üzerindeki deliklere bunu denk getirmek olur. Onu da mıknatısla vs denk getirip vidaladıktan sonra, doğalgaz köpüğü yada başka bişey kullanarak borunun içinden kaymamasını sağlayıp, vidayı söküp, boruyu kadronun içine soktuktan sonra tekrar vidalayarak.. Olayı biraz karmaşıklaştırdım, ama tüm bunları yapmak bana tornacı bulup gitmekten daha kolay geliyor. Ehliyetim yok (yaş 31), sanayi mevzularına çok uzağım :)

Gene de basit ya, boruyu kadroya sokup, sabitleyip, kadronun üzerinden boruyu da delerek 2 delik açılacak. Deliklerin arkasına somunlar sabitlenecek. Boru kadroya vidalanacak. Borunun ucuna 2-3cmlik bi yarık açılacak. Bitti. Boruyu ve somunu bulması zor, diğerleri için ekipmanım var.

Haftasonu yapar videosunu koyarım.
 

Dosyalar

  • 20190929_131758.jpg
    20190929_131758.jpg
    947,3 KB · Okunma: 25
Sele borusu sadece kısa değil (bi 5cm anca giriyordu kadronun içine) bir de normalde olduğundan daha dardı. 2 tane genişletme adaptörü ile beraber monteliydi. Bir de sadece sele borusundan tutunan bagajlar vardır ya onlardan takılıydı (resimde), arkasında 1.3kglik katlanır sandalye taşıyordum.

Bunun üzerine sağlam dursun diye de kelepçenin mandalını söküp oraya somun takıp allah ne verdiyse sıkmıştım ingiliz anahtarıyla. Taş gibi olmuştu. Sonra da taş gibi kırıldı :D Zaten böyle bi senaryoyla kırılmasaydı, kadro yorulmuş, bu gövdeden de yırtılır der kullanmazdım. Ama hakkaten kullanıcı hatasıyla kırıldı ondan tamirat opsiyonunu değerlendiriyorum.

Başınıza bir iş gelmediğine dua etmek lazım. Tekrar geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali İlker Topçu
Merhaba arkadaşlar,

Başka bir işi yaparken elimi kestiğimden 1 hafta gecikti tamir videosu. Forumun kabul ettiğinden daha büyük olduğundan youtube'a koydum.


Sevgiler
 
Merhaba,

Bu işe ileride girecek arkadaşlara bir bilgi olarak; aluminyumun hangi seri olduğu ve kullanılacak kaynak malzemesinin hangi tip olduğu bilgisi olmadan bu işi yapmak kötü sonuçlar verebilir.
Başlık içinde referans vererek hem "aluminyum kaynak olmaz" hem de "aluminyum kaynak olur" denilebilmesinin sebebi de bu.

6000 serisi aluminyumların içerisinde kaynak yapılabilir olanlar var, misal bunların çoğunu 5000 serisi aluminyumlar için kullanılan kaynak malzemesi ile kaynatamazsınız.
Bazı aluminyum alaşımlar ise kesinlikle "kaynak yapılamaz" sınıfında. Yani elinizde sizde hangi aluminyum alaşımı olduğu bilgisi yoksa yaptığınız işin bir garantisi olmaz.

Bu bilgileri ürüne bakarak tespit etmek pek mümkün değil, üretici verebilir.
Bir örnek olarak karbon bisikletlere yakın hafiflikteki aluminyum bisikletler genelde 6000 serisidir.
 
Bu konuyu tekrar canlandıracağım.

Aklımda bir fikir var ama olabilirlik konusunda şüphelerim var. Sizlerin de görüşlerini almak istiyorum.

Öncelikle alüminyum 7046 serisi bisikletim var. Ön maşaya 28 mm lastik sığarken, arka lastik de pivot bağlantı kayıt kısmına sürtme yapıyor.

IMG_20210322_104000.jpgIMG_20210322_104033.jpgIMG_20210322_104022.jpg

Son fotoğraf da görüleceği üzere mevcut bağlantı noktasını alüminyum kaynak konusunda ehil bir yer bulursam 8 mm (fren balatalarının kurtardığı mesafe) yukarı kaynattırmak istiyorum.

1- Alüminyum kaynak bu noktada tutar mı yahut zamanla atar mı?
2- Bu işlem kadroyu zayıflatır mı?
 
Geri