Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum kadroya kaynak yapmak

319313 dosyayı görüntüle
Kron xc100 bisikletimin ön masasının üst yuvarlak kısmı kaynak yerinden koptu sizce alüminyum olduğu için kaynak tutar mı
Merhaba, maşanın materyalinin ne olduğunun bir önemi yok. Sorunu çözmeye odaklandığımızda TIG kaynağı ile cüzi miktara bu sorunu çözebilirsin. Dert edecek kadar önemli bir problem değil çözülür. :harika:
 
Scudo
Arkadaşlar Kron FD 2100 bisikletimin selesini yukarda kullanmaktan sele altındaki kadro başlangıç boğazını kırdım.
Bugün alüminyum kaynak yaptırdım. Şu an boyası halloluyor yarın teslim alacağım.
Ben 1.90 / 107 kg birisi olarak zaten sanırım başta bu bisikleti almam yanlıştı. Bu onarım sonrası bisiklete seleyi fazla yukarı kaldırmadan benden 30-35 kg az olan eşim binecek.
Kaynak yapan usta hiç bir şey olmaz gönül rahatlığıyla kullanın dedi.
Bakalım ne olacak göreceğiz ara ara sonucu yazarım
 

Dosyalar

  • IMG_20240926_100007_554.jpg
    IMG_20240926_100007_554.jpg
    107,2 KB · Okunma: 36
Arkadaşlar Kron FD 2100 bisikletimin selesini yukarda kullanmaktan sele altındaki kadro başlangıç boğazını kırdım.
Bugün alüminyum kaynak yaptırdım. Şu an boyası halloluyor yarın teslim alacağım.
Ben 1.90 / 107 kg birisi olarak zaten sanırım başta bu bisikleti almam yanlıştı. Bu onarım sonrası bisiklete seleyi fazla yukarı kaldırmadan benden 30-35 kg az olan eşim binecek.
Kaynak yapan usta hiç bir şey olmaz gönül rahatlığıyla kullanın dedi.
Bakalım ne olacak göreceğiz ara ara sonucu yazarım
Isıl işlem gören bölgenin , gereken sıcaklığı tam hatırlamamkla beraber, 700C° gibi bir sıcaklıkta ısıl işlem görmesi gerekiyor diye biliyorum. O kadro ısıl işleme girmeden eski sağlamlığımda olmaz maalesef...
 
Isıl işlem gören bölgenin , gereken sıcaklığı tam hatırlamamkla beraber, 700C° gibi bir sıcaklıkta ısıl işlem görmesi gerekiyor diye biliyorum. O kadro ısıl işleme girmeden eski sağlamlığımda olmaz maalesef...
anladım teşekkürler peki sizce ne kadar bu onarım sonrası ne kadar gider bir tahminiz var mı? Ben bisikletin sele altı kadro başlangıcını 107 kg ve seleyi çok yukarı kaldırarak kırdım daha doğrusu tam kırılmadı da boydan boya kalın bir çatlak oluştu..Bundan sonra artık seleyi kaldırmadan 70-75 kg binici olursa bir süre kullanılır mı?
 
shimano-cs-hg500-tiagra-ruble-11-34-10-lu rublem bu
shimano-deore-m615-on-gobek-32h ön göbeğim bu
Shimano Deore FH-M615 Arka Göbeğimde bu
ben göbeklere bakım yapmak istiyorum ama bunlara uyumlu mudur bu alttaki anahtar
bike-hand-bisiklet-ruble-sokme-anahtari-uzun-bike-hand-yc-122a-p-HBCV00003L9THQ
birde şu var doga-mf-vidali-ve-hg-kaset-ruble-sokme-takma-anahtari-p-HBCV00000P7Q4Q
acaba bunlar uyar mı yada hangisi uyumludur yardımcı olursanız sevinirim
konu açamadığım için buraya yazıyorum ;) linkte koyamıyormuşum :(
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Kron FD 2100 bisikletimin selesini yukarda kullanmaktan sele altındaki kadro başlangıç boğazını kırdım.
Bugün alüminyum kaynak yaptırdım. Şu an boyası halloluyor yarın teslim alacağım.
Ben 1.90 / 107 kg birisi olarak zaten sanırım başta bu bisikleti almam yanlıştı. Bu onarım sonrası bisiklete seleyi fazla yukarı kaldırmadan benden 30-35 kg az olan eşim binecek.
Kaynak yapan usta hiç bir şey olmaz gönül rahatlığıyla kullanın dedi.
Bakalım ne olacak göreceğiz ara ara sonucu yazarım
Usta iyi bir kaynakçı ise gönül rahatlığıyla binebilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrul1903
shimano-cs-hg500-tiagra-ruble-11-34-10-lu rublem bu
shimano-deore-m615-on-gobek-32h ön göbeğim bu
Shimano Deore FH-M615 Arka Göbeğimde bu
ben göbeklere bakım yapmak istiyorum ama bunlara uyumlu mudur bu alttaki anahtar
bike-hand-bisiklet-ruble-sokme-anahtari-uzun-bike-hand-yc-122a-p-HBCV00003L9THQ
birde şu var doga-mf-vidali-ve-hg-kaset-ruble-sokme-takma-anahtari-p-HBCV00000P7Q4Q
acaba bunlar uyar mı yada hangisi uyumludur yardımcı olursanız sevinirim
konu açamadığım için buraya yazıyorum ;) linkte koyamıyormuşum :(
(link)
(link)

İkisi de sizdeki kaset rubleyi söküp takmak için uygun (ikincisi vidalıları da söküyor, bende de ondan var) ama sökerken bir de zincir+mengene, zincirli ruble tutucu ((link), (link), (link), (link)), ruble tutma anahtarı ((link)) gibi rubleyi sabit tutacak araçlardan biri de lazım. Bu da hem tutucu hem açıcı set: (link) . Bunların hepsinin pek dayanıklı olmayan krom kaplı Çin çeliği, az kullanımlık, hesaplı alternatifleri de var.

Bu anahtarlar sadece ruble için tabii, göbek bakımları için ince anahtar lazım:
(link)
(link)
Ya da varsa klasik açık ağız anahtarlar inceltilerek kullanılabilir.
 
Usta iyi bir kaynakçı ise gönül rahatlığıyla binebilirsin
Metaller değişik sıcaklıklara çıkartıldıklarında atomların dizilişi değişiyor ve sağlamlıkları farklılık gösteriyor. Isıl işleme sokulmamış 6061-0 alüminyum alaşımı sadece 120-180 MPa strese dayabilirken 260-372 santigrat derecede ısıl işleme sokularak 6061-T6 haline gelen aluminyum alaşımı 290-310 MPa strese dayabiliyormuş, en iyi ihtimalle sele borusunu tutan kısım eski mukavemetinin %62'sine sahip ki burada parçanın kopup araya kaynak malzemesini atıldığını hesaba katmıyoruz bile. Alüminyum kadro ve karenaj kaynaklmaz

Sayın @Mtnmdn'e yanlışımı düzelttiği için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Metaller değişik sıcaklıklara çıkartıldıklarında atomların dizilişi değişiyor ve sağlamlıkları farklılık gösteriyor. Isıl işleme sokulmamış 6061-0 alüminyum alaşımı sadece 120-180 MPa strese dayabilirken 260-372 santigrat derecede ısıl işleme sokularak 6061-T6 haline gelen aluminyum alaşımı 290-310 MPa strese dayabiliyormuş, en iyi ihtimalle sele borusunu tutan kısım eski mukavemetinin %62'sine sahip ki burada parçanın kopup araya kaynak malzemesini atıldığını hesaba katmıyoruz bile. Alüminyum kadro ve karenaj kaynaklmaz
Peki.
 

Dosyalar

  • IMG_1932.jpeg
    IMG_1932.jpeg
    110,2 KB · Okunma: 26
AL6061, 170mm arka aksı fatbike bisikleti komple kaynaklarından ayırıp, 190mm aksa çeviren biri olarak araştırma ve tecrübelerimi yazayım.

Öncelikle, gayet sağlam kaynak olur fakat ustayı ve tig tellerini kendiniz bulmanız gerekir. İzmir için söylemek gerekirse, kaynak yapanların hiç birinde 6061 için tig teli yok. 6061 de silisyum ve magnezyum oldukça düşüktür, ancak kaynakçıların tamamının elinde bulunan tig telleri minimum %5 silisyum içeren teller. 6061e yapılacak kaynak için kullanılacak tig telinde magnezyum ve silisyum maksimum %2 şer oranında olmalı. %2 üstü uzun vadede çatlar.

4043 kodlu tel ile kaynağı yapacak(bu tel kaynakçıda olmaz), kesinlikle su ile soğutmayacak kendi kendine soğuyacak. Tamamen soğuduktan sonra taşlama ile fazlalığı alacak ama sıfırlamayacak. Üstüne 1mm kalınlığındaki 5356 kodlu tel ile tekrar kaynak yapacak, 5356yı mümkün mertebe 6061e temas ettirmeyecek. Ben 5356 ile neden cila yaptırdım diye soran olursa 4043 deniz suyuna tam dayanıklı değil, 5356 ile 4043 ü deniz suyundan koruyoruz. Sahilde, deniz kıyısında bisiklet sürmüyorsanız 5356 ya gerek yok.

En sağlamı budur, kadro başka yerden çatlar kırılır fakat bu kaynağa hiç birşey olmaz.

Yukarıda açıkladığım sağlamlık durumu dolgu kaynak içindir. Dolgu kaynak doğru tig telleri kullanılırsa, kırık yeri öpüştürüp üstüne yapılan kaynaktan çok daha dayanıklıdır.

Çatlağa nasıl dolgu kaynak yapacağız? Çatlağın yürümemesi için mutlaka taşlama kesici taş takılıp çatlak durumuna göre yerini 1mm açını. En önemli nokta çatlağın başladığı ve bittiği noktayı kesinlikle kesici taş ile açın. Arayı 4043 ile doldurup yarabantı misali doldurulan yerin kenarlarına çatlağın durumuna göre 2-3 mm taşırıp kaynağı sonlandırın. Ve yine kesinlikle suyla filan soğutmayın kendi kendine soğuyacak.
 
AL6061, 170mm arka aksı fatbike bisikleti komple kaynaklarından ayırıp, 190mm aksa çeviren biri olarak araştırma ve tecrübelerimi yazayım.

Öncelikle, gayet sağlam kaynak olur fakat ustayı ve tig tellerini kendiniz bulmanız gerekir. İzmir için söylemek gerekirse, kaynak yapanların hiç birinde 6061 için tig teli yok. 6061 de silisyum ve magnezyum oldukça düşüktür, ancak kaynakçıların tamamının elinde bulunan tig telleri minimum %5 silisyum içeren teller. 6061e yapılacak kaynak için kullanılacak tig telinde magnezyum ve silisyum maksimum %2 şer oranında olmalı. %2 üstü uzun vadede çatlar.

4043 kodlu tel ile kaynağı yapacak(bu tel kaynakçıda olmaz), kesinlikle su ile soğutmayacak kendi kendine soğuyacak. Tamamen soğuduktan sonra taşlama ile fazlalığı alacak ama sıfırlamayacak. Üstüne 1mm kalınlığındaki 5356 kodlu tel ile tekrar kaynak yapacak, 5356yı mümkün mertebe 6061e temas ettirmeyecek. Ben 5356 ile neden cila yaptırdım diye soran olursa 4043 deniz suyuna tam dayanıklı değil, 5356 ile 4043 ü deniz suyundan koruyoruz. Sahilde, deniz kıyısında bisiklet sürmüyorsanız 5356 ya gerek yok.

En sağlamı budur, kadro başka yerden çatlar kırılır fakat bu kaynağa hiç birşey olmaz.

Yukarıda açıkladığım sağlamlık durumu dolgu kaynak içindir. Dolgu kaynak doğru tig telleri kullanılırsa, kırık yeri öpüştürüp üstüne yapılan kaynaktan çok daha dayanıklıdır.

Çatlağa nasıl dolgu kaynak yapacağız? Çatlağın yürümemesi için mutlaka taşlama kesici taş takılıp çatlak durumuna göre yerini 1mm açını. En önemli nokta çatlağın başladığı ve bittiği noktayı kesinlikle kesici taş ile açın. Arayı 4043 ile doldurup yarabantı misali doldurulan yerin kenarlarına çatlağın durumuna göre 2-3 mm taşırıp kaynağı sonlandırın. Ve yine kesinlikle suyla filan soğutmayın kendi kendine soğuyacak.
Elinize sağlık. Ben üşenmiştim
 
İkisi de sizdeki kaset rubleyi söküp takmak için uygun (ikincisi vidalıları da söküyor, bende de ondan var) ama sökerken bir de zincir+mengene, zincirli ruble tutucu ruble tutma anahtarı gibi rubleyi sabit tutacak araçlardan biri de lazım. Bu da hem tutucu hem açıcı set: Bunların hepsinin pek dayanıklı olmayan krom kaplı Çin çeliği, az kullanımlık, hesaplı alternatifleri de var.

Bu anahtarlar sadece ruble için tabii, göbek bakımları için ince anahtar lazım:

Ya da varsa klasik açık ağız anahtarlar inceltilerek kullanılabilir.
anladım hocam teşekkür ederim öncelikle ben bu 2. linktekini alacağım o zaman onun dışında rubleyi tutmak için sadece zincir alayım diyorum zinciri rubleye geçirip sabit tutabilirim diye düşündüm yahut rubleyi sabit tutmak için daha sağlam olması adına bir alet ile tutarım diye düşündüm çünkü çok masraf yaptım bütçem az kaldı cidden onun dışında açık ağızlı anahtarlarımdan en büyüğü 22 numara aynı işlevi görür herhalde
böylede olur değil mi yani illa özel aletlere gerek var mıdır yoksa
 
anladım hocam teşekkür ederim öncelikle ben bu 2. linktekini alacağım o zaman onun dışında rubleyi tutmak için sadece zincir alayım diyorum zinciri rubleye geçirip sabit tutabilirim diye düşündüm yahut rubleyi sabit tutmak için daha sağlam olması adına bir alet ile tutarım diye düşündüm çünkü çok masraf yaptım bütçem az kaldı cidden onun dışında açık ağızlı anahtarlarımdan en büyüğü 22 numara aynı işlevi görür herhalde
böylede olur değil mi yani illa özel aletlere gerek var mıdır yoksa

Ruble sökme anahtarı dışında özel aletlere gerek yok.
Zincir olarak eski ve kısa bir zincir bile olur ya da bisikletin zinciri eskiyse yenisi alınıp o eski kullanılabilir.
Açık ağızlı anahtar göbeğe göre 13,14,15,16,17 mm gerekebiliyor, göbeğin kaç istediğinden emin olup sığacak kadar daraltılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: ysfylmz
Ruble sökme anahtarı dışında özel aletlere gerek yok.
Zincir olarak eski ve kısa bir zincir bile olur ya da bisikletin zinciri eskiyse yenisi alınıp o eski kullanılabilir.
Açık ağızlı anahtar göbeğe göre 13,14,15,16,17 mm gerekebiliyor, göbeğin kaç istediğinden emin olup sığacak kadar daraltılabilir.
Teşekkürler yardımınız için hocam böyle yapacağım.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Bugün bisikletin boyası da yapıldı teslim aldım ilk turları attık tabii ki ilk biniş bir sorun olmadı ama bakalım zaman ne gösterecek:)
 

Dosyalar

  • IMG_20240928_163444_460.jpg
    IMG_20240928_163444_460.jpg
    89,2 KB · Okunma: 26
  • IMG_20240928_163445_700.jpg
    IMG_20240928_163445_700.jpg
    83,9 KB · Okunma: 25
Geri