Peşinen söyleyeyim ben aluminyum ya da karbonun birbirilerine üstünlüğü olduğunu düşünmüyor, varsa da bu üstünlüğün kullanıcının tercihleri sebebiyle oluştuğuna inanıyorum.
Fakat şöyle kontrollü bir deney yapma şansım oldu. Sonuçları şimdilik yorum katmadan paylaşıyorum.
Birebir aynı rotayı, biri aluminyum diğeri ise karbon bir bisikletle test etme şansım oldu. Malesef tek fark bu olsaydı, bu başlık altında paylaşmak açısından daha anlamlı olurdu. Ama öyle olmadığı için tüm farklılıkları da belirtip yorumu size bırakacağım.
Önce rotadan bahsedeyim. Tamamen kilit taşından oluşmuş bir rota. Ayrıca düz değil. İniş çıkışlı. Fakat dediğim gibi santimine kadar aynı rotayı döndüm. Ayrıca üstümde birebir aynı forma tayt kask vardı.
Şimdi iki turun sonuçlarını ve farklarını vereyim. (Watt değerlerinin doğru olduğunu sanmıyorum. Sensor yok. Nabız verisi paylaşmak isterdim fakat malesef ikinci sürüşte takmayı unuttum)
1. Aluminyum bisiklet sürüşü
232080 dosyayı görüntüle
Aluminyum kadro. Endurance geometri. Sora set (3'lü ayna kol ve 11 32 ruble). Ağırlık yaklaşık 10.5 kg. Bisiklet bike fit'e girmedi. Tur 18 mayıs tarihinde, bisiklet sürmeye uygun, çok sıcak ve nem olmayan bir havada yapıldı. Kişisel kondüsyonum iyiydi, enerjik hissediyordum. Bol bisiklet antremanı yapma imkanım yanı sıra yüzme ve koşu antremanı yapıyordum.
Sonuç: 20 km'lik turda 25.2 ortalama hız
2. Karbon bisiklet sürüşü
232084 dosyayı görüntüle
Karbon kadro, aero geometri. 105 set (2'lı aynakol 11 28 ruble). Ağırlık yaklaşık 8.5 kg. Bike fit yapıldı. Tur bugün yapıldı. Öğlen saati, çok sıcak ve nemli bir havada sürüşe uygun olmayan şartlarda yapıldı. Kişisel kondisyonum iyiydi fakat enerjik hissetmiyordum. Yüzme ve koşu antremanları yapsamda 3 ya da 3.5 haftadan fazla bisiklet antremanı yapamadım. Sadece 1 hafta önce uzun bir tur yaptım ve bisikleti 2. Kullanışım.
Sonuç: 50 km'lik turda 26 ortalama hız.
Eğer bu turu aynı uzunluğa cekersek;
232085 dosyayı görüntüle
Bu durumda karbon kadronun tur ortalaması 26.7
Şimdi elbette bu kıyaslamaya jantlar tekerlekler falan da katılabilir. Ama daha çok karıştırmak da istemiyorum.
Aluminyum kadro türü için yazacağımız avantajlar; bisikleti tanıyordum, hava çok uygundu, kendimi iyi hissediyordum, yokuş çıkmaya uygun vites oranları vardı. Bisiklet antremanı yapıyordum.
Karbon kadro için yazacağım avantajlar; daha hafif 105 set, aero kadro, 2 kglik ağırlık farkı.
Ha tabii şunu da belirteyim; 20 km'lik turda enerjimi 20 kmlik bir tura göre kullandım. 50 kmlik turda ise bu mesafeye göre.
Bir diğer husus da şu; karbon kadro ile ilk defa bu rotayı turladım. Aluminyum kadro ile pek çok defa turladım ve aralarından EN IYI ORTALAMA HIZ yakaladığımı bu karşılaştırmaya koydum.