Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Alüminyum vs. Karbon kadro

Önce rotadan bahsedeyim. Tamamen kilit taşından oluşmuş bir rota. Ayrıca düz değil. İniş çıkışlı. Fakat dediğim gibi santimine kadar aynı rotayı döndüm
Çok afedersiniz,santimine kadar aynı rota demişsiniz ama ben yanlış mı bakıyorum,bir tur 20km diğeri 50km görünmüyormu? Ben mi yanlış görüyorum
HakanAydn
Ha yaşa Hakan Abi ağzımdan almışsın vallahi:komik:
 
Scudo
O yüzden ilk 20 kmdeki performansı da paylaştım. Rota aynı dedigim 10 kmlik bir parkuru dönüyorum. Birini 2 kere döndüm birini 5 kere. Ve dediğim gibi sadece mesafe değil başka bir çok değişken var. Onları da belirttim. Iki sonuca ve aradaki farklara bakarsınız ve kafanızda bir fikir oluşur, bir mukayese yaparsınız. Baştan belirttim zaten her şeyin aynı olduğu ve sadece karbon/aluminyum farkı olan bir test olsa keşke diye.

Mesela şöyle bir şey mukayese olabilir.. bir sürüşte 50 kmlik bir turun ilk 20 km'sinde daha idareli gidiyorum, fakat 20 kmlik en iyi turumu geçiyorum.

Ya da 50 kmlik bir turda ortalama hızım 20 imlik en iyi turumu geçiyor.
Sadece ilk 20 kmleri alsak dahi hız farkı açıldığına göre, ikisi de 20 kmlik bir tür olsaydı daha da açılacağını tahmin etmek zor değil bana kalırsa.

Ha birebir aynı testi yapma imkanım yok malesef. Hava şartları dışında farklı kadroyu aynı bileşenlerle falan bulmak gerekiyor. Ben sıradan bir kullanıcı olarak sadece fikir vermesi açısından kullandığım 2 farklı materyal bisikleti karşılaştırdım. Bu fikri mümkün mertebe sağlıklı vermesi ve okuyanların kıyaslaması için de tüm değişkenleri yazdım.
 
Son düzenleme:
Peşinen söyleyeyim ben aluminyum ya da karbonun birbirilerine üstünlüğü olduğunu düşünmüyor, varsa da bu üstünlüğün kullanıcının tercihleri sebebiyle oluştuğuna inanıyorum.
Bununla başlayıp şu noktaya varıyorsunuz;

Sadece ilk 20 kmleri alsak dahi hız farkı açıldığına göre, ikisi de 20 kmlik bir tür olsaydı daha da açılacağını tahmin etmek zor değil bana kalırsa.

Yani biraz taraflısınız sanki, karbon lehine (ki olabilirsiniz tabiki) ...Aslında burada herkes karbonun daha güncel, daha sağlam, daha rijit olduğunu kabul ediyor. Bu üstünlüğüne rağmen performans farkının yüzdesel çok birşey ifade etmediği konusunda tartışma yaşanıyor.. Şu ana kadar ben net şekilde %2,%3 diyen bir yoruma rastlamadım. Yorum olsada testi yok..Keşke sizinki olabilseymiş..
Yalnız şunu söyleyim bu konu tepeye taşındıya, 10 gün durulmaz yine..😁😂
 
Bununla başlayıp şu noktaya varıyorsunuz;



Yani biraz taraflısınız sanki, karbon lehine (ki olabilirsiniz tabiki) ...Aslında burada herkes karbonun daha güncel, daha sağlam, daha rijit olduğunu kabul ediyor. Bu üstünlüğüne rağmen performans farkının yüzdesel çok birşey ifade etmediği konusunda tartışma yaşanıyor.. Şu ana kadar ben net şekilde %2,%3 diyen bir yoruma rastlamadım. Yorum olsada testi yok..Keşke sizinki olabilseymiş..
Yalnız şunu söyleyim bu konu tepeye taşındıya, 10 gün durulmaz yine..😁😂

O noktaya varmam için biraz zorladınız beni açıkçası :) Yorum yapmak zorunda kaldım. ilk karşılaştırma mesajında zaten iki turunda avantaj ve dezavantajlarını yazdım ve yorum yapmadım. Çünkü zaten baştan belirttim bir şey İSPAT ETMIYORUM sadece FİKİR VEREBİLİR bu karşılaştırma. Oradan mukayese yürütmek okuyucuya kalmış.

İspat istiyorsak laboratuar ortamında tüm degiskenleri elimine ederek ve birden çok kullanıcı ile bir deney yapılmalı. Burada bunu yapma imkanı olduğunu sanmıyorum. Hatta GCN'de de bulamazsınız öyle bir şeyi.

Baştaki yazdığımda son derece samimiyim. İkisinin birbirinden üstün olduğunu düşünmüyorum. Önceki aluminyum bisikletimi çok severek kullandım. Bunu satsam yine aluminyuma da dönebilirim. Alırken de zor karar vermiştim zaten. Yorum katmıyorum diye de baştan belirttim. Aslında "buradan bu noktaya varmışsinız" dediginiz şey sayılar üzerinden çıkarım:) tersini söyleme imkanı var mı? Dahası bisiklet alacak bir kişi "karbonu 1.5 km daha hızlı gideyim diye almama gerek yok" da diyebilir karşılaştırmaya bakıp.
 
Peşinen söyleyeyim ben aluminyum ya da karbonun birbirilerine üstünlüğü olduğunu düşünmüyor, varsa da bu üstünlüğün kullanıcının tercihleri sebebiyle oluştuğuna inanıyorum.

Fakat şöyle kontrollü bir deney yapma şansım oldu. Sonuçları şimdilik yorum katmadan paylaşıyorum.

Birebir aynı rotayı, biri aluminyum diğeri ise karbon bir bisikletle test etme şansım oldu. Malesef tek fark bu olsaydı, bu başlık altında paylaşmak açısından daha anlamlı olurdu. Ama öyle olmadığı için tüm farklılıkları da belirtip yorumu size bırakacağım.

Önce rotadan bahsedeyim. Tamamen kilit taşından oluşmuş bir rota. Ayrıca düz değil. İniş çıkışlı. Fakat dediğim gibi santimine kadar aynı rotayı döndüm. Ayrıca üstümde birebir aynı forma tayt kask vardı.


Şimdi iki turun sonuçlarını ve farklarını vereyim. (Watt değerlerinin doğru olduğunu sanmıyorum. Sensor yok. Nabız verisi paylaşmak isterdim fakat malesef ikinci sürüşte takmayı unuttum)

1. Aluminyum bisiklet sürüşü

232080 dosyayı görüntüle

Aluminyum kadro. Endurance geometri. Sora set (3'lü ayna kol ve 11 32 ruble). Ağırlık yaklaşık 10.5 kg. Bisiklet bike fit'e girmedi. Tur 18 mayıs tarihinde, bisiklet sürmeye uygun, çok sıcak ve nem olmayan bir havada yapıldı. Kişisel kondüsyonum iyiydi, enerjik hissediyordum. Bol bisiklet antremanı yapma imkanım yanı sıra yüzme ve koşu antremanı yapıyordum.

Sonuç: 20 km'lik turda 25.2 ortalama hız

2. Karbon bisiklet sürüşü

232084 dosyayı görüntüle

Karbon kadro, aero geometri. 105 set (2'lı aynakol 11 28 ruble). Ağırlık yaklaşık 8.5 kg. Bike fit yapıldı. Tur bugün yapıldı. Öğlen saati, çok sıcak ve nemli bir havada sürüşe uygun olmayan şartlarda yapıldı. Kişisel kondisyonum iyiydi fakat enerjik hissetmiyordum. Yüzme ve koşu antremanları yapsamda 3 ya da 3.5 haftadan fazla bisiklet antremanı yapamadım. Sadece 1 hafta önce uzun bir tur yaptım ve bisikleti 2. Kullanışım.

Sonuç: 50 km'lik turda 26 ortalama hız.

Eğer bu turu aynı uzunluğa cekersek;

232085 dosyayı görüntüle

Bu durumda karbon kadronun tur ortalaması 26.7

Şimdi elbette bu kıyaslamaya jantlar tekerlekler falan da katılabilir. Ama daha çok karıştırmak da istemiyorum.

Aluminyum kadro türü için yazacağımız avantajlar; bisikleti tanıyordum, hava çok uygundu, kendimi iyi hissediyordum, yokuş çıkmaya uygun vites oranları vardı. Bisiklet antremanı yapıyordum.

Karbon kadro için yazacağım avantajlar; daha hafif 105 set, aero kadro, 2 kglik ağırlık farkı.

Ha tabii şunu da belirteyim; 20 km'lik turda enerjimi 20 kmlik bir tura göre kullandım. 50 kmlik turda ise bu mesafeye göre.

Bir diğer husus da şu; karbon kadro ile ilk defa bu rotayı turladım. Aluminyum kadro ile pek çok defa turladım ve aralarından EN IYI ORTALAMA HIZ yakaladığımı bu karşılaştırmaya koydum.
Kontrollü deney diye başlamışsınız bir sürü bağımsız değişkenli bir deney yapmışsınız :D Sonuçta daha iyi bir bisikletle daha hızlı gitmişsiniz, genel olarak o açıdan güzel bir deney olmuş, ayağınıza sağlık.
 
Son düzenleme:
3-tekerlekli-plastik-pedalli-cocuk-bisikleti-kargo-bedava__0873179448317872.jpg

karbon sürerken "donatılı plastik" sürüyormuş hissine kapılıyorsunuz.
Brown-Beyaz-Plastik-Sandalye-websandalye-e1570378918187.jpg

Aksini düşünen varsa bekliyorum.
Beğenen olur, beğenmeyen olur, zevk meselesi birazda.
Çelik te kendine has bir sürüş mesela.
 
Hocam kontrollü deney diye başlamışsınız bir sürü bağımsız değişkenli bir deney yapmışsınız :D Sonuçta daha iyi bir bisikletle daha hızlı gitmişsiniz, genel olarak o açıdan güzel bir deney olmuş, ayağınıza sağlık.

Doğru o ifadeyi farkında olmadan kullanmışım. Haklısınız
 
Karbonu kim icat ettiyse.... Alüminyum bile çok gereksiz, Bisiklet dediğin Çelik olmalı,..16-17 kilo falan olmalı. o ne öyle 6-7 kilo.. oyuncak gibi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Karbon eşit şartlarda alüminyum ve çelikten üstün bunu tartışmaya bile gerek yok. Yalnız karbonun bu üstünlüğü performansa ne kadar yansıyor, bu performans karşısında ödediğimiz ücreti ne kadar hak ediyor tartışılır.

Burda da binicinin alım gücü, %2-%3'lük performansa ne kadar ihtiyacı olduğu önemli bence. Pek tabi ihtiyacı olmadığı halde parası varsa da alabilir kimseye de bunu tartışmak düşmez tercih meselesidir. Sırf kaynak izi olmadığı için karbon tercih eden arkadaşlar var, karbonu olan herkes limitlerde sürecek diye bir kural da yok.
 
Arkadaşlar,

Karbon bir bisiklet toplamaya çalışıyorum, uygun maliyetli karbon bir kadro aldım ancak jant konusu kafama takılıyor.

Ağırlık olarak almayı planladığım Prime rr 50 jant yaklaşık 1635 gr.
Alüminyum ve rüştünü ispatlamış Vision team 35, 1730 gr.

Fiyat olarak ise ciddi fark var.

Sizce alüminyum jant mı karbon jant mı?
 
Arkadaşlar,

Karbon bir bisiklet toplamaya çalışıyorum, uygun maliyetli karbon bir kadro aldım ancak jant konusu kafama takılıyor.

Ağırlık olarak almayı planladığım Prime rr 50 jant yaklaşık 1635 gr.
Alüminyum ve rüştünü ispatlamış Vision team 35, 1730 gr.

Fiyat olarak ise ciddi fark var.

Sizce alüminyum jant mı karbon jant mı?

Bahsettiğiniz ürünü bilmiyorum ama katma değer olarak karbon jant karbon kadrodan daha fayda eder
 
@SpirituaL Amacınız profilli bir jant mı ? Normal bir jant mı? Alüminyum iyisi olsun mu? Karbon iyisi olsun mu ? Ben alacak olsam bütçe sıkıntısı yoksa Prime 38 Blackedition alırdım mesela. Parasal durumlar el vermediğinden Cole Rollen Elite alüminyum jant kullanıyorum. Ağırlığı 1590 gram değerlendirin derim.
 
@trainspotting35

35-50 mm arası derinlikte bir jant istiyorum, fazlası ve azını düşünmüyorum. Akıcılık önemli, materyalin kalitesine çok takılmıyorum doğrusu. Blackedition biraz benim de bütçemin üzerinde, Cole rollen'i araştırdım ancak sıfır olarak bulamamıştım zamanında. Ama dedğim gibi biraz derin bir profil olsun istiyorum açıkçası.

Karbon alacaksam prime rr50 alacağım, alüminyum ise vision team 35 comp sl ve ya muadili. (Alüminyum düşünmüyordum ancak yeni düştü aklıma fiyat farkı nedeniyle). Bu arada iki jant arasında performans farkı da olduğunu düşünmüyorum.

Karbon jantı da istiyorum yani, heves ettim. ifade edemedim duygularımı:)

Performansa çok takılmasam da yine de aklımda acaba sorusu oluyor tabi.

Kafalar karışık.
 
Arkadaşlar,

Karbon bir bisiklet toplamaya çalışıyorum, uygun maliyetli karbon bir kadro aldım ancak jant konusu kafama takılıyor.

Ağırlık olarak almayı planladığım Prime rr 50 jant yaklaşık 1635 gr.
Alüminyum ve rüştünü ispatlamış Vision team 35, 1730 gr.

Fiyat olarak ise ciddi fark var.

Sizce alüminyum jant mı karbon jant mı?
prime rr modellerinin telleri "straight pull" ve "bladed" değil diye biliyorum, yani aynı profilde ama bu özellikleri taşıyan bir janta göre daha fazla esner ve daha az aerodinamiktir. Tabi bunları almamanız için değil, bilgi vermek için söylüyorum zira hız üzerindeki etkileri yarışmayan biri için bence önemsiz sayılabilecek kadar küçük, mühim olan gönlünüze güzel gelmesi :).
 
@trainspotting35

35-50 mm arası derinlikte bir jant istiyorum, fazlası ve azını düşünmüyorum. Akıcılık önemli, materyalin kalitesine çok takılmıyorum doğrusu. Blackedition biraz benim de bütçemin üzerinde, Cole rollen'i araştırdım ancak sıfır olarak bulamamıştım zamanında. Ama dedğim gibi biraz derin bir profil olsun istiyorum açıkçası.

Karbon alacaksam prime rr50 alacağım, alüminyum ise vision team 35 comp sl ve ya muadili. (Alüminyum düşünmüyordum ancak yeni düştü aklıma fiyat farkı nedeniyle). Bu arada iki jant arasında performans farkı da olduğunu düşünmüyorum.

Karbon jantı da istiyorum yani, heves ettim. ifade edemedim duygularımı:)

Performansa çok takılmasam da yine de aklımda acaba sorusu oluyor tabi.

Kafalar karışık.
Maile reklam olarak bildiri gelmişti, inclemedim ama istersen bir göz at, jant setlerinde indirim varmış belki işine yarayan birşey çıkar.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: SpirituaL
Arkadaşlar,

Karbon bir bisiklet toplamaya çalışıyorum, uygun maliyetli karbon bir kadro aldım ancak jant konusu kafama takılıyor.

Ağırlık olarak almayı planladığım Prime rr 50 jant yaklaşık 1635 gr.
Alüminyum ve rüştünü ispatlamış Vision team 35, 1730 gr.

Fiyat olarak ise ciddi fark var.

Sizce alüminyum jant mı karbon jant mı?
Bence karbon.
50mm karbon jant ile 35mm aluminyumu karşılaştırdığınız için "3 katı para veriyorum, 100 gram hafifliyor" şeklinde bir yanılgıya düşüyorsunuz sanırım. Aynı profildeki jantları karşılaştırırsanız, ağırlık farkının 400 gram civarı olduğunu görürsünüz. Dura-Ace ile 105 arasında da yaklaşık olarak o kadar ağırlık farkı var, fiyat farkı daha fazla...
 
oh beklediğim cevaplar:) teşekkürler.
 
SpirituaL
Prime bize göre yüksek olan rakamına rağmen f/p ürünüdür,profil karbon janta geçmek isteyenlerin ilk tercihi oluyor genelde,çünkü aynı profilde muadili jantlar,son döviz kurlarıyla zippler dt swissler huntlar 15bin liralarda geziyor,profil jantın görselliği ve düz yolda rüzgar ivmesine olan katkısı yadsınamaz,imkanınız varsa profil karbonun tadına bakın derim,ama görsellikle performansla işim yok,hafif olsun her yola gelir gaddar bir şey lazım dersenizde,zonda canımız ciğerimiz artık yedek parçaları bolca var piyasada:harika:
 
Geri