Scudo Sports

Alüminyum vs. Karbon kadro

Merhaba giant contend 2 SL disk 2021 ile giant tcr advanced 3 2020 bu iki model arasında kaldım. Contend daha rahat diyorlar sürüş açısı daha dik olduğundan fakat bu da aluminyum 9.6 kg bir bisiklet. Tcr ise karbon ve 8.5 kg tabi da eğimli ve daha agrasif. Fiyatları aynı. grup setler benzer. Contend disk fren tcr pabuç. Ben daha rahat sürüş açısından contend e yöneldim fakat aynı fiyata karbonu almamak da üzer mi sonradan. Biriside ikisi arasında öyle aman aman bir oturuş açısı farklılığı yok karbonu kaçırma dedi. Gianttakilerde daha rahat sürmek istiyorsan yarışmayacaksan antrenman yapmayacaksan gerek yok karbona beline yazık dediler diyebilirim. Sizlerden görüş almak isterim.
 
Scudo
Hocam bu işten anlayan ve kendisi de giant kullanan @Özcan güler var.Burdan yaz ya da instgramdan bir şekilde ulaş .İlgili ve bilgili biridir .Yardımcı olur
 
Merhaba giant contend 2 SL disk 2021 ile giant tcr advanced 3 2020 bu iki model arasında kaldım. Contend daha rahat diyorlar sürüş açısı daha dik olduğundan fakat bu da aluminyum 9.6 kg bir bisiklet. Tcr ise karbon ve 8.5 kg tabi da eğimli ve daha agrasif. Fiyatları aynı. grup setler benzer. Contend disk fren tcr pabuç. Ben daha rahat sürüş açısından contend e yöneldim fakat aynı fiyata karbonu almamak da üzer mi sonradan. Biriside ikisi arasında öyle aman aman bir oturuş açısı farklılığı yok karbonu kaçırma dedi. Gianttakilerde daha rahat sürmek istiyorsan yarışmayacaksan antrenman yapmayacaksan gerek yok karbona beline yazık dediler diyebilirim. Sizlerden görüş almak isterim.
Yazınızın sonunda bahsettiğiniz o “biri” sizi çok doğru yönlendirmiş. Birinde iki büklüm diğerinde touring konforu yaşayacağınızı zannetmem bunu kafanızdan çıkarın. Muhtemelende iki bisikletinde denememişsiniz deneseydiniz ciddi açı farkları olmadığını hissederdiniz. Ben tcr kullandım gayet başarılı bir bisiklet ve açısı gereği oturuşunuz bir yol bisikletine nazaran gayet konforlu ve dik. Frenler ve kadro haricinde Diğer herşey aynı gibi görünüyor. tcr disk olsa çok güzel olurdu tabiki ama mevcut seçeneklerde ben olsam tcr alırdım.
 
@ghostt buradan özel mesaj nasıl atabilirim ona bulamadım
 
@Rejinotu Kadro geometrileri arasında "sıfıra yakın" bir fark var. TCR'nin sele ve alın borusu Contend'inkinden çok az daha dik. Yani kayda değecek bir fark yok. Ben olsam karbonu alırdım fiyatı aynıysa.
TCR:
MY20TCRADV3_ColorA.jpg


Contend 2021:
MY21Contend2_ColorABlack.jpg
 
@can_celik teşekkürler gaint neden illa contende yönlendirdi anlamıyorum o daha konforlu vs dediler enteresan. Ben de ölçülere baktım 1 cm fark ediyor her açıda sadece 1 cm ile bel ağrılarım daha mı az olacak :) hem karbon daha emer titreşimi deniyor aslında. İyiki biraz araştırma yapayım dedim.
 
@Rejinotu tcr advanced kadro olarak çok önde safkan bir yol bisikleti, content sırf disk fren sistemine sahip olduğundan aynı fiyatta disk fren takıntın yoksa kesinlikle tcr advanced derim.
 
Karbon fiber daha performanslıdır tabi ki ama alüminyum ile arasında hala ciddi fiyat farkı var. İçinde bulunduğumuz şartlarda alüminyum optimum fiyat ve performans dengesiyle en az 15 yıl daha revaçta olacak gibi görünüyor. Ama son 1 aydır (Çin'in boş konteynır stoklamasından dolayı oluşan konteynır sıkıntısından ve pandemi sebebiyle uluslararası nakliyatın yavaşlamasından dolayı) dünya çapında hammadde krizi var. Dünya genelinde otomobil ve elektronik eşya fabrikaları üretime 1 ay ara vermekte bu sebepten dolayı. Bisiklet sektörü de kaçınılmaz olarak bu durumdan nasibini alacak gibi görünüyor, hammadde krizi alüminyum fiyatlarına da yansımış durumda. Hammadde krizi yeterince uzun sürerse karbon fiber olmasa da diğer kompozit malzemelere hızlı bir geçiş olabilir ve alüminyum yerine bu kompozit malzemeler bisiklette anaakım malzeme olabilir. Mesela kenevir tarlaya ekildikten en geç 1 yıl sonra ürün veren bir bitki ve kenevirden lif elde etmek karbon lifi elde etmek gibi yüksek teknolojili ekipmanlar gerektirmiyor, daha az zahmetle ve daha ucuza kenevir lifi elde edilebiliyor ve kenevir liflerinden de karbonfiberin performansını verebilecek kompozit malzeme üretilebiliyor. İçinde bulunduğumuz hammadde krizi önümüzdeki aylarda da hatta en az 1 yıl sürecek gibi, bu süreçte bazı bisiklet üreticileri kenevir kompozitinden üretilmiş yeni modellerini tanıtırsa şaşırmam. Hem kenevir bisikletle "biz %100 doğal malzemeden çevreci ürünler üretiyoruz" imajı da sağlanabilir bu da çevrecilik bilincinin geçmiş yıllara göre çok daha yüksek olduğu günümüz dünyasında kenevir bisikletlerin tutulmasını oldukça kolaylaştırır.
 
Merhaba hocam sizin yerinizde olsam kesinlikle karbon modeli tercih ederdim (evet biraz daha bakımlı ve dikkatli kullanmak gerekebilir) çünkü 9 buçuk ile 8 buçuk kilo arasında ciddi bir fark var kağıt üzerinde her ne kadar devrimsel bir fark olarak görünmese de karbon kadro inanılmaz şekilde konforlu hissettirecektir. Açıları arasında aman aman bir fark görünmüyor. Şayet açıları daha agresif ise 1 kilo hafifliğin getirdiği rahatlığı da göz önünde bulundurmak gerekir. Şahsi fikrim budur kesinlikle sizi yanlış yönlendirmek istemem.
 
Contend giantın defy modeli ile aynı açılara sahip.
2 kadro arasındaki en büyük fark alın borusu. Contendin alon borusu çok uzun. Aslında konforu sağlayanda bu. Daha dik oturma pozisyonu sunar.
Ama aklın karbonda kalacağı için sonradan ekstra masraf açmadan direk karbon al derim
 
  • Beğen
Tepkiler: Rejinotu ve YagizY
TCR karbon kadrosu çok başarılıdır, ben de farklı alu. ve karbon bisikletler kullandım TCR giriş seviyesinde f/p olarak rakipsiz bana göre. Tiagra yerine 105 alabilseniz çok iyi olurdu bir de Giant TCR ile gelen giriş seviye jantlar ağır, hantal jantlar, ilerde onları da değiştirmek isteyebilirsiniz. Ben TCR alın derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rejinotu
@burakmania Merhaba ben ilk etapta biraz farkı hissetim fakat fark v disk farkından ziyade oturuş ve freni tutuş şeklinizde komple değiştiğinden v disk ayrımına takılamadım yani ilk garipsediğiniz şey o olmuyor açıkcası :) Fakat sıkı asılmada duruşta bir sorun olmuyor o manada fark yok tabi çamurda sağnakta falan değilseniz. Şehir bisikletinde v mi hidrolik disk mi deseniz disk derim çünkü daha yumuşaktır şehir bisiklet zaten bi tık daha konfor iyidir belki basımı daha kolay olacaktır vs ama yol bisikletinde zaten bunu düşünmeye gerek var mı bilemiyorum yok gibi sanki :)
@Özcan güler merhaba tcr a yöneldim teşekkürler dönüş için
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
merhaba; Siz nasıl bir sürüş yapmak istiyorsunuz? Uzun ultra 300 400km veya agresif kısa?
Hocam siz karbona bindiginiz icin o kadar uzun mesafe yapiyorsunuz.
Alemyum yada hi-ten kadrolarda görelim sizi bide ( polemikçi saldıri tipi ) bdbbsbsbs
 
Hocam siz karbona bindiginiz icin o kadar uzun mesafe yapiyorsunuz.
Alemyum yada hi-ten kadrolarda görelim sizi bide ( polemikçi saldıri tipi ) bdbbsbsbs
Hi-ten kadroyla 100 km anca gider . Cevap vermese bari boş yere uzar gider
 
Geri