Scudo Sports

Amortisörsüz mü ön amortisörlü mü?

Düz maşa tabikide:)Ama marka ve kalite önemli.Düz maşalı Hybfid-Fitness türü bir bisiklet öneriyorum.Hemide şiddetle:)Sonuçta bu tür biskletler kişi ağırlığı 80-85 kg+bagaj ağırlığı max 40 kg 120-125 kgı taşıyabiliyor.Trek Fx serisini öneririm.Sağlam ve rahat
 
  • Beğen
Tepkiler: tolsen92
Scudo
Kaliteli birşey alınacaksa amortisorlu ancak 1500 altı ise kesinlikle düz maşa
 
@mehmet gülmez

Ancak burada söz konusu olan bir tur bisikleti. Tura çıkılacağını varsayarsak zaten bisiklete yükleyeceğimiz yükler + sürücünün kendi ağırlığı vb. faktörler nedeni ile ön amörtisörün bisiklete yükleyeceği ekstra 1 kg kadar ağırlığın lafı bile olmaz. Kaldı ki siz 100 kg olduğunuzu söylemişsiniz. Zaten çok kısa süre içerisinde düzenli kullanırsanız vücut ağırlığınız çok daha fazla azalacak.

Kilit sistemleri son derece güvenilir. O konuda endişeniz olmasın bence. Sürekli asfaltta kullanacaksanız amörtisörsüz tercih edin. Ancak arnavut kaldırımı gibi yollara girecekseniz amörtisör geceyle gündüz, cennetle cehennem gibi fark yaratır. Hatta bir adım daha ileriye gideyim, eğer amörtisör tercih edecekseniz maşadan değil, gidondan kilitli bir sistem tercih edin.
 
Yolumun yarısı fotoğrafta gözüken tramvay yolu ve diğer yarısı da parke taşı süsü verilmiş asfalt bisiklet yolu. Ancak dediğim gibi amortisörsüz çok rahatsız ederse araç yoluna çıkacağım mecburen.
 

Dosyalar

  • Adsız.jpg
    Adsız.jpg
    154,1 KB · Okunma: 65
  • Adsı2.jpg
    Adsı2.jpg
    161,6 KB · Okunma: 68
@tolgaizgur

Tur derken "tur atmak" anlamında kullanmış sanırım arkadaşımız. Dolayısıyla safkan bir tur bisikleti istemiyor. Ki genelde "gerçek" turcuların bisikletlerine de bakarsanız, ekseriyette süspansiyon bulunmadığını görürsünüz. Bunun da çok basit bir sebebi var, ağırlık. Her ne kadar siz "onca ağırlık varken, süspansiyonun getirdiği ağırlığın lafı mı olurmuş" deseniz de, uzun bir turda her ekstra ağırlık başlı başına bir sorundur aslında.

Arnavut kaldırımlı yollara girmek için bile süspansiyon çok da gerekli değil. Ön süspansiyon böyle bir yolda sadece el bileklerinize gelen titreşimi azaltır. Popomuza gelenleri ne yapacağız?

Şehir içi için en ideali, düz maşalı, ince olmayan nispeten düşük basınçlı ve böylece kendiliğinden hem ön hem arkada süspansiyon görevi görecek kaliteli lastikli bir bisiklet olacaktır.

Dediğim gibi ormana, patikaya da girilecekse, ön süspansiyonlu bir model ok, ancak şehir içi için hamaliye..
 
Tura çıkacağım gibi bir şey demedim :) Şehir içinde nispeten hızlı, çoğunluğunu bisiklet ve tramvay yolunu oluşturan güzergahta kullanacağım. Ayrıca yol bağlantılarında kaldırım rampaları çok düzgün sayılmaz. Her seferinde buradan geçerken jantları eğer miyim diye düşünmektense amortisörlü alarak hızdan ve performanstan feragat etmek bana daha mantıklı geldi şimdi. Bir de zaten alacağım bisiklet giriş seviyeleri sadece form tutmama ve kilo vermeme yardımcı olsun yeter. Az önce Salcano CF 60 modelini gördüm. 700C kilitsiz maşaya sahip. Fiyatı 870 peşinde 720 ye veriyor. Her an gidip alabilirim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
kesinlikle amortisörsüz.hem hafif hem akıcı
 
Büyükçekmece bisiklet yolunu bilenler anlatsın her dilim arasında 2 parmak boyunda çukurlar mevcut Fuji sportif karbon düz maşa yol bisikletimle sıkıntısız bir şekilde ilerliyorum resmini paylaşacağınız yolların problem çıkaracağını sanmıyorum.
 
Dediğim gibi ilk tercihim amortisörsüz. Şu an internetten mi dükkandan mı alsam kararsız kaldım. Mağazalarda Bianchi touring amortisörsüz ve Sedona 300 gördüm o kilitli amortisörlü ancak fiyatları 900. E internetten de almak biraz yorucu olacak gibi. Az önce gittiğim yerde amortisörlü Salcano CF 60v gördüm. Kilitsiz amortisörlü 720 ye bırakıyor. Fiyat avantajı olduğu için şu an ibre o yönde.
 
@mehmet gülmez

Bence sizin gönlünüzde amortisörlü var, ki en ucuz amortisör bile tepeniz attığında basamklardan merdivenlerden dangır dungur inme lüksü, özgürlüğü tanıyor, insan bisikletine karşı acımasız olabiliyor ki bence bu sürüş keyfini baya arttıran bir şey.
Mantıklı olan düz maşa olsa bile bence İş, enerji, verim kavramlarına fazla takılmayıp işin eğlencesine bakmak lazım biraz da diye düşünüyorum. Ortalama hızınız 22-23 km'den 20-21 km'ye düşer. Hadi 18-19'a düşsün, yine de bence sizi fazla bağlamaz diye düşünüyorum, gönlünüzden geçeni alın;)
 
@mehmet gülmez

(link)

Amortisörlü alacaksan şöyle efsane bir şey olacak.
 
1 yıldır carraro sportive 224 kullanıyorum. Tahmınen sehıriçi 2000- 3000 km kullanmısımdır. 1 kere bıle kıtlemelı amortisoru acmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
Değerli arkadaşlar, süspansiyonlu maşanın göz ardı edilen ya da hatırlanmayan bir olumsuz özelliği daha vardır: düz yolda giderken her pedal basışta gücünüzün bir kısmını emer, yok eder. Ayrıca, 1 kg civarı bir yük uzun turlarda ciddi bir ağırlıktır, turcular iyi bilir, yükü azaltmak için gerekli olan pek çok gereçten vazgeçer ya da yük olarak taşımak zorunda kalırlar. 1 kg deyip geçmeyelim, örneğin 1 lt su yapar ki, uzun yolda önemlidir.
Şehir içi asfaltta süspansiyonlu maşa kullanmak gereksiz ağırlık taşımaktır, bir miktar gücün absorbe edilmesine göz yummaktır. Bu gerçeklerin göz önünde bulundurulmasında yarar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: mersault
Evet şimdi şu modele yöneldim. Kilitli maşası var.
(link)
 
Geri