Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Amortisörsüz mü ön amortisörlü mü?

Arnavut taşları çok bozuk değilse düz maşa almanız iyi olur daha hızlı ve rahat giderseniz. Dağ bisikleti ise ağır olur, düz yolda bile yorar. Amartisörlü alacaksanız cross,hibrit tarzı bisiklet alabilirsiniz.
 
Scudo
@Kaplan53 Keyifle ve merakla takip ediyor ve bekliyorum abi. Bisikletin inşallah gönlüne göre olur ve sorunsuz uzun yıllar kullanırsın :) Aldığında foto falan paylaş ama :) Maşşallah diyip duamızı edelim. :rolleyes:
 
Alacam bisiklet yok. Sedona 420
 
Ben amartisoru bi agirlik olarak goruyorum. Bende alistim artik popomu kaldiriyorum, dirsegi bukuyorum, elcigi siki tutmuyirum zevkli bile oluyor

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bisikleti değil dizlerinizi ve dirseklerinizi amortisör olarak kullanın. Yoldan gelen titreşimlerin büyük ölçüde sönümlendiğini göreceksiniz. Ben bu şekilde 700x23c 120psi lastikle stabilize toprak yollardan gidebiliyorum...
 
Şehir içi yollarda genellikle çukurlar, bozuk yollar ve kaldırımlardan inme çıkma gibi durumlar ile karşılaşabiliyorum. Bu durumda kilitlenebilir maşa alıp şehir içi amortisör açık, turlarda ise amortisör kapalı bir şekilde yolculuk yapmam mantıklı olur mu? Genellikle şehir içi sürüyorum bisikleti. City Fun 70 gibi bir bisiklet düşünüyorum ama amortisör konusu aklımı karıştırıyor.
 
-Elimde 2 adet bisiklet var, biri kalın kadrolu çift Amortisörlü bisiklet genel olarak shimano 21 vites sistemli, ince tekerli (1.50). Diğeri ince kadrolu, Amortisörsüz bisiklet.(oda 18 vitesli bisiklet)
-Bisikleti spor amaçlı kullanıyorum, şehir içi, sahil şeridi tarzında sürüyorum.
Sorduğum soruya gelecek olursak,
1. Amortisörlü sistemdeki parçaları, Amortisörsüz bisiklete aktarsam ve onu kullansam mı karar veremiyorum. 18 vitesli bisiklet kadrosuna 21 vitesli ekipmanlar nakili olur mu sıkıntı çıkar mı?Tekerleri geçireceğim,ruble, ayna kol, aktarıcılar, vites sistemleri,frenler, sele vs Bu nakil işleminde beni kafama takılan şey, 18 vitesli bisikletin kadrosunun arka açıklığı 21 vitesli bisikletin arka teker ve 7li rublesini rahat alır mı ya da biraz sıkışarak girmesi ilerde sorun çıkartır mı?
2.Sizce bu işlemlere, yorgunluğa değer mi?Amortisörsüz bisiklete biniyorum kuş gibi geliyor bana, pedala abanınca uçuyor valla, ya da ben öyle hissetiyorum. Amortisörlüye biniyorum kamyon gibi kalkıyor ama rahatlığına diyecek bir şey yok.Diğerinde içimdeki yağlar eriyor.:D Epey zamandır düşünüyorum ama ikisinin artısı eşit geliyor.:)Sizin düşünceniz nedir?
 
Düz yoldan gitme imkanı olan amortisörsüz idare edebilir, olmayan ön amortisörle rahat eder, hem düz hem bozuk yolda giden kilitlenebilir ön amortisör kullanabilir. Amortisör ağır olur diyosanız lastiğin havasını azcık indirip bozuk yolu geçince şişirebilirsiniz ama bu da epey zaman kaybı.
 
Turcu olarak niteliyorsanız kendinizi ve tur rotasını belirlerken trafik az, manzara ve doğallık çok olsun diyorsanız , bu yüzden de ara köy yollarını kullanıyorsanız kaliteli bir maşa sizi mutlu edecektir. Burada kaliteden kastım sağlıklı tepkime, hafiflik ve kilitlenebilir olmasıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: five
On amortisor alinacaksa rock shox ya da foxun orta seviyesinden baslamali. Zommus Suntourmuş işlevsiz gereksiz agirlik.
 
Tur bisikletinde bence ağırlık okadar problem olmuyor problem konforlu sürüş,rahatlık,.o yüzden tamamen kişişel bi olay yani size kalmış yapıcağınız rotada önemli bızuk yollarda maşa aranıyor ama olmayınca problem değil bence turcular ortalama 80/100 km yol yapar olmasada olur ben düz maşa kullanıyorum kilitli maşayı hiçbirzaman aramadım bence gereksiz

Bide şu olay var nekadar az teferruat okadar az problem teknoloji çok gelişti iyi ve kaliteli bş maşa kolay kolay problem açmıyor tamamen size kalmış bi olay
 
Ülkemizdeki 1200 kilometrelik yarışı dağ bisikletiyle Yunus abi ilk olarak bitirdikten sonra buraya birşeyler yazmak istedim.
Bazılarınız amortisörlü maşaya düşman gibi bakıyor, mesela benim bisikletimde 'zoom' maşa var. Ciddi manada sabit maşa konfor olarak daha iyidir zoom maşadan.

Kaliteli bir havalı maşanız varsa öyle ahım şahım bir ağırlık farkıda kalmıyor. Tabi giriş seviyesindeki 'zoom' almak yerine sabit maşalı bir bisiklet alırsanız ciddi manada iyi bir ağırlık elde etmiş olursunuz.
 
@historiyst bendeki bisikleti biz kendimiz topladık kadro pınnacle lithium 6 evans tan aldık jantlarım mt66 aynalol arka ruble xt arka attırıcı ve feen vites kollarım slx ön attırıcım xtr lastiklerim maraton bagajlarım topeak ağırlığı tartmadım ama 10’13 arası tahminim benim ağırlıkla ilgili sıkıntım yok
 
Arkadaşlar bende mosso var. Maşa amartüsörlü sistem. Direksiyonun her çevirdiğimde takır tukur ses geliyor. Neden olabilir acaba

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Belki furc takımında bir şey olabilir ses tam olarak nereden geliyor
 
Tam olarak maşanın girdiği bağlantı yapıldığı yerden geliyor. Sanki bilya kırılmış da ses yapıyor gibi

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bence sorunu gidermek için önce maşayı şöküp o bölgede ki bütün parçaları kontrol edin büyük ihtimal bir parça kırılmış veya çatlamıştır biraz uğraştırıcı olabilir ama ilerde büyük bir sorun yaşamaktan iyidir :)
 
  • Beğen
Tepkiler: seyyah_41
Daha once yorum yapmışım silinmesini rica ediyorum.
 
Senelerce cift amortisorlu mtb kullandim. Birkac kez on amortisorli bisiklete de bindim ama hicbiri amortisorsuzun keyfini veremedi. Bu sporda yolu hissetmek lazim yoksa bi anlami kalmiyor.
 
Geri