Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Amortisörsüz mü ön amortisörlü mü?

@osmancan71 Bisikletten genel olarak memnunsanız düz maşa alın öyle kullanın. Niye yeni bisiklet alasınız? Rahat bir sele, kalın lastikler ve düşük lastik basıncı daha önemli şeyler eğer konu konforsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Scudo
@osmancan71 Bisikletten genel olarak memnunsanız düz maşa alın öyle kullanın. Niye yeni bisiklet alasınız? Rahat bir sele, kalın lastikler ve düşük lastik basıncı daha önemli şeyler eğer konu konforsa.
Agırlıgı var sadece 14.5 felan dıye bılıyorum. Amortisörlu alacak olursam zaten onlarda o cıvarda o yuzden oncekı yorumu yazdım :) sele elcık zırhlı lastık sele kılıfı vb. Şeyleri aldım zaten bundan ona aktarırım degıstırırsemde

Aklımda merıda speeder 100 vardı hafıf ve hibrit olduğu için
 
A A
Türkiye'de bisiklet almaya heveslenmiş "yetişkin" her insanın sorduğu ilk soru şu aşağıdaki sorunun bir türevi oluyor:

"Ne tür bisiklet almalıyım?".

Aslında soru güzel. Bu soruya cevap verebilmek için, aklı başında bisikletçi de şu soruyu soruyor doğal olarak:

"Ne amaçla kullanacaksın?".

İşte olayın patlak verdiği nokta burası malesef. Çünkü şöyle bir cevap geliyor genellikle:

"Hafta içi şehir içinde, asfaltta, hafta sonu da dağa çıkarım. Köy yolları, bozuk yollar, stabilize, toprak, kum, asfalt, her yola girerim. Totom rahat etsin isterim ama aynı zamanda da asfaltta hızlı gitsin isterim, yeri geldiğinde downhill yaparım (oha!!) vs. vs........."

Yani kısaca ne istediğini bilmeyen heyecanlı bir bireyin deli saçması. Şimdi bundan bir kaç sayfa önce Hollanda örneği verilmiş. Bazı arkadaşlar da Hollanda örneğini eleştirmiş. Kendileri usta bisikletçiler olarak ne istediklerini bilen, bir çok farklı bisikleti/yolu deneyimlemiş insanlar olarak düşünmek yerine, bu başlıktaki soruyu soran insan gibi düşünselerdi, aslında Hollanda örneğinin ne denli mantıklı bir örnek olduğunu ve neden ülkece benimsenmesi gerektiğini anlarlardı.

Bisiklete yeni başlayacak insanın alması gereken bisiklet aha budur:

91vgdaPIBOL._SL1500_.jpg


Hiç öyle "dağa çıkarım, ormana kaçarım" gibi gerçekçi olmayan hayallerle gelmeyin. Daha ayağınız pedala deymemiş (çocukluğunuzu saymıyorum, çocukken hepimiz bisiklete bindik), önce şundan bi tane alıp en az bi sene adam gibi sürmeyi öğrenmeniz ve bisikleti ne amaçla kullanacağınıza karar vermeniz gerekiyor. Ondan sonra zaten siz soru sormadan ne istediğinizi bilerek gidip alış verişinizi yapacaksınız. Sırf bu olmadığı için ülkedeki bisiklet pazarını saçma sapan yol bisikletleri ve dandik amortisörlü MTB'ler parsellemiş durumda.
kaçırdığın bir nokta var, ekonomi ve zaman. ülke insanının ekonomik durumu ve çalışma saatleri kötü. O yüzden de bu dediğin çıkmaza giriliyor. mesela ben hibrit bisikleti (carraro224) toprak yollarda da(3 hafta önce koru/ormanlıkta tekerim patladı) gezerim diye aldım ve geziyorumda bugünde zırhlı lastiklerini takacağım. aldıktan sonra daha hafif bisikletler ve amortisörsüz maşalar hakkında merakım oldu. sonucu olarakta değiştirme kararını vermenin eşiğindeyim :) bi ara yol düşündüm ben o işi beceremem sarmaz beni asfalt diye vazgeçtim. Nedenide kırşehirde yola çıksam ne göreceğim ki :) boz toprak tarla heryer ege akdeniz gibi bi tabiatı yok buraların. en fazla 1-2 rota çıkar.

sonuç olarak fiyatların yüksek olması ve almışken iyi birşey almış olabilmek (buda fiyatı artırıyor zaten) için çoğu kişi karar vermekte zorlanıyor. birde ülkede bi çok kişi geleceğini net göremediği için para biriktiyor. ileriye dönük yaptığı yatırımları bile bisiklete ikinci bi şans verip yükseltmesine engel, bisiklete vereceği parayı bi köşeye atmak daha mantıklı geliyor.
 
@Saber_Rider
Normal bir Avrupa şehri için öyle olsa da ülkemiz ve İstanbul için alınabilecek en iyi bisiklet ucuzundan -mümkünse amortisörsüz- trekking lastikli hardtail mtb ya da hibrit bisiklettir. Örnek sedona 410 ve benzerleri. (Eğer düz yerde yaşıyorsanız vitessiz olması daha iyi.)
Resimdeki gibi çamurluklu şık şehir bisikletine gerek yok. Çünkü zaten o tip bisikleti kullanabileceğiniz yer de sınırlı, pikniğe, yazlığa, sahile taşıması da sorunlu. Decathlon kime sattı o kadar şehir bisikletini bilmiyorum ama sokaklarda hiç görmüyorum.
Bir sene sonra kişi ihtiyacını daha iyi anlar ve hangi bisikleti alması gerektiğini (ya da bisiklete ihtiyacı olup olmadığını) öğrenir, ona göre bisiklet alır, bu dediğim bisikleti de sepet takıp uzun yıllar bakkala markete kulanabilir. Eğer olay sarmazsa da iç rahat bir şekilde bisiklet balkonda veya kömürlükte paslanmaya bırakılır. Yada sahibinden sitesinde takaslı ilan verilir?
 
Benzer fikirlerden geçmiş, bisiklete geri dönüşü yeni biri olarak kendi durumumu anlatayım.

Yaz başında bisiklet aşkım depreşti, gittim elden düşme bir yol bisikleti aldım. Gerek kadro boyunun uygun olmaması, gerekse kalite düşüklüğü sebebiyle bu bisikletle olan münasebetim kısa sürdü. Ama kaliteden ve kadrodan bağımsız bir şey öğrendim, o da ince tekerin benim kullanım tarzıma uygun olmadığı.

Bütçeyi zorlayıp, biraz da daha ucuza 62 cm kadro bulamadığım için, Cube Nature Pro modeli hibrit bir bisiklet aldım. Önde kilitlenebilir maşasıyla bisikletin boş ağırlığı sanıyorum 13.8 kg olarak verilmiş.

Gelelim bu bisikleti nerede ve nasıl kullandığıma. Cevap: sürücülük yeteneğimin yettiği her yerde. Açalım. Ağırlık kaygılarını bir kenara bırakıp arkaya bagaj ve bagaja iki adet Decathlon’dan alınma ucuz yollu heybemtrak çanta monte ettim. Öne dağ bisikleti çamurluğu taktım, arkaya da aynı çamurluk takımının arka parçasını, sele montaj aparatından söküp amerikan kelepçe ile sabitlemek suretiyle bagaj altına taktım. Uzun yolda rahat etmek için boynuz(barend), hiç gerek olmasa da gözüme hoş geldiği için çift matara koydum. Şu anda işe bu bisikletle gittiğim oluyor, hafta sonu çıkıp 100 km gezdiğim(rekorumdur) oluyor, Eymir Gölü’ne tamamen gezinti amacıyla gittiğim de oluyor ve Eymir’in orman içi patikalarında gezdiğim de oluyor. Kaldırımdan da iniyorum, mecbur kalırsam kısa merdivenden de.

Asfalt üzerindeyken maşayı kilitlemeyi unutursam 50 metre içinde kendini fark ettiriyor, yaylanma rahatsız ediyor. Asfalt dışında da aynı şekilde maşa kilitli kaldıysa ilk tümsekte rahatsız olup açıyorum. Yani amortisör çok fark ettiriyor.

Benim naçizane tavsiyem ne istediğini yeterince bilmeyen her kullanıcının bu tarz bir bisiklet alması. Hem ayranınız dökülmez, hem tatsız şeyler yaşanmaz.

Bir mesajı da muzurluk yapmadan bitirebilecek miyim acaba?
 
Ben carraro 230 kullanıcısıyım. Ankara Eryamanda ikamet ediyorum. Topraktan bozma yol yok ara sıra çukur denk geliyor ama onlarda da pek etkisi olmuyor. Şuan sadece boş ağırlık olarak görüyorum
 
giriş seviyesi düşük malzeme kalitesine sahip bir maşa yerine düz maşa daha mantıklı fakat üst seviye düşük ağırlığa sahip bir maşanın yeri ayrı bence
 
bu bisikletler estetik olarak harikalar görünüşleri 10 ama biizm yollarda nasıl giderler acep
 
giriş seviyesi düşük malzeme kalitesine sahip bir maşa yerine düz maşa daha mantıklı fakat üst seviye düşük ağırlığa sahip bir maşanın yeri ayrı bence
Masanın kalitesini anlamakta bı tecrübe. Bu tecrübeyi edınmekte maliyetli yada anlaması zor. Bırsuru masa modeli ve markası oldugu icinde kımse sıralama yapmıyor tahminim
 
Mosso legarda şehir bisikletim var. Bursa'nın asfaltinda sürüyorum. Kitlenir maşası var. Kitleyince 1 cm kadar yüksekte duruyor. Açınca kullanırken düşüyor biraz. Asfaltta özellikle kenarda yollar ciddi bozuk. Maşa kitli olduğunda bilek ve dirseklerde az da olsa ağrı oluyor. Sürekli bir titreşim geçiyor yoldan ellere ve kollara. Ben masayı kitlemiyorum. Bana daha konforlu geliyor. Biraz gicirdama tarzı sesler oluyor ama alıştım artık.
 
Suntour NEX HLO Kilitli Maşa'nın ağırlığı nedir acaba??? Netten kısa bir araştırma yaptım ama bulamadım. Bisikletim Salcano City Sport 30 V. Salcano'nun kendi sitesinde bisikletin bile ağırlığı yazmıyor.
 
Suntour NEX HLO Kilitli Maşa'nın ağırlığı nedir acaba??? Netten kısa bir araştırma yaptım ama bulamadım. Bisikletim Salcano City Sport 30 V. Salcano'nun kendi sitesinde bisikletin bile ağırlığı yazmıyor.
Suntour ın sıtesınden bulabilirsin belkı yazıyorsa oraya bak
2400 demıs suna

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Hollanda'da amortisörlü bisiklete binsen, sana deli gözüyle bakarlar. Tabi ki, Amortisörsüz, yüksek gidon.
İnanmayan bu videoyu izlesin. Hollanda yollarındaki bisikletlerde 1 tane bile amortisörlü yok.
Hocam yillardir Hollanda'da yasiyorum, bisiklet kullaniyorum, bisiklet caldirip yenisini aliyorum. Diyebilirim ki sehir bisikletlerinin yarisi, belki de fazlasi onden amortisorlu.
 
Amortisörsüz derim. Şehir bisikletimdeki amortisör %90 kapalı konumdadır. Bana tek faydası bir yerlerden alışveriş yapıp gidona ağır torba(lar) astığımda amortisörü açıyorum. Yollardaki çukurlarda tümseklerde poşet saplarındaki gerilimi sönümlüyor, daha kontrollü ve rahat geliyorum.
 
Bir sonraki bisikletim eğer biniş tarzım değişmezse kesinlikle amortisörsüz olacak. Şu anda hibrit/şehir/tur her neyse ona biniyorum. cube nature pro. Amortisörü sadece çok bozuk inişlerde açıyorum. El ayası geniş olan elcikler amortisör kadar iş görüyormuş onu anladım bu bisiklete geçince. Bir de benim lastikler 37 mm orijinali 44 mm. orijinalini kullansam daha da konfor artar.
 
Giriş seviyesi maşaların bence tek artısı sürüş pozisyonunu daha da dikleştirmesi. Ağa gibi paşa gibi bir oturuş pozisyonu sağlıyorlar o kadar. Yoksa hem ağırlar hem işlevlerini yerine getiremiyorlar hem de bozulmaya meyilliler
 
  • Beğen
Tepkiler: yenhesa
Giriş seviyesi maşa yerine düz maşa tercih etmek gerçekten mantıklı. Amortisör yerine alabildiğince geniş lastik takıp basıncı düşük tutarsanız, süspansiyonun sönümleyemediği ufak darbeleri çok güzel bir şekilde sönümlersiniz. Lastiğin hamuru da çok önemli bir etken.

Kendi çapında dağ bisikleti meraklısı biri olarak sırasıyla xct, xcm, xc30 yaylı ve xc32 havalı maşalar kullanmış biri olarak birkaç şey söyleyebilirim. Xct ve xcm kullanacağınıza(yeni nesil olanlar hariç) düz maşa takıp 2.35 lastik taksanız daha rahat ve hafif olursunuz. Xct-xcm' nin Şehir bisikleti karşılığı suntour nex olsa gerek. Bu tip ancak kaldırımdan inerken ve pedala yüklendiğinizde gücünüzü emmek için çalışacak süspansiyonlar yerine daha geniş lastik tercih etmek daha mantıklı. Zaten bu nex, xct, xcm yoğun kullanıma gelmeyen parçalar. Çabucak bakım istiyorlar ve bakım kitleri süspansiyonun kendi fiyatının yarısı gibi bir şey olduğu için bakım yaptırmaya da değmiyorlar. Xc30-32 de öyle çok hassas çalışan süspansiyonlar değildi ama öne 2.35 hans dampf takıp basıncı düşük tutunca idare ediyorlardı.

İkisinin aynı cümle içinde geçmesi bile abes ama zoom süspansiyonlu bir bisiklete bakıyorsanız hiç bakmayın bile. Şehir bisikleti alacaksanız düz maşalı modele, mtb alacaksanız paranızı tutup eeeen azından xcm süspansiyonlu modele yönelin. Sonra demedi demeyin :)
 
Çukurlu yollardan gidiyorum hep , ön maşa ağırda olsa lazım oluyor.
 
Şehir içinde amortisörsüz
 
ulaşım amaçlı bence amortisörsüz uygun, arada araziye kaçarım kafama göre dersen mtb :)
 
Geri