Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ani fren nasıl yapılmalı

goktugX

Aktif Üye
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
121
Tepki
34
Şehir
İstanbul
Merhaba arkadaşlar, dün akşam geçirdiğim kaza sonrasında bu konuyu iyice araştırmak ve püf noktası varsa öğrenmeye karar verdim. Akşam yoldan giderken, bazı kafelerin müşterilerinin arabalarını yolun ortasına kadar park etmiş olduğu bir yoldan geçiyordum. Böyle olunca yolun sağından gitmek imkansız oluyor mecbur yolun içine kadar girmek gerekiyor, bende arkamda trafikteki başka arabalar var diye biraz hızlıydım. Park eden arabalardan bir tane Range Rover şöför kapısını aniden açtı benimde aramda 5, 6 metrelik mesafe vardı. ben kapıyı görür görmez ön ve arka frenlere asıldım. Ama bisikletin önü anında durdu ve arka taraf havalandı. Ben bisikletin üzerinden uçtum, arabanın da boyunu geçtim ve o kadar yüksekten sert bir şekilde yere düştüm. Kask ve eldivenim olduğu için ellerime ve kafama bir şey olmadı ama belim ve bacaklarım sıyrıldı. Pek bir şeyim yoktu tabi bu olaydan sonra şöför hemen yanıma geldi, ben şöföre aynaya bakmasını söyledim oda bir şeyin var mı dedi. Yok ben iyiyim teşekkür ederim dedi ve telefon numarası ile ismini verdi, bisikletinde herhangi bir sorun varsa pazartesi beni ara yenisini alırım dedi.. Ama aramayacağım tabi.. Bisiklette bir şey var mı diye baktım sadece zincir çıkmış onuda taktım zaten. Bu ani frenleme yüzünden birkaç kere daha düştüm / uçtum. Özellikle downhill sürüşlerinde vücudu arkaya atmak öneriliyor fakat böyle beklenmedik olaylarda refleks olarak yapılan ani frenlerde vücudu arkaya atmaya fırsat kalmıyor. Nasıl bir frenleme önerebilirsiniz ? Ben iki frenide sert bir şekilde sıktığım halde sadece önü sıkmışım gibi arka havalandı, takla attım.
 
  • Beğen
Tepkiler: akn
Scudo
1- Ani fren yapmayacak şekilde bisikleti kullanmalısın.
2- Araba kapılarının her zaman aniden açılabileceğini göz önüne almalısın.
3- Buna rağmen ani fren gerekiyorsa önce arka frene asılmalısın yetmezse ön frene arkadan daha az kuvvetle asılmalısın.

Sonuç: Her zaman arka frene daha fazla asılmalı, gerekirse ön fren kullanılmalı. Bu şekilde takla atmazsın.
 
Arka frenlerin her zaman ön frene göre daha kuvvetli tutmalı ve sık sık bakımı yapılmalı.
 
Bence ani duruşlar için arka frenin çok bir etkisi yok, tüm olay ön frende. Yüksek bir hızda bisikleti durduran ön frendir, ama ön freni kullanırken dikkatli olmak gerekir. Bir kere iki elde kesinlikle gidonda olmalı ve gidonun kontrolünü tam olarak sende olmalı. Bu şekilde ön freni sıkabildiğin kadar (fakat ön tekeri kilitlemeyecek kadar) sıkmalısın, tam o kilitleme limitinde sıkmalısın yani. En kısa duruşu bu şekilde gerçekleştirebilirsin. Tabi bu düz (virajlı olmayan) ve kaygan olmayan (ıslak veya mıcırlı olmayan) yol şartlarında geçerli. Diğer türlü yol şartlarında ani frene ihtiyaç duymayacak hızlarda ilerlemek daha mantıklı.
 
Bisikletiniz hidrolik disk fren mi? Hidrolik disk frenlerde teker cok cabuk kilitleniyor. V fren ve mekanik disk frenlerde ani duruşlar sanki daha bir dengeli oluyor bence. HD'lerde nedense ön fren sıkıldığında Emre arkadaşın bahsettiği teker kilitleme noktası pek ayarlanamıyor. Bu benim kendi görüşüm tabi, sadece bir kere HD bisiklet kullandım ve bu şekildeydi. Belki frenin ayarında bir sorunda olabilir tabiki. Yinede forumda daha uzman arkadaşlar bu konuda ne düşünüyor acaba. Sırf bu tecrübemden dolayı ben HD bisikletleri gözden cıkarmıştım.
 
Ben hidrolik disk kullanıyorum ve dozajlamanın diğer frenlere göre çok daha hassas şekilde yapılabildiğini düşünüyorum. Alışma meselesidir belki de. Ha tabi ki freni sonuna kadar sıkarsanız hidrolik disklerde fren kolu çok yumuşak olduğu için tekeri kilitlemek daha olası.

@Umut SEFLEK
 
Öncelikle bisikletini taniman gerekir. Nerde nasıl manevralar veya frenlemeler yapıyor bilmek lazım. En kısa mesafede durmak için de iki tekeri birden kullanmak en sağlıklısı çünkü ön tarafın frenlemesi arkadan daha güçlü. Yani sadece arkayı kullanmak en son yapmamız gereken şey. Sizde bisikletinizin hangi noktada tekeri kilitlemediğini bulup ona göre sıkmalısınız
 
Evet dediğim gibi sadece bir kere bi arkadşın HD bsikletini kullandım. Büyük ihtimalle alışmadığım icin ve fren kolu yumuşaklığı farklı olduğu icin böyle hissetmiş olabilirim. Bir ara tekrar kullanayım, alışır ve beğenirsem yeni bisiklet alacağımda HD'leri de değerlendirebilirim :)
 
benimde başıma benzer bi durum geldi ,kritik durumu önceden farkedip arka frene asıldım ön frene asılıcak zamanım kalmadı ama nafile bisiklet en az 6-7 metre kaydı ve kaya kaya bi arabaya dokundurdum neyseki bişey olmadı,
 
genelde yavaşlayarak durmayı seçtiğim için panik anında da kontrolü kaybetmeden durabiliyorum(çarpma kaçınılmaz olsa bile)
araba ve motor kullanırken de aynı şekilde.ani fren bazen felaket doğurabiliyor.
motor kullanırken %60/70 arka fren - %30/40 ön freni kullanmalısınız derler.arka teker yavaşlatmak için ön fren durmak için denir sürekli.
ama genelde bu kurala uymadan iç güdüsel olarak freni kullanabiliyorum.
uymakta fayda var sanırım.
 
en etkili fren yöntemi arka frene bas ve arka tekeri kilitle sonra ön frene pas çek bas çek yap ama çok kuvvetli ve hızlı bir şeykilde eğer çok mesafe yoksa kendini selenin en arkasına at ve ön vrene bas
 
Burada da öyle dikkatsiz sürücüler çok fakat genellikle arabaların aynasına bakıyorum içinde şoför var mı diye :) varsa hızımı kesiyorum az, arkadan araba geliyomu diye bakıyorum :) ani fren yaparkende ön frenle arka freni aynı anda basıyorum fakat öyle uçma mevzum olmadı bu zamana kadar Allah'a şükür :) Frenlerimde sağlamdır direk kitler ama bunu oranlamayla alakalı sanırım ağırlığı arkaya verince pek bi sorun oluşmuyor :)
 
En güzel teknik arka frene yüklenirken ön freni arabaların abs fren mantığıyla kullanmak
 
murat bey çok güzel izah etmiş bunları uygulayın fazlasıyla güvende olacaksınız ancak zemin ıslak ise daha yavaş bir sürüş ile ilerlemeli ve frene daha erken ve erken frenleme uyguladığınız için doğal olarak daha az kuvvet uygulamalısınız
açıklamak gerekirse yumuşak basıçlarla kesme fren ( çek bırak şeklinde )
 
Öncelikle geçmiş olsun.Yaralanmamışsınız şükür.Lütfen park etmiş arabalara kapı mesafesi kadar boşluk bırakarak gidiniz.

Ani frende ağırlığınızı arkaya çekmeyi öğreneceksiniz.Antreman yapmalısınız.Teknik konularda antreman ister.

Panik fren yazı okumayla öğrenilecek bir şey değildir.Sürekli panik fren antramanları yapacaksınız.Panik frende,gövdenizi aşağı çekeceksiniz(Ağırlık merkezi alçalacak),selenin arkasına kayacaksınız bir de bisikleti sağ sol yaparak çok kısa sürede durabileceğinizi farkedeceksiniz.60 km/s hızda 2 saniyeden daha düşük sürede durmak çok zevkli bir şey ama lütfen trafiğe kapalı yer olsun antreman yeriniz.

Viraj tekniği,fren tekniği için belli günlerde antremanlar yapmalısınız.Hatta tekerlerinizi kaydırıp,ön arka kontra tekniğine hakim olmalısınız.Ön kontra tekniği ıslak zeminde güvenle yolculuk etmenizi sağlar.İki lastiğiniz kaysa bile bisiklet üzerinde düşmeden manevra yapabilirsiniz.

Viraj antremanı da size kıvraklık sağlar hatta üzerinize sürülen bir otomobilden bile rahatlıkla kaçabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: tncrnks
ben gidondan kilitlemeli maşa kullanıyorum hızım arttığında maşayı açıyorum hem kasislerde denge kontrolü sağlıyor hem ani frenlerde arkadan gelen itme gücünü azaltarak takla atma riskini azaltıyor. Hidrolik frenide çok acil durmam gerekiyorsa ikisine birden asılıyorum sadece önü gevşetip bidaha sıkıyorum genelde bu şekilde durdu hep :)
 
Dün 20 km`lik bir yolculuk yaptım ani frenlik bir durum olmadı ama sadece denemek istedim, ön freni sıkıp bırakarak kullandım arkayı normal sıktım ve gerçekten düzgün, kontrollü bir şekilde durdu. Bu teknik hoşuma gitti böyle kullanmak en mantıklısı.
 
Benimde başıma ani fren sıkma olayı geldi,25-30 km. hız da giderken bile 2 freni sıkmak yinede bisikleti 3-5 metre sürüklüyor.Bir daha böyle bir olayla karşılaşırsam arkayı sıkıp bisikleti döndürmeyi deneyebilirim,olduğu yerde durabilir sanırım.
 
Geri