Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ani fren nasıl yapılmalı

arkadaşım geçmiş olsun. bende böyle olaylarla sıkca karşılaşıyorum ve çözümünü buldum. sana tavsiyem ön frene hızlı hızlı bas çek yapmalısın. ama frene bastıktan sonra elini çok az bırakmalısın. yani basmayı kestikten sonrada fren yapmalısın. ayrıca arka frende sonuna kadar basılı olsun. çözümüm bu.

Herkese İyi Forumlar...
 
Scudo
ağırlığını olabildiğince arkaya vererek ön tekeri kızaklama yaptırtmadan frenleri olabildiğince sıkmak.

ön tarafın kızaklamasını engellemekte o bisiklet üzerindeki tecrübene bağlı. sonuçta bu olay zemin türüne, lastik tipine ve kalitesine gibi seylere bağlı.
 
İstediğiniz kadar antreman yapın olmaz.Sadece kağıt üzerinde ve o gün denediğiniz şekilde kalır.Önünüze bir cisim çıktığında yaptıklarınız REFLEKS'tir.Beyin değil OMURİLİK kullanılır.Çünkü Beyin'in olayı değerlendirmesi için yeteri kadar vakit yoktur.Vakit olduğu taktirde beyin değerlendirir.O zamanda muhtemelen ani frene ihtiyacınız kalmaz.Benim önüme çocuk fırlamıştı,çocuğa çarpmak yerine iki frenede asıldım ve yere düştüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Semih_ÇELİK
Reflexleri geliştirmek, öğretmek mümkün. Yöntemleri var.
 
Geçmiş olsun.Ben daha çok kesik kesik her iki freni de aynı anda kullanırım böylece ikiside eşit bir seviyede yavaşlatılmış oluyor.Yani bu şekilde kaza yapsanız bile fazla bir şey olmayacağını düşünüyorum dediğiniz mesafede ben bu yöntemi kullanırdım.
 
Bence arka ve öne aynı zamandanda sonuna kadar basılmalı ama hiçbir zaman selede oturulmamalı arka tekerin üzerin gelebildiğiniz kadar gelin (link) 'DAĞ BİSİKLETİ İNİŞLER 1 ' tıpkı bu resimdeki pozisyon gibi
 
Kaza geliyorum der. Ön ve arka freni aynı anda sonuna kadar köklerseniz arka fren sıkmamış gibi olursunuz. Bisikletin ivmesi ileri doğru olduğundan fren anında tüm ağırlık öne doğru yüklenmiş olur. Ön fren de sonuna kadar sıkılı olduğu için takla atarsınız. Sadece arka frene asılırsanız arka teker hızdan dolayı kayar ve yine yeri boylarsınız. Ee peki ne yapacağız o zaman? Öncelikle ani fren gerekiyorsa arka freni kökleyip aynı anda ön freni de orta şiddette pompalamak lazım. Bu şekilde ne arka teker kalkar ne de bisikletin arkası kayar. Ekstra bilgi olarak; eğer gidondan kilitlemeli bir maşanız varsa fren anında kilidi tek parmağınızla açın. Amortisör bisikletin yere yakınlaşmasını sağlayacaktır ön fren ile birlikte, böylece daha çabuk durabilirsiniz...
 
Eğer o resim baktıysanız o pozisyonda takala atma ihtimaliniz % 5 dir oda çok kötü bir çukur varsa
 
ben bi kere ön freni sıktım, az kalsın kafa üstü düşüyordum kasksız. O gün bugündür ön frenler iptal..
 
Bana, ön freni refleks olarak bi anda çok sıkmak aynı şekilde bir refleksle bunu geri bırakabileceğim ihtimalini düşündürdü. Yani aniden freni sıktınız ve arka kalkmaya başladı, bu anda ön freni bırakırsanız biraz daha ön teker üstünde gidip normal konumda yere düşeceksinizdir. Bunu tabi boş alanda deneyerek alıştırma filan yapmanız iyi olacaktır.
 
muhammet arkadaşın dediği gerçekden dogru. bu teknikleri sürekli duracagım yerlerde normal durmak yerine yada müsait yerlerde cok sık deniyorum. yapıyorum reflekslerimin cok iyi olduguna inanan biriyim. fakat bu denemeleri sadece yeterli süre var ise yapabiliyorsunuz. önünüze bişi fırlayınca yada saga sola bakayım derken önünüzde bi araba gördüğünüzde teknik falan kalmıyor o an sadece firenlere bi şekilde basıyosunuz şanslıysanız selenin üzerinden kalkmamış olmakda tehlikeyi azalttıgı gibi çok aşırı bi panik deilse uçmuycak kadar ayarlanıyor ön fren ama öle yok çek bırak sık bırak cok güç. ama yeterli süre varsa yada ilerde gördüğünüz bi duruma bunlar uygulanıyor ama fırlama kapı kafayı cevirdiğinde önünde gördüğün arabaya yapacak cok bişi yok :) diğer arkadasın dediği gibi. L çizmekde cok güzel bi cözüm bakdın durmuyor arkayı kaydırıp yön değişdirmek yada 180 derece dönmekde cok yeterli cözüm.
 
ani fren yerine ani manevra yapmak daha güvenlidir. sürat fazlayken ani fren yapınca durmanız için bayağı bi mesafe lazım 5-6 metre kala fren yapmanızın hiç bir anlamı yok yapacağınız şey frene basılı halde engelin sağına yada soluna doğru gidon kırarak yanından geçmektir en azından dim dik bodoslama engele geçirmek yerine yandan geçirmek daha iyidir.

Bir anımı anlatıyım. Bisikletle giderken sola dönücek ve dim dik bir yokuş çıkıcaktım ancak benim solumda ve yolun köşesinde bir ev vardı yani sola dönüceğim yokuş yukarı yol gözükmüyordu. Arabalara karşı virajı genişten almam gerekti yani yolun sağ şeridine dönmeliydim ancak ben yolu dar aldım sol şeride girdim bi anda karşıma belediye otobüsü çıktı adam kaptırmış bayır aşağı iniyor orada reflekslerden dolayı fren yapsaydım kesin otobüs ezicekti beni ama fren yerine pedallara asılıp aniden bisikleti sağa çevirip arka tekeri son anda sağa doğru kaydırdım otobüs teğet geçti tüm herkes bana bakıyordu şöför aşağı indi sinirle bende tabanları yağladım. Kısaca ani fren çoğu zaman kötüdür mümkünse ani manevra yapın derim ben.
 
Bide yerdeki ızgaralara dikkat edin çoğu kişinin ön teker ızgara arasına girip bi anda kişilerin havalandığına şahit oldum.
 
Ani frenlemede öğrenmeniz gereken şey reflekslerinizi kontrol etmenizdir.
Siz frene birden asılıyorsunuz fakat, yapmanız gereken en son şey o. Duruma göre karar verip fren yapmak, manevra yapmak gerekir.
 
Bu tamamen refleks işi aslında, yani fren yerıne daha mantıklısı saloa kacmak olurdu. Zaten park halındakı araclara o kadar yakın seyretmek de yanlıstır dır yanlıs da park halınde bır mekanda hızlı bısıklet kullanıp frenın yetmeyecek sevıyeye dusmesıne neden olmak. Yol bısıkletlerınde asfalta surtunme cok az oldugu ıcın bazen fren tutsa da durmaz bu yuzden frene anı asılmalarda kendınızı gerıye atmanız gerekır bu teknık 5 mt fre mesafesını 2 mt kadar dusurecektır. Yanı seleden kalkıp kalcayı arka lastıge dogru ındırmektır ani bir hareketle fren kalça kombınasyonu ıyı olursa mukemmel bır durus saglarsınız..
 
@Emre Aslan 1981

bende aynen katılıyorum ben şahsen arka freni fazlla kullanmam 2 kere ön balatalar eskidikten sonra arka eskir bende. öne takla atmayı engellemek içinde kendini geriye doğru vermelisinki arka kolay kolay kalkmasın . tabi yol durumuna görede değişir.
 
Bununla ilgili çok detay ve bilinmesi gerekenler var örneğin selenin yüksek olması takla riskini arttırır çünkü ağırlık öne gitmiş olur. Onun dışında ön freni olmayan bir bisiklet tahminen 25-30km hızda önüne bişey çıksa asla duramaz bu birazda tecrübeye bağlı ama frenlemede ön fren %90 durmayı sağlar, arka teker kitlenir bisiklet sadece kayar duramaz ön frende ise bisikleti kasar ve durur. Tam açıklayamamış olabilirim kusuruma bakmayın ama bunun gibi çok şey var.
 
Geri