Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Antreman

Kayıt
6 Ocak 2011
Mesaj
15
Tepki
7
Şehir
Çanakkale
Öncelikle herkeze merhabalar.Forumu uzun süredir takip ediyorum.Bisiklet sporuna yeni başladım.Forumdaki antreman programlarını okudum ama spor geçmişim olmadıgı için pekte anlayamadım doğrusu.Bu dönem 3 ders aldıgım için vaktim çok fazla bu yüzden hergün antreman yapabilirim.Bana uygun bir antreman programı söyleyebilirmisiniz.
 
Scudo
Aslında herkesin antreman programları kendilerine özgüdür.Öncelikle km yapmanız gerekiyo sezon başı için günde 2 saat seri bir antreman 1 ay kadar bacaklar dolsun sonra yüklenmeler intervaller tırmanma antremanları yaparsın.
 
hergün düzenli olarak pedal çeviriyorum ama sağlam bir kondisyonum olması için uzun mesafe gitmek mi daha yararlı olur yoksa kısa mesafede hızlı sürmek mi ?
 
Önce bacaklarınızın dolması lazım yavaş yavaş olur dayanıklılık birden gelişecek bir şey değildir.Önce seri antremanlar.Sonra daha hızlı ve haftada bir gün uzun antreman 5 saat gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Aytekin
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Şu sıralar kısa mesafeli olarak sürüşler yapıyorum hem ufak ufak hazırlık hemde bisikletime alışmak için.Kask,eldiven ve diğer ekipmanlarımı tamamladıktan sonra uzun soluklu sürüşler yapabilirim sanırım. Çanakkale'nin rüzgarında bisiklet sürmek oldukça zor :)))
 
Konu hortlatmıoyorum :) :) :)

Malumunuz yapılan antrenmanlarda malumunuz bölgeler bulunuyor Watt olarak yada HR Kalp Atış hızı olarak.
Bu bölgelerde çalışmanın faydaları nelerdir?
Yani Nöromüsküler sürenin uzaması ne fayda sağlar?? (Sürüşte)
VO2 Max Ne sağlar yani antrenmanda bu bölgenin yoğunlukta olması sürüşlerde ne katkı verir?
Genelde baktığımda hep antrenmanın ne olduğu anlatılmış ama hap bilgi olarak vo2 Max yoğunsa yokuşu iyi çıkarsın gibi bişey tam bulamadım yardımcı olabilecek var mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Burock35
Konu hortlatmıoyorum :) :) :)

Malumunuz yapılan antrenmanlarda malumunuz bölgeler bulunuyor Watt olarak yada HR Kalp Atış hızı olarak.
Bu bölgelerde çalışmanın faydaları nelerdir?
Yani Nöromüsküler sürenin uzaması ne fayda sağlar?? (Sürüşte)
VO2 Max Ne sağlar yani antrenmanda bu bölgenin yoğunlukta olması sürüşlerde ne katkı verir?
Genelde baktığımda hep antrenmanın ne olduğu anlatılmış ama hap bilgi olarak vo2 Max yoğunsa yokuşu iyi çıkarsın gibi bişey tam bulamadım yardımcı olabilecek var mı ?
Bu soru çok derin ve cevabı da kısaca açıklanamayacak kadar uzun. Türkçe kaynak pek yok ama yabancı kaynaklarda özellikle ingilizce olarak çok detaylı anlatımlar mevcut. Forumda rahmetli Bahadır Gürel ağabeyin değerli çeviri yazıları bir nebze merakınız giderebilir. Joe Friel antrenman bilimi konusunda bir numara olarak bilinir onun yazılarına göz atabilirsiniz.

Yine de birkaç cümleyle cevap vermeye çalışayım kendimce. Nabız ve güç bölgeleri antrenmanın hedefe yönelik olması için kullanılırlar. Her bölgenin farklı özellikleri var. Mesela 1. Bölgede aktif dinlenme yapabilirsiniz, uzun süreler pedal çevirebilirsiniz veya ısınma soğuma evrelerinizde 1. bölgeyi kullanabilirsiniz.

2. Bölge dayanıklılık ve yağ yakma bölgesi olarak bilinir. Pedal çevirmek için gereken enerji çoğunlukla vücutta depo edilmiş yağlardan karşılanır. Yağ ve glikozun kullanım yüzdeleri yaklaşık %70-%30 diye biliyorum, aşağı yukarı ufak sapmalar olabilir. Enerji ihtiyacı yoğun olmadığı için yağlar yakılarak uzun saatler boyunca pedal çevirebilirsiniz. Ayrıca bu bölgede vakit geçirmek kaslarda enerji üretim tesislerimiz yani mitokondrilerin sayısını arttıracak ve dokulardaki kılcal damar yoğunluğunu arttıracak ve kaslar için gereken enerji ve oksijen daha rahat sağlanacak.

3. Bölge işlerin biraz daha ciddileştiği, nefes alıp vermenin hızlandığı ve enerji ihtiyacının yoğunlaştığı bölgedir. Artık daha hızlı gidiyorsunuzdur ve uzun saatler bu bölgede kalmak epey zordur. Kalp damar sistemini güçlendirir. Kılcal damar yoğunluğunu arttırır. Haftada 15 saat zone 2 sürüş yerine 5-6 saat zone 3'te sürmenin benzer etkileri göstereceğini söylüyor birçok kişi. Yağ yakımı bu bölgede artık azalmıştır.

4. Bölgede artık laktik asit birikimiyle beraber kaslarimizda ağrılar olusacaktir. 5 dakikadan fazla süre geçirilmesi halinde yüksek yorgunluk algilanabilir(sporcuya göre değişir). İnterval antrenmanlarında bu bölge kullanılır. Bilgim bu kadar maalesef fazlasını bilmiyorum.

5. Bölgeye ulaşmak zordur. Yoğun eforla beraber ulasilabilen 5. Bölge nabzınızın maksimum değerine en yakın olduğunuz yerdir. Artık kaslar oksijensiz solunum yöntemi olarak bilinen anaerobik yolla enerji üretirler. Bu uzun sürmez. Bir süre sonra tukenirsiniz.

Yukarıda 5 bölgeden oluşan nabız bölgelerini açıklamaya çalıştım. Bazı kaynaklar bunu 7 bölge olarak açıklıyor ama basit şekilde bahsettiğim gibidir. Gelelim vo2max'e.

Vo2max: kasların kullanabileceği maksimum oksijen miktarı. İki çeşit enerji üretim mekanizması vardır:Aerobik ve anaerobik. Aerobik yolla enerji üretimi 1,2 ve 3. Bölgede gerçekleşir. Oksijen kullanılır ve uzun süreli enerji saglayabilirler. 4. Bölgenin sonlarına doğru artık enerji ihtiyacı o kadar yoğundur ki aerobik olarak buna cevap verilemez ve anaerobik yani oksijensiz şekilde üretime geçilir. Bu fazla sürdürülemez. Zone 5'te genelde anaerobik yolla enerji üretilir.

Vo2max'i çeşitli interval, endurance ve tırmanış antrenmanlarıyla arttırabiliriz. Bunun artması bize olumlu bir sonuç verir. Yoğun güç sarf ettiğimiz 3. Ve 4. Bölgelerde artık kaslarımız daha fazla oksijen kullanabildigi için enerji üretimi daha rahattır ve bu bölgelerde kalma süremiz artacaktır. Anaerobik mekanizmaya ihtiyaç duyulmadığı için laktik asit birikimi de yoğun seviyelere gelmeyeceginden kaslarda ağrı nispeten daha az olacaktır. Yani basitçe kısaca tırmanışlarda daha fazla kuvvet verebilecek seviyede olacaksınız ve bunu art arda yapabilecek seviyeye geleceksiniz vo2max degerinizin artmasıyla. Time trial sürüşlerde yorgunluk daha geç gelecek. Bunlar vo2maxin artmasının olumlu sonuçlarıydı.

Yanlışım varsa özür dilerim. İnsan anatomisi ve fizyolojisine bayılıyorum. Bisiklet için işime yarayabilecek araştırmalarım sonucunda bunları hafızama atabildim. Özetle sorunuza bu şekilde cevap verebilirim. Umarım kafanızdaki soru işaretleri bir nebze çözülmüştür.
 
Bu soru çok derin ve cevabı da kısaca açıklanamayacak kadar uzun. Türkçe kaynak pek yok ama yabancı kaynaklarda özellikle ingilizce olarak çok detaylı anlatımlar mevcut. Forumda rahmetli Bahadır Gürel ağabeyin değerli çeviri yazıları bir nebze merakınız giderebilir. Joe Friel antrenman bilimi konusunda bir numara olarak bilinir onun yazılarına göz atabilirsiniz.

Yine de birkaç cümleyle cevap vermeye çalışayım kendimce. Nabız ve güç bölgeleri antrenmanın hedefe yönelik olması için kullanılırlar. Her bölgenin farklı özellikleri var. Mesela 1. Bölgede aktif dinlenme yapabilirsiniz, uzun süreler pedal çevirebilirsiniz veya ısınma soğuma evrelerinizde 1. bölgeyi kullanabilirsiniz.

2. Bölge dayanıklılık ve yağ yakma bölgesi olarak bilinir. Pedal çevirmek için gereken enerji çoğunlukla vücutta depo edilmiş yağlardan karşılanır. Yağ ve glikozun kullanım yüzdeleri yaklaşık %70-%30 diye biliyorum, aşağı yukarı ufak sapmalar olabilir. Enerji ihtiyacı yoğun olmadığı için yağlar yakılarak uzun saatler boyunca pedal çevirebilirsiniz. Ayrıca bu bölgede vakit geçirmek kaslarda enerji üretim tesislerimiz yani mitokondrilerin sayısını arttıracak ve dokulardaki kılcal damar yoğunluğunu arttıracak ve kaslar için gereken enerji ve oksijen daha rahat sağlanacak.

3. Bölge işlerin biraz daha ciddileştiği, nefes alıp vermenin hızlandığı ve enerji ihtiyacının yoğunlaştığı bölgedir. Artık daha hızlı gidiyorsunuzdur ve uzun saatler bu bölgede kalmak epey zordur. Kalp damar sistemini güçlendirir. Kılcal damar yoğunluğunu arttırır. Haftada 15 saat zone 2 sürüş yerine 5-6 saat zone 3'te sürmenin benzer etkileri göstereceğini söylüyor birçok kişi. Yağ yakımı bu bölgede artık azalmıştır.

4. Bölgede artık laktik asit birikimiyle beraber kaslarimizda ağrılar olusacaktir. 5 dakikadan fazla süre geçirilmesi halinde yüksek yorgunluk algilanabilir(sporcuya göre değişir). İnterval antrenmanlarında bu bölge kullanılır. Bilgim bu kadar maalesef fazlasını bilmiyorum.

5. Bölgeye ulaşmak zordur. Yoğun eforla beraber ulasilabilen 5. Bölge nabzınızın maksimum değerine en yakın olduğunuz yerdir. Artık kaslar oksijensiz solunum yöntemi olarak bilinen anaerobik yolla enerji üretirler. Bu uzun sürmez. Bir süre sonra tukenirsiniz.

Yukarıda 5 bölgeden oluşan nabız bölgelerini açıklamaya çalıştım. Bazı kaynaklar bunu 7 bölge olarak açıklıyor ama basit şekilde bahsettiğim gibidir. Gelelim vo2max'e.

Vo2max: kasların kullanabileceği maksimum oksijen miktarı. İki çeşit enerji üretim mekanizması vardır:Aerobik ve anaerobik. Aerobik yolla enerji üretimi 1,2 ve 3. Bölgede gerçekleşir. Oksijen kullanılır ve uzun süreli enerji saglayabilirler. 4. Bölgenin sonlarına doğru artık enerji ihtiyacı o kadar yoğundur ki aerobik olarak buna cevap verilemez ve anaerobik yani oksijensiz şekilde üretime geçilir. Bu fazla sürdürülemez. Zone 5'te genelde anaerobik yolla enerji üretilir.

Vo2max'i çeşitli interval, endurance ve tırmanış antrenmanlarıyla arttırabiliriz. Bunun artması bize olumlu bir sonuç verir. Yoğun güç sarf ettiğimiz 3. Ve 4. Bölgelerde artık kaslarımız daha fazla oksijen kullanabildigi için enerji üretimi daha rahattır ve bu bölgelerde kalma süremiz artacaktır. Anaerobik mekanizmaya ihtiyaç duyulmadığı için laktik asit birikimi de yoğun seviyelere gelmeyeceginden kaslarda ağrı nispeten daha az olacaktır. Yani basitçe kısaca tırmanışlarda daha fazla kuvvet verebilecek seviyede olacaksınız ve bunu art arda yapabilecek seviyeye geleceksiniz vo2max degerinizin artmasıyla. Time trial sürüşlerde yorgunluk daha geç gelecek. Bunlar vo2maxin artmasının olumlu sonuçlarıydı.

Yanlışım varsa özür dilerim. İnsan anatomisi ve fizyolojisine bayılıyorum. Bisiklet için işime yarayabilecek araştırmalarım sonucunda bunları hafızama atabildim. Özetle sorunuza bu şekilde cevap verebilirim. Umarım kafanızdaki soru işaretleri bir nebze çözülmüştür.


Ya çok teşekkür ederim.
scoolar dan da birşeyler bakıyorum, amacım klasman derece yada başka birşey değil
aradığmızı bulmak, yokuş çıkarken tükenmemek için yada kilo vermek için doğru olanı yapmak
emeğinize sağlık çok açıklayıcı olmuş 👍 👍 👍 👍 👍 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Ya çok teşekkür ederim.
scoolar dan da birşeyler bakıyorum, amacım klasman derece yada başka birşey değil
aradığmızı bulmak, yokuş çıkarken tükenmemek için yada kilo vermek için doğru olanı yapmak
emeğinize sağlık çok açıklayıcı olmuş 👍 👍 👍 👍 👍 👍
Kilo vermek ve dayanıklılığınızı arttırmak için sabırla Endurance sürüşler yaparak alt yapımızı güçlendirin. Alt yapınız sağlam olduktan sonra intervaller ile anaerob ve vo2max değerlerini arttırmak daha kolay olacaktır.
 
Yeni Microsoft PowerPoint Sunusu.jpg


Burda yağ yakımı için Z3 de kalınması gerekirken bir üst zonda biz güçlenmeye gitmişiz anladığım kadarıyla
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Zone 4 ve 5 sürüşler kaslarınızı kuvvetlendirecek sürüşler esasında ama burda hangi nabız bölgesinde sürdüğünüzde ne olurdan ziyade hangi nabız bölgesinde sürüş yaptığınızda öncesinde, sırasında ve sonrasında nasıl beslenmek gerekir konusu daha mühim zannımca. Aksi takdirde vücudu deli gibi zorlayıp olan kasları da parçalayıp kof bir vücut elde etmek işten değil.

Nabzınızı belirli bir amaca yönelik olarak yönetmek istiyorsanız doğru beslenmeyi ayrı bir konu olarak değerlendirmemek gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Clal
313893 dosyayı görüntüle

Burda yağ yakımı için Z3 de kalınması gerekirken bir üst zonda biz güçlenmeye gitmişiz anladığım kadarıyla
Yağ yakımı için Semih abinin de bahsettiği gibi Z1 ve Z2 sürüşler yapmak lazım. Ben dahil çoğu bisikletçi kış aylarını düşük yoğunlukta geçirirler. Size tavsiyem eğer temeliniz yoksa önümüzdeki yaklaşık 2 ayı zone 2 sürüşler yaparak geçirin. Haftada bir de Z3 te 5'er dakika geçirecek şekilde setler düzenleyin. Mesela 10 dk z1 ısınma sonra 20 dk z2 sürüş ve ardından 5 dk z3 5 dk z2 şeklinde tekrarlı antrenmanlar yapın ama haftada 1 kez olsun bu. 2 ayın sonunda nabzinizin düştüğünü göreceksiniz. Bu evreden sonra artık interval antrenmanlarına yönelin ama z2 sürüsleri asla bırakmayın.b Bir başka antrenman olarak bir tepe bulun kendinize. Mesela 10 dk %8 eğim çıkıp indiğiniz bir güzergahta 3 kez tırmanıp inin. Bunlar kas hacminizi, dayanıklılığınizi ve vo2max dediğimiz değeri arttırır. Zaten amatör bir sporcu için bu dediğim antrenmanlar çok çok yeterli olacaktır. Beslenmenize, uykunuza, ısınma sogumaniza dikkat ederseniz çok kaliteli bir gelişim elde edersiniz.

Paylaştığınız antrenman detaylarına değinmek istiyorum. Yanlış yapılan bir antrenman söz konusu burada. Vücudu ısıtmadan yüksek nabizlara cikmamalisiniz. Sürüşe başlarken z1 de başlayın. 10 dk geçirdikten sonra z2 de biraz süre geçirin ve sonra yüksek nabizlara çıkın. Sonra antrenmanin sonlarına doğru kademeli olarak soğuma yapin. Isınma soğuma çok önemli.
 
Geri