Ben dün bi model aldım, henüz araca takıp denemedim.
Şu ürün:
Almadan önce çekincelerim vardı. Vakum etkisinin yitirilmesi veya bir şey çarparsa ne olur diye. Diğerlerinde de bir şey çarparsa zaten onları da etkileyecektir.
Aracıma çeki demiri taktırmak, onu ruhsata işletmek ayrıca Thule gibi markalardan aparat almak çok maliyetli. Tavan rayım yok, tavanda pratik kapalı takma deliği de yok (tavanın kapı kısmında gizli vidalama yeri var tabi). Haliyle tüm bunlar ekstradan bütçe meselesi. Tavan barına takılanlar için zaten ayrıca aparat alıyorsunuz.
Bu aşağıdaki örneklerden farklı olarak, bisikletten bir şey sökmenize gerektirmiyor. Sadece bisiklet ters duruyor. Otomatik çalışan elektrik motorlu (o da vantuzlu) bu modeli ben beğendim. Manuel pompalı modellerden farklı 2 özelliği var. Herhangi bir emiş kaybı oluşması halinde, araç içine koyacağınız bluetoothlu alarm çalıyor ve pompası otomatik devreye giriyor. İki bisiklet için ayrı satılan uzatma ekipmanı var. Aracım sedan. Arka cam büyük, bu nedenle ben tavana değil cama düşünüyorum. Tavanı camlı araçlar, camda esneme olmadığı için daha şanslı. Cam tavanı olmayan araçlarda sac kısmen de olsa esniyor ancak ne boyaya ne sacın eğilmesinden dolayı tavana bir zararı yok. Hatta şasinin geçtiği kısımlara denk getirirseniz esneme sınırlı olur. Zaten ağırlık tek noktaya yayılmıyor, vantuz geniş bir alana yayıyor. Kullanım kılavuzunda güvenli sürüş hızı olarak 120km/h sınır belirtilmiş ancak, 160-170km/h bile bence etkilemeyecektir.
BMW'yle drift atanlar:
Düz duvara tutturulmuş bisiklete binen birini bile taşıdıklarını gördüm.
Handikapları yazmayı unuttum; bu tarz vantuzlu ürünlerde plastik-kauçuk kısımlar güneşte uzun süre kalırsa UV ışınlarından dolayı bozulma ihtimalleri her zaman vardır. Ancak bunu sürekli takılı tutmayacağınızı ve sık kullanmayacağınızı varsayarak, 10 yıl içinde bozulması olasılığı çok düşük. Bazı markaların yedek parçaları da sitelerinde satılıyor.
Araç arkasına takılanlardan artısı, çok çabuk, pratik sökülebilme ve az yer kaplama olarak düşünebiliriz. Bir de ağırlıktan tasarruf.
Her tür bisiklet askısı, aracın şasesine doğrudan bağlı değilse, bisiklete bir şey çarpması durumunda kaportaya zarar verme potansiyeli taşır. Bu göze aldığımız bir risktir.