Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka vites ayarı

Vites değiştirmede sıkıntı yok ama yarın şehirden uzak bir yere gideceğim. Evde halledebileceğim bir durumsa kendim halledebilirim ama sanırsam vites teli değişecek.. durduk yere nasıl oldu aklım almadı
Vites teli değil çıkan. Vites kordonu parçalanmış içinden çıkanlar da kordonun içindeki düz sıralı teller. Büyük bir sorun yaratmaz. Yine de değiştirmeniz faydanıza olur tabiki.
1623092840233.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan.k
Scudo
Vites teli değil çıkan. Vites kordonu parçalanmış içinden çıkanlar da kordonun içindeki düz sıralı teller. Büyük bir sorun yaratmaz. Yine de değiştirmeniz faydanıza olur tabiki.
266400 dosyayı görüntüle
Hocam tüm vites telleri bu şekilde mi? Benim gördüklerim birbirine sarılmış aynı kalınlıktaki tellerden oluşuyordu kalite farkı mı acaba
 
Sadece 2 tel çıktıysa bir şey olacağını sanmıyorum. Komple kopsa bile single speed gibi en küçük dişlide en yakın bisikletçiye kadar götürür 😂 bu durumda tornavida almanızın yararı olabilir aktarıcının sınır ayarı oynar da zincir atarsa vidayı sıkarsınız
Turu iptal ettim zaten her an bir şey olur endişesiyle tadı kalmazdı :) yarın konuşayım bakalım bisikletçiyle
 
  • Beğen
Tepkiler: karamanyusufahmet
Hocam tüm vites telleri bu şekilde mi? Benim gördüklerim birbirine sarılmış aynı kalınlıktaki tellerden oluşuyordu kalite farkı mı acaba
Bu vites teli değil kordonu yani housing. Telin içine girdiği yuva. Onun dış katmanı yırtılma yapmış alt katman da dışına fırlamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: karamanyusufahmet
Bu vites teli değil kordonu yani housing. Telin içine girdiği yuva. Onun dış katmanı yırtılma yapmış alt katman da dışına fırlamış.
Dediğinizi yeni anladım sanırım. Attığınız fotoğrafa takılmıştım ortada tek parça kalın tel gözüküyor temsili sanırım o
 
Arkadaşlar selamlar. Acayip moralim bozuldu şu an. Yarın 70 km turum vardı ama bisikleti son kez kontrol ederken şu telin çıkmış olduğunu fark ettim. Nasıl oldu anlamadım bile. Bana sorun olur mu bu? 266384 dosyayı görüntüle

Dış katman değil telse kısa vadede riskli, çok zorlamadığın sürece patlamaz gibi ama uzun vadede sıkıntı çıkarır. Telde pay varsa ayarı bozmadan takmaya çalışabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emirhan.k
Arkadaşlar selamlar. Acayip moralim bozuldu şu an. Yarın 70 km turum vardı ama bisikleti son kez kontrol ederken şu telin çıkmış olduğunu fark ettim. Nasıl oldu anlamadım bile. Bana sorun olur mu bu? 266384 dosyayı görüntüle
Arkadaşlar sorunu hallettim. Komple arka vites kablosu değişti. Asıl üzüldüğüm şey Jagwire kablolarıma yazık oldu :( Bir ara apartmana kilitlemek zorunda kalmıştım o sıra çocuklar zincir sabitken vites değiştirmeye çalışmış ve dış kaplaması aşınmış. Bir daha tövbe evimden başka yere koymam bisikletimi :D
 
  • Beğen
Tepkiler: karamanyusufahmet
Merhaba arkadaşlar;
Yol bisikletine geçtim ( öncesinde MTB, 2 tane city bike ve sonunda yol bisikleti ) , CARRARO CR 22 fakat 2012 model, üzerinde karbon maşa ve campalnalo xenon vites var eski olmasına rağmen beni cezbeden nokta buydu.

2 sorunum var; arka aktarıcının kolu mantıken 9 değişim yapması gerekiyor çünkü ruble 10, vites teli serbestken bu işi gerçekleştiriyor ama netten araştırdığım kadarıyla teli sabitlediğimde 8 değiştirme yapıyor, arka high low ayarını yapmama rağmen, dolayısıyla bazı viteslerde kararsız oluyor yada 2 vites birden artıyor. yardımlarınızı bekliyorum.

İkinci sorum ise arka dişlim rublem 10' lu fakat sanırım 5-6 dişlileri diğerlerine göre birbirlerine göre daha yakınlar, zincir orada barınamıyor gibi bir durum hissettim. Ne diyorsunuz?
 
Zincir in kaçlı sistem,arka ruble aşınmış olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: okidoz
zinciri yeni aldım, 10' lu o da. Ruble çok kötü değil gibi görünüyor. Cevap için teşekkürler...
 
Merhaba arkadaşlar;
Yol bisikletine geçtim ( öncesinde MTB, 2 tane city bike ve sonunda yol bisikleti ) , CARRARO CR 22 fakat 2012 model, üzerinde karbon maşa ve campalnalo xenon vites var eski olmasına rağmen beni cezbeden nokta buydu.

2 sorunum var; arka aktarıcının kolu mantıken 9 değişim yapması gerekiyor çünkü ruble 10, vites teli serbestken bu işi gerçekleştiriyor ama netten araştırdığım kadarıyla teli sabitlediğimde 8 değiştirme yapıyor, arka high low ayarını yapmama rağmen, dolayısıyla bazı viteslerde kararsız oluyor yada 2 vites birden artıyor. yardımlarınızı bekliyorum.

İkinci sorum ise arka dişlim rublem 10' lu fakat sanırım 5-6 dişlileri diğerlerine göre birbirlerine göre daha yakınlar, zincir orada barınamıyor gibi bir durum hissettim. Ne diyorsunuz?
İki Jantım var biri TRAİNER için, bugün evde antreman yapayım dedim, trainera ayırdığım jantta 7li ruble var H ve L ayarını yaptım, bütün vitesler tıkır tıkır mükemmel geçiyor, ben anlamadım bu durumu lütfen yardımcı olunuz.

Bir sorum daha var, peki vites kolundan bir ayar yapılıyormu vitesin aralıklarına dair? başka da birşey aklıma gelmiyor...
 
Son sorunuza istinaden; vites kolundan sadece vites telinin gerginlik ayarı yapılabilir, arka aktarıcı üzerindeki h ve l vidalarından ise aktarıcının alt ve üst sınırları ayarlanır. @okidoz
 
  • Beğen
Tepkiler: okidoz
Herkese merhabalar,

Uzun zamandır hayalini kurduğum tur için MTB bisikletimde bir modifikasyon yapıyorum. Ancak bir bisikletçi olarak o kadar video izlememe ve okumama rağmen vites konusunu bir türlü çözemedim. Tecrübe sahibi kişilere danışmak istediğim bir durum mevcut. Bisikletçiye götürmüş olmama rağmen bir türlü vitesi düzgün halledemedik. Arka vites fotoğrafta görüldüğü üzere biraz yamuk duruyor ki bu farklı vitese geçiş yapılınca açı olarak biraz daha yamuluyor.

1. Görseldeki durum normal midir? Yoksa yeni bir aktarıcı veya kadro kulağına mı gerekiyor?
2. Arka rubleyi sıfır takmama rağmen orta viteslerde sürekli bir alt ardından bir üst vites geçişi yapıyor.
3. Düzgün çalışan viteslerde ise bir çıt sesi duyuluyor.
4. Zincir hareket halinde iken (detaylı bakınca) bir 8 çizme hareketi yapıyor.
5. Sürüş halinde orta viteslerde (2 x 4-5-6) aniden pedal düşüyor. Sanki bir dişliyi zincir atlıyormuş gibi bir hissiyat veriyor.
6. Üzerindeki zincir en fazla 400 km yapmıştır.

NOT: Tüm vites telleri yeni değişti.
WhatsApp Image 2021-06-24 at 19.40.55.jpegWhatsApp Image 2021-06-24 at 19.40.56.jpegWhatsApp Image 2021-06-24 at 19.53.47.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: Histogram ve MakRo
Herkese merhabalar,

Uzun zamandır hayalini kurduğum tur için MTB bisikletimde bir modifikasyon yapıyorum. Ancak bir bisikletçi olarak o kadar video izlememe ve okumama rağmen vites konusunu bir türlü çözemedim. Tecrübe sahibi kişilere danışmak istediğim bir durum mevcut. Bisikletçiye götürmüş olmama rağmen bir türlü vitesi düzgün halledemedik. Arka vites fotoğrafta görüldüğü üzere biraz yamuk duruyor ki bu farklı vitese geçiş yapılınca açı olarak biraz daha yamuluyor.

1. Görseldeki durum normal midir? Yoksa yeni bir aktarıcı veya kadro kulağına mı gerekiyor?
2. Arka rubleyi sıfır takmama rağmen orta viteslerde sürekli bir alt ardından bir üst vites geçişi yapıyor.
3. Düzgün çalışan viteslerde ise bir çıt sesi duyuluyor.
4. Zincir hareket halinde iken (detaylı bakınca) bir 8 çizme hareketi yapıyor.
5. Sürüş halinde orta viteslerde (2 x 4-5-6) aniden pedal düşüyor. Sanki bir dişliyi zincir atlıyormuş gibi bir hissiyat veriyor.
6. Üzerindeki zincir en fazla 400 km yapmıştır.

NOT: Tüm vites telleri yeni değişti.

Yok mu bir fikir verebilecek ?
 
Yok mu bir fikir verebilecek ?
Selam, 2-3-5 genel olarak vites kararsızlığından kaynaklı durumlar gibi, bu da ayarların düzgün olmamasından kaynaklanır(gerginlik-gevşeklik), ayar tutmaması ise aktarıcı ve kadrodaki simetri bozukluklarından kaynaklı gibi duruyor (sanki kulak bir miktar içe, arka aktarıcı ise bir miktar dışa bükülmüş gibi). Fotoğraflardan ve "kendimce" tecrübelerimden çıkarımım bu yönde.
 
Son düzenleme:
Selam, 2-3-5 genel olarak vites kararsızlığından kaynaklı durumlar gibi, bu da ayarların düzgün olmamasından kaynaklanır(gerginlik-gevşeklik), ayar tutmaması ise aktarıcı ve kadrodaki simetri bozukluklarından kaynaklı gibi duruyor (sanki kulak bir miktar içe, arka aktarıcı ise bir miktar dışa bükülmüş gibi). Fotoğraflardan ve "kendimce" tecrübelerimden çıkarımım bu yönde.

Teşekkür ederim enzo. Peki bu arka aktarıcının dışa bükülme durumu HIGH vidası ile alakalı bir durum mudur? Vida sonuna kadar sıkılmış durumda.
 
Herkese merhabalar,

Uzun zamandır hayalini kurduğum tur için MTB bisikletimde bir modifikasyon yapıyorum. Ancak bir bisikletçi olarak o kadar video izlememe ve okumama rağmen vites konusunu bir türlü çözemedim. Tecrübe sahibi kişilere danışmak istediğim bir durum mevcut. Bisikletçiye götürmüş olmama rağmen bir türlü vitesi düzgün halledemedik. Arka vites fotoğrafta görüldüğü üzere biraz yamuk duruyor ki bu farklı vitese geçiş yapılınca açı olarak biraz daha yamuluyor.

1. Görseldeki durum normal midir? Yoksa yeni bir aktarıcı veya kadro kulağına mı gerekiyor?
2. Arka rubleyi sıfır takmama rağmen orta viteslerde sürekli bir alt ardından bir üst vites geçişi yapıyor.
3. Düzgün çalışan viteslerde ise bir çıt sesi duyuluyor.
4. Zincir hareket halinde iken (detaylı bakınca) bir 8 çizme hareketi yapıyor.
5. Sürüş halinde orta viteslerde (2 x 4-5-6) aniden pedal düşüyor. Sanki bir dişliyi zincir atlıyormuş gibi bir hissiyat veriyor.
6. Üzerindeki zincir en fazla 400 km yapmıştır.

NOT: Tüm vites telleri yeni değişti.
267835 dosyayı görüntüle267836 dosyayı görüntüle267837 dosyayı görüntüle
Sanki senin sorunun (link) videodaki sorun gibi geldi bana. H ve L vidaları senin sorununu çözmez, onlar sınırları ayarlar.
 
1. Arka aktarıcı üzerindeki tel gerdirme bölümünü gevşetince ve sıkınca nasıl etki ediyor?

2. Aktarici altinda, aktariciyi kadroya baglayan aluminyuma baski yapan vida var. Aktariciyi yukari ve asagi itiyor. O nasil bir etki yapmakta?

Acera olan aktaricimi kirildigi icin decathlon aktarici ile degistirdim. Tura cikmak uzereyim simdi biraz ayarlari bizikladim ve bozdum.

Acera 11-34 megarange ruble taktim ve en dusuge cikmiyor.

Oyle yapiyorum olmuyor, boyle yapiyorum olmuyor. Tura 2 gun kaldi butun ayari mahvettim.
 
Şu video gayet anlaşılır geldi bana.

 
Geri