Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka vites ayarı

Çok teşekkürler hocam. Peki size zahmet bana braketli ucuz bir arka artırıcı önerisinde bulunabilirmisiniz? Profosyonel değilim sadece bisikletimi ayaklandırmak istiyorum bisikletim de iyi birşey değil. bütçe 60-80tl diyelim.

7'li gerektiğini varsayarak (bunlar 6'lıya da oluyor):

Shimano olarak en ucuzu (link). Çeşitli yerlerde 85-100 lira civarında satılıyor. Bunun (link)sı, (link)sı var, ruble büyükse GS olmasında fayda var.
unknown.png


Shimano dışında Saiguan, S Shine, Sypo gibi markaların ürünleri var. Hepsi Shimano ile uyumlu. Ücretsiz kargoyla 49 lira civarından başlıyor.
(link)
 
Scudo
haha affınıza sığınarak "Bunun SS kodlu kısa bacaklısı, GS kodlu kısa bacaklısı var, ruble büyükse GS olmasında fayda var. " bu cümledeki hiç birşeyi anlamadığımı söylemek zorundayım=) Ama kısaca şunu merak ettim. İnternetten alacağım herhangi bir arttırıcıyı bisikletime takabilirmiyim? Uyum sağlamama durumu olabilir mi? çünkü kısa bacak uzun bacak demişsiniz bir tık düşündürdü. Bisikletim 1500tl lik ümit bisiklet ayarında düşük ayar bir bisiklet tahmin etmişsinizdir nasıl birşey olduğunu. Bu bisikletin arka arttırıcısı ve ön sağ vites değiştirme mektanizması değişecek kendim yapmayı planlıyorum çünkü ben bisikletçi çok acayip bir rakam istedi bu ikisine. 550tl istedi internette 80-100e temin edebileceğimiz parçaya. Eğer uyum sağlarsa eğer son attığınız n11 linkindeki ürün çok işime gelir hemen alıp takmak istiyorum. Takamazsam eğer bisikletçiye götürüp taktırıp sadece "işçilik" ücreti vererek durumu kotarabilirim sanırım.
 
haha affınıza sığınarak "Bunun SS kodlu kısa bacaklısı, GS kodlu kısa bacaklısı var, ruble büyükse GS olmasında fayda var. " bu cümledeki hiç birşeyi anlamadığımı söylemek zorundayım=) Ama kısaca şunu merak ettim. İnternetten alacağım herhangi bir arttırıcıyı bisikletime takabilirmiyim? Uyum sağlamama durumu olabilir mi? çünkü kısa bacak uzun bacak demişsiniz bir tık düşündürdü. Bisikletim 1500tl lik ümit bisiklet ayarında düşük ayar bir bisiklet tahmin etmişsinizdir nasıl birşey olduğunu. Bu bisikletin arka arttırıcısı ve ön sağ vites değiştirme mektanizması değişecek kendim yapmayı planlıyorum çünkü ben bisikletçi çok acayip bir rakam istedi bu ikisine. 550tl istedi internette 80-100e temin edebileceğimiz parçaya. Eğer uyum sağlarsa eğer son attığınız n11 linkindeki ürün çok işime gelir hemen alıp takmak istiyorum. Takamazsam eğer bisikletçiye götürüp taktırıp sadece "işçilik" ücreti vererek durumu kotarabilirim sanırım.

O cümlenin anlamı şu: Arka attırıcının zinciri en büyük dişlinin altına verebilmesi lazım. Arka dişli 28'den büyükse, mesela 34 ise kısa bacak o işi yapamaz, zinciri altına ittireceğine dişliye yandan bastırır. O zaman uzun bacak gerekir.

Bisiklet o türdeki çoğu bisiklette olduğu gibi 3x7 vitesliyse ve arkada 14-28 ruble varsa o ürünlerin hepsi olur.

Takması zor değil, önemli olan ayarı ama o da zor değil. Bir iki video izlemeye ya da tarif almaya bakar.
 
  • Beğen
Tepkiler: kenjori
Eisiklet 21 vites ve üzerindeki kırılan dandik arttırıcı uzun bacaklı ve braketliydi (vay be birşeyler öğrendiğimiz hisettim:) yani o son verdiğiniz linkteki 50liralık siguan işimi görecektir? Gİdondaki sağ vites değiştiricisi de değişmesi lazım ona dair bir tavsiyeniz yada verebileceğiniz bir link var mı acaba?
 
Eisiklet 21 vites ve üzerindeki kırılan dandik arttırıcı uzun bacaklı ve braketliydi (vay be birşeyler öğrendiğimiz hisettim:) yani o son verdiğiniz linkteki 50liralık siguan işimi görecektir? Gİdondaki sağ vites değiştiricisi de değişmesi lazım ona dair bir tavsiyeniz yada verebileceğiniz bir link var mı acaba?

Siguan iş görür.

Vites kolu olarak Shimano gibi markalar tek ya da çift, ucuz çözümler ise genelde çift satılıyor. Vites kolu seçerken çevirmeli mi mandallı mı olacağı, fren koluyla bütünleşik mi ayrı mı olacağı önemli.

(link) sayfasında "itmeli" ya da "cırcır" denilen (link) ya da (link) gibi ürünler çok ucuz ama çok da kötü. Kullanılacak bir bisiklette uzak durmak lazım. Gerçekten işe yarayacak en ucuz çevirmeli kol bu, hem de Shimano: (link). Biraz pahalısı bu da olabilir, yine Shimano: (link) . Eski kol çevirmeliyse bunlar en iyi f/p ürün olur. Eskisi çevirmeli değilse elciği kesmek ya da çevirmeli kola uygun kısa elcikle değiştirmek gerekir. Attırıcıyla aynı marka olarak şu da alınabilir ama kalitesini bilmiyorum: (link)

"Tetikçi" ya da "mandallı" denilen türde ise kalitesini bilmediğim (link) ve daha önce bir bisiklette kullandığım (link) gibi ürünler var. Shimano'nun en ucuz mandallı modeli bu: (link)
 
Son düzenleme:
hocam ne kadar teşekkür etsem sayenizde çok fazla bilgi sahibi oldum. İyi günler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Meraba hocam emeğiniz için teşekkürler. Dünden beri baya birşey öğrendim. Fakat ilk vites ayarına baslarken ne yapmak lazım vidaları ve vites kolundaki vidayı gevşeterek mi bu ayara basliyoruz. Tüm videolarda vites kolundaki vida saat yönünde gevşer diyor ama benimkisi tam tersi yada ben bir seyleri eksik yapiyorum
 
Meraba hocam emeğiniz için teşekkürler. Dünden beri baya birşey öğrendim. Fakat ilk vites ayarına baslarken ne yapmak lazım vidaları ve vites kolundaki vidayı gevşeterek mi bu ayara basliyoruz. Tüm videolarda vites kolundaki vida saat yönünde gevşer diyor ama benimkisi tam tersi yada ben bir seyleri eksik yapiyorum
Hangi vitesten bahsediyorsun ? Bana ön gibi geldi. Gevşeyip gevşemediğinden emin değilsen çözümü basit. Telin gerginliğini el ile kontrol etmen . Çok fazla bekleme zaten .
Meraba hocam emeğiniz için teşekkürler. Dünden beri baya birşey öğrendim. Fakat ilk vites ayarına baslarken ne yapmak lazım vidaları ve vites kolundaki vidayı gevşeterek mi bu ayara basliyoruz. Tüm videolarda vites kolundaki vida saat yönünde gevşer diyor ama benimkisi tam tersi yada ben bir seyleri eksik yapiyorum
Hangi vitesten bahsediyorsun ? Bana ön gibi geldi. Gevşeyip gevşemediğinden emin değilsen çözümü basit. Telin gerginliğini el ile kontrol etmen . Çok fazla fark olmasını bekleme.
 
Son düzenleme:
Meraba hocam emeğiniz için teşekkürler. Dünden beri baya birşey öğrendim. Fakat ilk vites ayarına baslarken ne yapmak lazım vidaları ve vites kolundaki vidayı gevşeterek mi bu ayara basliyoruz. Tüm videolarda vites kolundaki vida saat yönünde gevşer diyor ama benimkisi tam tersi yada ben bir seyleri eksik yapiyorum
Abi hiç öyle her şeyi gevşetmeyle falan uğraşma. Ayarlama vidaaı nerdeyse bir elin orda olsun pedal çevirerek vitesler arasında geçiş yap. Üst dişliye çıkmıyorsa teli ger (saat yönü tersi) , alt dişliye inmiyorsa teli gevşet. Ve mesela 5. vites dişlisindesin bir üst dişliye yani 4. vitese geçmedi ya senin şuan teli germen gerekecek. Germeden önce vitesi 5 e almayı unutma sonra dene sürekli geçişi
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Abi hiç öyle her şeyi gevşetmeyle falan uğraşma. Ayarlama vidaaı nerdeyse bir elin orda olsun pedal çevirerek vitesler arasında geçiş yap. Üst dişliye çıkmıyorsa teli ger (saat yönü tersi) , alt dişliye inmiyorsa teli gevşet. Ve mesela 5. vites dişlisindesin bir üst dişliye yani 4. vitese geçmedi ya senin şuan teli germen gerekecek. Germeden önce vitesi 5 e almayı unutma sonra dene sürekli geçişi
İnce ayar yaparken ilk başta gevşeklik ve sıkılık olayını çözmek önemli. Sonra 4'5 'e kendiliğinden geçme yapıyor deli ediyor adamı.
 
İnce ayar yaparken ilk başta gevşeklik ve sıkılık olayını çözmek önemli. Sonra 4'5 'e kendiliğinden geçme yapıyor deli ediyor adamı.
Evet de zaten ince ayar yapılırken tel gerginliği de ayarlanıyor . Mesela kendiliğinden geçiyorsa tel çok gergin veya gevşektir. ki zaten öyleyse çıkır çıkır ses yapar ve yerinden zıplar gibi olur zincir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Merhaba arkadaşlar, bundan birkaç ay bisikletle (TRİBAN 3 YOL BİSİKLETİ) düştüm ve arka aktarıcı ayarlarını bozdum, arka aktarıcıda (MİCROSHİFT MARKA ORİJİNAL) gözle görülür çalışmasını engelleyecek bir hasar yok, ancak vites geçişlerini çok geç yapıyor ve 4-5 den sonrakilere de hiç geçmiyor durumda uzun zamandır. Geçen zamanlarda bisikletlerden az çok anlayan arkadaşımla bakıp H ve L vidalarını gevşetip sıkarak birşeyler denemiştik ancak pek başarılı olamadık. Konudan okuduğum kadarıyla da yakında vites telinin gerginliğini kontrol edeceğim.

Eğer o da işe yaramazsa yeni ve ucuz (50TL civarında olanlardan) bir aktarıcı almamı mı önerirsiniz, yoksa üstündeki microshift aktarıcıyı iyi bir bisikletçide tamir ettirmemi mi önerirsiniz?

Ayrıca tel ve vidalardan başka ne yapabilirim vitesin 5-6-7-8 e rahat geçmesi için..
 
Merhaba arkadaşlar, bundan birkaç ay bisikletle (TRİBAN 3 YOL BİSİKLETİ) düştüm ve arka aktarıcı ayarlarını bozdum, arka aktarıcıda (MİCROSHİFT MARKA ORİJİNAL) gözle görülür çalışmasını engelleyecek bir hasar yok, ancak vites geçişlerini çok geç yapıyor ve 4-5 den sonrakilere de hiç geçmiyor durumda uzun zamandır. Geçen zamanlarda bisikletlerden az çok anlayan arkadaşımla bakıp H ve L vidalarını gevşetip sıkarak birşeyler denemiştik ancak pek başarılı olamadık. Konudan okuduğum kadarıyla da yakında vites telinin gerginliğini kontrol edeceğim.

Eğer o da işe yaramazsa yeni ve ucuz (50TL civarında olanlardan) bir aktarıcı almamı mı önerirsiniz, yoksa üstündeki microshift aktarıcıyı iyi bir bisikletçide tamir ettirmemi mi önerirsiniz?

Ayrıca tel ve vidalardan başka ne yapabilirim vitesin 5-6-7-8 e rahat geçmesi için..

Düşmeyle ayarlar bozulduğuna göre kadro kulağı içe kıvrılmış olabilir, o yüzden önce kadro kulağının düz olup olmadığını kontrol edin/ettirin. İçe doğru yamulma olduysa açısı bozuk çalışır, sınır vidalarıyla ayarlamak kurtarmaz. Sorun kulaktaysa yeni arka attırıcı sorunu çözmez, zaten 50 TL civarına o bisiklete uygun arka attırıcı bulabileceğinizi sanmıyorum. Çin firmalarının MTB grubundaki 7 vitesli ürünleri bile 50 lirayı geçti.
 
Herkese merhaba. Kron tx75 model bir bisiklet aldım. Kurulumu yapan servis hiç viteslere bakmamış. Ben de 15 senedir ilk defa bisiklet alınca kontrol etmedim. Böyle olacağını düşünmedim hiç. Yetkili servis sonuçta. Arka dişli tarafında zincir hep bir üst dişliye geçmeye çalışıyordu. Zincir ön vitese sürtüyordu. Arka vitesi 1->7 geçecek şekilde ayarladığımda tıkır tıkır geçiyor. Ama 7 den 1'e doğru gelirken yine hep üst dişliye geçmeye çalışıyor. 7 den 5'e oradan 6'ya geçince yine zincir yerine normal oturuyor. Burada benim beceremediğim bir ayar mı var? Ekipmanda mı bir bozukluk var? Bayram olduğu için servis de kapalı. Olmazsa bayramdan sonra götüreceğim.
 
Herkese merhaba. Kron tx75 model bir bisiklet aldım. Kurulumu yapan servis hiç viteslere bakmamış. Ben de 15 senedir ilk defa bisiklet alınca kontrol etmedim. Böyle olacağını düşünmedim hiç. Yetkili servis sonuçta. Arka dişli tarafında zincir hep bir üst dişliye geçmeye çalışıyordu. Zincir ön vitese sürtüyordu. Arka vitesi 1->7 geçecek şekilde ayarladığımda tıkır tıkır geçiyor. Ama 7 den 1'e doğru gelirken yine hep üst dişliye geçmeye çalışıyor. 7 den 5'e oradan 6'ya geçince yine zincir yerine normal oturuyor. Burada benim beceremediğim bir ayar mı var? Ekipmanda mı bir bozukluk var? Bayram olduğu için servis de kapalı. Olmazsa bayramdan sonra götüreceğim.

Gerginlik ayarı istiyor gibi görünüyor. Zincir büyük dişliye geçmeye çalışıyorsa gerginlik fazladır, gerginlik ayar vidasında pay varsa biraz gevşeterek deneyin:
unknown.png


Gerginlik vidasıyla düzelmediyse ayarı en baştan yapmak sorunu çözebilir:
Ürünün teknik dokümanı bu: (link)
Sayfa 15-22 arasındaki adımlarını uygulayarak ayarlarını baştan yapmayı deneyebilirsiniz.
- Zinciri en küçük dişliye alıp teli gevşetin, tel germe vidasını sonuna kadar sıkın
- Gerekirse attırıcı bacağını elinizle ittirip rubleye yaklaştırarak en küçük dişli ile üst makaranın aynı hizada olduğundan emin olun, değilse H vidasıyla hizalayın.
- Teli aletle çekmeden, elinizle yeterince gergin olarak çekip sıkın.
- Vites koluyla zinciri en büyük dişliye alın, en büyük dişli ile üst makaranın aynı hizada olup olmadığını kontrol edin, değilse L vidasıyla hizalayın.
- Dokümanda 20. sayfa sağ sütunda ve 21. sayfada anlatıldığı gibi gerginlik ayarını yapın.

Not: Bisikletin üstündeki arka attırıcı gerçekten (link)verilen özelliklerinde yazdığı gibi (link) mü? Satış sitelerinde 6/7 hız uyumlu olarak listelense de Shimano bu modeli 6 hız uyumlu olarak listeliyor (resminde de bacağın üzerinde 6 hız yazıyor, aynı şekilde satış sitelerinde de aynı yazı var, mesela (link), (link) ve (link)) ve (link) göre bu attırıcı önde tekli aynakol, arkada 6 vitesi olan bisikletler için BMX tipi bir attırıcı. Seride 7 vites uyumlu TZ500 kodlu başka bir arka attırıcı yok: (link)
 
Merhaba. tarifiniz için teşekkürler. Söylediğiniz gibi gerginlik ayarını yaparak çözmeye çalıştım. O zaman da 1->7 yönü saçmalıyor. 5den direkt 7 ye atlıyor. Yukarı çıkarken yine tam yerine oturmuyor çıt çıt ses yapıyor. Maalesef sanırım bir bilene sormadan alarak başımıza bela aldık. İlk iş günü servis yolu gözüktü sanırım. İnşallah çamura yatmazlar. Arkası 7 vitesli bir bisiklet alırken attırıcının 7 ye uygun olup olmadığını kontrol etmemizin gerektiği saçma bir ticaret dünyası olamaz :(

20220710_123122.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Merhaba. tarifiniz için teşekkürler. Söylediğiniz gibi gerginlik ayarını yaparak çözmeye çalıştım. O zaman da 1-> 7 yönü saçmalıyor. 5den direkt 7 ye atlıyor. Yukarı çıkarken yine tam yerine oturmuyor çıt çıt ses yapıyor. Maalesef sanırım bir bilene sormadan alarak başımıza bela aldık. İlk iş günü servis yolu gözüktü sanırım. İnşallah çamura yatmazlar. Arkası 7 vitesli bir bisiklet alırken attırıcının 7 ye uygun olup olmadığını kontrol etmemizin gerektiği saçma bir ticaret dünyası olamaz :(

291157 dosyayı görüntüle

Çamura yatarlarsa attırıcı bacağının üstündeki "6 SPEED" yazısını gösterin. Ben yazının üstünü boyamış ya da etiketlemişlerdir diye düşünüyordum ama alenen 6 vites için olduğu yazan ürünü 3x7 bisiklette kullanmışlar. Bence iade etme hakkınız bile var, ürün bu haliyle hatalı. Ya geri almalılar, ya attırıcıyı gerçekten 7 vites için olan bir ürünle değiştirmeliler. En fazla 50 lira fark için bunu yapmalarını aklım almıyor. Bisikleti RD-TY200 ile verseler 50 lira fark eder, onu da ürün fiyatına ekleseler kimse o fark için bisikleti almaktan vazgeçmez.
Aynı sorun Kron'un (link) de var. Ön attırıcı olarak arkada 8'i desteklemeyen, 6 ya da 7 vitesi destekleyen (link) kullanmışlar.
 
Merhaba. Bir problemim var ve yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum.

Kron TX450 bisikletim var, henüz 2 aylık. Arka vites geçişlerim sorunsuz lakin son dönemde bir istisnai durum oluştu.

Arka vites 9'a kadar gidiyor hepsi sıkıntısız geçebilirken, 5. vitese geçmek istediğimde 3-10 saniye arası sürebiliyor geçmesi. Bu sıkıntı 4ten 5e geçerken de olabiliyor ama 6dan 5e geçerken daha sık oluyor.

Hatta dün incelemek için inip pedalı el ile döndürürken 6. vitesten 5. vitese düşürdüğümde 5e geçmek yerine 4e geçtiğini gördüm. 5e çıkmaya çalışıyor ama çıkamıyordu. Tabi garip sesler yapıyor bu arada.

Umarım çözümü basittir. Tatil döneminde olduğumuz için çoğu bisikletçi kapalı. O yüzden tecrübelerinizden yararlanmak isterim.
 
Merhaba. Bir problemim var ve yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum.

Kron TX450 bisikletim var, henüz 2 aylık. Arka vites geçişlerim sorunsuz lakin son dönemde bir istisnai durum oluştu.

Arka vites 9'a kadar gidiyor hepsi sıkıntısız geçebilirken, 5. vitese geçmek istediğimde 3-10 saniye arası sürebiliyor geçmesi. Bu sıkıntı 4ten 5e geçerken de olabiliyor ama 6dan 5e geçerken daha sık oluyor.

Hatta dün incelemek için inip pedalı el ile döndürürken 6. vitesten 5. vitese düşürdüğümde 5e geçmek yerine 4e geçtiğini gördüm. 5e çıkmaya çalışıyor ama çıkamıyordu. Tabi garip sesler yapıyor bu arada.

Umarım çözümü basittir. Tatil döneminde olduğumuz için çoğu bisikletçi kapalı. O yüzden tecrübelerinizden yararlanmak isterim.

Muhtemelen tel gerginliğiyle ilgilidir. Arka dişlide zincir düşük vitese/büyük dişliye geçmeye çalışıyorsa ya da fazladan bir düşük vitese (büyük dişliye) geçiyorsa vites teli fazla gergindir, tersini yapıyorsa da fazla gevşektir. Gerginse ve pay varsa aşağıdaki vidayı sıkarak gerginliği azaltabilirsiniz. Tel gevşekse de vidayı gevşeterek teli gerebilirsiniz.
unknown.png

Gerginlik fazla ama gevşetecek pay yoksa (vida sonuna kadar sıkılıysa) zinciri en küçük dişliye almanız, teli gevşetip elle makul bir kuvvetle çekerek yeniden sabitlemeniz, sonra gerekirse gerginlik ayar vidasını gevşeterek teli germeniz lazım.

Gerginlik vidasıyla düzelmezse bu mesajdaki adımları izleyerek ayarları baştan yapabilirsiniz (O mesajdaki Not kısmı sizdeki Altus RD-M370 için geçerli değil).
 
  • Beğen
Tepkiler: Narcostic
@Spartiat Deneyeceğim hocam teşekkürler. Peki tel gerginlik ayarı bozulduğunda mantıken tek bir vites yerine, viteslerin çoğunda geçiş sıkıntısı olması gerekmez mi?

Sizin gibi tecrübeli birini bulmuşken bir şey daha sormak isterim.

Önü 3e, arkayı 7-8-9a aldığım zaman bu aralıklarda zincirin ordan kıtır kıtır sesler geliyor ve pedal çevirme hissiyatı diğer viteslerdeki gibi "smooth" olmuyor. Hatta ilk aldığım gün farkedip bisikletçiye geri gittiğimde "zincirin dönme sesleri bunlar normal" dediler. Lakin bu aşındırma sesi gibi tok kıtır kıtır sesler diğer hiç bir vitesteyken gelmiyor. Sebebi ne olabilir?
 
Geri