Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Arka vites ayarı

@Spartiat Deneyeceğim hocam teşekkürler. Peki tel gerginlik ayarı bozulduğunda mantıken tek bir vites yerine, viteslerin çoğunda geçiş sıkıntısı olması gerekmez mi?
...

Çoğunda olup zincirin önde hangi dişlide bulunduğuna bağlı olarak yaptığı açı nedeniyle hissedilmiyor olabilir. Mesela önde orta dişlideyken 5'ten 6'ya normal geçemezken ön büyük dişliye alınınca normal geçebilir. Özellikle üst ve alt dişlilerde sorun yaşanıyorsa üst-alt ayarlar hatalı olabilir. İdeal çözüm vites ayarını baştan yapmak, o yüzden gerginlik ayarı çözüm olmuyorsa sıfırdan ayar yapmayı öneriyorum.

...
Önü 3e, arkayı 7-8-9a aldığım zaman bu aralıklarda zincirin ordan kıtır kıtır sesler geliyor ve pedal çevirme hissiyatı diğer viteslerdeki gibi "smooth" olmuyor. Hatta ilk aldığım gün farkedip bisikletçiye geri gittiğimde "zincirin dönme sesleri bunlar normal" dediler. Lakin bu aşındırma sesi gibi tok kıtır kıtır sesler diğer hiç bir vitesteyken gelmiyor. Sebebi ne olabilir?

"Zincirin dönme sesleri" dedikleri küçük dişlilerde baklaların aşırı kıvrılmasından kaynaklı, sessiz ortamda duyulan hafif ses ve sürüş sırasında fark edilen pedala vuran çok hafif titreşim ise 11 dişlide normal ama 13 ve 15 dişlide olmaması lazım. Daha fazlasıysa, sürtme hissi varsa, sürüş sırasında duyuluyorsa ayarlarda hata olmalı. Ayarlar baştan yapıldığında bu sesler de muhtemelen çözülür. Nasıl bir ses olduğuna dair bir video daha isabetli bir tahmin sağlar tabii.
 
Scudo
Benim gözümden arka vites ayarı;

H ve L vidalarıyla sırasıyla 7. ve 1. dişlilerden zincirin kadro kulağına ve jant tellerine düşmemesi için sınırlandırıyoruz.

Vitesi 7 den 1 e doğru sırasıyla geçirirken eğer bir düşük vitese geçmiyor ise germe vidasını gevşeterek teli geriyoruz. Eğer iki vites birden küçültüyorsa o zaman germe vidasını sıkarak teli gevşetiyoruz.

Vitesi 1 den 7 te doğru sırasıyla değiştirirken vites 1 den 2 ye yada 2 den üçe geçmiyorsa germe vidasını sıkarak teli biraz gevşetiyoruz. Eğer 2 den direk 4'e geçiş gibi bir dişli fazladan atlıyorsa o zaman da germe vidasını gevşeterek teli biraz geriyoruz. Bu anlattığım arka 7 dişliler için fakat mantık hep aynı.
 
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar, oğlanın bisikletinin arka vitesi pek ayar tutmuyor ve değiştirmeyi düşünüyorum. Arka aktarıcı ve vites kolu, her ikisi de problemli.

Bisikletimiz rockrider racing boy 500, decathlonda satılan 20 inch 6 vitesli bisikletlerden. Yenileri rockrider st500 olarak isimlendirilmiş.

Bisikletin üzerinde sram grip shift vites kolu var, bunu kesin değiştireceğim ama aynısı mı yoksa parmakla itmeli mi karar vermedim.

Üzerindeki aktarıcı Sunrace M2T ve yaylarda sıkıntı var, en düşük vitese geçmiyor. Shimanodaki B vidası bunda yok. Türkiyede aynısı satılmıyor, yani bire bir değişim yapamam.

Decathlon bu ürünü satıyor: (link) ama biraz tuzlu.

Biraz araştırdım da, sanırım 20" bisikletler için kısa kasa (short cage) arka aktarıcılar varmış. Örneğin TY200'nin short cage versiyonu var ve katlanır bisikletlerde kullanılıyor. TY200 sorunsuz bir şekilde bu bisikletlere olur mu? Alternatif aktarıcı önerileriniz var mı?
 
Selam arkadaşlar, oğlanın bisikletinin arka vitesi pek ayar tutmuyor ve değiştirmeyi düşünüyorum. Arka aktarıcı ve vites kolu, her ikisi de problemli.

Bisikletimiz rockrider racing boy 500, decathlonda satılan 20 inch 6 vitesli bisikletlerden. Yenileri rockrider st500 olarak isimlendirilmiş.

Bisikletin üzerinde sram grip shift vites kolu var, bunu kesin değiştireceğim ama aynısı mı yoksa parmakla itmeli mi karar vermedim.

Üzerindeki aktarıcı Sunrace M2T ve yaylarda sıkıntı var, en düşük vitese geçmiyor. Shimanodaki B vidası bunda yok. Türkiyede aynısı satılmıyor, yani bire bir değişim yapamam.

Decathlon bu ürünü satıyor: (link) ama biraz tuzlu.

Biraz araştırdım da, sanırım 20" bisikletler için kısa kasa (short cage) arka aktarıcılar varmış. Örneğin TY200'nin short cage versiyonu var ve katlanır bisikletlerde kullanılıyor. TY200 sorunsuz bir şekilde bu bisikletlere olur mu? Alternatif aktarıcı önerileriniz var mı?

TY200 en hesaplı çözüm. Dün HB'de 129 liraya görmüştüm.
Kol da bulunabilecek en ucuz tetikli/mandallı/kelebek olsa daha iyi ama fiyatları çok arttı, zaten 6'lı pek bulunmuyor. Çevirmeli olarak Nexus yeterli olur: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MutluGezgin
Şuraya bırakayım da bulunsun:

Yukarıdaki mesajlarımı takiben, vites kolu ve arka aktarıcıyı sıfır sorun ile kendim değiştirdim.

Bisiklet: Decathlon Rockrider 20", 6 vites. 4-5 yıl önceki modeller.

Eskisi: SRAM grip shift vites kolu ve Sunrace M2T aktarıcı
Yenisi: Shimano SL-RS36 Vites Kolu ve Shimano TY200 aktarıcı.

Sonuç: oğlan vites kolunu sevdi ama aktarıcı bisikleti yavaşlattı diyor... Tabi ki de onun ki psikolojik. Vites kolu çok fark etti, aktarıcı da sorunsuz çalışıyor.
 
Pratik olarak ornek verecek olursak kismi herseyi gayet guzel aciklamis. Tesekkurler
 
Merhaba yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum.
1.5 ay önce oğluma corelli snoob 3.2 model bisiklet aldım.
Aldığım günden beridir çocuk vitesten şikayetçi idi.
ön arka dengesini biliyor ve dikkat ediyor ön1 - arka 1-2-3 , ön 2 arka 2-3-4-5 gibi).
Bir kaç defa vites değiştirirken zincir çıkmış(1 aylık bakımı yapılmıştı)
En sonunda benim yanımda deneme yapmasını söyledim ve vitesler arası deneme yaparken arka
aktarıcı dağıldı.(Ön vites 1'e geçmiyordu ayrıca)
Şimdi bu sorunun sebebi nedir ve sizce nasıl çözülür?

a) Kullanıcı hatasıdır. (Bu durumda bundan sonra nelere dikkat etmeliyiz?)
b) ekipmanlar kalitesiz değiştirmek lazım.(Bu durumda hangi ekipmanlar tavsiye edilir?.)


Tekrar etmemesi için ne yapmak gerekir.
Çocuğun dünyası yıkıldı resmen. O yüzden kalıcı çözüm uygulamak istiyorum.
 
Merhaba yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum.
1.5 ay önce oğluma corelli snoob 3.2 model bisiklet aldım.
Aldığım günden beridir çocuk vitesten şikayetçi idi.
ön arka dengesini biliyor ve dikkat ediyor ön1 - arka 1-2-3 , ön 2 arka 2-3-4-5 gibi).
Bir kaç defa vites değiştirirken zincir çıkmış(1 aylık bakımı yapılmıştı)
En sonunda benim yanımda deneme yapmasını söyledim ve vitesler arası deneme yaparken arka
aktarıcı dağıldı.(Ön vites 1'e geçmiyordu ayrıca)
Şimdi bu sorunun sebebi nedir ve sizce nasıl çözülür?

a) Kullanıcı hatasıdır. (Bu durumda bundan sonra nelere dikkat etmeliyiz?)
b) ekipmanlar kalitesiz değiştirmek lazım.(Bu durumda hangi ekipmanlar tavsiye edilir?.)


Tekrar etmemesi için ne yapmak gerekir.
Çocuğun dünyası yıkıldı resmen. O yüzden kalıcı çözüm uygulamak istiyorum.

Bisiklet (link) ise;
Arka attırıcı RD-TY200 MTB/Trekking grubunun giriş seviyesi ürünlerinden ama çok fazla modelde kullanılan, kalite sorunu yaratmayan bir model.
Dacron ön attırıcı , Dacron vites-fren kolları, isimsiz aynakol ve ATA ruble oldukça düşük kaliteli ürünler.
Buna rağmen sorunun kaynağı bence ayar hatasıdır. Zincirin çıkması bile başlı başına bunun göstergesi. Daha düşük kalite bileşenler bile düzgün ayarla yıllarca sorunsuz kullanılabiliyor.

İlk aşamada dağıldığı için mecburen arka attırıcıyı değiştirip , ön attırıcıyı ve vites-fren kollarını Shimano Tourney serisinin üyeleriyle değiştirebilirsiniz. Biraz daha masrafı göze alabilirseniz ruble ve aynakol da değişse iyi olur ama onların kalitesinin düşük olması diğerleri kadar etkili değil. Sonra da gerçekten iyi bir bisikletçi ayarları yapmalı ya da daha iyisi siz (link)ndan yararlanarak ayarları yapabilirsiniz.

Arka attırıcı: (link) , (link), (link)

Ön attırıcı: (link)

Fren-vites kolları: (link)

Ruble: (link) (bunun yerine (link) daha iyi olabilir ama arka attırıcının 34 diş desteği olması lazım)

Aynakol: (link)

veya benzerleri olabilir. Linkler sadece model örnekleri için, başka yerlerde daha hesaplı bulunabilir.
 
Vites zinciri attırıyorsa üzerindeki vidalarla ince ayar yapabilirdiniz. Ben oğlumun arka vites grubunun tamamını kendim değiştirdim, ince ayar dahil.

Aktarıcı dağıldıysa ve bu serviste oluyorsa tabi ki bu bir üretim yada montaj hatasıdır. Küçük bir ihtimal servisin beceriksizliği de olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: noobbisikletci
Bisiklet bu ise;
Arka attırıcı RD-TY200 MTB/Trekking grubunun giriş seviyesi ürünlerinden ama çok fazla modelde kullanılan, kalite sorunu yaratmayan bir model.
Dacron ön attırıcı , Dacron vites-fren kolları, isimsiz aynakol ve ATA ruble oldukça düşük kaliteli ürünler.
Buna rağmen sorunun kaynağı bence ayar hatasıdır. Zincirin çıkması bile başlı başına bunun göstergesi. Daha düşük kalite bileşenler bile düzgün ayarla yıllarca sorunsuz kullanılabiliyor.

....

Cevabınız için çok teşekkürler. Bu parçaları elbetteki temin edebilirim ama bulunduğum yerdeki servis hata yaptığına göre aynı hata tekrarlayabilir ve biz bu sefer daha pahalı parçaları kaybetmiş olmaz mıyız? Adana , Osmaniye , Hatay üçgeninde bu işi düzgün yapan bir servis tavsiyesine ihtiyacım var. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yaparlarsa çok sevinirim.
Vites zinciri attırıyorsa üzerindeki vidalarla ince ayar yapabilirdiniz. Ben oğlumun arka vites grubunun tamamını kendim değiştirdim, ince ayar dahil.

Aktarıcı dağıldıysa ve bu serviste oluyorsa tabi ki bu bir üretim yada montaj hatasıdır. Küçük bir ihtimal servisin beceriksizliği de olabilir.

Ben de zamanla bisiklet bakım onarımı konusunda bilgilenmeye çalışacağım. Siz hangi kaynaklardan bu konuyu öğrendiniz acaba?
 
Cevap tek kelime: Internet :)

bu sitede ara, yada youtube videoları izle.

Lastik değiştirme, yama, fren ayarı, vs zaten herkes yapıyor. Vites ayarını ben de mecburiyetten bu sene öğrendim. Ön aktarıcıyı hafiften vurdurdum ve ayarı bozuldu, eve gidecek kadar hallettim. Sonra nasıl düzeltirim diye 1-2 video izledim ama esas elle dokununca öğreniliyor. Çok basit esasında.
 
  • Beğen
Tepkiler: noobbisikletci
Cevabınız için çok teşekkürler. Bu parçaları elbetteki temin edebilirim ama bulunduğum yerdeki servis hata yaptığına göre aynı hata tekrarlayabilir ve biz bu sefer daha pahalı parçaları kaybetmiş olmaz mıyız? Adana , Osmaniye , Hatay üçgeninde bu işi düzgün yapan bir servis tavsiyesine ihtiyacım var. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar paylaşım yaparlarsa çok sevinirim.


Ben de zamanla bisiklet bakım onarımı konusunda bilgilenmeye çalışacağım. Siz hangi kaynaklardan bu konuyu öğrendiniz acaba?

Servislerden, özellikle yetkin olmayanlarından ve özellikle de ücretsiz yaptıkları işlemlerde başarı beklememeye zamanla alışırsınız. Bu nedenle mesajımda "Sonra da gerçekten iyi bir bisikletçi ayarları yapmalı ya da daha iyisi siz Shimano dokümanlarından yararlanarak ayarları yapabilirsiniz" ifadesini kullandım.
 
  • Beğen
Tepkiler: noobbisikletci
Servislerden, özellikle yetkin olmayanlarından ve özellikle de ücretsiz yaptıkları işlemlerde başarı beklememeye zamanla alışırsınız. Bu nedenle "Sonra da gerçekten iyi bir bisikletçi ayarları yapmalı ya da daha iyisi siz Shimano dokümanlarından yararlanarak ayarları yapabilirsiniz" ifadesini kullandım.

Evet o kısmı gözümden kaçmış. Parçaları bilmek de iyi oldu ilerde işime yarayacak. Şimdi benim mesajlardan yaptığım çıkarımlara göre öncelikle bu bakim , ayar ve değişim işlerini ogrenmem gerekiyor. Bisiklet zaten garanti kapsamında. Hicbir parça değişimi yapmadan garanti kapsaminda tamir ettirip, basit ayar ve bakimlari ogrenmek ve uygulamak sonrasinda da önerdiğiniz parçaların değişimini zorluk sirasina koyarak peyderpey yapmam lazım gibi görünüyor.

Verdiğiniz parçaların tamamını degistirmek için hangi tamir bakım setini almam lazım?
 
Son düzenleme:
Merhaba yeni konu açamadığım için buraya yazıyorum.
1.5 ay önce oğluma corelli snoob 3.2 model bisiklet aldım.
Aldığım günden beridir çocuk vitesten şikayetçi idi.
ön arka dengesini biliyor ve dikkat ediyor ön1 - arka 1-2-3 , ön 2 arka 2-3-4-5 gibi).
Bir kaç defa vites değiştirirken zincir çıkmış(1 aylık bakımı yapılmıştı)
En sonunda benim yanımda deneme yapmasını söyledim ve vitesler arası deneme yaparken arka
aktarıcı dağıldı.(Ön vites 1'e geçmiyordu ayrıca)
Şimdi bu sorunun sebebi nedir ve sizce nasıl çözülür?

a) Kullanıcı hatasıdır. (Bu durumda bundan sonra nelere dikkat etmeliyiz?)
b) ekipmanlar kalitesiz değiştirmek lazım.(Bu durumda hangi ekipmanlar tavsiye edilir?.)


Tekrar etmemesi için ne yapmak gerekir.
Çocuğun dünyası yıkıldı resmen. O yüzden kalıcı çözüm uygulamak istiyorum.
3.5 yıl 3.1 modelini kullandım. oğlunuzun güvenliği için acilen o fren vites kollarını değiştiriniz. sonrasında rahat ayar yapılır. ayrıca dacron kolların vitesleri çok sert oluyor çocuğunuz vites değişirken parmak acısı çeker. fren kolları zaten çok güvensiz
 
...
Verdiğiniz parçaların tamamını degistirmek için hangi tamir bakım setini almam lazım?

Aynakol dışındaki parçalar için metrik alyan seti, tornavida, pense yeterli. Belki bir de kurbağcık.
Aynakol için:
- Aynakol çektirme anahtarı
- Pedalların arkadan alyan yuvası yoksa: Kol ile pedal arasına girecek kadar ince anahtar yoksa pedal anahtarı
- Kare mil vidası (aynakol tarafında pedal kolunun aynakola bağlandığı kısımdaki vida) alyan başlı değilse o boşluğa girebilecek bir lokma anahtar.
 
Şahsen fazla para harcamazdım. Çocuklar zaten hor kullanıyor, işlerini görsün yeter. Gerekli olursa vites kollarını ve arka aktarıcı haricinde fazla uğraşmayın derim.

Benim çocuklarda da bisiklet var ve zorunluluk olmadığı sürece dokunmuyorum. Yukarıda vites takımını değiştirdim diye yazdım ama o da zorunluluktan oldu.
 
Şahsen fazla para harcamazdım. Çocuklar zaten hor kullanıyor, işlerini görsün yeter. Gerekli olursa vites kollarını ve arka aktarıcı haricinde fazla uğraşmayın derim.

Benim çocuklarda da bisiklet var ve zorunluluk olmadığı sürece dokunmuyorum. Yukarıda vites takımını değiştirdim diye yazdım ama o da zorunluluktan oldu.

Evet ben de fazla masraf yapmama noktasındayım şu an. Vites kollarının kullanıma faydası olur mu ?. Vites geçişleri rahatlar mı?
Viteslerin arada kalmasının veya geçmemesinin kollarla bağlantısı var mı?
 
13-14 yasindan kucuk cocuklara vitesli bisiklet almak bence dogru bir karar degil. Cunku o yaslara kadar vites olayinin mantigini kavrayamiyorlar. Vites kullanmayi bilseler bile bunu kullanmayi gerektirecek rotalarda :) zaten kullanamiyorlar. Dolayisiyla cocugun vitese ihtiyaci yok.
Ama ebeveynler bu durumu asla kabul etmiyor, illa vitesli olacak bisiklet. Ondan sonra o youtube kanali senin, bu usta benim, dolanip duruyorlar.
Hele bir de son zamanlarda "disk fren daha guvenliymis" lobisi cikti ki hic sormayin. Sanırsın cocuk disk frenli, destek tekerlekli bisikletle kartepe'den inecek.
 
Geri