Scudo Sports

Aynakol uzunluğu ne olmalı?

Tamam kontrol edeceğim Teşekkür ederim @Oxsy
 
Scudo
1.96 boyundayım ve 175mm aynakol kullanıyorum 180mm ye geçmem gerekir mi. 180mm aynakol dan internette bulamadım bu da ayrı bir sorun.
 
1.96 boyundayım ve 175mm aynakol kullanıyorum 180mm ye geçmem gerekir mi. 180mm aynakol dan internette bulamadım bu da ayrı bir sorun.
180 mm aynakol ararken harcayacaginiz watt , halihazirda kullandiginiz 175 mm ligi kullanmaktan daha fazla olacaktir. Dolayısıyla 175 mm kalmali diyorum
 
Genelde deneme yanılma yöntemiyle yaşarım da benimde bir sorum var.
Eşimin 26" bisikletinde 170 mm'lik aynakol var. Biraz hırpalıyor insanı 😅. 175 mm'lik aynakol taksam yere sürtme gibi bir sorun yaşar mıyım acaba?

Yazmış bulundum, silesimde gelmedi 😊.
 
15876195221004642888462665910721.jpg
170 mm aynakol 5 mm fazla olunca yere surtmesi gibi bir olasilik olamaz. 170 mm aynakol daha kadansli cevirmeye musait bir aynakol bildiğim kadarıyla uzun aynakol bu durumda daha cok hirpalamaz mi?
(link) burada uzun uzun yazmislar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Look'un Zed serisi carbon ayna kolları var. İstediğin üç ölçüde kullanabiliyorsun 170, 172.5, 175 mm. ilk yapmak istediğim upgrade.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
224358 dosyayı görüntüle
170 mm aynakol 5 mm fazla olunca yere surtmesi gibi bir olasilik olamaz. 170 mm aynakol daha kadansli cevirmeye musait bir aynakol bildiğim kadarıyla uzun aynakol bu durumda daha cok hirpalamaz mi?
(link) burada uzun uzun yazmislar.
Haklısınız ama bacaklar hızlı dönerken bisiklet gitmiyor. Zaten 26" tekerler. Dönerken falan yere sürtüp düşermiyiz diye sormuştum.
Ufaklığımda bir kaza atlatmıştım öyle, 16" bisikletle. Benim korkum da bu sanırım. Korkumu buldum be 😄.
 
Merhaba Arkadaşlar; Konuyu hortlatıyorum ama son zamanlarda bu konu üzerine pek bir şey yazılmamış. Aynakol uzunluğu sürüncemesi kafamı kurcalıyor. Bunun nedeni ;
*Bikefit konusunda uzmanlaşmış Çağrı Terzioğlu'nun videolarında kısaltmanın faydalı olacağı tavsiyeleri.
*Bazı bisikletçilerin küçük aynakol kullanması
*Cyclist Dergisi makalesinde, üreticilere neden genelde 170mm üstü aynakol takıldığı sorulduğunda, cevaben: "Müşteri isteğine göre üretiyoruz" demeleri. ve makalenin de küçük aynakol tavsiye etmesi.
Özellikle yol bisikleti genelinde deneyimli, aynakolu farklı boylarda kullanmış bisikletçi arkadaşlar, deneyimlerini paylaşabilir mi acaba?
 
Aynakolu kısaltmak kuvvetli bacaklarınız varsa mantıklı, aynı kadansı tutturabilmek için daha yüksek kuvvet uygulamanız gerekiyor. Herkes için uygun olmadığı profesyonellerin de hepsinin tercih etmemesinden belli zaten. Pogacar var örneğin şu an diğerlerine göre daha kısa kullanan, faydasını görüyor o ama o şekilde antrenman yaptığı için ve o şekilde bir vücudu ve gücü olduğu için faydasını görüyor. Yani uzun kullanan biri kısaya geçtiği gibi Pogacar’ın gördüğü avantajları görecek diye bi durum söz konusu değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Aynakolu kısaltmak kuvvetli bacaklarınız varsa mantıklı, aynı kadansı tutturabilmek için daha yüksek kuvvet uygulamanız gerekiyor. Herkes için uygun olmadığı profesyonellerin de hepsinin tercih etmemesinden belli zaten. Pogacar var örneğin şu an diğerlerine göre daha kısa kullanan, faydasını görüyor o ama o şekilde antrenman yaptığı için ve o şekilde bir vücudu ve gücü olduğu için faydasını görüyor. Yani uzun kullanan biri kısaya geçtiği gibi Pogacar’ın gördüğü avantajları görecek diye bi durum söz konusu değil.
Teşekkürler yanıtınız için.
Çağrı Terzioğlu'nun videosunda krank kolu kısa olduğu için güç kaybı oluyor, fakat bu güç kaybının çok az olduğu, kısa aynakolun kaslara ve vücuda daha faydalı olup, bu güç kaybını fazlasıyla tolere ettiğinden bahsediyor. Bende bu konuda, değiştirip faydasını ve zararını gören normal bir kullanıcının deneyimlerini yorumlamasını bekliyorum. Olumlu olduğu yönünde baya kaynak var.

(link)

 
Son düzenleme:
Teşekkürler yanıtınız için.
Çağrı Terzioğlu'nun videosunda krank kolu kısa olduğu için güç kaybı oluyor, fakat bu güç kaybının çok az olduğu, kısa aynakolun kaslara ve vücuda daha faydalı olup, bu güç kaybını fazlasıyla tolere ettiğinden bahsediyor. Bende bu konuda, değiştirip faydasını ve zararını gören normal bir kullanıcının deneyimlerini yorumlamasını bekliyorum. Olumlu olduğu yönünde baya kaynak var.

(link)


Yolda 172,5 , TT de 165 kullanıyorum. 165te kadans daha yüksek oluyor. Bacakların çizdiği çemberin yarıçapı daha küçük olduğu için kalça daha az açıyla hareket ediyor. Aynı zamanda dizlerin üct vücudu sıkıştırması da daha az. Aynı bisiklet üzerinde iki farklı ölçü denemedim. Çağrı benim raporuma da yol aynakolunun 165 e düşürülebileceğini yazmıştı. Gerek görmedim açıkçası.
 
Yolda 172,5 , TT de 165 kullanıyorum. 165te kadans daha yüksek oluyor. Bacakların çizdiği çemberin yarıçapı daha küçük olduğu için kalça daha az açıyla hareket ediyor. Aynı zamanda dizlerin üct vücudu sıkıştırması da daha az. Aynı bisiklet üzerinde iki farklı ölçü denemedim. Çağrı benim raporuma da yol aynakolunun 165 e düşürülebileceğini yazmıştı. Gerek görmedim açıkçası.
Teşekkürler, Bisikletlerinizin kadro boyu nedir acaba?
 
Ayna kol uzunluğu biraz da dişli oranlarinizla da ilgilidir tabi gucunuz , hedef kondisyonumuz, vs vs. Çok kolay cevireceginiz dişli oranlarina bir de kucuk ayna kol eklerseniz, doğru olmayacaktir...Yokuş çıkarken, aní yüksek kadansli ve ayakta suruslerde, örneğin sprint ile alabileceğiniz yokuş ve ardından ivmenizi kaybetmeden hızınızı arttırarak gidebileceğiniz kısa bölümlerde cok faydalı olabilir. Onun dışında güç arttırmaya/PM de daha fazla güç değeri görmeye yönelik çabaniz olursa önerilebilir büyük ayna kol... nispeten düzlük sayilabilen suruslerde , özellikle TT klasmani ya da aero kadro ve ekipman seven kişiler için , ki bu tip bisikletlerde dişli oranlari daha güce odaklıdir, buradaki tansiyonu düşürmek adına ayna kol uzunluğu düşürülür..
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Dışarıda kullandığım bisiklette 175, trainerda kullandığımda 165 ayna kol var. Zamanında (5 yıl önce) sürüş dinamiklerim için 172.5 dan 175 e geçmiştim.

Son zamanlarda trainera daha çok bindim ve dışarıda genelde hep hafif sürüşler, tainerda ağır antrenmanlar yaptım. 165 aynakolda aynı güç üretiminde 175 deki gibi kadans tutturamıyorum. 175 ile nereyse 10 kadans oynuyor, ayakta sürüş avantajım azaldı. Şunu da fark ettim hızlanma (sprintte kalkma) işinde yüksen kadans ile başlanırsa 165 kurtarıyor fakat düşük kadansta ivmelenme zor oluyor, 175 ise yüksek kadansta 165 den farklı olmadığı gibi düşük kadansta ivmelenme oldukça hızlı oluyor.

Sprint öncesinde sessiz sessiz hızımı bozmadan vites yükseltir, yani kadans düşürür sonra ayağa kalkarak pedala yüklenirim. yani uzun aynakolun tork avantajını kullanırım. 11-25 ruble kullandığım için dik rampalarda kadansım çok düşer fakat 1 saatte yakın ayakta sürebilirim böylece ağırlığımı güce çevirerek düşük kadans yüksek tork güç üretebilirim. Yine 11-25 ruble den dolayı hafif eğim ve rüzgar değişimlerinden kadans/güç dengem bozulmuyor. Hal böyle olunca uzun kol bana daha cazip geliyor.

Tavsiyem kendi sürüş dinamiklerinize göre aynakol uzunluğunuzu belirlemeniz.
 
Son düzenleme:
bende 1 aydır 160mm kullanıyorum , 172.5mm den geçtim , kadansım normalde 90 civarı iken şuan 92-95 oluyor. güç artışı pek fark etmedim , yokuşta sanki bir tık daha zorluyor.
 
Teşekkürler yanıtınız için.
Çağrı Terzioğlu'nun videosunda krank kolu kısa olduğu için güç kaybı oluyor, fakat bu güç kaybının çok az olduğu, kısa aynakolun kaslara ve vücuda daha faydalı olup, bu güç kaybını fazlasıyla tolere ettiğinden bahsediyor. Bende bu konuda, değiştirip faydasını ve zararını gören normal bir kullanıcının deneyimlerini yorumlamasını bekliyorum. Olumlu olduğu yönünde baya kaynak var.

(link)

1738843713115.png
Kusura bakmasin ama anlatirken elma ile armudu karistirip biraz sacmalamis. Ayagin cizdigi dairenin capini bisikletin katettigi mesafe gibi anlatip "kisa aynakolda bu farki kapatmak icin daha fazla pedal cevirmeniz gerekiyor" demis...
Kisa ve uzun aynakolda her turda ayni mesafeyi katedersiniz.

Kisa aynakol=yuksek devir, dusuk tork=ruzgarsiz,duz yollar
Uzun aynakol=dusuk devir, yuksek tork=kafa ruzgarli, yokuslu yollar

Ayrica bu aynakol olayi biraz kisiye ozel bir konu. Kisa aynakol kisa bacaklari olanlar, uzun aynakol da uzun bacaklari olanlar icin daha uygundur.
 
Son düzenleme:
Bu konulardan hiç anlamayan biri olarak,
Ayna kol kısaltmak seleyi bir tık yukarı alacağı için daha aero duruş sağlamıyor mu? Bir de pedal çevirirken daha fazla yatmaya yarar diye hayal ediyorum.
 
Bu konulardan hiç anlamayan biri olarak,
Ayna kol kısaltmak seleyi bir tık yukarı alacağı için daha aero duruş sağlamıyor mu? Bir de pedal çevirirken daha fazla yatmaya yarar diye hayal ediyorum.

Dediğiniz alçalma gidon da olursa olur, kalçanız kafa ve omuzlarınızın siperinde kalıyor :)
 
Kol uzadıkça gücü aktarmak tabii ki fiziken daha kolay oluyor ancak bacak hareketi de büyüyor normal olarak, bu da yüksek kadansda herkesin isteyeceği birşey olmayabilir görüşündeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Geri