Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bagaj mı? Römork mu?

Bence turun uzunluğuna ve bagaj + heybenin tümüyle dolu olmasına bağlı olarak römork düşünülmelidir.
 
Scudo
römork'u kesinlikle önermem özellikle engebeli arazilerde sıkıntı çıkarır. Hareket kabiliyetini etkiler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Güncemden
Pek bir bilgim yok ama sanki heybe daha mantikli. Dusununce romorkta da teker oldugu icin ekstradan bir surtunme kuvvetine karsi geleceksiniz ayriyetten kendi agirligi var. Ki heybenin kendi agirliginin yaninda epey agir kalir. Sirf hafif bisiklet surmek icin epey para verip bisikletin malzemelerini degistirenler var. Yolda suren birini gormustum.Ama yine de kullanmadim. Benimki basit bir dusunce. Ben olsam bos kamyona dolu romork takmazdim.☺
 
ben özellikle yokuş inerkenki frenleme dinamiklerden kaygı duyardım. frenle yavaşlayan yüklü bir bisiklet ve sürücünün kütlesi ama kendisinde fren olmadığı için yavaşlayan kütleyi arkadan itmeye devam eden mafsallı bağlantılı ağır bir kütle daha. sonuç: yan dönerek devrilen ve tahmin edilemez bir şekilde yön değiştiren ağır yüklü bir bisiklet. cahilce konuşuyor olabilirim, tecrübe edenler düzeltsin.
 
Bisikletine güveniyorsan römorktan şaşma derim. Geri geri gelmen çok zor olsa da uzun seyahatlerde karayolu ile havayolunda sıkıntı çıkarsalar da bisiklete yük binmeyeceğinden bisikletin ömrü de uzayacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: mhfidan91
ben sadece bu konuya tek bir açıdan yaklaşmak istiyorum.
Römork takılı iken dönüş yaptığınızda ki bunu karayolunda yapıyorsanız çok pratik olmayacaktır.
öte yandan diğer yorumlardaki gibi bunun yokuş aşağısı da var yani heybelerle yine bisiklet sürme keyfi alınır ama römorkla bu iş bisiklet sürmekten çok kamp için yük çekmeye benzeyebilir.
 
Bu konunun yeniden gündeme gelmesine sevindim. Ben de tur için "bagaj + heybe" veya "bisiklet römorku" seçeneğine karar veremedim. Burley'in Travoy model römorkunu çok beğendim. Her ne kadar fiyatı pahalı. Yurt dışı fiyatı 225$ - 300$ aralığında. (link) Kilosu 4kg ve katlanıp çanta gibi yanınızda çok rahat taşıyabiliyorsunuz. Türkiye'de bunu kullanan var mı? Bazı fotoları sizlerle paylaşmak istiyorum.
bjorke_travoy.jpg overload-e1323389033734-300x228.jpg Burley-Travoy-071.jpg Burley-Travoy-01.jpg Burley-Travoy-02.jpg 38056347_305898_full.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Talha Ateş
Üç yıldır bu iş üretilmiş en iyi modellerden biri olan mamut adventure kullanıyorum. Açıkcası bana turlardan çok şehir içinde yararı oldu. İlk başlarda römorka taraftardım. Burada söylenegelen eleştirilerden değilde bisiklet ile römorkun iyiden iyiye bir uzun araç görünümü kazanmasından dolayı römork biraz daha geri planda kaldı. Römork çokda hantal bir araç değil. Yokuş aşağı hız yapmayacaksan ki normal şartlarda 50 km üzerine çıkmamaya çalışırım oldukça stabil. Hacimli yükleri beceri ile taşıyor. kim 2 metrelik bir salon çamını römork olmadan bisiklet terkisinde taşıyabilir ki. Araçta taşırkende bir sıkıntı yok. Nerdeyse üç-beş parçaya ayrılarak oldukça küçük boyutlara sığabiliyor. Ağırlığını çoğu kez hissetmiyorsunuz, uygun vites oranlarıyla çok sert rampaları tırmanabiliyorsunuz. Ama nedense çok uzun turlarda ekstra bir uzunluk artık işime gelmiyor.
 
Kişiden kişiye değişebilir belki ama en güzeli sırt çantası. Siz sırt çantasını artık taşıyamayacağınızı belirtmişsiniz.

Ben uzun zaman arkada iki yan çanta-heybe kullandım. Bazı zamanlar çok ağır şeyler doldurdum. İki yanda dengeli ağırlık olunca bisikleti kullanmak sorun değil. Fakat yüklü iken normal zamanda olduğu gibi kıvrak ve seri hareket edemiyorsunuz. Özellikle bisikletinizi rastgele ayağına dayama imkanınız yok dikkat etmezseniz anında devrilir.

Diğer bir konu ise eğer taşıdıklarınız ağır bir yük olacaksa size önemli tavsiyem fren sistemini güçlendirin. Özellikle uzun rampa inişlerde normal fren papuçları yetersiz kalıyor. Ne kadar yüklü ağırlık o kadar güçlü fren bu ikisi doğru orantılı. Eğer frenleriniz disk değil ise mutlaka sistemi değiştirin derim.

Römork kullanmadım ama çok yakından takip ediyorum ve forumda römorklarla ilgili konular açtığım oluyor. Motorsiklette römork kullandım. Hiç memnun kalmadım özellikle sağa sola hareketinizde römork sizi aşırı şekilde sallıyor ve dengenizi bozmaya çalışıyor. Bisiklette aynısı olur mu? Merak ediyorum. Bununla beraber hafif ve orta ağırlıkta römork ile yük taşıyanlar römorklardan memnun.
 
Merhabalar. Şu an için tur bisikletimi şehiriçi turlar ve ulaşım amaçlı kullanıyorum. Halihazırda bir adet portbagajım ve iki adet heybem var. Yazın yaklaşık 300 kilometrelik bir tur yapmayı düşünüyorum ve sadece arka portbagaj yeterli olmayacak. Bunun için ön tarafa bagaj+heybe veya sadece römork olarak iki düşünce var kafamda. Römork ile daha fazla yük taşıyabilirim ve şehiriçi kullanımlarda da market alışverişi gibi yerlere de gidilebilir. Aynı zamanda bisiklete de daha az miktarda bir kuvvet binecek. Şimdi düşündüğümüzde portbagaj artı iki heybe en az 200 liradan başlayacak ve çanta şeçimine göre 500 liraya kadar çıkabilmekte. İyi bir yerli mamut römork ise 350 lira. Şu an için römork daha ön planda benim için. Aklında önceden benim gibi soruları olup da bunları tecrübe eden veya gözlemleyen bilgi sahibi biri var mı acaba?
 
aslında bunu metal işinden anlayan birine çok rahat yaptırabilirsiniz ve çok ucuza gelir hatta bedava
 
Bu Soruya en baba cevabì hiç süphesiz Ben verirdim ama bilgisayar bozuk lg 900 denen tas devri telefonu ile mesaj anca bu kadar yazìlìyor. Ben bu mevzuya sonra bir el atayìm.
 
Uzun yolda romorku öneririm niye diye sorarsanız arka tekere sizin bisikletin ve heybenin yükü bindiğinde lastikler çok kolay eriyor buda uzun yolda istemeyeciğimiz bişeydir fakat son karar sizin.
 
Şimdi bu römork ile neler yapmadım. Pazara, markete alışverişe gittim, Koçtaş tan 2 metrelik salon çamı getirdim, arkadaşlara benden bir kıyak olsun diye incesu, sarımsaklı göletine mangal, semaver taşıdım, bünyan pınarbaşına 10 kiloluk karpuz taşıdım, bak bisikletle neler neler yapılıyor gibisinden bir kerizce misyon üstlenerek yamula barajının % 10 eğimli yollarında piknik yükü taşıdım. Mamafih römork 3 yıl sonunda kendisini fazlasıyla amorti etti. Bu arada orta göbeğini değiştirdim. Çünkü üzerindeki beş para etmez. Genişlik nedeniyle yeni göbek zor oldu. Birde amortisörünün sertlik ayarı varmış. Boş iken römork arkada zıp zıp zıplıyormuş.
Römork güzel bir icat ama en ufak yokuşta arkadan biri bisikleti çekiyor gibi. Onun için alacaklara en düşük aynakol ruble kombinasyonunu seçmelerini salık veririm. Yükleme kapasitesi ve hacmi çok iyi. lakin otobos ile geçilecek mesafe varsa bunu söküyüm takıyım ayrı bır sıkıntı oluyor. Römorkun karkası sağlam yalnız birleşim yerlerinde borunun içinde plastik birşeyler kullanmışlar. Kırılmış. Yedeğini alın. Pimlerinde yedeğini alın. Taşocak üç otuz bu şeylere 50 tl istedi benden. Ayıp.
 
@mehmetsunu Aklıma takılan bir kaç şey var. Yokuşta arkadan biri çekiyormuş gibi hissediyorsun dediniz, aynı yük bisiklet üzerindeyken (römork olmadan) aynı etkiyi yaratıyor mu acaba?
Kullandığınız römork markası mamut mudur? Ben şu modeline bakıyorum ; (link)
 
@Ogulcandaan

Ben onun adventuresini kullanıyorum. Böyle yaylı daha havalı oluyor. Bu 1.70 boyunda bir bisiklet boyu kadar daha uzun bir aracı arkadan çektiğini düşün. Ne demek istediğimi anlarsın.
 
@mehmetsunu ayrıca şöyle bir dert var galiba. apartman hayatında römork u nereye koyucan. misal turdan geldin yorgun, eve çıkartması sorun. asansör yok ise merdivenlerden 3-4 kat çıkarmak çok zor. bu konuda çözümü olan römork tecrübe ettiniz mi hiç ?
katlanır vs gibi bir şey ??

bende römork mu çanta/heybi mi arasında gidip geliyorum da ? yalnız benim şöyle handikapım oluyor. arkaya küçük kızımı oturtsam heybe takamam. ön heybelere de gerekli malzemeyi sığdıramam birkaç günlük kamp için. önerileriniz ne olur bu konuda ?
 
@BF Okuru

Ben binanın sığınağına koyarım. Benim römorkun bizim binada kendine has bir dokunulmazlık ve şöhreti vardır. Sığınakta boş buldukları bisikleti keşmir akbabaları gibi iskeletine varıncaya kadar parçalayan veletler benim bisikletin önünde methüsenahda bulunurlar. Yani o derece. Yangında ilk kurtarılacaklardandır.
Birkaç günlük kamp için römork gereksiz oğlu gereksizdir. Ama şehir içi alışverişte onun üzerine tanımam.
 
@mehmetsunu bizim binada sığınak/bodrum katı vs malesef yok. şimdi düşündüm de benim römork u koyacak yerim yokmuş :koptum: en iyisi ortlieb lar olacak sanıyorum.yalnız işte arkaya çocuk koltuğu koyarsam çadır, kamp malzemeleri vs yi ön bagajlara nasıl sığdırırım diye düşünüyorum.
 
Geri