Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bakım ve Temizlik

Artık bu saaten sonra yavaş yavaş malzeme toplamaya başlayacağım. Dediğiniz gibi internetten youtubeden buradaki samimi arkadaşlardan yardım alarak bizde bakımcı adayıyız. Ha bu arada orta göbek sökme anahtarı üniversal mı ? Hallowtech için bende 3 -5 tane var demiştiniz. Eğer kullanmıyorsanız bana satarak bu işe başlamış olurum 😀
Göbeğin biri sıfır diğer ikisi bisiklet uzerındekıler. G2 ve all trail. Anahtar olarak ayarlı pense var babamın kullandığı. Bununla dikkatli olmak lazım sıyırmadan sökmek için. Elinizde yoksa para ile orjinal anahtarını alın. Linkteki pahalı örnek olarak attım linki. Bisıkletten ses geliyordu o esnada sesi bulana kadar ruble göbek aynakol zincir hepsini söktüm veya yedeği ile değiştirdim. detayları aşağıdaki linkte


(link)

İnsanı çileden çıkaran bisiklet arızaları
 
  • Beğen
Tepkiler: bilaltuna
Scudo
Yazılanlar rezalet , gerçi ne olacak yani ? Adamlar oturduğumuz evler yaparken bile neler yapıyorlar. Araba bisiklet ne ki ?

şu an zincir temizleme ve yağlama olayını kendim yapıyorum. Gidon ile ilgili problemim vardı. Kendim çözdüm. Diğer vida vs olaylarına da kendim bakıyorum. Henüz pek gevşeyen yok. Fren pabuçları eskidi ama idare ediyorum. Gerekirse yenisini alıp kendim takacağım. Öğrendim nasıl oluyor. Zam gelmeseydi alacaktım. Kızdık almadım. 70 liralık ürün bi anda 90 oldu .
Biraz ekipman yaptım. Onun dışında ev tadialtatı için komple çantamız var.

abimin bisikletini ödünç aldım. Onun bisiklet pahalı ve disk fren var. Arka fren tutmuyor. Gözümü karartıp kendim yapasım var. Bu başlıktaki son mesajları okuyunca tekrar bi gaza geldim. 75-100 lira verip işi halledebilirim. Bir iki yere sordum. Önce görmemiz lazım dediler . Yada biraz daha para harcayıp. Ekipman ve yağ alacağım. Bakalım 🤔 ne olacak . Ev işlerinde de durum farklı değil. Onda da ilk hedefim. Boya badana ve elektrik ⚡️.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilaltuna
Herkese iyi akşamlar bugün başımdan geçenleri size anlatacağım.
Bisikletimi geçen günlerde ismi herkes tarafından bilinen eski bir esnafa bakım yaptırmak için götürdüm. Bakıma gitmeden önce telefonda hangi bakımları yapıyorsunuz dediğimde ön göbek , arka göbek , orta göbek , akort , fren ayarı , full genel temizlik vs yapıldığını dile getirildi.fiyat konuşuldu ve bisikletimi bisikletçiye götürdüm.Ertesi gün teslim aldım . Bana bütün bakımlarının yapıldığı söylendi. Aradan 3 -4 gün geçti. bisiklete hiç binmemiştim.bisikleti bi inceleyim dediğimde bisikletimde orta göbeğin hiç sökülmediği , eski yağların aynen durduğunu fark ettim.Eski yağların durduğunu nasıl farkettin derseniz , bakıma girmeden 1 gün önce orta göbekten ses geliyor diye ters çevirip orta göbeği dikkatlice incelemiştim.eski üzerine tozlar yapışmış yağıda görmüştüm.Resimleri ekleyeceğim.
Üstelik benden bu şirket ekstra arka göbek bilyasi bozuk diye 150 tl para aldı.ekstra hidrolik fren yağın az diyede 150 Tl para istedi toplamda 600 tl ödedim.şimdi arkada göbek bilyasının değişip değişmediği bile meçhul.Para kesinlikle benim için Son etaptadır.

Soruyorum size Gerçekten güvenebileceğimiz esnaf yok mu ? Biz bukadar mı bittik ? İnsanları salak yerine koymak neden bukadar kolay ? İnşatta hile , oto bakımda hile , bisiklet bakımında bile hile be ! Yazıklar olsun. Ben artık dürüst ahlaklı işini gerçekten düzgün yapan esnaf istiyorum !
Söz konusu bisikletçi ile konuştunuz mu?Söylediklerinizi kabul ediyor mu veya açıklaması nedir?Eğer inkar ediyor veya tam olarak yapılması gerektiği her şeyi yaptığını söylüyor fakat ortada sizin mağduriyetiniz söz konusu ise,ismi ve adresini yazın ki Ankara'da veya yolu oraya düşen bisikletçi arkadaşlar orayı tercih etmesin
 
Söz konusu bisikletçi ile konuştunuz mu?Söylediklerinizi kabul ediyor mu veya açıklaması nedir?Eğer inkar ediyor veya tam olarak yapılması gerektiği her şeyi yaptığını söylüyor fakat ortada sizin mağduriyetiniz söz konusu ise,ismi ve adresini yazın ki Ankara'da veya yolu oraya düşen bisikletçi arkadaşlar orayı tercih etmesin
Bedava adı altında hizmet veren bisikletçilerde böyle bir fatura kabartma sorunu var ne yazık ki. Bu nedenle bisiklet emanet ederken seçici olmaya gerek görüyorum. Hepsi sıfır montajını yaparkenki kadar dikkatli çalışmıyor. Herkesin tecrübesi vardır elbette, burada belirtirse daha iyi olur.
 
Söz konusu bisikletçi ile konuştunuz mu?Söylediklerinizi kabul ediyor mu veya açıklaması nedir?Eğer inkar ediyor veya tam olarak yapılması gerektiği her şeyi yaptığını söylüyor fakat ortada sizin mağduriyetiniz söz konusu ise,ismi ve adresini yazın ki Ankara'da veya yolu oraya düşen bisikletçi arkadaşlar orayı tercih etmesin
Evet hocam söz konusu bisikletçi ile bugün temasa geçtim. Forumda yazdığımı size açıkladığımı aynen onada söyledim. Bisikletçinin bana verdiği cevap aynen şu şekildedir ;

Bahsettiğin şey o işe biz oraya o malzemeyi boca ediyoruz çünkü oradan içeriye toz vs gitmesin diye . Dilerseniz tekrar birlikte söküp nasıl bakım yapıldığını da gösteeebilirim size . O beyaz pis yağ dediğiniz şey bir nevi içeriye kir toz pas su girmemesi için sızdırmazlık.
Sızdırmazlık önlemi.özellikle o yağı temizlemeyiz.
Diye cevap geldi. Evet haklı o yağ özellikle hiç temizlenmez.Fakat Eski pis yağ eskisi olduğu gibi aynen yerinde duruyor. Özellikle bisiklete binmemiştim.
Yani anlayacağınız ben bakım yaptım diyor.Yorumu takdiri sizlere bırakıyorum.
 
Evet hocam söz konusu bisikletçi ile bugün temasa geçtim. Forumda yazdığımı size açıkladığımı aynen onada söyledim. Bisikletçinin bana verdiği cevap aynen şu şekildedir ;

Bahsettiğin şey o işe biz oraya o malzemeyi boca ediyoruz çünkü oradan içeriye toz vs gitmesin diye . Dilerseniz tekrar birlikte söküp nasıl bakım yapıldığını da gösteeebilirim size . O beyaz pis yağ dediğiniz şey bir nevi içeriye kir toz pas su girmemesi için sızdırmazlık.
Sızdırmazlık önlemi.özellikle o yağı temizlemeyiz.
Diye cevap geldi. Evet haklı o yağ özellikle hiç temizlenmez.Fakat Eski pis yağ eskisi olduğu gibi aynen yerinde duruyor. Özellikle bisiklete binmemiştim.
Yani anlayacağınız ben bakım yaptım diyor.Yorumu takdiri sizlere bırakıyorum.
Yanlış anlamayın lütfen, esnaf da değilim bu bahsettiğiniz esnafı da tanımam ama verdiği cevaba bakınca uzlaşmacı ve kibar bir yaklaşım hissiyatı oluştu bende. Tabi biz sadece sizin yazdığınız şekilde okuyoruz, siz bire bir iletişim kuruyorsunuz, tavrını ve yaklaşımını bizden daha doğru değerlendiriyorsunuzdur.
 
Dilerseniz tekrar birlikte söküp nasıl bakım yapıldığını da gösteeebilirim size
Bende bu şekilde bir kontrol sağlamanızı tavsiye edecektim ki tamirci bunu size teklif etmiş,içinize sinmediyse ve göbekten gelen ses kesilmediyse en doğrusu sizin yanınızda göbeği söksün zaten bakımı yeni yapılmiş ise yağ renginden ve temizliğinden anlarsınız,herşey yolundaysa teşekkür edip artık daimi müşterinizim dersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilaltuna
Arka ve ön göbeği ayarlamak zor değil, kendine ait bir anahtara da gerek yok. Ancak orta göbek için anahtara gerek var ve o olmadan bakımı yapılamıyor. Arka ve ön göbekde çok az bir boşluk olması benim için sorun olmuyor çünkü akıcılığı daha fazla oluyor. Bende artık bisikletin bütün bakımlarını kendim yapıyorum.
 
Hollowtech göbek için sadece anahtar olması yetmiyor, göbeğin kalıcılığı için anahtarın aynı zamanda kaliteli olması gerekiyor.
Örneğin bu tür ağzı açık anahtarlar yeterince sert maddeden yapılmadığında biraz zorlandığında esneyip kaydırıyor, göbeğin dişlerini yalama yapıyor ve hatta içine saplanıp kalıyor:
IMG-7388281403222388981.jpg

İdeali açık uçlu bile olsa kalitesi bilinen markaların ürünlerini kullanmak:
shimano-tl-fc32-hollowtech-2-orta-gobek-anahtari-17754.jpeg

Daha da iyisi, kapalı anahtarlardan kullanmak:
risk-rl221-sm-bbr60-mt800-orta-gobek-anahtari-17668.jpeg


Aynı konu diğer göbek türleri ve güç gerektiren her bölümün anahtarı için geçerli.
 
Hollowtech'in kötü yanı iyi toplanmış göbeklerin bile ses yapabilmesiydi diye hatırlıyorum. Bu nedenle yeni bisikletlerde geri bırakılabiliyormuş, her ne kadar hafif ve dayanıklı olsa da diye bir haberde okumuştum on yıl kadar önce.
 
Hollowtech göbek için sadece anahtar olması yetmiyor, göbeğin kalıcılığı için anahtarın aynı zamanda kaliteli olması gerekiyor.
Örneğin bu tür ağzı açık anahtarlar yeterince sert maddeden yapılmadığında biraz zorlandığında esneyip kaydırıyor, göbeğin dişlerini yalama yapıyor ve hatta içine saplanıp kalıyor:
IMG-7388281403222388981.jpg

İdeali açık uçlu bile olsa kalitesi bilinen markaların ürünlerini kullanmak:
shimano-tl-fc32-hollowtech-2-orta-gobek-anahtari-17754.jpeg

Daha da iyisi, kapalı anahtarlardan kullanmak:
risk-rl221-sm-bbr60-mt800-orta-gobek-anahtari-17668.jpeg


Aynı konu diğer göbek türleri ve güç gerektiren her bölümün anahtarı için geçerli.
Tamda internetten bu açık ağızlı anahtarlardan bakıyordum hocam. Yaklaşık 300 TL civarındalar. Attığınız ilk 2 resim arasında gidip geliyordum. Sizce bu ilk 2 anahtarın kalitesi nasıldır acaba ? Gönül isterki kapalı 360 derece olanından alayım fakat birazcık pahalılar.
 
Tamda internetten bu açık ağızlı anahtarlardan bakıyordum hocam. Yaklaşık 300 TL civarındalar. Attığınız ilk 2 resim arasında gidip geliyordum. Sizce bu ilk 2 anahtarın kalitesi nasıldır acaba ? Gönül isterki kapalı 360 derece olanından alayım fakat birazcık pahalılar.

İlk resimdeki anahtar (ruble kamçılı olan) BB-RS500 hollowtech göbek ile bütünleşmiş olarak çöpe gitti. Tabii ki ayrılıp kullanılabilirdi ama bir daha aynı olay yaşanmasın diye böylesi daha iyi oldu.
Artık Superb kapalı anahtar kullanıyorum, hem kurbağcık ya da açık ağız anahtar ile hem de tork koluyla çevrilerek kullanılabiliyor.
superb-tb-1005-hollowtech-ii-sokme-ale-bc-fb3.jpg


Bike Hand ürünleri de güzel ama özellikle platformlardaki firmalar Bike Hand diye satıp markasız ürünler gönderiyorlar:
IMG-8908237706541997634.jpg


Alırken açıklamaları iyi okuyun, görünüm olarak çok benzer ama farklı göbekler için ürünler de hollowtech anahtar aramasında çıkıyor, yanlış ürün gelmesin.

Ek: Böyle bir ürün de iş görür: (link)
1609-2bi.jpg
 
Son düzenleme:
Hollowtech göbek için sadece anahtar olması yetmiyor, göbeğin kalıcılığı için anahtarın aynı zamanda kaliteli olması gerekiyor.
Örneğin bu tür ağzı açık anahtarlar yeterince sert maddeden yapılmadığında biraz zorlandığında esneyip kaydırıyor, göbeğin dişlerini yalama yapıyor ve hatta içine saplanıp kalıyor:
IMG-7388281403222388981.jpg

İdeali açık uçlu bile olsa kalitesi bilinen markaların ürünlerini kullanmak:
shimano-tl-fc32-hollowtech-2-orta-gobek-anahtari-17754.jpeg

Daha da iyisi, kapalı anahtarlardan kullanmak:
risk-rl221-sm-bbr60-mt800-orta-gobek-anahtari-17668.jpeg


Aynı konu diğer göbek türleri ve güç gerektiren her bölümün anahtarı için geçerli.
Orta göbeği gresleyıp fazla sıkmadim ben. Acaba zararı olur mu. Ayarlı pense ile sıyırmadan açmak zor oluyordu. Ilk halide fazla sıkı değildi zaten
 
Orta göbeği gresleyıp fazla sıkmadim ben. Acaba zararı olur mu. Ayarlı pense ile sıyırmadan açmak zor oluyordu. Ilk halide fazla sıkı değildi zaten

"Fazla sıkmak" çok göreceli bir kavram. Hollowtech II için önerilen 34.5~49.1 Nm. Bu sıkılığı tarif et deseler edemem ki zaten ölçerek sıkmıyorum. Sık sık kontrol edilip hiç gevşeme görülmezse sıkılığı iyidir diyebiliriz sanırım.
Bu tür bileşenleri monte ederken yivli yüzeylere hem gıcırdamasın, hem fazla sıkılıp uzun süre kaldığında sökülebilsin diye (link) uygulamakta da fayda var.
 
İlk resimdeki anahtar (ruble kamçılı olan) BB-RS500 hollowtech göbek ile bütünleşmiş olarak çöpe gitti. Tabii ki ayrılıp kullanılabilirdi ama bir daha aynı olay yaşanmasın diye böylesi daha iyi oldu.
Artık Superb kapalı anahtar kullanıyorum, hem kurbağcık ya da açık ağız anahtar ile hem de tork koluyla çevrilerek kullanılabiliyor.
superb-tb-1005-hollowtech-ii-sokme-ale-bc-fb3.jpg


Bike Hand ürünleri de güzel ama özellikle platformlardaki firmalar Bike Hand diye satıp markasız ürünler gönderiyorlar:
IMG-8908237706541997634.jpg


Alırken açıklamaları iyi okuyun, görünüm olarak çok benzer ama farklı göbekler için ürünler de hollowtech anahtar aramasında çıkıyor, yanlış ürün gelmesin.
çok değerli bilgiler paylaşiyorsunuz teşekkür ederiz
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Memleket yamyam doldu. Ben geçen sene aldım bisikleti ve yetkili servis olmasına rağmen birçok sorun yaşadım. Bisiklete Elektrik kiti taktım diye paslı Furçlar bile garanti dışı kaldı. Seçenek de yok Yalova küçük memleket. Yazda kısa geçti ona rağmen takımları sırası ile toplamaya ve tamirlere başladım.
Furç sökme takma bakım öğrendim ve yaptım.
Orta göbek kare mil 70 tl ye çektirme anahtarı aldım ve bakım değil değiştirmek zorunda kaldım. Bu Alba kiti takan ustanın hıyarlığı çok afedersiniz. Pedal sensörünü takabilmesi için kare mili 4 köşeden ufacık tıraşlaması lazımken 1 köşeden 1 dilim koparmış. Ayna kolun gevşeyip çıkmasına neden oldu. Loctite de fayda etmedi.
Orta göbek kare mil söküp takmayı öğrendim ama bakım daha yapmadım.
Vites telimi değiştirdim. Acera vites aktarıcım problemli idi yamuktu. Gene kit taktım diye garanti dışı. Acerada teli baya yormuş idim. Eski seri 9 vites deore arka aktarıcı ve vites teli alıp kendim taktım.
Furçlar paslı çıkınca ön teker göbeğinede giriştim ve onunda bakımını yapabildim.
Arka teker göbekte. Bakıma ihtiyaç duymayan fırçasız motor var şimdilik oraya el atamıyorum.
3 ay yazda bu çömez bisikletçi baya bir şey öğrendi. Parasını falan geçtim o başarma hissi bile çok tatmin edici.
Yok yani alternatif bisikletçi yok küçücük memleket Bursaya, istanbula, izmitemi götürcüz
her seferinde öğreneceğiz bir şekilde. 😏
Bisiklet elektrikli ve kışın süremediğimden Lityum piller çökmesin diye kendi roller imi yaptım 😄
(link)
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri ve mazot
IMG20230314121436.jpg
Zamanında decathlon dan alet çantasını almıştım. Hemen hemen herseye yetiyor. Bbr60 i sökmek için shımano nin TL fc 25 ini aldım. Aparat plastik olduğu için hiçbir şekilde iz bırakmıyor.Dag bisikletimi orta göbeği kare mildi onu değiştirip hollowtech 2 mt 501 e çevirdim. Ama göbek anahtarı yarım ağızlı olduğu için sıkarken kaçırıp iz yaptı. Sonra zittonnun aparatıni aldım. Oda istediğim gibi olmayınca uniorun kapalı ağızlı olanını aldım.Bana göre unioru yeterliymis.Suan orta göbek, furc yatağı, on_arka göbeklerin bakımını yapabiliyorum.Bazen Bi ses gelen yer oldu mu arkadaşım şurayı yap der. Bende yaparım. Forumda da yeterince teorik bilgiler var.
Hatta daha kolay olsun diye bilyali gobekleri rulmanlilara çevirdim(bana göre) Ali expresten rulman Sökme aparatıni aldım. Elimde bike hand 2-28 nt luk Tork aleti var. Yapabildiğim ölçüde birçok işi kendim yapabiliyorum. Yapamadıklarını veya aklımda soru Kaldı diyenleri arkadaşıma yaptırıyorum. Kısacası iyi kötü beceriyorum. Hatta bisikleti asmak için aşkı standı da aldım.
 
Arkadaşlar merhaba,

Bisiklet genel temizliği hakkında aklıma takılan durumlar var , bunları danışmak istedim.

1/ Sahilde sürüş yaparken dalgaların kayalara çarpması sonucu küçük su parçacıkları bisikletime geldi . Bu durum yüzünden bisikletimi genel olarak nemli bez ile sildim fakat , dişlilerim ve artırıcılarım için bu durum içime sinmedi , Tuzlu sudan zarar görebileceğini düşündüm . Bu parçalara nasıl bir bakım uygulamam gerekiyor , ek olarak bir malzemeye ihtiyacım var mı ?
2/ Çamurlu sürüş sonrası lastiğimi de nemli bezle sildim kalan çamur parçalarını olabildiğince temizledim. Acaba su ile yıkadıktan sonra bir bakım işlemi gerçekleştirsem daha mı iyi olur bisikletim için .
3/ Dişlilerin bakımı için malzeme satın almak mantıklı mı , yoksa belli aralıklarla bir bisikletciye götürsem daha mı ekonomik olur benim için .
 
Arkadaşlar merhaba,

Bisiklet genel temizliği hakkında aklıma takılan durumlar var , bunları danışmak istedim.

1/ Sahilde sürüş yaparken dalgaların kayalara çarpması sonucu küçük su parçacıkları bisikletime geldi . Bu durum yüzünden bisikletimi genel olarak nemli bez ile sildim fakat , dişlilerim ve artırıcılarım için bu durum içime sinmedi , Tuzlu sudan zarar görebileceğini düşündüm . Bu parçalara nasıl bir bakım uygulamam gerekiyor , ek olarak bir malzemeye ihtiyacım var mı ?
2/ Çamurlu sürüş sonrası lastiğimi de nemli bezle sildim kalan çamur parçalarını olabildiğince temizledim. Acaba su ile yıkadıktan sonra bir bakım işlemi gerçekleştirsem daha mı iyi olur bisikletim için .
3/ Dişlilerin bakımı için malzeme satın almak mantıklı mı , yoksa belli aralıklarla bir bisikletciye götürsem daha mı ekonomik olur benim için .

bisikletini balkona koy, Hortumla ve köpüklü suyla arabayı yıkar gibi yıka, ardından nemli bir bezle sil kurula, zincirlere ve dişli aksamları Asperox sür Asperox’u durula kuruduktan sonra da zincir yağı ile yağla
 
bisikletini balkona koy, Hortumla ve köpüklü suyla arabayı yıkar gibi yıka, ardından nemli bir bezle sil kurula, zincirlere ve dişli aksamları Asperox sür Asperox’u durula kuruduktan sonra da zincir yağı ile yağla

Çok teeşekkür ederim tavsiyeniz için .

Şu görseldeki ürünü zincir yağı olarak kullanabilirim değil mi
 

Dosyalar

  • IMG_4079.jpeg
    IMG_4079.jpeg
    38,2 KB · Okunma: 26
Geri