Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Başlangıç bisikleti olarak katlanır bisiklet tavsiyesi

@Fatih Elma
Eminim forumda çok daha detaylı açıklandığı yerler vardır, ama temelde bel ağrısının en sık sebebi seleyi bir koltuk gibi kullanmaktır. Selenin vücudunuzun ağırlığını taşımaması lazım, o zaman postürünüz tamamen kemik destekli olur, o da ağrı yapar. Postürünüzün kemik destekli değil, kas destekli olması bu sorunun çözümüdür. Doğru postürde ağırlığınızı bacaklarınız taşırken sele sadece destek görevi görür, denge sağlayıcıdır, üzerine otururmuş gibi yapılır ama asla tam oturulmaz. Ayağınızın parmak ucundan ensenize kadar yay gibi gergin kaslar vücudunuzun ağırlığını taşır. Başlarda yorulursunuz fakat bel ağrıtmaz. zamanla alışırsınız ve çok doğal gelir bu, sonuçta kullanılan kaslar ayakta durmak için kullandığınız "kırmızı adele"lerdir ve yerçekimine karşı asla yorulmama özellikleri vardır. Ancak, idmanlı olmayı gerektirdiği doğrudur. Pedal çevirmezken bile bu şekilde gergin bacak ve sırt kaslarıyla saatlerce ağırlığınızı taşımaya alışmalısınız.
 
Scudo
@Fatih Elma
Ha, nedense bel ağrısı var gibi yorumlamışım:D belden eğilmek aslında genelde istenen bir şey, hava sürtünmesini azaltıyor ve daha aktif bir sürüş postürü sağlıyor. Ağırlık merkezinin yere yakın olmasının da sürüş dinamikleri açısından avantajları var. Eğer kullandığınız bisikletin geometrisi öne eğik sürüşe yönelikse o postürü doğrultmak çok mümkün değil.
En dik ve konforlu oturuş sağlayan bisikletler şehir bisikletleri ve katlanır bisikletlerdir, ki onlarda bile asla dimdik bir oturuş olmaz, istenmez genelde. Dimdik oturmak omurganıza çok fazla yük bindirir ve zarar vermese de ağrı yapar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Elma
Arkadaslar merhabalar. H.içi işe gidip gelmek için haftasonuda şehir içinde gezintiler yapmak için katlanır bisiklet almak istiyorum.Bisikleti Üsküdar-Kadıköy arasında kullanıcam. Dahon MU D8, Tern Link D8 ve btwin tilt 740K modelleri arasında kaldım. Tern ve btwin modellerinin katlandıktan sonra sürüklenebilir olması, Dahonunda sağlam bir marka olması kafamı karıştıryor. Sizler hangisini önerirsiniz? Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
@muratunc btwinde göbekten vites var. Bakım derdi olmaz ayarları bozulmaz ama tabi o fiyatlara çıkıyorsan dahonun göbekten vitesli vitesse i7 versiyonuna bak derim. Ama yazdıkların arasından Mu D8 tabiki
 
@sirdilemma Birkaç ay önce Tern Link B7 aldım.. Çok fazla kullanmaya fırsatım olmadı ama güzel bisiklet.. Tavsiye ederim..
 
  • Beğen
Tepkiler: sirdilemma
vybe d7 ile dahon d8 arasında cok fark var mı. yani yokus cıkarken cok fark eder mi sizce.
 
@devilmycarlos
Vybe D7, Vybe D8, ikisi de dahon, karışıklık yok dimi? Yanlış yazmışsınızdır muhtemelen ama yine de düzelteyim dedim.
 
@muratunc
Dahon MU'ler çok güzel katlanıyor, youtube'dan videolarını izlemiştim, çok net, kompakt bir şekil alıyor ve taşıması çok kolay. Yalnız decathlon'dan yapılan alışverişlerin de risksiz olması çok güzel. Ömür boyu garanti var, 2 hafta içinde %100 para iade, 1 ay içinde başka ürünle değiştirmece falan var. Eğer ilk katlanır bisikletiniz olacaksa decathlondan almaya biraz daha meyilli olabilirsiniz bence. Alıp kullanana kadar nasıl kullanılırım, nasıl katlarım, nasıl taşırım nereye koyarım sorularının cevabını bilemiyor insan.
Ha, decathlonda erken iade şansı var dedim ama dahonlar da ikinci elde çok iyi gidiyor mesela.
Katlandıktan sonra sürüklenmeyle ilgili şöyle bir yorum yapmak isterim: ben de böyle bavul gibi çeke çeke götüreceğim her yere bisikletimi sanıyordum önceleri, almadan önce en dikkat ettiğim özellik oydu, satıcılara hep onu soruyorduö, ama pek de öyle sandığım gibi olmadı. Zaten hafif oldukları için çanta gibi hop hemen ele alıp taşımak daha rahat oluyor. Sözün özü: gerçekten ilk katlanırını alıp sürene kadar insan bilemiyor.
 
bende katlanır almayı düşünüyorum ama. dahon mu p8 lerin çok iyi olduğunu duymuştum. fiyatları 1800 civarında. kredi kartı ile alacağım. carraro lar 1000 tl nin altında galiba. bir kararsızlık var. o kadar para vermrk zor geliyor. yani alıpta fazla kullanmazsam boşuna öasraf mı olur diyorum. bir yandan da almışken iyisi olsun o kadar para döküyoruz, bari sağlam olsun diuorum. birde dahon ikinci elde iyi gidiyormuş, olmadı satsam çok değeri düşer mi acaba.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rasimcan Meral
illa ki dahon mu en iyisidir yani, diğerleri çöp müdür carrarolar vs, alıp bikaç yıldır kullanıp memnun kalanlar var mı forum da
 
@Tolstoy
@Tolstoy
Bir tane dahon Mu P8 ilanı 1500 liraya düşmüştü sahibinden.com'da, acaba biraz beklesem fiyat düşer mi demeden 1-2 gün içerisinde satıldı. Özellikle o seri çok iyi gidiyor gibi geldi bana, benim de favorimdir kendisi. O sorunun cevabı evet yani, özellikle Mu'lerin ilanları beklemiyor bile.
Diğerleri bence çöp değildir, ben de en nihayetinde kararımı decathlon'dan almak yönüne kullandım, gayet de memnunum. Garanti destek bakımından çok iyiler, hem görece ucuz bisikletleri de var, hem de ilk iki hafta içinde para iade garantisi var, ben de emin değildim, ordan aldım.
Arkadaşlarda Carraro'lar, Salcano'lar da görüyorum, gayet işlerini görüyor, memnunlar.
Dahon'un muadili bir marka var Tern diye, hiç baktınız mı? Tern'leri bir inceleyin isterseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
teşekkür ederim
 
istanbulda dahon bakabileceğim dükkanlar hangileri galiva, tavsiye edebileceğiniz var mı
 
bike and outdoor, velespit ve tandem bisiklet te dahon ları bulabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
@Tolstoy Merhaba yaklaşık 6 aydır Carraro fleksi 103 kullanıyorum fiyat olarak 950 tl ye almıştım fakat kullandıkça kendimce eksik olan taraflarını yeni parçalarla düzelttim ilk olarak selesi beni rahatsız etti çok ağrı yaptı seleyi değiştirdim daha sonra nexus 3 vites sistemi yetersiz geldi nexus 8 ile değiştirdim bisiklet şuanda resmen canavara dönüştü hem yokuş performansı hemde düz yol performansı gelişti yokuş performası olarak beşiktaştaki barbaros bulvarını tek seferde çıkabiliyorum ki benim kondisyonum üst seviyede değildir düz yoldada pedal çevirerek 35 km lere kadar çıkabiliyorum fazlasıda zaten katlanır bisiklet için tehlikeli oluyor çünkü eklem yerlerinden dolayı bisiklet çok sarsılıyor muhtemelen dahon ve tern lerde de bu sarsılma vardır ama emin değilim
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
@ugurbahadir hocam ben istanbuldayim. Ilginctir ki en uygum fiyati pedalla.com.tr den alip siparis vermistim.
 
  • Beğen
Tepkiler: ugurbahadir
Ben ilk dahon u bikeoutdoor dan cok iyi fiyata almistim. Iki gun once aldigim d8 inde fiyati iyi. Acikcasi gidip gorup dukkandan almak daha icime siniyor. Ama haklisin online sitelerde biraz daha uygun.
 
bugün atek biaikletten iki model baktım. birisi dahon vybe d7 diğeri dahon marina d7. birisi 1400 e bırakırım dedi diğeri 1700. 1700 lük daha sağlam gözüküyordu onu almayı düşündüm ama kart taksitli çekim yapmadığı için kaldı bugün. yani ismi dahon olunca çok çekünmiyor insan ama o kadar para verirken de şöyle bir geriliyor :) alıp kullanmazsam satarım olmazsa. niyetim kullanmak tabi ama bakalım işlerin yoğunlupu falan. aslında niyetim mu p8 eydi ama onu bulamadık. fikirler öneriler var mı arkadaşlar. açıkçası katlanır zaten direksiyonun uzunluğu vs sıkıntılı olduğu için sqğlam bir model almak en doğrusu diye düşündüm ama bilemiyoeum, inş alınca kullanıp faydasını görürüz.

birde marine ismindeki modelini pek kullanan yok galiba, neden acaba öyle ?
 
@Tolstoy Mariner 7 vites aynı fiyata satılan vitesse 8 vites. Rampa çıkarken daha hafif 1 vites daha var vitessede. Marinerde ise gidon boyu ayarlama imkanı var. Daha ayrıntılı bir fark var mı emin değilim. Ama ben de vites farkı için vitesseyi tercih ettim.

Bir de bu kadar para verilir mi diye ben de düşündüm ama ucuz katlanır bisiklet alınca da 2 gün sonra sağı solu oynamaya başlarsa diye endişe ettim. Hem normal 26 jant bir bisiklette de iyi bir şey bu fiyatlarda genelde araştırınca öğreniyorsun. İyisini alırsan bisiklet kendini sana sevdirir zaten her fırsatta binersin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolstoy
Geri