Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bayanlar ve ehliyet

Olay araç kullanmaksa trafikte kaza yapanları görüyoruz. Kurallara uymadan araç kullanamıyor bayanlar. Bayanların araç kullanıp kullanılmamasını sorgulandığında iki soru geliyor aklıma. Kime göre? Neye göre? Bence olması gerektiği gibi kullandıkları için kaybediyorlar. Bir bisiklet kullanıcısının bunları düşünmesi komik :). Sonuçta bizlerde trafikteyiz bisikletli olarak. Kazaların çoğu ölen arkadaşlarımız hep hatalardan dolayı ölüyor. Bizde tabiri caiz ise kelle koltukta gidiyoruz. Bu bir egodur üstünlük egosu ötesi de değildir. Herkesin iki eli iki bacağı v.b. var o yüzden bu konuya bir bayan olarak katılmıyorum.
 
Scudo
Bayanlara bencede ehliyet verilmesin neden mi ? İbrahim Ozan arkadaşın benzeri durumuda bende oldu, hızla gidiyorum dibimden bir araba geçti hemen hemen aynı hızla ilerliyoz, sağ tarafta fırın vardı ekmek için duracaktı onu tahmin ettim fakat bu kadar hızlı gidip önüme kırarak durması çok yanlış bir davranıştı sebebi beni görmemesi, imkansızdı ama görmemiş işte neyse direksiyonu çevirmesem kafam cama mutlak çarpacak bişeyde demedim çünkü denmiyo nede olsa herzaman onlar haklı, benim demek istediğim madem dibindekini göremiyosun trafiğe hangi cesaretle çıkıyosun be kadın onu anlamadım doğrusu. helede bu tip kadınlara ehliyet verilmesin abi yaa..
 
Bence kimseye ehliyet verilmesin, kimse de trafiğe motorlu araçla çıkmasın.
Bir sürü sorunla karşılaştım, bunların içinde kadın erkek aynı orandaydı. Kadınların ki biraz daha naif kalıyordu.
Erkekler direkt cinayete teşebbüs ediyor.
Çünkü ne yaptıklarını biliyorlar. Öldürmekse niyeti öldürmeye çalışıyor.

Minibüs ve taksi şoförlerini unutuyorsunuz...
Onlara ehliyet verilmese bile yeter.
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@halil ibrahim duran

Hocam dediklerine tamamen katılıyorum.
Sadece şöyle bir düzeltme yapayım;

100km/h hızla giderken fren mesafesi, modern arabaların hepsinde 40 metrenin de altında.
 
Feministlerin neden feminist olduklarını hep merak etmişimdir.

İyi ki kadın değilim, yoksa burada kendimi eski Rodezya'nın zencisi gibi hissederdim ve bu kadar hakaret karşısında harbi erkek düşmanı olurdum herhalde... :)

Şaka bir yana, erkek-kadın herkesin hataları olabilir. Sadece trafikle de sınırlı değil. Mühim olan eğitime ve kişisel gelişime açık olmak. Hatalı insanları soyutlamak/dışlamak yerine kazanmaya çalışmak, toplumsal dokuyu bozduğu halde eğitilemeyenleri ise bir şekilde toplumdan külliyen ihraç etmek daha doğru olur bence.

Arabayla iki teker üstünde makas atan erkek veya seyir halinde rujunu tazeleyen kadın ve benzerleri, iki sebepten dolayı böyle davranıyor olabilirler: Cehalet veya antisosyallik. Cahil olanlar eğitilebilir. Antisosyal olanlar da uzaya ışınlanabilir... :nasılolacaksaoişikonu:
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Gökhan Toros

Gökhan bey,
sanırım tepkime süresini hesaba katmıyorsunuz.

ortalama bir insanın tepki süresi 1 sn dir. bu da 100km/s hızda giden bir arabada 100/3.6=28 metredir.
sizin bahsettiğiniz 35-40 metre mesafe ise profesyonel sürüş eğitiminde verilen panik fren eğitimi disiplinidir ki bu freni yaptığınızda dizleriniz ağrır. tüm güc ile frene tekme atarcasına basmak anlamına gelir. normal hayatta da kimse bu güçte frene basmaz; artan kuvvet ile basar. dolayısı ile her halükarda 70 metreyi bulur ve geçebilir.
 
@halil ibrahim duran

Peki bu fren m hesabi ve tepki m hesabi nasil yapiliyor? Bunlarin ayri ayri hemen fren aninda ve tepki durumda sniyelik birer förmülleri var (simdi türkcesini bilmiyorum, almancasi faustformel oluyor). Öyle 70m yada 40m durur diye tahmin olmuyor.
 
@murat cömez

Evet bunların hepsinin formülleri var. Mesela yerdeki fren izinden aracın frene ilk bastığı andaki hızını bulabilirsiniz. Bu verdiğim veriler bu formüller üzerine üretilmiş bilgiler.
 
Fren mesafesi metre olarak söyle hesaplanir...

km/h : 10 X km/h : 10 = Fren mesafesi Metre olarak
yani 60km/h ile ilerliyorsaniz fren aninda 60km/h : 10 x 60km/h :10 = 36metre

Tepki zamani ise söyle hasaplanir...

Km/h : 10 x 3 = m/sn
Yani 60km/h ile ilerliyorsaniz tepki zamaniniz 60km/h : 10 x 3 = 18m/sn.

Peki tepki zamani fren mesafesin de neyi gösterir...

Cok kolay. Bir tehlike aninda 60km/h hizla ilerliyorsaniz tehlikeyi fark etdikden 18m sonra fren yapmaya baslarsiniz ve araba ortalama 36m sonra durur.
 
Durma mesafesi = tepki mesafesi + fren mesafesi

Tepki mesafesi = Fren ihtiyacının doğmasından itibaren geçen intikal zamanı + refleks (frene fiilen basma) zamanı boyunca arabanın kat ettiği mesafedir.

Fren mesafesi ise, frene basıldığı andan duruşa kadar kat edilen mesafedir, ve arabanın ağırlığı, yol ve lastik özellikleri, fren sistemi özellikleri vb. birçok parametreye bağlı deneysel bir değerdir. Bunun sabit bir formüle bağlanması nasıl mümkün olabilir?

Ayrıca, (10 x HIZ / 10) nasıl bir formüldür ve kaynağı nedir bilemiyorum. 10/10 = 1 olduğundan, bu formül HIZ'a eşittir. Bu formül 60 km/h için nasıl 36 m sonucunu verir onu da bilemiyorum.

Tepki mesafesine dair (HIZ / 10 x 3) formülünün dayanağı hakkında da fikir yürütemeyeceğim. Ancak bildiğim kadarıyla şudur:

İntikal + refleks zamanı = 1 sn hesabıyla, 60 km/h (60000 m/h) ile giden bir otonun, 1 sn içinde 60000/3600 = 16.7 metre tepki mesafesi vardır. 100 km/h ile giderken ise, aynı hesapla tepki mesafesi 27.8 metredir.
 
@halil ibrahim duran

Benim verdiğim veri, frene basıldıktan sonra aracın durması. Sürücü faktörünü hesaba katmadan.
Sanırım bi 30-40 metre de tepki mesafesi var zaten. Bu şekilde 80 metre civarına geliyor toplam mesafe.
 
Aslında fren mesafesinin formülü biraz daha karışık ama mantığı doğru anlatılmış :D

ve abdullah beyin belirttiği gibi tepki süresi hesaplanır; yani km cinsinden hız 3.6 ya bölünür kısaca...
 
Ayrıca size karayollar genel müdürlüğünün sayfasından doğru bir bilgi aktarayım. (bu arada mesafeleri ben de tam doğru hatırlamıyormuşum onu gördüm)

(link)

http://i1215.photobucket.com/albums/cc513/halilibrahimduran/durmaveintikalsuumlreleri_zpse0d67d3b.jpg

Yukarıda yazmıştım ama yine tekrar edeyim:

Araçların fren limitleri bellidir ve günümüz araçlarının çoğu 60mil / 100km saat hızda 40 metre altında durabilmektedirler. Yalnız bu en iyi performansıdır ve tepki mesafesi hariç mesafedir. Yani ölçüm frene basılma anında başlar.
Gerçek hayatta ise fren mesafeleri bundan çok daha uzundur. Çünkü kullanıcılar genelde artan seviyede frene basar.

Burada verilen bilgiler de muhtemelen kazalardan elde edilen verilerin basit ortalaması alınmış hali olabilir.
 
@halil ibrahim duranBenim hatırladığım kadarıyla 0.75 sn intikal + 0.25 sn refleks = 1 sn toplam tepki süresi idi. ama burada toplam tepki süresini 0.75 sn olarak hesaplamışlar. Karayolları öyle diyorsa öyledir... :)
 
@Abdullah.R



Ayrıca, (10 x HIZ / 10) nasıl bir formüldür ve kaynağı nedir bilemiyorum. 10/10 = 1 olduğundan, bu formül HIZ'a eşittir. Bu formül 60 km/h için nasıl 36 m sonucunu verir onu da bilemiyorum.
Bu sorunuza söyle aciklik getirebilirim...
60:10=6 X 60:10=6 = 6x6=36m

Bu fomüller almanyada soför olarak bilinmesi gereken formüllerdir ve kanunen uygulanmistir. Yazili imtahanlarinda 30 tane soru gelir ve her sorunun belirlenmis puan hakki var. 10 yanlis puanda, yazili imtahanini kayip ediliyor. Bu soruda en önemli sorulardan birisi oldugu icin 5 puan kayip ettiriyor, yani imtahani 30 sorudan 2-3 tanesi yanlis yapilarak kayip ediliyorsunuz.
Almanyada ehliyet 3-4haftada yada para vererek alinmiyor. Bir ehliyet icin en az 6 ay kursa gidiliyor onuda basara bilirsen.

Formüller de bunlar, almanca bilen arkadaslar tercüme edebilir. Bülent (Ihtiyar) abiye de sorabilirsimiz.

Fren mesafesi icin bu link...
(link)

Reaktion zamani icin link budur...
(link)

Hem hizli hesap yapabilirsiniz hemde linkin sonundaki gördügünüz tabeladan istediginiz hiz icin sonuclari ögrene bilirsiniz.
 
Burada asfalt kalitesi, lastik kalitesi ve lastik aşınma durumu gibi faktörler var. Özellikle sürekli asfalt ve kaldırım çalışmaları nedeniyle yollarda oluşan kumlar ve para kaçmasın diye ömrü bitmiş lastiği hala kullanamya devam insanlar. Bir kaç kere gözümle şahit olduğum kazalar var. Adam frene bassa da bir güzel öndeki araca giriyor. Dediğiniz gibi o kadar kısa mesafede Türkiye koşullarında durulamıyor malesef.
 
@Abdullah.R

Halil beyin verdigi tabelaya bakarsaniz benim yaptigim hasap tabelaya göre dogu ve 60km/h hizda durma mesafesi 36m
 
Geri