Scudo Sports

Beldesan restorasyon

@ÖmerMurat Maalesef şimdilik kaynak dışında bir şey bulamadım.

@Yasin Şimşek Evet ta kendisi. :)

@Ahsen Okyay Bende en az sizin kadar tereddütte kaldım. Hatta ilan altına satıcı, İzmir dışına gönderemeyeceğini yazmıştı. Bende şansımı deneyip fikrimi paylaştım kendisi ile, sağ olsun kırmayıp kargo ile göndermeyi kabul etti.

@aknorl Anladım, o zaman ilk paylaştığınız görseldekini uygulamak daha mantıklı. Sizin gibi bir kaç deneme yanılma yaparım peşine, son halini veririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
Scudo
İşin başındayken görmezden geleceğin bir hata işin sonunda 1 değerinde değil 5 ya da 10 değerinde bir hata olmaya başlıyor. O kaynak işi sele borusunu takarken baş ağrısına dönüşebilir anlamında söylüyorum.
Ve giriştiğin parçadaki işlerin hepsini bitirip sonra başka parçaya geçmelisin. Geri dönüşler olmamalı, hataları görmezden gelmek burada da önemli,verimlilik adına...
 
Hocam kargo çok tutmadı mı? Kısmet sizeymiş. Sizi takip edip bende ne kadarını yapabilirim diye aklımda fikir oluşacak. Öğrenci bütçesi mağlum en ucuza hafif bir bisiklet hedefliyorum
 
mükemmel yaaaaaaa."tüketim yüzyılında bir üretim :) " merak ettiğim için soruyorum: tamamlandığında bisiklet kaç kg olur tahmininizce ?

birde tebrik ederim herkes marka ambleminin gösterişine düşmüş bir durumdayken siz kalabalıktan uzaklaşıp sadelik ve özgünlük peşine düşmüşsünüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@aknorl Bu önerinizi kesinlikle dikkate alıcam, hatta başladım bile kadroyu tam bitirmeden jant takımlarını askıya aldım. Kaynak olayına gelince benimde aklıma sonradan problem çıkarabileceği geçmiyor değil gerekirse olduğu gibi bırakırım.

@Yasin Şimşek 52 tl kargo ücreti İzmir- İstanbul arası Ptt ile.

@musa t3m1z Kadro, maşa, gidon ve boğazı ile 8 kg civarı şimdilik malum çelik kadro. Jantları tartmak gibi bir fırsatım olmadı. Açıkçası işin bu kısmı aklımı kurcalamıyor şimdilik kurcalayan kısım mümkün olduğunca klasik parçalar temin etmek. Neden bu bisiklet ve markayı seçtiğime gelince En son iş bitince paylaşıcam. :)
 
Yaklaşık 2 hafta önce başladığım Favorit Çekoslavakbisiklet restorasyonum devam ediyor, atölyemde her parçasını sökerek temizlik ve polisaj yapıyorum. Bitince orjinal haline geri dönecek :)https://www.bisikletforum.com/dosyalar/img_20160322_163140-jpg.60345/https://www.bisikletforum.com/dosyalar/img_20160322_083251-jpg.60346/
 
@Strelok Boya sökücüyü nereden temin ettiniz acaba marka da verebilirseniz mükemmel olur. Bir de aynı ricayı boya için yapacağım; boya işini, kullanılan boya türünü, markasını, nasıl işlemlerden geçtiğini çok merak ediyorum.
Ben de bir singlespeed yapmaktayım ve bitmesine çok az kaldı, biter bitmez foruma detaylı bir konu açacağım ama boya işi bence en sorunlu iş o yüzden çok merak ediyorum. Beni aydınlatırsanız çok sevinirim. :) Takitpeyim...
@Özgür AKAR Hocam sizden de polisaj işlemi hakkında bilgi alabilirsem çok güzel olur. Nasıl bu hale getirebiliyorsunuz bu ekipmanları?
 
  • Beğen
Tepkiler: Strelok
Oto boyasında en iyi marka akzo nobel dir. Fiyatları muadillerine göre pahalıdır ama gerek kalitesi gerekse renklerin canlılığı ve doyanın dayanıklığı açısından gayet iyidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Strelok
@gsaltan boya sökücü Pass diye bir marka hemen hemen her nalburda bulabilirsiniz, tabi yanına fırça da almak gerek. Boya atma işine gelince henüz tam manası ile geçmedim ama , farkettiğim bir şeyi paylaşmak istiyorum; kendinizi hata yaparım diye ne kadar kasarsanız o kadar çok hata yapıyorsunuz. Ben hep şu kafadayım nasıl olsa parça elimde, boya hatalı olduğu takdirde her türlü üşenmeden boya sökücü ile eskisine göre daha rahat bir şekilde sökme imkanım var. Ayrıca elime ilk kez sprey boyayı almama rağmen iyi iş çıkardığımı düşünüyorum. İlk iki kat alüminyum attım ince olarak, bu haftasonu kısmetse astar ve peşine mat siyah atma düşüncesindeyim. Bu arada Akçalı marka kullandım deneme aşamasında işimi gördü. Özellikle kadroda kullandığım alüminyum rengi beklediğimden iyi çıktı, belki de daha iyisini görmediğim için bana öyle gelmiştir. :)
Mat siyah için ise haftasonu iyi bir araştırmadan sonra kaliteli bir marka almayı planlıyorum.
 
@Özgür AKAR O parçayı o hale getirmek için ne tür işlemler uyguladınız paylaşırmısınız rica etsem.
 
@Strelok Öncelikle kolay gelsin. Bir arkadaşım çıkaramadığı selesini sökmek için sizin bisikletinizde olduğu gibi sele borusunun girdiği yeri yarmıştı. Sonra aynı yeri kaynak yaptırdı. İki yıldır o şekilde biniyor. Şu durumda da sizin için başka seçenek yok gibi.
 
@Tayfun Sezer Yani evet. Kaç gündür etraflıca düşünüyorum ama dediğiniz gibi kaynal tek çözüm. Teşekkür ederim bu arada paylaşım için. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tayfun Sezer
@Strelok
Öncelikle kolay gelsin, klasik parcalar aradiginiz yazmissiniz, aradiginiz klasik parcalari söylerseniz yardimci olabilirm belki size.

Kadrodaki catlaga gelince, tabiki kaynak olabilir yapacaginiz sey sadece ayni capta olan eski celik bir sele borusu bulacaksiniz ve kaynak yapilirken seleborsunu sele ile beraber yerine gecirin ve devamli cevirin. Kaynak süresi zaten tutsa tutsa 30 saniye tutmaz.

Not: Madem bukadar bu kadroya ugrasiyorsunuz, neden deforme olmus yerleri düzeltmiyorsunuz? Sonra boyayi bir boyayiciya atirsaniz daha iyi bir sey cikar ortaya. Bu tür islemlerde biraz paya kiyin lutfen.:)
Speyle bisiklet boyanmaz boyansada güzel olmaz. Hele hele böyle ugras verilen bir sey hic boyanmaz spreyle. Emege yazik olur ve temiz bir sey cikmaz ortaya.
 
@Murat Cömez Teşekkür ediyorum fikirleriniz için. Paradan ziyade el emeği olsun istiyorum. Sanırım birazda istediğim kaba taslakta olsa bisikletin bittiği zaman ne hale geleceğinin canlı örneğini görmek, bazıları sabırsızlıkta der. :) Yanlış veya doğru, nasıl olsa kökü bende boyasını söküp yeniden boyarım veya boyatırım kafasındayım. Tabi zımpara sürecini biraz daha uzatsamıydım diye defalarca düşünmedim değil. Klasik parçalara gelince henüz söktüğüm parçalara dönüp bakmadım, eksik gedik nedir diye ama kare milli aynakol ihtiyacım olduğu kesin. Şimdilik bu konuda yardımcı olursanız mükemmel olur benim için. :)
 
Boya sadece görüntü için değildir hanımlar, beyler .. malzemeyi atmosferin etkilerinden koruyan bir kaplamadır. Rengi sadece ikincil faydasıdır, fonksiyonla ilgili değildir. Kadroya diğer donanımı takarken çizilmemesi , küçük darbelerle sökülmemesi gerekir. Kadroda kullanmadan önce küçük test parçaları yaparak yeterliliğini kontrol etmemizi öneririm. Ve üst üste boyamak boyayı daha sağlam yapmaz, sadece çevreye daha fazla zarar verir.
İlk restore ettiğim bianchi de renk çok güzel oldu, önceliğim renk olduğu için... ama sele kelepçesi takarken beyin cerrahi hassasiyetinde çalışmam gerekti, oto boyası uygulandığı halde...İkincide toz boya yapıldı, çizmek için tornavida veya çekice ihtiyaç var.
"Boyayı söker yeniden yaparım " fikri ise yerini zamanla "yeter artık bu iş çok uzadı , bitsin artık"a bırakacaktır diye düşünüyorum.
Kolaylkklar dilerim....
 
Forum da denk geldiğim en başarılı "çalışma" "yazı dizisi" "başarı öyküsü" her ne derseniz artık. :) Tebrik ederim arkadaşım.
Bisikletin üzerinde de görmek isteriz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Strelok
Toz boya gerçekten çok sağlam ben statik toz boya attırdım kendi bisikletime fakaat(...) boyayı yapan yer çok önemli ben kendi bisikletime boyayı 3 tekerlekli kargo bisikleti yapan bir yere yaptırmış olmama rağmen özen 0'dı. Kadro boyasında hatalar parmak izine benzer izler kaldı. Hatta ilk seferinde istediğim renk olmadığı için bir kez daha boya atıldı ve onda da hatalar vardı. Bu yüzden ben de sonraki projelerimde evde boyayabilmek için çözüm arıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Strelok
@aknorl Paylaştığınız fikir ve eleştirileriniz için teşekkür ediyorum, tarafımdan kesinlikle dikkate alınacaktır. Atmış olduğum boyayı söküp zımpara sürecini uzatmayı planlıyorum,
kadrodaki deformasyonları giderdikten sonra (özellikle çatlak kısmı) iyi bir yerde son şeklini vereceğim.

@İsmail Özcan İyi dilekleriniz ve düşünceleriniz için teşekkür ediyorum. İnşallah dediğiniz gibi binmek kısmet olur, benim aklımdaki süre 6 ay.
 
  • Beğen
Tepkiler: aknorl
Geri