Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Benzincide yol lastiği şişirebilen var mı? (Presta uç)

Yukarıda bahsettiğim siyah adaptörün detaylı fotoğraflarını paylaşmak istiyorum biraz geç oldu kusura bakmayın.
Akaryakıt istasyonlarındaki kompresör uçları ile tam uyumlu. Ortadaki yuvarlak metal kısım yaylı ve IMG_20150916_093945.jpg IMG_20150916_094053.jpg IMG_20150916_094024.jpg IMG_20150916_094142.jpg hareketli.
Bu aparattan bulabilen olursa ben de almak isterim. Bendeki emanet.
 
Scudo
Yıllardır benzinlikte lastik şişiriyorum, her zaman bir sıkıntı, bir problem. Aşağıdaki ürünü aldım rahatladım valla... Önceden pompaya para mı verilirmiş diyip kendime ızdırap çektiriyormuşum. :)

Zefal RG01 Mini Ayak Pompası (İnceleme)

rahatlıkla 110 psi basıyorum, 160 a kadar yolu varmış denemedim.
 
Arkadaşlar konuyu hortlatmış olacağım ama hala basit çözüm bulamayanlar için yardımcı olur düşüncesi ile:
"Yusuf'san" 'ın kullandığı siyah parça otomobil lastiklerinde bir ara kullanılan sibop kapağına benziyor. Amacı ise otomobilde sibop (hala öğrenemedim sibop mu sübap mı????) kapağını çıkarmadan hava basabilmek. Herhalde elini sibop kapağını açarak kirletmek istemeyenler için diyeceğim fakat kısa bir araştırma sonunda özellikle ticari araç kullananlar için zamandan tasarruf amacı ile pazarlandığı ve yeni nesillerinin (metal) üretildiğini gördüm. Linki:
(link)
(link)
Birde bu var: (link)

Hatta Allşigator sayfasında tüm bisikletçilerin bu sibop çeşitliliği derdine son verdiğini belirttiği ALLIGATOR Express Valve UNIVERSAL valfinin olduğunu gördüm. Burada bisiklet lastik sibop cinsiniz ne olursa olsun içindeki valfi ALLIGATOR Express Valve ile değiştirip bu dertten kurtuluyormuşuz. Nasıl uygulandığı şekille: (link) Başka bu konuda ne isteriz ki :):):):)

Biraz araştırma sonucu daha ekonomik plastik olanlarda varmış. "Tire / Wheel Valve Stem Extension" olarak isimlendiriliyor. Birkaç örnek:
(link)

(link)
 
Buyrun aparatları nereden bulabileceğiniz konusu. Bu aparatlar hortumlu veya sibop kapağı şeklinde oluyormuş. Hortumlu olanlar özellikle ticari araçlarda jant içinde kalan sibop başını dışarıya kolay ulaşılan bir yere uzatmak için kullanılıyormuş. Kısacası bu aparatların aranacağı doğru yer kamyon, otobüs, TIR gibi büyük jant satan yerler. Referans olması açısından online satış yapan yer buldum. Fakat paketli satıyor.
(link)

işe yarayabileceğini düşündüğün içlerindeki ucuzlar:
(link) 20 li paket
(link) 20 li paket
(link) Bu alligator marka. 10 lu paket ama tuzlu
(link) çelik örgülü uzatma hortumu tekli

Muhtemelen Kamyonların-Otobüslerin bol uğradığı benzincilerde bile vardır.

(link) benzer ürünler burada da var.
 
  • Beğen
Tepkiler: nonsteril
@Birhan K.
Hocam o adaptorun igne yetişmiyor dediğiniz yere kadar ucunu kısaltın ben oyle yaptım ve evde yaptım bıcak bileyleme ile.
 
bu sorunu biz şöyle cözmüstük dönüştürücüyü taktığınız da icerisine cok kücük bir taş yerleştirdiginizde o pasıncla iğneyi itiyor ve havayı basıyordu aynıca eğer dönüstürücünün ucunu cok az keserseniz de pompanın iğnesi prestaya temas edip lastiği şişirecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Birhan K.
kardeşim o uçların altında çok ince bir lastik bulunuyor.Ve çok kolay çıktığından çoğu zaman taşırken düşürebiliyoruz.Ancak o uç olduğunda şişirmede sorun çıkmıyor.
 
@sedir90
evet dogru alt tarafında kalıyor ama biz ust taraftan kestik yani takıldıgında ust taraf ta kalan , popanın prestanın ucuna temas etmesini engelleyen kısmı aldık bir nevi
NOT: bizdeki dönüştürücüde yanlızca alt kısımda kalan geniş bolümde lastik bulunuyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: sedir90
@nafara

şu metal kapaklar süpermiş hakkaten !! keşke daha ucuza 2 li 4 lü falan satsalarmış.
 
Dediginiz gibi presta uc icin bir apartla igreye pompa degmedigi icin sisiremiyorsunuz, fakat bir cok benzincide artik elektronik pompa var, arti eksi tusunun orda bir tus daha oluyor adi nedir bilmem ama ona bastiginizda igneye degmesine gerek kalmadan hava basiyor bilginize


 
@Sefa coskun sanırım kastettiğiniz patlak lastik şişirme tuşu. normalde adaptör pompayı devreye sokamadığı için ben de patlak lastik modunu kullanıyorum.
 
Selam, mesele aletin igneyi algilamamasi degil, dusuk basincta start vermemesi. Yaninizdaki bir arabaya basar gibi yapip, hava basmaya basladigi an bisiklete gecin ve dilediginiz basinci bulun. :) benim Atv lastikleri 7 bar olmasi gerekli 5 yada 6 bara dusunce bu yontemle sisiriyorum, demem o ki, sahsi dusuncem degil, deneyimimdir ;)
 
Konuyu hortlatiyorum kusura bakmayın. Bende yeni yol bisikletine geçiş yaptım ve hakkaten Pompa, şişirme işlemi tam bi zulüm.
En son neye kanaat getirildi Aliexpres de ki o metal ürün işe yarıyormu benzinlikte hem şişirme hemde basıncı görmek için

TRY 3.91 36%OFF | 2 Adet Pirinç Adaptörü Presta Schrader Bisiklet Vana Dönüştürücü Dağ Bisikleti Pompası Konnektörü Adaptörü #2M24
(link)
 

Dosyalar

  • -1521044147320207714.jpg
    -1521044147320207714.jpg
    33,6 KB · Okunma: 36
  • 1294529355-473430682.jpg
    1294529355-473430682.jpg
    32,5 KB · Okunma: 35
Aynı plastik contalı aparatı kullanıyorum başka bir markanın, hiç sorun yaşamadım. İçinde plastik conta yoksa çok zor şişirirsin. Sadece bazı benzinliklerde psi girerek değil de patlak lastik tuşuna basarak şişirmen gerekiyor. Ayrıca ekrandaki basınç değerine çok güvenme bence. Küçük hacimli ve yüksek basınçlar olduğu için cihaz algılayamıyor bence, Denemek için 70e ayarladım ama hiç durmadı lastik baya sertleşmişti.
 
Malzemeleri kurcalarken eskiden Pompa almıştım içerisinde gelmiş. Tesadüfen buldum ve koşarak bisikletle beraber benzinlige gittim. Aparatı taktım lastiği falan mevcut üstündeydi.
Ama şöyle bi durum var Pompa nin ucu sipop başlığına tıklayıp çalışıyor. Ama Benim aparat ta ucu aşağıda kaldığı için dokunmuyor.
Bu yüzden çalışmıyor (Derdimi anlatabildiğimi düşünüyorum)
Patlak ayarda deneyim dedim onda da hava kaçırmaya başladı velhasıl kelam ben beceremedim.. Olmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@karafaca Bisikletçiden aldığım aparatta sıkıntı yok çoğu benziklikte şişiriliyor, ama Çin'den ucuza aldığım aparatların uçları uzun ve dediğiniz sıkıntı oluyor.Makine ucundaki iğneler birbirine temas etmediği için şişirme işlemi başlamıyor.Tüm mesajları okudum, bir arkadaş aparatın fazlalık kısmını alma,kesme,bileme ile sorunu çözdüğünü yazmış.Denedikten sonra buraya yazarım.
 
Prestayı swalveye dönüştüren aparatla hava basabilirsiniz. Lakin önceliğiniz hava pompasının düzgün çalışıp çalışmadığından emin olmak olmalı,bir keresinde havası inen lastiğe hava basayım derken hepten havasını indirmiştim.Eve kadar elimde sürmem gerekmişti. :)
 
Benzincilerin hava makinalarında patlak lastik şişirmek için düğme oluyor ona basarsanız prestaya iğnenizin değmesine gerek kalmadan makina hava vermeye başlar ve lastiğiniz şişe benzincilerin pompası genelde maksimum 70 ps e kadar basıyor yol bisikleti için bu hava yeterli olmayacaktır. Bisiklet üstünde (ortalama 100 ps basabilen)küçük pompa taşımanızı evde de ayaklı pompa bulundurmanızı öneririm
 
Geri