Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.993
- Tepki
- 24.856
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Son zamanlarda ciddi şekilde kıyaslanan bu iki model için konu açıp görebildiğim kadarıyla yorumlamaya çalışacağım arkadaşlar. Umarım faydalı olacaktır diye düşünüyorum :islik:
Bildiğiniz gibi makinalarımızın görüntüleri şu şekilde:
Önce donanımsal kıyaslama yapıyoruz, sonra da çok özel eklemeler yapacağım.
Websitelerinde belirtilen özelliklerini yan yana bile yazsak Biachi'nin net bir üstünlüğü var. Bunu sanırım herkes kolaylıkla görebilir
Gelelim bir bakışta "görülemeyenlere"
BB drop:
Bottom Bracket Drop olarak geçen bu ölçüleri her iki bisiklet için de bilmiyoruz. Fakat ruble göbeğinden referans alarak, aynakol göbeğinden geçen bir çizgi çektiğimde Bianchi'nin aynakolunun net bir şekilde daha aşağıda olduğunu görebiliyoruz. Görmeye çalıştığımız ölçü tam olarak şu:
Bianchi'nin bu ölçüsü Carraro'ya göre daha büyük. Bu, bize 2 konu hakkında yorum yapma olanağı verir:
Fork Offset / Trail
Maşanın, ön tekeri ne kadar ileri attığıyla ilgili ölçü, Fork Offset olarak geçiyor. Bu ölçü aynı zamanda Trail mesafesini de doğrudan belirleyici. Bahsettiğimiz ölçü(ler) tam olarak şu, yani üstteki mavi çizgiyi temsil ediyor:
Bianchi ve Carraro'daki mavi çizgiler eşit görünüyor, bunu jant tellerinden anlamak da mümkün (birinci telin hemen yanından geçiyor kırmızı çizgi). İkisinde de en alttaki jant telinin hemen yanından geçiyor. Bu ölçüyü geçiyoruz, eşitler (Bu ölçü azaldıkça kadronun zamana karşı (TT) özelliği artar)
Head Tube Length (Alın borusu uzunluğu)
BB drop'un bu mesafeyi doğrudan etkilediğini zaten yukarıda konuşmuştuk, ama Carraro'nun bu konuda ufak bir düzenlemesi olmuş ondan bahsedeceğim. Bu arada, alın borusu uzunluğu (Head Tube Length) olarak bahsettiğimiz mesafe tam olarak şu:
Alın borusunun uzun olması doğrudan duruşumuza etki eder. Daha uzun alın borusu, daha az öne eğilme ihtiyacı doğuracağından, daha dik duruş demektir. Daha dik duruş, daha rahat nefes almak (daha geniş göğüs boşluğu ve daha iyi, daha çok hava alabilen ciğerler) demek olduğu için de yokuştaki avantajından yukarıda bahsetmiştik zaten.
Fakat carraro ilginç bir işe imza atmış. Normalde iki kadroyu kıyasladığımızda Bianchi'nin alın borusu açık bir şekilde daha uzunken, Carraro'dan daha agresif bir duruş beklerken, tam tersini görüyoruz Bianchi daha agresif! Carraro'nun gidonu daha yukarıda!
Sebebi: Gidon boğazı
Bianchi, olması gerektiği gibi çok hafif açılı (sanırım 6 derece) bir gidon boğazıyla gidonu hafifçe aşağı vermişken, Carraro ilginç bir şekilde aynı gidon boğazını ters takarak (!?) gidonu yukarı vermiş
Bianchi'nin yarışa daha yatkın kadrolar üretmeye çalıştığından zaten bahsediyoruz, hafiften ispatlar gibi olduk Haksız da değilmişiz. Carraro biraz daha "gezinti" kullanıcısına uygun bir şekilde, gidip gidon boğazını ters (yukarı doğru) takmış.
Seat Stay Length (Arka çatal uzunluğu)
Yeşille çizmeye çalıştım, pek belli olmasa da. Ruble ile sele borusunu birleştiren bölümün uzunluğudur. Tam olarak şu:
Bu mesafenin büyük olması, daha yumuşak ve rahat bir sürüşle bağdaştırılabilir. Sanırım mantığı, arka jantın asfalttan aldığı titreşimlerin kat ettiği mesafenin artması, bu sebeple bu titreşim ve darbelerin kadro tarafından daha fazla sönümlenmesi (shock absorbtion). Kulağa oldukça mantıklı geliyor! :islik: Diğer yandan bunun bir de bedeli var... Esnemezliği önemli ölçüde azaltması... Daha uzun bir boru, daha iyi esneyen bir boru olacağı için, mantıken daha uzun bir Seat Stay'dan bahsediyorsak, daha esnek bir kadrodan bahsediyoruz demektir.
Tüm bu bilgileri toparlayacak olursam; Carraro'nun daha esnemez olduğunu, (sprint için artı puan) Bianchi'nin ise daha konforlu (sürüş sırasındaki sarsıntıyı daha iyi sönümlemesi) olduğunu söyleyebiliriz. Özetle:
Çok ilginç bir madde oldu tabi Herkesin ihtiyacı farklı, karar sizin!
Stack, Reach, Head Tube Angle, Effective Top Tube Length, Saddle Setback, Chainstay gibi ölçüleri bilmediğimiz ve kestiremeyeceğimiz için bunlar hakkında hiçbir yorum yapamıyoruz.
Sadece resimlerden kestirebildiğimiz kadarıyla bu iki kadro için ancak bunları konuşabiliriz. Keşke firmalarımız bu ölçüleri de bize yazsa
Yukarıda elimizden geldiğince yorumlamaya çalıştığımız BB Drop, Head Tube, Seat Stay (Trail aynı çıktı) kıyaslamalarından yola çıkarak iki kadro hakkında söyleyebiliriz ki:
Bianchi;
Sele üzerinde kalmaya daha uygun bir bisiklet, oturarak tırmanış için iyi bir bisiklet, TT için iyi bir bisiklet, biraz da asfalt titreşimlerini sönümlemede iyi bir bisiklet.
Carraro;
Ani atak ve sprint için iyi bir bisiklet, kadro esnemezliği biraz daha iyi olduğu için(gidon boğazını ters takmalarını da eklersek ) yokuşta iyi bir bisiklet. Hem oturarak, hem ayakta tırmanış için iyi bir bisiklet ve atik/seri bir bisiklet. (Keşke tekerlekler arası mesafeyi (wheelbase) bilsek, daha gerçekçi yorumlayabiliriz bunu)
Ek olarak
Bianchi'nin kadrosu biraz daha "geleneksel"ci Bilirsiniz, eski kadroların arka çatalı hep çok uzun olur, Bianchi de ısrarla böyle yapıyor. O geleneksel abiler hiç ayağa kalkmazdı, öyle saatlerce oturarak pedal çevirirler (videolarda hep öyle görüyorum), Bianchi de sanırım böyle bir şey
Umarım kafanızı yeterince karıştırabilmişimdir Bir başka bisiklet kıyaslama başlığında görüşmek üzere
Anket ekledim :islik:
Bildiğiniz gibi makinalarımızın görüntüleri şu şekilde:
Önce donanımsal kıyaslama yapıyoruz, sonra da çok özel eklemeler yapacağım.
Bianchi SLR 400 | Carraro CR 012 | Kıyaslama | |
Kadro | Alu | Alu | - |
Maşa | Alu | Alu | - |
Arka vites | Shimano Claris 2400 | Shimano A070 | Bianchi |
Ön vites | Shimano Claris 2400 | Shimano A070 | Bianchi |
Aynakol | Bilinmiyor 50/34 | Shimano A070 50/34 | - |
Vites kolu | Shimano Claris 2400 7 vites | Shimano A070 8 vites | Bianchi |
Fren kaliper | Bilinmiyor | Alhonga HJ-421ADQ | - |
Lastik | CST 700X23C | Michelin Dynamic Sport 700X23C | Carraro |
Jant | 32 tel çift katlı alu | 32 tel çift katlı alu | - |
Sele | Selle Royal | Selle Royal | - |
Gelelim bir bakışta "görülemeyenlere"
BB drop:
Bottom Bracket Drop olarak geçen bu ölçüleri her iki bisiklet için de bilmiyoruz. Fakat ruble göbeğinden referans alarak, aynakol göbeğinden geçen bir çizgi çektiğimde Bianchi'nin aynakolunun net bir şekilde daha aşağıda olduğunu görebiliyoruz. Görmeye çalıştığımız ölçü tam olarak şu:
Bianchi'nin bu ölçüsü Carraro'ya göre daha büyük. Bu, bize 2 konu hakkında yorum yapma olanağı verir:
- Bianchi'de sürücü ağırlık merkezi daha aşağıda olacağı için, Carraro'ya kıyasla daha stabil, daha "düz" bir sürüş imkanı verecek. Tam aksine, Carraro'da ise bu mesafe daha az olduğu için sürücü ağırlık merkezi daha yukarıda çıkacağından; Carraro manevra anlamında daha atik, daha duyarlı, ve hassas olacak.
- BB drop mesafesi alın borusu uzunluğunu doğrudan etkiler: Yani Bianchi'de daha uzun bir alın borusundan bahsedebiliriz. Bu da, özellikle tırmanışta Bianchi'nin avantajı var demek oluyor. Bildiğiniz gibi alın borusu uzun olan kadrolar, tırmanış kadrosu olmaya yatkınlar. Buradan Bianchi SLR 400'ün safkan tırmanış kadrosu olduğu sonucunu çıkarmaya çalışmayın Carraro CR 012 kadrosu ile ile kıyasını yapıyoruz sadece.
Fork Offset / Trail
Maşanın, ön tekeri ne kadar ileri attığıyla ilgili ölçü, Fork Offset olarak geçiyor. Bu ölçü aynı zamanda Trail mesafesini de doğrudan belirleyici. Bahsettiğimiz ölçü(ler) tam olarak şu, yani üstteki mavi çizgiyi temsil ediyor:
Bianchi ve Carraro'daki mavi çizgiler eşit görünüyor, bunu jant tellerinden anlamak da mümkün (birinci telin hemen yanından geçiyor kırmızı çizgi). İkisinde de en alttaki jant telinin hemen yanından geçiyor. Bu ölçüyü geçiyoruz, eşitler (Bu ölçü azaldıkça kadronun zamana karşı (TT) özelliği artar)
Head Tube Length (Alın borusu uzunluğu)
BB drop'un bu mesafeyi doğrudan etkilediğini zaten yukarıda konuşmuştuk, ama Carraro'nun bu konuda ufak bir düzenlemesi olmuş ondan bahsedeceğim. Bu arada, alın borusu uzunluğu (Head Tube Length) olarak bahsettiğimiz mesafe tam olarak şu:
Alın borusunun uzun olması doğrudan duruşumuza etki eder. Daha uzun alın borusu, daha az öne eğilme ihtiyacı doğuracağından, daha dik duruş demektir. Daha dik duruş, daha rahat nefes almak (daha geniş göğüs boşluğu ve daha iyi, daha çok hava alabilen ciğerler) demek olduğu için de yokuştaki avantajından yukarıda bahsetmiştik zaten.
Fakat carraro ilginç bir işe imza atmış. Normalde iki kadroyu kıyasladığımızda Bianchi'nin alın borusu açık bir şekilde daha uzunken, Carraro'dan daha agresif bir duruş beklerken, tam tersini görüyoruz Bianchi daha agresif! Carraro'nun gidonu daha yukarıda!
Sebebi: Gidon boğazı
Bianchi, olması gerektiği gibi çok hafif açılı (sanırım 6 derece) bir gidon boğazıyla gidonu hafifçe aşağı vermişken, Carraro ilginç bir şekilde aynı gidon boğazını ters takarak (!?) gidonu yukarı vermiş
Bianchi'nin yarışa daha yatkın kadrolar üretmeye çalıştığından zaten bahsediyoruz, hafiften ispatlar gibi olduk Haksız da değilmişiz. Carraro biraz daha "gezinti" kullanıcısına uygun bir şekilde, gidip gidon boğazını ters (yukarı doğru) takmış.
Seat Stay Length (Arka çatal uzunluğu)
Yeşille çizmeye çalıştım, pek belli olmasa da. Ruble ile sele borusunu birleştiren bölümün uzunluğudur. Tam olarak şu:
Bu mesafenin büyük olması, daha yumuşak ve rahat bir sürüşle bağdaştırılabilir. Sanırım mantığı, arka jantın asfalttan aldığı titreşimlerin kat ettiği mesafenin artması, bu sebeple bu titreşim ve darbelerin kadro tarafından daha fazla sönümlenmesi (shock absorbtion). Kulağa oldukça mantıklı geliyor! :islik: Diğer yandan bunun bir de bedeli var... Esnemezliği önemli ölçüde azaltması... Daha uzun bir boru, daha iyi esneyen bir boru olacağı için, mantıken daha uzun bir Seat Stay'dan bahsediyorsak, daha esnek bir kadrodan bahsediyoruz demektir.
Tüm bu bilgileri toparlayacak olursam; Carraro'nun daha esnemez olduğunu, (sprint için artı puan) Bianchi'nin ise daha konforlu (sürüş sırasındaki sarsıntıyı daha iyi sönümlemesi) olduğunu söyleyebiliriz. Özetle:
- Ayağa kalkıp pedala bastığımızda (ister sprint, ister yokuş), Carraro'nun kadrosunun gücümüzü daha etkili kullanacağını ve gücü aynakola daha iyi ileteceğini, Bianchi'nin arka çatalının uzunluğu sebebiyle biraz daha fazla esneyeceğini ve enerji kaybı yaratacağını,
- Asfaltı bozuk bir yolda giderken Bianchi'nin titreşimleri biraz daha azaltacağını ve bize daha az ileteceğini
Çok ilginç bir madde oldu tabi Herkesin ihtiyacı farklı, karar sizin!
Stack, Reach, Head Tube Angle, Effective Top Tube Length, Saddle Setback, Chainstay gibi ölçüleri bilmediğimiz ve kestiremeyeceğimiz için bunlar hakkında hiçbir yorum yapamıyoruz.
Sadece resimlerden kestirebildiğimiz kadarıyla bu iki kadro için ancak bunları konuşabiliriz. Keşke firmalarımız bu ölçüleri de bize yazsa
Yukarıda elimizden geldiğince yorumlamaya çalıştığımız BB Drop, Head Tube, Seat Stay (Trail aynı çıktı) kıyaslamalarından yola çıkarak iki kadro hakkında söyleyebiliriz ki:
Bianchi;
Sele üzerinde kalmaya daha uygun bir bisiklet, oturarak tırmanış için iyi bir bisiklet, TT için iyi bir bisiklet, biraz da asfalt titreşimlerini sönümlemede iyi bir bisiklet.
Carraro;
Ani atak ve sprint için iyi bir bisiklet, kadro esnemezliği biraz daha iyi olduğu için(gidon boğazını ters takmalarını da eklersek ) yokuşta iyi bir bisiklet. Hem oturarak, hem ayakta tırmanış için iyi bir bisiklet ve atik/seri bir bisiklet. (Keşke tekerlekler arası mesafeyi (wheelbase) bilsek, daha gerçekçi yorumlayabiliriz bunu)
Ek olarak
Bianchi'nin kadrosu biraz daha "geleneksel"ci Bilirsiniz, eski kadroların arka çatalı hep çok uzun olur, Bianchi de ısrarla böyle yapıyor. O geleneksel abiler hiç ayağa kalkmazdı, öyle saatlerce oturarak pedal çevirirler (videolarda hep öyle görüyorum), Bianchi de sanırım böyle bir şey
Umarım kafanızı yeterince karıştırabilmişimdir Bir başka bisiklet kıyaslama başlığında görüşmek üzere
Anket ekledim :islik: