Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir araç sürücüsü olarak siz bisikletlilere nasıl yardımcı olabilirim?

Bisiklet ve motorlu araçları bir tutmayın. Bisikletlinin yaptığı hatanın sonuçları ile motorlununki/arabalınınki bir değil. Motorlu araç bıçaktan daha tehlikeli bir silah. Yanlış kullanımda çok daha büyük hasarlar yaratıyor. Ancak toplumumuz cinayet ile kazayı henüz ayırabilmiş değil. sinirlenip elindeki bıçağı karşısındakine savuran adam ile sinirlenip altındaki arabayı üstünüze süren adam aynı şekilde değerlendirilmeli yasalar önünde. Ama kaza denilip geçiliyor.

Empati ile de bir yere kadar yol alınabilir. Bazı insanların beyninde empati merkezi hiç çalışmıyor ki zaten. Adam sevdiklerini bile umursamıyor. Hatta bazen kendisini bile...
Önleyici/caydırıcı cezalar şart.

Her şeyden önce ehliyetin tanımı gereği, ölümlü kazada kusurlu olan kişinin ehliyetine geri dönülmez biçimde el konulmalı. Sonunda mahkemede adli cezası ne olursa olsun hiç bir şekilde bir daha motorlu araç ehliyeti alamamalı. (Çünkü o adamın aslında sürücü olma ehliyeti gerçekten yok, hani derler ya “literally”).

Ayrıca trafik sigortası da bireysel yapılmalı ve ehliyetin geçerliliği için kriter olmalı, fiyat konusunda şirketler riske göre hesaplama yaptıkları sürece serbest bırakılmalı, üst tavan olmamalı. Çok kaza yapan biriysen maliyetine katlanacaksın mesajı kişiye iyice verilmeli.

Sadece bu iki düzenleme yapılsa ve uygulansa bile 5 sene içinde trafik epey düzelecektir. O zaman kendi kendimize 1 metre mi 1,5 metre mi tartışmasını yapmaya gerek de kalmaz.
 
Scudo
Bisiklet ve motorlu araçları bir tutmayın. Bisikletlinin yaptığı hatanın sonuçları ile motorlununki/arabalınınki bir değil. Motorlu araç bıçaktan daha tehlikeli bir silah. Yanlış kullanımda çok daha büyük hasarlar yaratıyor. Ancak toplumumuz cinayet ile kazayı henüz ayırabilmiş değil.

Böyle kafamıza göre hareket edersek işin içinden çıkamayız . Ceza kanunlarında kanunlarında bıçak ile tuvalet kağıdı aynı anda suç aleti sayıla biliyor ...
Basit bir örnek vereyim . Araba kendi yolunda kurallara uygun olarak hareket ediyor . Aniden karşısına bir bisikletli çıkıyor ve anı fren sonucu arabanın arka koltuğunda oturan bir çocuk çamdan dışarı fırlıyor ... ( Allah kimseye yaşatmasın .)

Adaletli olmak ve yasalara uymak zorundayız !!!
Bazen uymasak bile .
 
Böyle kafamıza göre hareket edersek işin içinden çıkamayız . Ceza kanunlarında kanunlarında bıçak ile tuvalet kağıdı aynı anda suç aleti sayıla biliyor ...
Basit bir örnek vereyim . Araba kendi yolunda kurallara uygun olarak hareket ediyor . Aniden karşısına bir bisikletli çıkıyor ve anı fren sonucu arabanın arka koltuğunda oturan bir çocuk çamdan dışarı fırlıyor ... ( Allah kimseye yaşatmasın .)

Adaletli olmak ve yasalara uymak zorundayız !!!
Bazen uymasak bile .
Siz sanırım yanlış anladınız, ben bisikletler kurallara uymayabilir demiyorum. Bisikletlinin hatası ile motorlu taşıtın hatası aynı sonuçlara yol açmaz diyorum. O yüzden motorlu taşıt kullanabilmek için sınava girip -daha sonra hiç uygulanmayan kuralları ezberleyerek de olsa- ehliyet alınıyor, ama bisiklet için buna gerek yok. Kanunlar güçsüzü güçlüden korumak için yapılır.

Zaten bahsettiğiniz olayda da asli kusurlu yine araç sürücüsü, bisikletli değil. Çocukların araç içinde emniyet kemeri ve çocuk koltuğu olmadan sürülmemesi gerekiyor. Yola köpek de fırlayabilirdi, topla oynayan bir çocuk da.

Başka bir konudan devam edeyim,
yukarıda pek çok arkadaş bakmadan kapı açma konusunda serzenişte bulunmuş. Haklılar benim de en korktuğum şeylerden biridir. Ancak bunun olmasını engellemek için araç sürücülerine burada bir şeyler demek hiç bir işe yaramaz. Zaten bence eğer kapıyı açan araç sürücüsü ise risk daha düşük, çünkü az çok tahmin edebiliyorsun tekerlere ve arabanın aynasına bakarak. ehliyet kurslarında da şoförlere öğretirler kapıyı diğer elle açmayı, öğreneni de vardır elbet. Ama eğer yolcu, yada arka koltuktaki ergen açtıysa o kapıyı, yapabileceğin artık hiç bir şey kalmaz çarpmayı engellemek için. Bu durumda kendinizi korumak için yavaş gitmek veya arabalarla aranıza güvenli bir mesafe koymanız gerekir. Eğer o mesafe trafikteki kötü sürücüler nedeniyle koyulamıyorsa asıl o tarafa bakmak gerekir. Bir de böyle bir kapı açma durumunda kaza olursa kapıyı kim açmış olursa olsun araç sürücüsüne unutamayacağı bir ceza vermek, ehliyetini sonsuza dek almak gibi.

sonuç olarak empatiyle olmaz bu işler. Ben ehliyete el koyma ve trafik sigortasının kişiye göre farklılaştırılmasının epeyce fark edeceğini düşünüyorum. Kimsenin bana empati yapmasını beklemiyorum, bekleyemem de zaten. Ama kanunlar da beni kendi hatalarıyla bana zarar vereceklerden korumalı.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Konuyla alakasız ama yazmak istedim. Bende cuma günü akşam devlet yolunda (national route sözünü nasıl çevireyim bilemedim) cebe girmiş duran bir araca yanaştım. İçinde iki, üç genç, biride aracın yanına çökmüş. Bir sorun varmı dedim, yok dediler. Bende devam ettim. Kurgu istem dışı oldu ama biraz ters oldu sanki. Ben bisikletle, gençler araba ile ve sorun varmı diye soruyorum ?.
Özür dileyerek tekrar bölüyorum. Yanlış bir söz kullandım ve "kurgu" dedim, bu olay yaşandı cuma akşamı.
Konuya dönersem "saygı", saygılı olun, olalım yeter bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: KaracaAbdullah
Korna çalmayın demiş bir arkadaş. Ufak dıt yapmalar genelde çok sorun olmasa da harbiden korna çalmayın.
Geçtiğimiz günlerde gece sürerken kamyon şoförü bir vatandaş 20-30 cm yanımdan geçip (ben 35 civarı giderken) havalı kornasına öyle bir abandı ki. Korkudan bisikletin üstünde cenin pozisyonuna girdim resmen. Tuvaletim falan olsa kesin salmıştım bisikletin üstünde. Düşmedim dengemi koruyabildim ama tamamen şansıma. Ben hiç böyle korktuğumu hatırlamıyorum. Normalde 160 üstüne çıkartmam nabzımı ama nabız saatinde 190 yazıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: KaracaAbdullah
Kendim hem bisiklet sürücüsü hem de motosiklet sürücüsü olarak trafikte ters yönde giden arkadaşlardan illallah ettim. trafik akışının ters yönünde bisiklet sürme fetişinin sebebi nedir bir gün birini durdurup soracağım.
 
Sinyal, ayna kullanımı ve 1,5m kuralı çok önemli.
 
Geri