Scudo Sports

Bir Dönüşümün Hikayesi; Trek Fx 7.0

Kayıt
15 Aralık 2013
Mesaj
512
Tepki
1.513
Şehir
Şile / İstanbul
İsim
MUSA
Başlangıç
2007—08
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
merhaba forumdaşlar 2012 model Trek 7.1 sahibiydim. 20" kadro bana büyük geldiği için,forumdan Erman arkadaşımızın kendisine küçük gelen 17.5" 7.0 kadrosunu yer değiştirdik. böylelikle kadro boyu ve rengi değişmiş oldu. üzerinde bazı kompanentlerde de değişiklikler yaptım bunları paylaşayım istedim. umarım"beğen"irsiniz.

ikinci el olarak Manisa'dan aldığım zaman ki hali.

https://i.hizliresim.com/G1DVGZ.jpg

bisikleti ulaşım amaçlı kullandığım için çamurluk, bagaj ve ayaklık vb. eksikleri tamamladım. fitness'tan city bike'a dönüşüm böylelikle başlamış oldu.

https://i.hizliresim.com/Z134pV.jpg

tabi kullanmaya başlayınca 20" kadro bana büyük olduğunu anladım ve internetten 17.5" kadro arayışına çıktım ki forumdan Erman arkadaşımızın bisikleti karşıma çıktı. konuştuk ve mutabık kaldık, kadroları değiştirdik. bu arada "Erman sağol. bu kadar temiz bir kadro beklemiyordum.

https://i.hizliresim.com/XY6A10.jpg

kadro değişiminde tek sıkıntı furç takımlarında oldu. 7.0'ların boğaz kısmı böyle. bu kalitede bir bisiklete yakışmıyor tabi.

https://i.hizliresim.com/2QaA3L.jpg

bu tip boğazları hiç sevmediğimden olayı bir adet spacer ve eski gidon boğazımızla çözdük. hiç yoktan iyidir.

https://i.hizliresim.com/B9zYjD.jpg

48'lik eski aynakolumu 42'lik bir aynakolla değiştirdim. rampalarda % 20 rahatlama oldu.

https://i.hizliresim.com/4Rz4XY.jpg

ama hızım da bir azalma olacağı için rublemi değiştirmem gerekiyordu. arka göbeğim eski tip vidalı rublelere uygun olduğu ve takacağım kaset ruble buraya uymayacağı için, önce arka göbeği değiştirdim. bu da jantın tekrar örülmesi demekti.

https://i.hizliresim.com/nGlnvl.jpg

21 vitese uygun 12*32'lik bir 7'li kaset ruble ile hızımda ki azalmayı dengelemiş oldum.

https://i.hizliresim.com/PEDL49.jpg

bu da son ve tek parça halleri :) soru, görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

https://i.hizliresim.com/lzZaBX.jpg

https://i.hizliresim.com/b46zgb.jpg

https://i.hizliresim.com/66NAkl.jpg

https://i.hizliresim.com/8Ez4Q1.jpg

Teknik özelliklerini de ekleyeyim istedim.

TREK FX 7.0
BİSİKLET TİPİ: CİTY BİKE / TOUR
MODEL YILI: 2011
VİTES SAYISI: 21
AĞIRLIK: AKSESUARLI 13.5 KG.
KADRO BOYU: 17.5” ( 44.5 CM. )
AYNAKOL: SHİMANO FC-M311 42/32/22
KASET: SHİMANO CS-HG20 32/12
TRANSMİSYON ORANI (ÖN/ARKA TOPLAM VİTES ARALIĞI ): % 509
ÖN AKTARICI: SHİMANO TOURNEY
ARKA AKTARICI : SHİMANO ACERA
VİTES & FREN KOLU: SHİMANO EF-51
FREN: TEKTRO V-BRAKE 837
KADRO: ALPHA SİLVER ALÜMİNYUM
MAŞA: Hİ –TEN
GİDON: BONTRAGER
GİDON BOĞAZI: BONTRAGER
ELCİK: SAIGUAN
JANT: BONTRAGER AT-750 32 ÇİFT KATLI
LASTİK: BONTRAGER H2 700X35C
ÖN GÖBEK: MARKA BELİRTİLMEMİŞ
ARKA GÖBEK: ACERA M 70
PEDAL: WELLGO
ZİNCİR: KMC
SELE: BONTRAGER SSR
SELE BORUSU: BONTRAGER SSR

AKSESUARLAR:
ALÜMİNYUM MATARA TUTUCU
AYAKLIK: TRANZ X CD-104
BAGAJ: TRANZ X CD-39P
ÇAMURLUK: 28 FİBER
KM SAATİ: ASSİZE 528
POMPA: SEDONA GP04
REFLEKTÖR
ZİL

bu arada kadro değişimi, tekerlek örümü ve diğer bakım ve yönlendirmeleri için Ümraniye Sarıdayı Bisiklet'in mütevazi sahibi Hamza abiye de ilgi ve yakınlığından dolayı teşekkür ediyorum. tüm teknik işleriniz için Ümraniye ve çevresinde uygun, hesaplı ve ilgi gösteren bir yer arıyorsanız tavsiye ederim. detaylı bilgi için: (link)
 
Scudo
Musa kazasız, belasız, güle güle kullan dostum. Aynı şekilde biz de 20" kadroyla çok iyi anlaşıyoruz şu an :) Ben de yakın zamanda paylaşacağım resimleri.
 
merakla bekliyorum
 
Ruble değişimi için göbek ördürmenize gerek yoktu aslında.Megarange eski tip vidalı göbeklere uygun 7'li sistem rubleler var.

https://i.hizliresim.com/EEmnOD.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Güzel bir çalışma yapmışşınız. Bisikletinizde çok güzel. Tebrikler.
 
@Barış TURAN

zaten eski rublem bundandı. standart donanımında var. 14-34 dişli. 14 diş hızda yeterli gelmedi. 7'li sisteme uygun en küçük dişli 12-32 li kaset rubleydi. onu takmam için de göbeğimin değişmesi gerekti.

konuyu biraz güncelleyeyim istedim. yeni fotolar, aynı makine :utn:

https://i.hizliresim.com/1n72m1.jpg

gördüğüm kadarıyla dağ bisikletleri ya da yol bisikletleri kadar ilgi görmüyor bu city bike'lar :(

https://i.hizliresim.com/ynjA20.jpg

"işe bisikletle gidenler" için biçilmiş kaftan bunlar.

https://i.hizliresim.com/XYlDD6.jpg

yanılıyor muyum?
 
Kesinlikle katılıyorum, aynı zamanda kısa turlar için de
 
Yanlış anlamazsanız merak ettiğim bir soru mevcut.
Şimdi 7.1 ufak geldi diye bu kadar zahmete girip masraf yapacağınıza onu satıp ikinci el bir 7.1 veya hatta daha üst bir model alamaz mıydınız?
Boyunuz kaç? Ben de fx 7.4 aldım. Daha geldi. 20" olacak. Ben de biraz tırsıyorum açıkcası. Normalde 19" sanki bana uygun gibi. 17.5 de çok ufak gelir gibi düşündüm...
 
  • Beğen
Tepkiler: Sey_Yeah
@Kıvanç AYDIN

mevcut bisikletimi ikinci el olarak aldım. satsam aldığımdan daha da aza satacağım. zaten önceki sıfır bisikletimden bir zarar ettim bir daha aynı hatayı yapmayayım dedim Satıldı - 2013 model carraro 702 grande man şehir bisikleti kadro değişimi için bir çaba göstermedim denk geldi. şu an bana tüm bu değişikliklerle bisiklet bana 1250 tl'ye mal oldu. hem zevkime göre oldu, keyifle bu kadar zahmete girdim hem de üst düzey olmasa da piyasada ki bir çok sıfır bisikletten daha uyguna geldi. aksesuarlarıyla dahil fotoğraflarda ki haliyle 13.5 kg. bu oranı bir çok bisiklet tutturamıyor çamurluğu, bagajı vb. aksesuarları olmadığı halde. bu arada boyum 1.73.
 
bisikleti baştan yaratmıssınız.

ben sanırım bu kadar bilgiye sahip olamayacağım için, herhangi bir markanın bir ürünü satın alırım ve hiç değiştirmem.

tıpkı yıllar önce masaüstü bilgisayar alırken toplatmak yerine casper tarzı hazır toplananları tercih etmem gibi.Gerçi babam yine de toplama desktop almıştı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
@celep

ben bu değişimleri bu forumun sayesin de yapabildim. teknik bilgim hala giriş seviyesinde ama daha fazla bilgilenmek için bu forumun gizli dehlizlerinde dolaşmaktayım.
 
Merhaba,

Bisikletime benzer bir değişiklik yapmayı planlıyorum ve araştırırken sizin konunuza denk geldim. Benim bisikletimde Tourney 21'li sistem mevcut, rublem 14/34 diş sayısına sahip megarange. Oturduğum yer yüksekte kaldığı için eve dönüşte rampa tırmanmam gerekiyor. Ruble değişimi ile bayağı bir yumuşak sürüş elde ettiysem de ayna kolu da revize etmem gerekiyor gibi geliyor. Sizinki gibi 22-32-42'li bir aynakolu mevcut sistemim ile kullanabilir miyim?
 
Maşallah hocam, harika olmuş vallahi bayıldım. Ellerine, emeklerine sağlık! Son hali ve rengiyle de çok asil ve güzel durmuş. Anlatım ve fotoğraflar da çok kaliteli, büyük bir keyifle okudum. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle, hayırlı olsun! :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MUSA Ç.
@Gültekin Gürbüz tabii ki yapabilirsiniz. kare göbek uyumlu 22 32 44'lü bir aynakol öneririm.Ama düz yolda hız azalmasından dolayı sizi birazcık üzer. ama rampalar da çok rahat edeceksiniz. selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gültekin Gürbüz
TREK FX 7.0
BİSİKLET TİPİ CİTY BİKE / TOUR
MODEL YILI 2011
VİTES SAYISI21
RENK MAT SİYAH
AĞIRLIK 14 KG.
KADROTREK ALPHA SİLVER ( ALÜMİNYUM )
MAŞA RST RFM-7 ( ALÜMİNYUM )
KADRO BOYU 17.5” ( 44.5 CM. )
AYNAKOL SHİMANO FC-M311 ( 42/32/22 )
KASETSHİMANO CS-HG20 ( 12-14-16-18-21-26-32 )
TRANSMİSYON ORANI509%
ÖN AKTARICI SHİMANO ACERA FD-M360
ARKA AKTARICI SHİMANO ACERA RD-M 360
GİDONERGOTEC 5 FLAT BAR ( ALÜMİNYUM, 62 CM )
GİDON BOĞAZI ERGOTEC ( ALÜMİNYUM, BAĞLANTI ÇAPI 31.8 MM, UZUNLUK 90 MM )
FURÇ TAKIMIRİTCHEY
ELCİK HERRMANS
BARENTB'TWİN
VİTES KOLU SHİMANO ACERA SL-M310
FREN KOLUSHİMANO DEORE BL-T610
FREN AYAĞISHİMANO DEORE BR-M590
JANT RİGİDA RYDE ANDRA 40 ( 36 DELİK )
JANT TELİ DT-SWİSS COMPETİTİON
LASTİKCST SENSAMO MASTER 700X35C
ÖN GÖBEK SHİMANO DH-3N31-NT HUB DİNAMO
ORTA GÖBEKMARKA BELİRTİLMEMİŞ
ARKA GÖBEK SHİMANO ACERA FH-RM 70
SELE BONTRAGER SSR
SELE BORUSU BONTRAGER SSR ( ÇAPI 27.2 MM )
ÖN FARBUSCH MULLER LUMOTEC IQ CYO N PLUS 60 LUX
ARKA BAGAJ FARIBUSCH MULLER D TOPLİGHT PLUS
PEDALWELLGO LU-984 ( RULMANLI )
KALPİYEB'TWİN
ZİNCİRKMC
AYAKLIK: TRANZ X CD-104
BAGAJ: TRANZ X CD-39P
ÇAMURLUK: 28" FİBER
Önce tabloyu yükleyelim sonra fotolar ve hikayesi gelir dedim. Biraz mecburiyetler biraz da ben rahat duramadım. Bazı değişiklikler yaptım. Benim içime çok sindi. Umarım sizin de hoşunuza gider.

Ramazan ayında bir kaza yaptım ve işin doğrusu biraz bisikletten soğudum. Baktım ki bu meretten insan soğumuyor iyice bağlanıyor. Kaza sonrası akort gitmişti. Mahallede ki bisikletçiye yaptırmadan önce kaza da sürtünmeden olsa gerek telleri çıkan dış lastikleri değiştirmem oldu.

C1839_Sensamo_Master1.png

Lastikleri taktım, akordu yaptırdım ama bisiklette eski tat yoktu. Bir şeyler yanlış gitti. Sorunu bulamadım. Büyük ihtimal bir yerlere para sıkıştı :)
İşimden dolayı akşamları sürdüğüm den dolayı uzun zamandır aydınlatma takmak aklımdaydı. Pilli mi olsun, dinamolu mu olsun derken kararımı dinamodan taraf kullandım. İyi ki de öyle yapmışım. Herkese şiddetle tavsiye ederim. Kadıköy'de ki Bisiklet Gezgini ile irtibata geçtim, konuştuk, ilgilendiler ve 29 ekim günü sabahın köründe onlar gelmeden ben dükkanın önüne dikildim. Dışarıdan içeride ki makinelere bakakaldım. Burası turcular için bildiğiniz "yalancı cennet" Alex bey ve Seçil hanım ilk gelenler. Rahman bey daha sonra geldiler. Üçüne de şimdiden teşekkürler. Sıcaklar ve ilgililer.
Hastayı ameliyathaneye aldık. Kaza sonrası yokuş inme fobisi doğduğunda dolayı fren bacağı ve fren kollarını deore yaptık. Çelik olan gidonumu alüminyum gidonla değiştirdik. Ellerinde 25.4 çaplı gidon olmayınca gidon boğazıyla beraber 31.8'li Ergotec seti aldık. Gidon eskisine göre daha kaslı, daha rijit ve daha hafif oldu. Herrmans elcikte Rahman beyden hediye.

100_4952.JPG

Hiç hesapta olmayan bir şey çıktı. Bisiklette eski tadın neden olduğu o zaman anlaşıldı. Maalesef kaza da maşam yamulmuş, riske girmemem söylendi. Çelik olan maşam; Rst alüminyum maşayla değişti. Maşa değişince, klasik tip olan furç takımım ıskartaya çıktı. Alex bey elinde ki Ritchey furç takımını hediye etti.

100_4985.JPG

Rahman bey dinamonun takılması sırasında ön jantın ömrünün bitmek üzere olduğunu söyleyip Dt-Swiss'li bir jant setini bana göstererek herhangi bir ücret talep etmeden bu jant setini takmayı bana önerdi. Tabi benim kafam karıştı. Gri renkli bir jant teli benim hoşuma gitmedi. Kaliteli bile olsa. Ön başka, arka, başka renk olacaktı. İstemeden kabul ettim. Şimdi düşünüyorum da adama ayıp etmişim. Orjinal tur jantı ve teline sahip bir seti karşılıksız veriyor ve beni bir de ikna etmeye çalışıyor. Neyse. Ön başka arka başka olunca aynı setin arkasını da ben talep ettim ve taktilar. Güzel bir kontrast olduğunu düşünüyorum.

100_4975.JPG

Dinamom Shimano'nun giriş seviyesinden ama denildiği gibi bir direnci ben hissetmiyorum. İnanın bir farkı yok.

100_4955.JPG

Artık geceleri daha güvenli sürüşler yapıyorum. 60 lüx led ön far çok kaliteli. Bembeyaz kuvvetli bir ışık veriyor. Ön teker durduktan sonra 2-3 dakika daha aydınlatmaya devam ediyor. Daha ne olsun.

100_4989.JPG

Arka bagaj ışığı, ön far ile koordineli beraber çalışıyor. Görünürlüğü üst düzey. Ne de olsa o bir alman. Kaza sonrası bagaj çantası da aldım, artık hiç çıkarmıyorum. Çok işlevsel oluyor. Ivırı zıvırı koyuyorum.

l100_4950.JPG

Unutmadan bunu da kayda geçelim. Hoşuma gitmeyen eski vites kolu yenisiyle değişti.

100_4953.JPG

Bagaj çantayı çıkarınca bisiklet tam 14 kg. Dinamolu bir bisiklet için iyi bir rakam olduğunu düşünüyorum. Bagaj çantalı Ivır zıvır dahil 15.5 kg. Renk uyumunu koruyarak, daha kaliteli, daha albenili, daha güvenli, içime sinen güzel bir tur bisikletim oldu şimdi. Şimdi de genel görüntüler.

100_4948.JPG


100_4979.JPG


100_4996.JPG
 
Çok güzel olmuş . Kazasz belasız turlar dilerim
 
Güle güle kullanın hayırlı olsun. ancak yazıları okuyamadım, okuyabilmek için ekrana yapıştım desem yeridir. Görünebilir , okunabilir olsaydı daha da iyi olurdu. Hayırlı sürüşler
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri