Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir günde maksimum kaç km sürdünüz?

Scudo
Genel de rutin oluyor 100-150 km. arası ama çok fena kilometreler görüyorum, ayağınıza sağlık :)
 
300km 5k elevasyon +yaklasik 10 saat saganak yagmur. (December classic 2022 )
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
100 kilometre, 2.20 lastikle ama.

dağ bisikletiyle uzun sürüşlerin keyif değil eziyet olduğunu anlamam fazla sürmedi. mesela yol bisikletiyle 17 - 18 le gitmek için fazla bir güce ihtiyacınız yok. özellikle 50 kilometreden sonra gücünüz tükenmeye başladığında dağ bisikleti ile sabit 20 gitmek zorlaşıyor.

yol bisikletiyle düzde 23 - 24 kahve içe içe gidilebilir fakat dağ bisikletinde çok ciddi bir sabit güce ihtiyacınız var. 100 kilometreden sonra 2.20 lastik sizi tüketiyor.

yol bisikletinde sizi tüketen bir durum yok, en azından belirli bir kilometreye kadar. yorulsanızda 14 - 15 hızla tamamen tükenene kadar devam edebilirsiniz. ama dağ bisikletinde gücünüzün tükenmeye başladığı anda o direnci hissediyorsunuz.

40 - 50 sürüp bırakıyorum. eziyet, başka bir şey değil dağ bisikleti ile uzun yol. şaka yapmıyorum, dağ bisikletiyle 200 giden insanın psikolojisinden şüphe ederim. ya iyi bir sporcudur ya da kafayı yemiştir.

işkenceye dönüşüyor, yol bisikleti öyle mi?
 
100 kilometre, 2.20 lastikle ama.

dağ bisikletiyle uzun sürüşlerin keyif değil eziyet olduğunu anlamam fazla sürmedi. mesela yol bisikletiyle 17 - 18 le gitmek için fazla bir güce ihtiyacınız yok. özellikle 50 kilometreden sonra gücünüz tükenmeye başladığında dağ bisikleti ile sabit 20 gitmek zorlaşıyor.

yol bisikletiyle düzde 23 - 24 kahve içe içe gidilebilir fakat dağ bisikletinde çok ciddi bir sabit güce ihtiyacınız var. 100 kilometreden sonra 2.20 lastik sizi tüketiyor.

yol bisikletinde sizi tüketen bir durum yok, en azından belirli bir kilometreye kadar. yorulsanızda 14 - 15 hızla tamamen tükenene kadar devam edebilirsiniz. ama dağ bisikletinde gücünüzün tükenmeye başladığı anda o direnci hissediyorsunuz.

40 - 50 sürüp bırakıyorum. eziyet, başka bir şey değil dağ bisikleti ile uzun yol. şaka yapmıyorum, dağ bisikletiyle 200 giden insanın psikolojisinden şüphe ederim. ya iyi bir sporcudur ya da kafayı yemiştir.

işkenceye dönüşüyor, yol bisikleti öyle mi?

Sadece haftasonları dağ bisikleti sürdüğüm dönemde 250km ye kadar sürüşlerim oluyordu. Dağ bisiklet dişli oranları sebebiyle daha az yıpratıcı, gerek süspansiyon (hem maşa hem de lastik basınçları) gerekse de vücut pozisyonu sebebiyle daha konforludur. Yol bisikleti ise, evet daha hızlı ama yazdığınız gibi kendi kendine de gitmez ve tüm yolu bileklerinizde ve poponuzda hissedersiniz.

Dayanıklılık eksikliği ile ilgili bir durum sizin yaşadığınız. Doğru antrenmana ve beslenmeye yönelirseniz 50 de yaşadığınızı 250de bile yaşamazsınız. Hız yerine kalp hızınıza odaklanıp uzun sürüşler yapın. Dağ bisikleti üzerinde oturmak ile beton gibi yol bisikleti üzerinde o pozisyonda uzun süre oturmak aynı şey değildir.
 
168 km yaptım ama baya baya zorlandım,
 
100 kilometre, 2.20 lastikle ama.

dağ bisikletiyle uzun sürüşlerin keyif değil eziyet olduğunu anlamam fazla sürmedi. mesela yol bisikletiyle 17 - 18 le gitmek için fazla bir güce ihtiyacınız yok. özellikle 50 kilometreden sonra gücünüz tükenmeye başladığında dağ bisikleti ile sabit 20 gitmek zorlaşıyor.

yol bisikletiyle düzde 23 - 24 kahve içe içe gidilebilir fakat dağ bisikletinde çok ciddi bir sabit güce ihtiyacınız var. 100 kilometreden sonra 2.20 lastik sizi tüketiyor.

yol bisikletinde sizi tüketen bir durum yok, en azından belirli bir kilometreye kadar. yorulsanızda 14 - 15 hızla tamamen tükenene kadar devam edebilirsiniz. ama dağ bisikletinde gücünüzün tükenmeye başladığı anda o direnci hissediyorsunuz.

40 - 50 sürüp bırakıyorum. eziyet, başka bir şey değil dağ bisikleti ile uzun yol. şaka yapmıyorum, dağ bisikletiyle 200 giden insanın psikolojisinden şüphe ederim. ya iyi bir sporcudur ya da kafayı yemiştir.

işkenceye dönüşüyor, yol bisikleti öyle mi?


Sınırlayıcı olan ne lastik genişliği,ne lastik yuvanlanma direnci ne bisikletin hafifliği,ne bisikletin aerodinamisi,ne de bisikletin tipi.
Sınırlayıcı olan poponun dayanabilmesi ve bunun için gerekli olan kaliteli bir selenin varlığı.Arşimed der ki:''Bana yeterince büyük bir kaldıraç ve dayanak noktası verin dünyayı yerinden oynatayım'' Buna benzer şekilde bana popo acıtmayacak öyle bir kaliteli sele verin ki 1000 km gideyim.Bu arada günlük rekorum 430 km.

@Cemal Ç. Senin rekor neydi yahu?
 
Sağlık sorunlarından dolayı uzun yol yapamıyorum. Max rekorum 90km dir onuda bir kez yapabildim maalesef.
 
  • Üzgün
Tepkiler: Mezarcıfatih
400 k / Uzak Yarımsekizyüz sürüşü..
 
Dayanıklılık eksikliği ile ilgili bir durum sizin yaşadığınız. Doğru antrenmana ve beslenmeye yönelirseniz 50 de yaşadığınızı 250de bile yaşamazsınız. Hız yerine kalp hızınıza odaklanıp uzun sürüşler yapın. Dağ bisikleti üzerinde oturmak ile beton gibi yol bisikleti üzerinde o pozisyonda uzun süre oturmak aynı şey değildir.
ben tam tersini düşünüyorum, dağ bisikleti dsha fazla yıpratıyor. ilk 50 kilometreyi 25 - 25.5 gibi tamamlıyorum, 100 ü bitirdiğimde 4 saatin biraz üzerinde oluyor süre. dinlenmek yok.

bisikleti çıkarmaydı vs 4.5 saat desek o 4.5 saatte kamyon çarpmışa dönüyorum ben. bir 15 kilo koydum üzerine o döneme göre, 45 - 50 de kesiliyorum şu sıra. yaşım 27, nabız 140 tan düşük ki genelde 120 küsürlerde fakat güncel kilomla 40 küsürden sonra elektrik kesintisi gibi bir durum oluyor. muhtemelen düzensiz beslenme ile ilgili bir sorunum var. değerli tavsiyeler için teşekkür ederim. 70 küsür kiloyken pek bir sorun yok, yazları 90 ı görünce bayağı bir şey değişiyor.
Sınırlayıcı olan ne lastik genişliği,ne lastik yuvanlanma direnci ne bisikletin hafifliği,ne bisikletin aerodinamisi,ne de bisikletin tipi.
@Cemal Ç. Senin rekor neydi yahu?
süreyle ilgili bir sorunum yok hocam, 6 - 7 saatlere kadar bisikletin üzerinde sürüşler yapabiliyorum ve sıkılmıyorum da. benim sorunum hep tur sonunda 24 - 25 ten düşmeyelim sevdası yüzünden. düşük nabızda gidince 17 - 18 lere düşüyor tur sonu, böyle olunca da 100 kilometrelik yol 5 saatte bitmiyor.
 
Dağ bisikleti ile Mudanya rampası tırmandığım bir 75 var. 2.20 lastiklerle gerçekten bana da eziyet gibi gelmişti. Tekrar tamir edip trekking'e geçince sıcak kumlardan serin sulara atlamış gibi hissettim. Onunla da en fazla 96 yaptım galiba. 4 km daha yapsaydım 3 haneyi görüyordum. Ön far tamamen bitmişti. Başarım kazanacağız diye kazaya kurban gitmeyelim deyip eve döndüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Dağ bisikleti ile Mudanya rampası tırmandığım bir 75 var. 2.20 lastiklerle gerçekten bana da eziyet gibi gelmişti. Tekrar tamir edip trekking'e geçince sıcak kumlardan serin sulara atlamış gibi hissettim. Onunla da en fazla 96 yaptım galiba. 4 km daha yapsaydım 3 haneyi görüyordum. Ön far tamamen bitmişti. Başarım kazanacağız diye kazaya kurban gitmeyelim deyip eve döndüm.
hız olarak en fazla 2 - 4 kilometre farkediyor fakat harcanan efor konusunda bende ciddi fark vardı. arkadaşlarımın bisikletlerini sürdüğümde farkı rahatlıkla hissedebiliyorum.

özellikle yokuş çıkarken bayağı farkediyor. yol bisikleti ile yokuş çıkmak çok daha kolay. benim söylediklerim tamamen kendi deneyimlerime dayanıyor. muhtemelen bir daha 100 gitmezdim dağ bisikleti ile. para bulabilirsem sadece uzun yol için bir şehir bisikleti ya da benzer bir tür eklemeyi düşünüyorum. tur bisikleti nasıl sizce uzun yol için?
 
hız olarak en fazla 2 - 4 kilometre farkediyor fakat harcanan efor konusunda bende ciddi fark vardı. arkadaşlarımın bisikletlerini sürdüğümde farkı rahatlıkla hissedebiliyorum.

özellikle yokuş çıkarken bayağı farkediyor. yol bisikleti ile yokuş çıkmak çok daha kolay. benim söylediklerim tamamen kendi deneyimlerime dayanıyor. muhtemelen bir daha 100 gitmezdim dağ bisikleti ile. para bulabilirsem sadece uzun yol için bir şehir bisikleti ya da benzer bir tür eklemeyi düşünüyorum. tur bisikleti nasıl sizce uzun yol için?
Şuan trekking-şehir melez bir bisikletim var. Ben üzerindeki donanım ve ekipmanları tura evirdim biraz. 50-100 arası için gayet rahat. Sonrasını ben de deneyimleyemedim daha ama bence gider gibi. Dropbarda pozisyon sırt ve bel için çok rahatsız geliyor bana. O kadar esnek değilim. Ben tavsiye ederim tur bisikletini.
 
  • Beğen
Tepkiler: Awacs7n ve MAERKEK
100 kilometre, 2.20 lastikle ama.

dağ bisikletiyle uzun sürüşlerin keyif değil eziyet olduğunu anlamam fazla sürmedi. mesela yol bisikletiyle 17 - 18 le gitmek için fazla bir güce ihtiyacınız yok. özellikle 50 kilometreden sonra gücünüz tükenmeye başladığında dağ bisikleti ile sabit 20 gitmek zorlaşıyor.

yol bisikletiyle düzde 23 - 24 kahve içe içe gidilebilir fakat dağ bisikletinde çok ciddi bir sabit güce ihtiyacınız var. 100 kilometreden sonra 2.20 lastik sizi tüketiyor.

yol bisikletinde sizi tüketen bir durum yok, en azından belirli bir kilometreye kadar. yorulsanızda 14 - 15 hızla tamamen tükenene kadar devam edebilirsiniz. ama dağ bisikletinde gücünüzün tükenmeye başladığı anda o direnci hissediyorsunuz.

40 - 50 sürüp bırakıyorum. eziyet, başka bir şey değil dağ bisikleti ile uzun yol. şaka yapmıyorum, dağ bisikletiyle 200 giden insanın psikolojisinden şüphe ederim. ya iyi bir sporcudur ya da kafayı yemiştir.

işkenceye dönüşüyor, yol bisikleti öyle mi?
Çok haklısın dağ bisikleti 1.85 lastikle 70 km yol gittim canım çıktı . Halbuki gravelim var kaymak gibi akan ama yola çıkınca nereye gideceğim belli olmuyor
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
hız olarak en fazla 2 - 4 kilometre farkediyor fakat harcanan efor konusunda bende ciddi fark vardı. arkadaşlarımın bisikletlerini sürdüğümde farkı rahatlıkla hissedebiliyorum.

özellikle yokuş çıkarken bayağı farkediyor. yol bisikleti ile yokuş çıkmak çok daha kolay. benim söylediklerim tamamen kendi deneyimlerime dayanıyor. muhtemelen bir daha 100 gitmezdim dağ bisikleti ile. para bulabilirsem sadece uzun yol için bir şehir bisikleti ya da benzer bir tür eklemeyi düşünüyorum. tur bisikleti nasıl sizce uzun yol için?
Şehir tur bisikletinde de uzun yolda dağ bisikleti ile yaşadıklarınızın benzerini yaşarsınız bence. Dağ bisikletinden bir tık daha rahat etseniz bile; siz yol bisikleti ile dağ bisikleti arasındaki spektrumda (özellikle uzun yolda) dağ bisikletine daha yakın bir konuma getirir. Yol bisikletinde aradığınızı şehir/tur bisikletinde bulamazsınız. Bence şehir/tur bisikleti dağ bisikletine daha yakın.
 
Geri