Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir günde maksimum kaç km sürdünüz?

Scudo
Bu hafta 80 km ve en fazla günlük 120 km Salcano tur bisikletiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
151 km kullanmıştım btwin triban 3 ile harika bir deneyimdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
55 km salcano cityfun70 ile..ortalama hiz yerlerde surunuyor..arkadasin biri hamdi, bende sol dizden sakatlandim resmen kumlarda surunen su arayan cole dusmus insan izlenimindeydik..arac suruculeride sinirlerimizi bozdular, cami acip pedallayin ooollluum diyenleride gorduk..ama guzel deneyimdi.
 
178 km Gebze Düzce, 280 km Gebze Eskişehir tek yön dönüşler otobüsle [emoji4]

Lenovo A7020a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
Çelik kadrolu, çift süspansiyonlu, 26x2,20 dağ lastikleri ile bozuk vitesler yüzünden sadece 3. Vites kullanarak 65 km yapmışlığım var. Yeni bisikletimle 100 km ilk hedef.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
@MehmetAliB. Başlığınızı okumuştum, merak ettiğim bir şey var o zamanlarda antrenman yapıyormuydunuz? yani 300 olmasa bile günde 150 lerde gezindiğiniz oluyordur değil mi?

benim 120 km 2 molayla gittiğim oldu ancak boyun ve bel ağrısı ve susuzluktan 2. dolayı dönerken verdim. düz yolda keyfim yok daha kısa gittiğim 87km lik yayla-dağ yollarını daha çok seviyorum çok daha yorucu ama daha keyifli
 
@alper 76 bende düz yolu sevmiyorum maksimum 105 km yaptım ama geçen pazar dağlık alana çıktığım 95 km hepsinden güzeldi
 
  • Beğen
Tepkiler: Kafaikiteker
@legolas99353 çok sıkıcı be abi ya... ben antrenman amaçlı salonda biner gibi hissediyorum kendimi düz yolda giderken. O dağ-köy yollarının asvaltı kötü de olsa keyfi bambaşka... ayrı bir heyecanı var.
Yol kenarında köylü teyze görünce el saallıyorum merhabalaşıyoruz insan mutlu oluyor. Düz yolda anca kazma larla karşılaşıyorsun keyfn kaçıyor
 
Kesinlikle :) hele bir de pazar günleri mevlütlere rastlarsan o sıcaklığı daha iyi anlıyorsun. Yemekte csbası. Çok güzel deneyimler oluyor. Düz yolda gitsen nolur 300 km. Ben ağaçşarın kokusunu dağın havasını almak ama bunu da yol bisikletiyle yapmak istiyorum. Aynı fikirdeyiz:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kızılçam
@alper 76
Evet antrenman yapıyordum. Sürekli yükleme yaptığım söylenemez, arada bir keyfime göre sürerim ama yılın altı ayı kadar antrenman yüklemesi yapıyorum, yapmaya çalışıyorum. Onun dışında hep kafama göre sürerim.

Günde 100-150'lerle gezdiğim çok nadir oluyor. Biraz anlatayım da antrenman yapmak isteyen arkadaşalar varsa içeriği hakkında bilgi sahibi olsunlar. Genelde insanlar antrenman yüklemesini sürekli artan kilometrelerle gelişmek diye biliyor ama yanlış. Diyelimki her gün100, 150 km yapılan durumlara geldik. Hiç bir kondisyon sürekli artan zorlamayla gelişmez. Varılacak yer bir gün mutlaka sürantrenman olacaktır.:hasta: Neticede her insanın sınırları var ve 100 km gibi her gün sürdürelemeyecek bir noktaya varmak kesin. Özellikle sporcu olmayan, herhangi bir işte çalışan bizim gibi kimseler için.

Antrenmanlarda önemli olan km değil, süredir. Sürenin içeriğini ise neyi ne kadar yaptığın belirler. Geldik bisiklet antrenmanın nasıl yapılacağına. İlk önce periyotlama yapıyoruz. Hedef tarihe göre aylık çalışmaları gruplandırıyoruz. Öncelikle Sıklık bakımından haftalık sürüş günümü 3'ten 4, 5'e, nadiren 6'ya çıkarıyorum. Altın kural: Yeterince dinlenmiyorsan yeterince gelişemezsin. Asıl etken Süre demiştim. Süre bakımından neyi ne kadar yaptığımız önemli. 1.5 saatlik Mukavemet çalışmakla 1,5 saatlik Eşik Altı -steady state- çalışmak bir değil. Kilometre mi? Umurumda bile değil. Sıklık ve Süre antrenman Hacmimi belirliyor. İstediğim kilometreyi vücudum istediğim zaman yapar hale geliyor zamanla. Şu anda öyleyim mesela. Yükleme Temel dönemden başlayarak gidiyor. Antrenman çalışma bölgelerini gittikçe artan düzeyde yapıyorum. Yani aerobik temellendirme kolaydan zora doğru giderek artarken zamanla laktat seviyesinde çalışmalara varıyoruz. Burada Eşik değerine yakın interval sürüşleri oluyor. Her insanın Eşik değeri zamanla artar. En azından dört sene kadar. Tabi sürekli spor yapan kişiler için geçerli bu durum. Başka bir değişle güç seviyesi değişir, yükselir.

Eşik demişken öncelikle yapacağımız çalışmalarda güç bölgelerini belirlemek için test yapmamız gerekiyor. Nabız ölçerle çalışan kişiler için LTHR denen vücutta laktik asitin artmaya başladığı noktayı tespit edip güç bölgelerini buna göre düzenliyoruz. Benim test biraz farklı. Kolayını şöyle anlatayım. Yeni başlayanlar için 20, yıllardır bisiklet kullananlar için 30 dakika sürebileceğimiz en sert sürüşü yapıyoruz. Güçte mümkün mertebe azalma çoğalmanın olmadığı, hep aynı zorlanma seviyesinde gittiğimiz, yapabileceğimiz en sert sürüş. Isınma ve Soğuma hariç dememe gerek yok sanırım. Sürüş sonundaki ortalama nabız değeri Eşik değerimizdir. İşte çalışacağımız güç bölgelerini buna göre düzenleriz.

İnterval döneminden sonra ise hedefime yönelik çalışma yapıp antrenman Şiddetini yapabildiğim en yüksek seviyeye getirip artık Hacmi azaltıyorum. Şiddet için antrenman tanımlarında Yoğunlukta denir. İngilizce yazılarda hacimle karıştırlımasın diye söylüyorum. Gücüm her aşamada arttıkça artıyor. Zamanla Hacim kadar olmasa da Şiddeti de azaltıyorum. Bu noktadan sonra da hedefim her neyse onu yapabilir hale geliyorum. İşte bu kadar.:harika:
Bu arada bütün yaptıklarımızdaki fayda kalıcı. Tabi düzenli bisiklet kullandığımız sürece.

Belki başka antrenman çalışmak isteyipte içeriğini bilmeyen kişiler vardır diye özetle ama detaylı yazamaya çalıştım. Antrenman bilgisi çok geniş kapsamlı. Her şeyi buraya sığdırmak imkansız. 300 km veya uzun bir performans turu veya molasız bir dağ tırmanışı veya ülkeler arası tur veya amaç her neyse. Yaklaşık 4-6 aylık sürüşle istenilen seviyeye gelinir.
 
@MehmetAliB.
30 km lik 1860 rakımlı bir yaylaya ilk denemem de 5. kmlerde kalmıştım. Şuan 3 ay üstünden geçti antrenmanların 30 km yi dinlene dinlene çıkabiliyorum fakat bazen ön bacak kasına kramp giriyor yeterli magnezyum potasyum kalsiyum ve sıvı aldığım halde nedendir anlamadım bir türlü tırmanışta sıkıntı yaratıyor kramp ağrısı.
 
  • Beğen
Tepkiler: cenderme
@Işıklar Gazisi
Önerim Bir gün için böyle bir hedef belirlememen.
108 km mtb
 
@MtbHastası01
Krampın bir çok nedeni olmakla beraber başlıcaları yetersiz antrenman ve fazla zorlama. 30 kilometrelik 1860 rakımlı yere Eşik Altı'nda çıkmalısınız. Eşik -LTHR, laktik asitin vücutta yok edilemeyip artmaya başladığı nokta- değerinizi biliyor musunuz?
 
@MehmetAliB.

Bu değeri nasıl bulabiliriz profesyonel anlamda bisiklet sporu ile ugrasmadıgımsan bu konuya uzağım.Nabız ölçer falan mı lazım tam olarak nedir bu eşik?
 
Geri