Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bir Surly Long Haul Trucker daha

Fazla telin olması mantık olarak daha sağlam olacak gibi anlaşılıyor,fakat gözlemlediğim bir nokta var.Aluminyum ve çelik malzemelerin birbirlerine uyumluluk sağlaması.Aluminyum tekerlek göbeğini çelik tellerle örmüştüm.Daha sonra çıkartma gereksinimi duydum.Sonuç olarak aluminyum tekerlek göbeğinin yuva deliklerinin aşınmış olduğunu farkettim.Burada bana göre fazla telin olmasından ziyade kullanılan malzemeye de dikkat etmek gerekiyor.Aluminyum sonuçta ne kadar sertlik ayarıda yapılsa çelik kadar sağlam olacağını sanmıyorum.Aşınmaya maruz kalıyor.Jant tellerinin seçimi ,jant ve tekerlek göbeğindeki alaşıma uyumlu olması bence daha mantıklı olur.Çelik ve aluminyum parçaların ortak kullanılması uyumsuzluk gösteriyor.Çelik sağlam ve sert malzeme.Aluminyum ne kadar sertlik ayarı olsada yumuşakça gurubunda:D.Dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum.Ne kadar fazla tel o kadar sağlam olmayabiliyor.
 
Scudo
@gok

Ne kadar çok tel olursa tel başına gelecek birim yük azalır. Ve doğal olarak da tel ile tekerlek göbeğinin birleşim yerine gelecek yük de azalır. Sırf verdiğiniz aşınma örneği bile tel sayısını arttırmanın önemini vurguluyor.
 
Benim aslında izah etmek istediğim husus telin fazla olması ya da az kullanılmasının sağlamlıkta önem teşkil edeceği üzerine değildi.Odak noktam kullanılan malzemelerin birbirine uyumluluk taşıması.Mesela bisiklet motor kitini çelik kadrolu bisiklete takmıştım.Motor kiti benzin deposuyla beraber toplamda 20 kg ağırlığındaydı.Bunun için 32 delik yerine sağlam olması için 36 delikli aluminyum tekerlek göbeğine taktım.Fakat jant telleri tamamen esnemesi zor olan çelikti.Yinede farkettiğim husus aluminyum göbeğin yuva deliklerinin aşınmasıydı.Yapmış olduğum hata aslında aluminyum tekerlek göbeği yerine çelik jant tellerine uyumlu çelik tekerlek göbeği takmaktı.Bisiklet kadrosu tamamen çelik malzeme olan bisikletin üzerine pahalı olduğu için daha sağlam algısıyla bakarak aluminyum malzeme takanlar olursa mesela gidon,boğaz,sele bunlar zamanla mutlaka aşınmaya uğrucaktır.İleride tehlike riski doğuracak.Ya da tam tersi aluminyum kadro üzerine çelik malzeme kullanılması.Özellikle sele,sele borusu,gidon,boğaz bölümleri çok önemlidir.Bende sizin yazınızda sağlam olması için 36 delik seçme yazısını okuyunca,dikkat edilmesi gereken bazı durumlarada dikkat çekmek istedim.
 
@gok

Tam olarak anlamadım ama, ne öneriyorsunuz? Teller ile tekerlek göbeklerinin aynı malzemeden yapılmış olmasını mı? Eğer demek istediğiniz o ise, tellerin aluminyum olma şansı yok, zira o kadar gücü taşımazlar; bu durumda 'tekerlek göbeğini çelik yap' mı, demek istiyorsunuz. Eğer bu tip bir tekerlek göbeği varsa ben de bilmek isterim, markasını modelini bildirirseniz sevinirim.
 
Parçalar yavaş yavaş toparlanıyor. Lastikleri Türkiye'de buldum. Schwalbe Marathon Plus Tour 26 x 1,75.
Aynı lastikten arkadaşımda bir çift var. 14.000 km olmuş, daha patlak yok.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0923_zps04f7db81.jpg
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0924_zps87ab40fa.jpg

Gidon da hazır. Amoeba Borla. Gidon sargısı Sram.
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0925_zpsd7fe1c04.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
Ertuğrul bey o gidonda hata var, üretimsel açıları sorunlu, iade edip modolo marka olanından almanızı tavsiye edicem... hatta linkini de buldum :
(link)
 
@emrahozkan

O yazıyı daha önce ben de okumuştum.
Şu anda kullandığım Merida Crosway 900 bisiklette de aynı tip gidon kullanıyorum. 2000 km'den fazla oldu, herhangi bir rahatsızlık hissetmedim.
Bunun nedenini şöyle yorumluyorum: Kelebek gidonlar dağ bisikleti gidonları gibi sürekli aynı sap kısmından tutularak kullanılmazlar. Ben sadece frene basma ihtimalinin yüksek olduğu yakın takip anlarında, söz konusu yazıda da bahsedilen ters açılı bölgeden tutuyorum. Diğer zamanlarda hiç avuçlarımı kapatmadan, yani gidonu avuçlarının içinde sıkmadan, el ayalarımı gidonun 90 derece açılı köşesine dayayarak bisiklet kullanıyorum.
Kısacası bu gidondan oldukça memnunum.
 
resimdeki de bendeki modolo marka olan, memnunsanız sorun yok ama bence hatalı ürün, fren vites sisteminin bulunduğu kısım tam ters açılı...

http://s12.postimage.org/544d0y84d/100_5287_1.jpg
 
bence de yol yakınken gidonu değiştirin.o gidonda üretim hatası olduğunu zaten satılan ürünleri geri alarak kabul etti seda bisiklet.bence keşke drop bar ile toplasanız bisikleti ama kelebek gidona alışıksanız ve parça arayışını daha basite indirgemek istiyorsanız treking gidonun modolo olanını tavsiye ederim ben de.
 
@ufuk07

Bu bir tercih meselesi. Drop bar'ı kesinlikle düşünmüyorum. İnsanın beline çok yük veriyor. Bu bir uzun yol bisikleti aerodinamik olmak gibi bir kaygım yok.
Uzun yolda saatlerce ve günlerce bisiklet sürmek gerekiyor. Bu da ancak bir çok noktadan kavranabilen bir gidonla mümkün olabilir. Yani bir süre alt kollardan tutarsınız, sonra bilekleriniz yorulunca diğer bir açıya geçersiniz ve sonra üst noktaya diğer bir açıya. Bu da ancak bir trekking gidonla mümkün olabilir. Treking yani kelebek gidon konusunda kararım kesindir. Bunda daha iyi bir sistemi düşünemiyorum. Denedim test ettim ve hayatım boyunca (daha iyisi icat edilene kadar) bu sistemi kullanacağım.

Şimdi gelelim Modolo ile Amoeba arasında bir karşılaştırma yapmaya. Modolo'yu bilemiyorum, kullanmadığım için kesin bir şey söylemem zor. Ancak Amoeba'yı kullandım hiç bir rahatsızlık hissetmedim. Amerika'yı yeniden keşfetmeye gerek yok, memnun olduğum bir sistem varken yeni bir denemeye gerek duymuyorum.

Bence....... söze bence diye başlıyorum, zira hiç kimseye bir fikri zorla empoze etme hakkını kendimde görmüyorum.
Bence şikayetlerin ana kaynağı kelebek gidonu bir MTB gidonu gibi kullanmak. Yani fotoğraflardan tarif edecek olursak sürekli alt kısımdan tutarak kullanmak. Eğer öyle kullanacaksam neden kelebek gidon kullanayım ki, MTB gidonunu değiştirmeye ne gerek var? Burada ana fikir sadece fren veya vites değiştirme ihtiyacında o bölgeyi kullanmak. Bu da (kendi deneyimlerimden söylüyorum) toplam sürüşün ancak %10 - %15'ini geçmiyor. Sürüş anının çok çok büyük bölümünde (gidon fotoğrafını gözünüzde canlandırın) ben avuçlarım açık vaziyette gidonun alt köşelerine baskı yaparak kullanıyorum. Fotoğrafla anlatacak olursam aynen şöyle:

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0934_zpscd718d28.jpg

Eğer gidonu böyle tutuyorsanız, gidonun alt tarafının açısı ters olmuş düz olmuş hiç fark etmiyor. Ve hatta gidonun alt köşelerine biraz daha dikkatli bakın, açıları kötü denen gidonun alt açıları 90 dereceden daha dar. Bu sayede avuç içlerinin tutunduğu alan artıyor. Bu da daha konforlu bir tutuş şekli.
Kimseye kendi tarzımı zorla empoze etmek istemem, ama benim tarzım bu, ve ben Amoeba Borla’dan çok memnunum. Tüm arkadaşlarıma da denemeden karar vermemenizi öneririm.
 
Tam da istediğim şey bu işte, siz hayalinize kavuşmuşsunuz, darısı başımıza.. Güle güle toplayın ve kullanın, konunun takipçisiyim, aynı proje benim de kafam da var, yol gösterici olacak yaşadığınız tüm süreç, bu nedenle her detayı paylaşmanızı diliyorum..
 
İlave olarak hemen sorayım; V Break frenli shimano 36 delik XT T-780 Arka/Ön göbekler ile yine 36 delik mavic XM 719 26" jant seti için (aynı kadroyu edindiğimde toplanacak tur bisikleti) Jant teli seçiminiz nedir, marka ve kodu (tel uzunluğu da tabii) ile rica etsem yazar mısınız? :)
 
konunun ben de takipçisiyim. size bir örnek paylaşayım.

https://www.bisikletforum.com/a/img259/156/43065740158467598ukhix8.jpg

https://www.bisikletforum.com/a/img854/2172/43065740157961483js536b.jpg
 
@Halil MUSLUOĞLU


Sanırım teker göbekleri olarak aynı malzemeleri seçmişiz.
Ön Göbek Shimano XT HB-T780
Arka Göbek Shimano XT FH-T780
Biraz önce kontrol ettiğimde göbeklerin Türkiye'ye girdiğini gördüm. Araya yılbaşı girdiğine göre sanırım salı ya da çarşamba elime geçer.

Bahsettiğimiz kombinasyonda, yani Shimano T780 ön ve arka göbek, Mavic 719 jant kombinasyonunda hesapla ortaya çıkan tel uzunlukları aynen şöyle (3 kros jant örme formatı için):

arka jant sağ:258,2 mm
arka jant sol: 259,8 mm
ön jant sağ ve sol: 260,7 mm

Seçtiğim tel modelinde 2 mm aralıklı tel boyları var. Yani 260,7 mm için ya 260 ya da 262 mm alacağım. Durum böyle olunca benim seçimim şöyle:
Ön jant sağ ve sol için 260 mm
Arka jant sol için 260 mm
Arka jant sağ için 258 mm

Seçtiğim tel DT Swiss Alpine III
Bu telin özelliği tel gövdesi 1,8 mm, vida dişler, 2.0 mm ve kıvrık bölge 2,3 mm.
Bence makul fiyatlar içinde bu telden daha iyisi yok. Aslında fiyata makul dememe bakmayın 2 takım tel parasıyla (258 mm bir takım + 260 mm bir takım, her bir takım 72 adet) Türkiye'de bir bisiklet alınabiliyor.
 
Bu arada jant telleri için söylenebilecek bir kaç söz daha var:
DT Swiss jant teli konusunda tüm dünyaca kabul edilmiş en iyi firmalardan biridir. Hatta bence en iyi firmadır.
Bu firmanın Trekking için ürettiği en iyi tel ise Alpine III.

http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/alpine_zps5900d48a.jpg
 
Bir kaç soru daha;
http://i1253.photobucket.com/albums/hh585/ertarda/WSC_0922_zps7da7ea9e.jpg

Şu surly yazan yerin hemen üzeri, yani vites değiştiricilerin kadroya takılacağı kısım, gördüğüm bir çok örnekte vites değiştiricileri ordaydı ama misal ben kadromu aldığımda ve vites değiştiricilerimi yukarı gidonda tutmak istersem (hiç yakından surly görmedim cahillik yapıyorsam bağışlayın) oraya dönüştürücü adaptör filan mı takacağız yoksa kadro dediğim sistem için de uygun mu, eğer dönüştürücü adaptör takılıyorsa örnek için herhangi bir link vermeniz mümkün müdür?


Diğer sorum ise; furç takımı olarak seçiminiz marka/model ne oldu acaba?

Selamlar..
 
@Halil MUSLUOĞLU

Oraya linkini verdiğim şu aparatlar takılıyor.

(link)

Bu aparat kılıflı kablodan kılıfsız kabloya geçiş görevini üstleniyor.

Furç takımına gelince benim seçimim Ritchey Pro Logic V2 EC34/28,6 - EC34/30
Bu sayıların anlamı şu:
Üst kısım dış boru 34 mm iç boru 28,6 mm
Alt kısım dış boru 34 mm iç boru 30 mm

Özetlersek, kadronun ön çatal geçen borusunun iç çapı 34 mm; ön çatalın üst borusu kalınlığı 28,6 mm ama borunun dibinde 30 mm'lik bir bölüm var.
 
Çok teşekkürler bilgiler için, tüm seçimleriniz/önerilerinizi dikkatle not alıyorum zira.. ;)
 
bu arada o aparatı ayriyetten almanıza gerek yok şayet barend shifter takacaksanız,zira kutunun içinden çıkıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
@ufuk07

Ben MTB tarzı vites değiştirici takmayı düşündüğüm için bu aparatları ayrıca temin etmek zorundayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Nomad
Geri