ebaklaci
Üye
- Kayıt
- 29 Haziran 2016
- Mesaj
- 83
- Tepki
- 139
- Yaş
- 40
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Ertuğrul
- Bisiklet
- Bisan
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle aranıza yeni katıldım fakat foruma üye olmakta çok çok geciktiğim için herkesten özür dilerim. çünkü okuduklarımdan birşeyler öğrenip geçmekle hakkınızı yediği düşündüm asıl olan bilgi işine yarıyorsa en azından bir beğen butonu ile destek olabilmek bir teşekkür edebilmek ama yapmadım. Hakkınızı helal edin. şimdi ise okuduğum konuları bulup en azından beğeni yapmaya başladım.
Bu ilk konum ve biraz uzun bir yazı içerecek. Sebebi ise bisikleti yeniden onarmaya çalışırken yaşadığım sorunlar ve bana verdiği dersleride içermesidir.
Bu yazının amaçlarından biride benim gibi hiç birşey bilmeden başlayacak arkadaşların araştırmadan insanların fikirlerini almadan nelerle karşılaşabileceği göstermek ve benim yaptığım hatalara düşmelerini bir nebze engellemektir.
Ama inanın tüm zorluklarına rahmen muhteşem bir duygu ve zevk aldım. kendiği emeğinizi katarak yaptığınız başardığınız duygusu fevkalade.
Şunuda belirtmek isterim ilk defa bisiklet parçalarını söktüm daha önce tel bile değiştirmişliğim yoktur. Yapım aşamasının resimlerini çekmedim ve buna da sonradan çok pişman oldum güzel bir anı olarak kalabilirdi.
Bisiklete tekrar binmek için heveslendim ve bu heves birden gerçekleşti ve iyikide oldu.
Ortalama 20 senelik Bisan Mountain Cat bisikletimi tekrar kullanmak için hazırlamam gerekiyordu. Rahmetli babam bana sürpriz yaparak gazeteden kuponla almıştı, elime geçtiğindeki mutluluğu halen hatırlıyorum ve yüzümde bir tebessüm oluyor. Bisikletten çok uzaklaştım ve yaklaşık bir 8 sene kadar hiç binmedim ve haliyle bakımda yapılmadı. Heryeri pas tutmuştu ne olacak ki gaz yağı, pas sökücü, gres yağı internette videolarda var yaparım ben bunu kolay dedim. Öncelikle dağıtmam gerekiyordu. sirkeciden zincir sökme, ruble sökme, aynakol sökme araçlarını, bilya ve furç yataklarını satın aldım.Tüm parçaları dağıtıp temizledim.
Tüm göbekler ve furç bilyaları dağılmıştı, furç yataklarıda çatlamıştı, fren kolları dipten kırılmış, kadro ve jantlar çok paslıydı.
Kadroyu zımparaladıktan sonra sprey boya ile boyadım. Boyada tek sıkıntı son kat olan sprey vernikte yaşadım sanırım beceriksizliğim yada sprey vernikte olan bir bozukluktan hafif portakallaşma oluştu yüzeyde. Vernik atmadan önce boya parlıyordu. ilk hüsranım burda başladı.
Bisikletin tüm işlemlerini tek başıma yapıyordum. videoları izleyip, yazıları okuyup gerekli parçaları temin edip tek tek değişimleri gerçekleştiriyordum. kimseye soru sormuyordum yada yardım istemiyordum. malzeme gerektikçe gidip sirkeciden tedarik ediyordum.
1. ders internetten zincir boyuna baktığımda iki bakla olayı bende olmuyordu zincirin uçları birbirine kavuşmuyordu bile. zinciri değiştirdim 4 ve 5 viteslerde pedal çeviriken yüklenince boşa atıyordu araştırdım ki uzun zaman zincir değiştirmezsen aynakol ve ruble aşınırmış ve sonuç ruble, aynakol almam gerekiyordu. Forumu dikkatli okumazsan az araştırırsan kimseye danışmazsan yürü gene sirkeciye.
2. ders aynakolda çıktı. en ucuz olan aynakolu alıp takmak istedim. vidayı sıkarken zorlandım neden oturmuyor bu dedim oda ne aynakol kadroya yaslanmış. orjinal aynakolda dişli 2sayısı düşükmüş yeni aldığım üründe ise daha yüksek. Orta yatak milimi değiştirmem gerektiğini öğrendim. gidip daha uzun orta mil aldım. zaten bilgin yok niye tam okumadan alıyorsun herşeyi yada anlatıp fikir almıyorsun yürü sirkeciye.
3. ders gene en ucuz olan rubleyi aldım taktım bu seferde 8 çizme sorunu ve zor dönüyor! araştırdım sorun arka mil olabilir diye gittim arka milde alıp değiştirdim.
4. ders fren ya ne olacak hepsi aynı düşüncesi elimde patladı. 15 liraya komple kolları kabloları vs. içinde olan fren seti aldım sonuç ince plastik daha ayar vidalarını bile çevirirken çatlıyordu. gidip yeni fren bacakları aldım. (forumda bir arkadaş ikinci el satıyordu onu almak istedim ama elimdeki ürünü iade edemiyince alamadım)
bisiklet toparlandı sadece akort kalmıştı jantlar 8 çiziyordu. Bu sorunuda çözmek için forumdaki tavsiye bölümlerini okuyunca Fatih'te Dadaş Bisiklet Murat arkadaşımıza götürdüm. öğrendimki bu jantlar demirmiş ve ayar tutmaz istediğin akort ayarını yapamayız mutlaka değiştirmen lazım dedi. En büyük hüsranım yer ile teması sağlayan yegane parça tamir olmuyor. ve daha fazla parada harcamaktan çekindim. genede murat sağ olsun çok teşekkür ederim komple bir ince ayarları yeniden elden geçirdi birazda olsa akort yaptı.
İletişimin önemi!!! Sadece yazılan yada videolar ile olmuyor insanlarla sohbet edip tecrübelerinden feyz almak fikirlerini almak. kişilerle tanışıp kaynaşmak gerekiyor. mükemmellik ayrıntılarda gizlidir. belki iletişime başta geçseydim bunları yaşamayacaktım yada sonradan okuduğum kadarı ile toplama bisiklet yapabilecektim.
Birde bisiklet diyip geçilmemesi gerektiğini hayatımızın önemli olduğunu anladım. aksamları değiştirirken sırf ucuz diye bilinmez şeyler almak yerine ikinci el sağlam makul ürünler daha akılcı oluyor. Bunu çok geç oldu ama kavradım.
şuan için bu hali ile 2 günde 40 km kadar yol yaptım. Güzergahım topkapıdan yedikule ordan sahilden yenikapı ve aynı yoldan geri dönüş şeklinde.
Değişmesi gerekenler var ama en başta acil olarak jant takımı ve yol lastikleri geliyor birde güvenlik için kask işimiz kaldı.
Değiştirdiğim parçalar;
Sele Sportourer FLX MAN GEL FLOW Beyaz Sele
Fren Tektro 837 bacakları ve pabuçları
Assize AS 888 sayaç
Ruble Vidalı Shunfeng 6'lı 14-28T
Arka Aktarıcı SYPO 7'li
Neco furç takımı
XERAMA SP-601 bilyalı plastik pedal
Aynakol 28-38-48T çin malı markasız
Fren kolu S.Shine plastik kol
Zincir
Tüm yatak göbek ve milleri
Kablo ve teller
Elcik
Bisiklet üzerinde değiştirmediğim parçalar;
Shimano Ty22 18 vites kollar
Shimano AX55 ön aktarıcı
Gidon ve maşa
Jant ve lastikler
Öncelikle aranıza yeni katıldım fakat foruma üye olmakta çok çok geciktiğim için herkesten özür dilerim. çünkü okuduklarımdan birşeyler öğrenip geçmekle hakkınızı yediği düşündüm asıl olan bilgi işine yarıyorsa en azından bir beğen butonu ile destek olabilmek bir teşekkür edebilmek ama yapmadım. Hakkınızı helal edin. şimdi ise okuduğum konuları bulup en azından beğeni yapmaya başladım.
Bu ilk konum ve biraz uzun bir yazı içerecek. Sebebi ise bisikleti yeniden onarmaya çalışırken yaşadığım sorunlar ve bana verdiği dersleride içermesidir.
Bu yazının amaçlarından biride benim gibi hiç birşey bilmeden başlayacak arkadaşların araştırmadan insanların fikirlerini almadan nelerle karşılaşabileceği göstermek ve benim yaptığım hatalara düşmelerini bir nebze engellemektir.
Ama inanın tüm zorluklarına rahmen muhteşem bir duygu ve zevk aldım. kendiği emeğinizi katarak yaptığınız başardığınız duygusu fevkalade.
Şunuda belirtmek isterim ilk defa bisiklet parçalarını söktüm daha önce tel bile değiştirmişliğim yoktur. Yapım aşamasının resimlerini çekmedim ve buna da sonradan çok pişman oldum güzel bir anı olarak kalabilirdi.
Bisiklete tekrar binmek için heveslendim ve bu heves birden gerçekleşti ve iyikide oldu.
Ortalama 20 senelik Bisan Mountain Cat bisikletimi tekrar kullanmak için hazırlamam gerekiyordu. Rahmetli babam bana sürpriz yaparak gazeteden kuponla almıştı, elime geçtiğindeki mutluluğu halen hatırlıyorum ve yüzümde bir tebessüm oluyor. Bisikletten çok uzaklaştım ve yaklaşık bir 8 sene kadar hiç binmedim ve haliyle bakımda yapılmadı. Heryeri pas tutmuştu ne olacak ki gaz yağı, pas sökücü, gres yağı internette videolarda var yaparım ben bunu kolay dedim. Öncelikle dağıtmam gerekiyordu. sirkeciden zincir sökme, ruble sökme, aynakol sökme araçlarını, bilya ve furç yataklarını satın aldım.Tüm parçaları dağıtıp temizledim.
Tüm göbekler ve furç bilyaları dağılmıştı, furç yataklarıda çatlamıştı, fren kolları dipten kırılmış, kadro ve jantlar çok paslıydı.
Kadroyu zımparaladıktan sonra sprey boya ile boyadım. Boyada tek sıkıntı son kat olan sprey vernikte yaşadım sanırım beceriksizliğim yada sprey vernikte olan bir bozukluktan hafif portakallaşma oluştu yüzeyde. Vernik atmadan önce boya parlıyordu. ilk hüsranım burda başladı.
Bisikletin tüm işlemlerini tek başıma yapıyordum. videoları izleyip, yazıları okuyup gerekli parçaları temin edip tek tek değişimleri gerçekleştiriyordum. kimseye soru sormuyordum yada yardım istemiyordum. malzeme gerektikçe gidip sirkeciden tedarik ediyordum.
1. ders internetten zincir boyuna baktığımda iki bakla olayı bende olmuyordu zincirin uçları birbirine kavuşmuyordu bile. zinciri değiştirdim 4 ve 5 viteslerde pedal çeviriken yüklenince boşa atıyordu araştırdım ki uzun zaman zincir değiştirmezsen aynakol ve ruble aşınırmış ve sonuç ruble, aynakol almam gerekiyordu. Forumu dikkatli okumazsan az araştırırsan kimseye danışmazsan yürü gene sirkeciye.
2. ders aynakolda çıktı. en ucuz olan aynakolu alıp takmak istedim. vidayı sıkarken zorlandım neden oturmuyor bu dedim oda ne aynakol kadroya yaslanmış. orjinal aynakolda dişli 2sayısı düşükmüş yeni aldığım üründe ise daha yüksek. Orta yatak milimi değiştirmem gerektiğini öğrendim. gidip daha uzun orta mil aldım. zaten bilgin yok niye tam okumadan alıyorsun herşeyi yada anlatıp fikir almıyorsun yürü sirkeciye.
3. ders gene en ucuz olan rubleyi aldım taktım bu seferde 8 çizme sorunu ve zor dönüyor! araştırdım sorun arka mil olabilir diye gittim arka milde alıp değiştirdim.
4. ders fren ya ne olacak hepsi aynı düşüncesi elimde patladı. 15 liraya komple kolları kabloları vs. içinde olan fren seti aldım sonuç ince plastik daha ayar vidalarını bile çevirirken çatlıyordu. gidip yeni fren bacakları aldım. (forumda bir arkadaş ikinci el satıyordu onu almak istedim ama elimdeki ürünü iade edemiyince alamadım)
bisiklet toparlandı sadece akort kalmıştı jantlar 8 çiziyordu. Bu sorunuda çözmek için forumdaki tavsiye bölümlerini okuyunca Fatih'te Dadaş Bisiklet Murat arkadaşımıza götürdüm. öğrendimki bu jantlar demirmiş ve ayar tutmaz istediğin akort ayarını yapamayız mutlaka değiştirmen lazım dedi. En büyük hüsranım yer ile teması sağlayan yegane parça tamir olmuyor. ve daha fazla parada harcamaktan çekindim. genede murat sağ olsun çok teşekkür ederim komple bir ince ayarları yeniden elden geçirdi birazda olsa akort yaptı.
İletişimin önemi!!! Sadece yazılan yada videolar ile olmuyor insanlarla sohbet edip tecrübelerinden feyz almak fikirlerini almak. kişilerle tanışıp kaynaşmak gerekiyor. mükemmellik ayrıntılarda gizlidir. belki iletişime başta geçseydim bunları yaşamayacaktım yada sonradan okuduğum kadarı ile toplama bisiklet yapabilecektim.
Birde bisiklet diyip geçilmemesi gerektiğini hayatımızın önemli olduğunu anladım. aksamları değiştirirken sırf ucuz diye bilinmez şeyler almak yerine ikinci el sağlam makul ürünler daha akılcı oluyor. Bunu çok geç oldu ama kavradım.
şuan için bu hali ile 2 günde 40 km kadar yol yaptım. Güzergahım topkapıdan yedikule ordan sahilden yenikapı ve aynı yoldan geri dönüş şeklinde.
Değişmesi gerekenler var ama en başta acil olarak jant takımı ve yol lastikleri geliyor birde güvenlik için kask işimiz kaldı.
Değiştirdiğim parçalar;
Sele Sportourer FLX MAN GEL FLOW Beyaz Sele
Fren Tektro 837 bacakları ve pabuçları
Assize AS 888 sayaç
Ruble Vidalı Shunfeng 6'lı 14-28T
Arka Aktarıcı SYPO 7'li
Neco furç takımı
XERAMA SP-601 bilyalı plastik pedal
Aynakol 28-38-48T çin malı markasız
Fren kolu S.Shine plastik kol
Zincir
Tüm yatak göbek ve milleri
Kablo ve teller
Elcik
Bisiklet üzerinde değiştirmediğim parçalar;
Shimano Ty22 18 vites kollar
Shimano AX55 ön aktarıcı
Gidon ve maşa
Jant ve lastikler