Scudo Sports

Bisan neden eskisi kadar kaliteli bisiklet üretmiyor?

@Mustaac Açıkçası ilk bisikletim olacağı için 2.el 2000 lira civarına bakıyordum ama forumda, youtubeda vs araştırdıkça fiyatına göre donanımları güzel gözüküyor.
Mecbur arttırdık bütçeyi :)

Yalnız Bisan'ın sitesinde en düşük 50 kadro gözüküyor. 1,65 boy, 75-77 cm gibi iç bacak boyu var. O yüzden bayiide denemeyi bekliyorum. Umarım 50 kadro uyar.
 
  • Beğen
Tepkiler: NoCycling
Scudo
@Mustaac Açıkçası ilk bisikletim olacağı için 2.el 2000 lira civarına bakıyordum ama forumda, youtubeda vs araştırdıkça fiyatına göre donanımları güzel gözüküyor.
Mecbur arttırdık bütçeyi :)

Yalnız Bisan'ın sitesinde en düşük 50 kadro gözüküyor. 1,65 boy, 75-77 cm gibi iç bacak boyu var. O yüzden bayiide denemeyi bekliyorum. Umarım 50 kadro uyar.
Mutlaka deneyin hocam. Ben kadronun yol bisikleti kadrolarına göre yazıldığını tahmin ediyorum. Tur bisikleti için saçma aralıkla artıyor kadro boyu. Normalde 46-51-56 gibi beser beser artması gerekirken yol bisikleti gibi ikişer ikişer artmış. Saçma geldi. Umarım uyar size.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@mehmet Aksoy Merhabalar. Konuyu hortlatmış olacağım ama, Geçtiğimiz gün Letgo'da Cromoly kadro BİSAN ART 725 gördüm ve toplarım diye aldım. Kadro dışında tüm parçaları neredeyse değişmiş. Bu art series'in parçalarını kaliteli parçalarla değiştirmek istiyorum. Özellikle orta göbek ve vites-fren sistemi anlamında kafam çok karışık. Alacağım herhangi bir göbek, bu bisiklete uyar mı? Art series kullanıcıları var mı? Varsa neler önerirsiniz. Başlık açamadığım için buraya yazmak durumunda kaldım konu ile bağlantılı olduğu için.
 
@Umurbey

Press fit göbekler hariç diğerleri uygun olur. Basit bi kare mil göbek yeterli olucaktır. Sanırım 1-2 standart ölçüsü var bu göbeklerin cetvelle ölçersiniz olur biter ona göre alırsınız. Rulmanlıları falan da var fiyatları uygun. Aynakol alırken de aynı şekilde fiyatları Hollowtech aynakollara göre daha uygun olur kare mil uyumlu olanlar. Frenleri aluminyum canteliever frenler ile değiştirebilirsiniz marka model siz bütcenize uygun araştırıp bulursunuz artık. Ben de benzer bir bisiklet oluşturuyorum sağdan soldan bulduğum parçalarla. Vites sitemi olarak eğer şehir içi veya genelde asfaltta kullanıcaksanız göbekten vites tercih edebilirsiniz. Şu an Sahibinden.com üzerinde 3-5-7-8-11 li sistemlerin ilanları mevcut. Sıfır olarak da alabilirsiniz tercih sizin. Yok eğer alışık olduğumuz vites sistemlerinden olsun diyorsanız sanırım kadronuz tourneyin kendinden kulaklı modellerinden yukarı desteklemiyor. Diğer aktarıcılarda olan vidalı sisteme uyumlu değil. Kafanızı karıştıracak çok seçeneğiniz yok anlayacağınız.

Göbek vitesi kullanmaya karar verirseniz roller fren yorumları hiç iyi değil çok sert olduğu söyleniyor kontra frenli olanlara bakın. Hem canteliever hem kontra 2 farklı fren sistemi tek bisiklette olur fena da olmaz. Kontra kullanmayı severseniz arka freni de kaldırırsınız.


Şart değil ama 31.8 gidon boğazlarını takabilmek için bir dönüştürücü alabilirsiniz. Çelik yerine aluminyum kullanmış olursunuz ağırlık bir nebze azalır. Sele borusu da aluminyum olsun diyorsanız Türkiyede sadece Decathlon'da mevcut 25.4 aluminyum kızaklı sele borusu.

Eğer bütün bu işlemleri siz kendiniz yapıcak olursanız basit bir aynakol sökme anahtarına aynakol parası isteyen bisikletçiler görebilirsiniz. Jant çemberi, aynakol, göbekler ve benzeri ihtiyaçlar için mahallenizin bisikletçilerini tercih etmenizi öneririm.
 
Son düzenleme:
@denizt hocam önerileriniz için çok teşekkür ederim. Dediklerinizi dikkate almaya çalışacağım. Bir sorum daha olacak aslında ben bu eski makineden bir canavar yaratmak istiyorum. 7 ay süre tanıdım kendime. Sıfır ve olabildiğince kaliteli parçalar ile ( Karbon maşa, mümkünse öne disk fren, STI, Dropbar vs) evladiyelik gravel veya cyclocross çıkar mı sizce? Çıksa bile harcayacağım maksimum bütçe olarak belirlediğim 6000 TL ile bu iş hallolur mu?
 
6 bin tl nin 3-4 bin tl si ile bir tungsten asal gaz kaynağı da destekleyen elektrik ark kaynağı makinası, ekipmanları ve taşlama alıp kadroya disk fren girişi ve kadro kulağı kaynatabilirsiniz. Ardından boyayı kazıyıp sanayide elektrostatik toz boya ile boyatabilirsiniz. kalan para ile de üst düzey (Çok da uçmadan) evladiyelik komponentleri rahatlıkla dizebilirsiniz. Kaynak makinası ve taşlama da yanınıza kalır. Kadroyu 26 jant diye gördüm ama 28 inç mi teker boyu? Eğer değilse 26 inç için drop bar pek görülmüş bi durum değil ama neden olmasın?

Bir daha baktım da 28 gibi duruyor. Birkaç gün önce STI hidrolik kolları piyasanın çok altında satan birisinin ilanı vardı sanırım kaçırdınız.

Sadece öne disk fren eklemek pek mantıklı olmayacaktır. Disk frene en çok ihtiyaç arka tekerde diye düşünüyorum. Ön teker kitlendiğinde tehlike yaratabilir hidrolik fazla güçlü gelebilir. Eski cyclocross bisikletleri canteliever fren kullanıyordu. Yani disk fren o kadar da mühim değil. Kocaman MTB Tekerleri durdurmayacak sonuç olarak. 700x30-40 ölçülerde tekerler kullanıcaksınız.
 
Son düzenleme:
Ankara dışkapı da bisan art 920 gördüğümü hatırlıyorum. Bir mağaza satıyordu. Meraklısı bakabilir.
 
selam. "bisan trx 8600" hakkındaki kullanıcı deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz? sizce kadro kalitesi, işçiliği vs gibi konularda nasıl bir bisiklet? karşılaştığınız problemler oldu mu? bu bisikleti tavsiye eder misiniz yoksa yine bu özelliklere sahip başka bir bisikleti mi önerirsiniz?

@ensbykds
 
ben bisikletten memnundum. f/p bir bisiklet. herkese tavsiye ederim
 
Ben de bu bisikleti yeni aldım. Fiyat 4962 TL. Bence bu fiyata alınabilecek en iyi bisiklet Bisan TRX 8600. Böyle düşündüğüm için de bu bisikleti aldım. Bana göre bisiklet harika. Yolda akıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Ben de bu bisikleti yeni aldım. Fiyat 4962 TL. Bence bu fiyata alınabilecek en iyi bisiklet Bisan TRX 8600. Böyle düşündüğüm için de bu bisikleti aldım. Bana göre bisiklet harika. Yolda akıyor.
Nereden aldınız? Hangi bayiye sorsam yok çekiyorlar.
 
@mariokaldato
Çekiş seti acera, dolayısıyla aynakol da acera ama tabi 1998'in acera'sı sevgili Raşit. Boyası da sadece zincirin temas ettiği yerlerde attı 21 sene içinde. Aktarıcılar ilk aldığımdaki gibi tıkır tıkır çalışıyor hala. DiaCompe fren kollarında da bir sorun yok, sadece fren bacaklarını tektro ile değiştirdim.
Kusura bakmayın, mesajınızın üzerinden 2 yıl geçmiş ama 21 yıl aynı aynakolu kullanmış olmanız biraz şaşırttı doğrusu. Aradan geçen 2 yıl içinde aynakolu değiştirdiniz mi? Ve bu aynakolla kaç km yaptınız? Ben bisikletimin üzerindeki aynakolu 4.5 yılda bitirmiştim, artık 3. viteste dış kalmamıştı neredeyse. FC-TY501 model Tourney serisi bir aynakoldu, 16000 km kullandım. Yine aynısıyla değiştirdim. Eğer bana da 21 yıl yani yaklaşık 80000 km dayanacaksa ben de bir sonraki aynakolu paraya kıyıp Acera serisinden takayım.
 
selam. "bisan trx 8600" hakkındaki kullanıcı deneyimlerinizi paylaşabilir misiniz? sizce kadro kalitesi, işçiliği vs gibi konularda nasıl bir bisiklet? karşılaştığınız problemler oldu mu? bu bisikleti tavsiye eder misiniz yoksa yine bu özelliklere sahip başka bir bisikleti mi önerirsiniz?

@ensbykds
Merhaba, yaklaşık 1 ay öncesinde aldım. Buradaki üstatlar kadar olaya hakim değilim ama, genelde arkada küçük oğlum olduğu için hafif, vites sayısı fazla, shimano aksamlar ve tasarımı hoşuma gittiği için tercih ettim. Sürüşü pek yormayan bir bisiklet, malzeme kalitesi benim için yeterli. Dediğim gibi bisiklet konusuna pek hakim değilim

IMG_3636.jpg49f8adf8-4e57-41fe-b37f-4fbafbda44bc.JPG
 
Bisan trx8600 deore yine hiç bir bayide yok .. Sanki 70’li yılların üretimin yok olduğu dönemlerinde yaşıyoruz . Yerli bir firma piyasanın ihtiyacına karşılık veremiyor . Bana kalırsa Bisan patronu genel müdürünü bir check etmeli ..
 
1998'de Gürsel Akay'ın Yeşil Bisiklet mağazasından alınmış BİSAN Mont Blanc. Kadro, çekiş sistemi, ruble hariç hala orijinal ve bu haliyle tam 12 KG.
Marzocchi amortisörlü maşayı yağ akıttığı için 3 yıl önce Mosso (aliexpress'ten) ile değiştirdim.194810 dosyayı görüntüle

194809 dosyayı görüntüle
Merhaba Haluk abi Benimde kullandığım babadan kalma Bisan Mont blanc Full Shimano Stx-rc sistemli bir bisikletim var.Bisikletden çok memnunum belki 17-18 sene rutubet içinde kömürlükte kalmıştır ama ne jantlarda ne grupset de en ufak bir paslanma söz konusu değil.Sadece kadroda ufak tefek çizikler mevcut şimdi sormak istediğim soru üstünde Shimano M65/T Fren pabuçları var ben bunları Baradine mtb 955vc fren pabuçları ile değiştirebilirmiyim.? Malum benim sistemim cantilever fren sistemi yani alacağım pabuç bu sisteme uygunluk sağlar mı ? Ayriyetten Gidon boğazı taktırdığını görüyorum çok hoş durmuş taktırdığın ürünün modeli ne dir ? ve tavsiye edermisin? Son sorum ise Üstündeki lastikler kendi lastikleri yani bisiklet 95 yapımı 26 senelik lastikler daha çok şükür 1 kere patlamadı ama görüldüğü gibi orta kısımları kaydırmaktan gitti.İstanbul yollarında sürdüğüm için 26x175 lastik taktırmayı düşünüyorum Tavsiye edebileceğin bu ebatlarda yada bu ebat daha iyi olur dediğin bir lastik modeli var mı ? Teşekkürler
Bisan Mont blanc.jpg
 
Merhaba Haluk abi Benimde kullandığım babadan kalma Bisan Mont blanc Full Shimano Stx-rc sistemli bir bisikletim var.Bisikletden çok memnunum belki 17-18 sene rutubet içinde kömürlükte kalmıştır ama ne jantlarda ne grupset de en ufak bir paslanma söz konusu değil.Sadece kadroda ufak tefek çizikler mevcut şimdi sormak istediğim soru üstünde Shimano M65/T Fren pabuçları var ben bunları Baradine mtb 955vc fren pabuçları ile değiştirebilirmiyim.? Malum benim sistemim cantilever fren sistemi yani alacağım pabuç bu sisteme uygunluk sağlar mı ? Ayriyetten Gidon boğazı taktırdığını görüyorum çok hoş durmuş taktırdığın ürünün modeli ne dir ? ve tavsiye edermisin? Son sorum ise Üstündeki lastikler kendi lastikleri yani bisiklet 95 yapımı 26 senelik lastikler daha çok şükür 1 kere patlamadı ama görüldüğü gibi orta kısımları kaydırmaktan gitti.İstanbul yollarında sürdüğüm için 26x175 lastik taktırmayı düşünüyorum Tavsiye edebileceğin bu ebatlarda yada bu ebat daha iyi olur dediğin bir lastik modeli var mı ? Teşekkürler
274284 dosyayı görüntüle
Merhaba Serkan, Bisikletin gördüğüm kadarıyla gerçekten temiz ve güzel. Güle güle kullan.
Benim MontBlanc ile arasındaki fark frenlerde ve maşada gördüğüm kadarıyla. Benim orijinal maşam marzocchi amörtisörlu idi, frenlerim de Diacompe V-fren. Ancak amortisörum bozulunca resimde gördüğüm Mosso düz maşayı Aliexprss den satın aldım ve frenleri de Tektro V-frenler ile yeniledim. Bu bisikletimi zhalen duvarda asılı olarak tutuyorum, ancak misafirim geldiğinde kullanıyorum. Asıl mtb olarak kullandığım bisikletim ise Specialized-Stumpjumper. Bunun frenleri seninki gibi cantilever. O yüzden sana detaylı bilgi verebileceğim deneyimlerimden.
Öncelikle V-fren pabucu ile Canti pabuçlarının fren bacaklarına bağlanışı biliyorsun çok farklı. Mtb'ler vidalama ile bacaklara monte ediliyor, Canti'ler sıkıştırma ile. O yüzden Canti pabuçlar yivsiz oluyor. Diğer bir fark Mtb pabuçların bağlantı şaftı 5,25 mm, Canti'lerinli 6,75mm (benim ölçümlerimdir). Ayrıca Canti pabuçlar maalesef Türkiye'de bulunmuyor epeydir. Bu durumda ben Canti frenlerime daha indce şaftlı olan (5,25 mm) V-fren pabuçlarını takmak zorunda kaldım Specialized bisikletimde. Pabucun şaftı sıkıştırma yuvası içinde bol kalsa da vida ile sıkıldığı için o bolluk fazla sorun olmadı. Önceleri biraz korkarak kullandım frenleri bir sorun olur, bollaşır ve pabuç çıkar mı diye, ama bir süre sert koşullarda kullanmama da rağmen bir tehlike veya sorun yaşamadım. Sonuç olarak orada gördüğün baradine pabuçları alabilirsin ama monte ettirirken bisikletçinin dikkatli ve iyi sıkması gerekir sıkma vidasını. Alttaki resimlere bakabilirsin:

IMG_20210920_132534.jpg

Canti orijinal pabucu böyle, ama bizde şu anda bulmak zor. Benim uyarlamamı aşağıda resimlerde görebilirsin:

IMG_20210920_132157.jpg
IMG_20210920_132143.jpg
IMG_20210920_132054.jpg

Gidon boğazına gelince, benim maşa şaft borusu oversizedir, sanırım seninki de öyle, yani 28,4 mm. Bu şu anda zaten standart ölçü. Yeni gidon boğazlarında bu bağlantı çapı geçerli (ama resimdeki specialized'da geçerli değil, çünkü maşa şaft çapı 25,4 mm, dikkatli olmak lazım) Ama benim gidonumun bağlantı çapı standart olan 31,8 mm değil de 25,4 mm olduğu için farklı bir gidon boğazı kullandım, yani 28,4-->25,4. Markası Amoeba ama piyasada bulmak çok zor olabiir şu anda. Eğer herhangi bir gidon boğazı alacaksan gidonu da 31,8'lik bir gidon ile değiştirmen gerekir. Bence bu çözüm daha mantıklı olur.
Lastikler konusuna gelince, o eski lastikleri ne olursa olsun değiştir. O kadar yıl bekleyen lastiğin ne sorun çıkaracağı belli olmaz. Tel veya iç karkası çürümüş de olabilir ve birden balon yapıp seni yol ortasında bırakabilir. Takacağın lastiğin ne olacağı artık senin tercihine ve bisikleti hangi yol koşullarında süreceğine bağlı. Şehir ve düz yol için 1,5 veya en fazla 1,75 iyi ve ayrıca hafif de olur. Kalın dişli olması da gerekmez ayrıca. Ama arzide ve hopamalı zıplamalı yerleri düşünüyorsan 1,95 ve 2,05 tavsiye ederim.
Bu arada reimden göremedim, eğer yine hoplamalı yerlerde sürmeyeceksen maşayı da düz maşa ile değiştirisen bisikletin 1 kg civarında hafifleyecektir.
Sorun varsa daha sorabilirsin.
Kolay gelsin!
 
eskiden kaliteli bisiklet kalin demir bisikletlerdi , simdi kaliteli bisiklet hafif bisiklet :)
 
Merhaba Haluk abi Benimde kullandığım babadan kalma Bisan Mont blanc Full Shimano Stx-rc sistemli bir bisikletim var.Bisikletden çok memnunum belki 17-18 sene rutubet içinde kömürlükte kalmıştır ama ne jantlarda ne grupset de en ufak bir paslanma söz konusu değil.Sadece kadroda ufak tefek çizikler mevcut şimdi sormak istediğim soru üstünde Shimano M65/T Fren pabuçları var ben bunları Baradine mtb 955vc fren pabuçları ile değiştirebilirmiyim.? Malum benim sistemim cantilever fren sistemi yani alacağım pabuç bu sisteme uygunluk sağlar mı ? Ayriyetten Gidon boğazı taktırdığını görüyorum çok hoş durmuş taktırdığın ürünün modeli ne dir ? ve tavsiye edermisin? Son sorum ise Üstündeki lastikler kendi lastikleri yani bisiklet 95 yapımı 26 senelik lastikler daha çok şükür 1 kere patlamadı ama görüldüğü gibi orta kısımları kaydırmaktan gitti.İstanbul yollarında sürdüğüm için 26x175 lastik taktırmayı düşünüyorum Tavsiye edebileceğin bu ebatlarda yada bu ebat daha iyi olur dediğin bir lastik modeli var mı ? Teşekkürler
274284 dosyayı görüntüle
Bisikletinizin ayrintili fotograflarini rica edebilir miyiz ?? Özellikle grup set parçalarıni merak ettim.
 
Merhaba Serkan, Bisikletin gördüğüm kadarıyla gerçekten temiz ve güzel. Güle güle kullan.
Benim MontBlanc ile arasındaki fark frenlerde ve maşada gördüğüm kadarıyla. Benim orijinal maşam marzocchi amörtisörlu idi, frenlerim de Diacompe V-fren. Ancak amortisörum bozulunca resimde gördüğüm Mosso düz maşayı Aliexprss den satın aldım ve frenleri de Tektro V-frenler ile yeniledim. Bu bisikletimi zhalen duvarda asılı olarak tutuyorum, ancak misafirim geldiğinde kullanıyorum. Asıl mtb olarak kullandığım bisikletim ise Specialized-Stumpjumper. Bunun frenleri seninki gibi cantilever. O yüzden sana detaylı bilgi verebileceğim deneyimlerimden.
Öncelikle V-fren pabucu ile Canti pabuçlarının fren bacaklarına bağlanışı biliyorsun çok farklı. Mtb'ler vidalama ile bacaklara monte ediliyor, Canti'ler sıkıştırma ile. O yüzden Canti pabuçlar yivsiz oluyor. Diğer bir fark Mtb pabuçların bağlantı şaftı 5,25 mm, Canti'lerinli 6,75mm (benim ölçümlerimdir). Ayrıca Canti pabuçlar maalesef Türkiye'de bulunmuyor epeydir. Bu durumda ben Canti frenlerime daha indce şaftlı olan (5,25 mm) V-fren pabuçlarını takmak zorunda kaldım Specialized bisikletimde. Pabucun şaftı sıkıştırma yuvası içinde bol kalsa da vida ile sıkıldığı için o bolluk fazla sorun olmadı. Önceleri biraz korkarak kullandım frenleri bir sorun olur, bollaşır ve pabuç çıkar mı diye, ama bir süre sert koşullarda kullanmama da rağmen bir tehlike veya sorun yaşamadım. Sonuç olarak orada gördüğün baradine pabuçları alabilirsin ama monte ettirirken bisikletçinin dikkatli ve iyi sıkması gerekir sıkma vidasını. Alttaki resimlere bakabilirsin:

274295 dosyayı görüntüle

Canti orijinal pabucu böyle, ama bizde şu anda bulmak zor. Benim uyarlamamı aşağıda resimlerde görebilirsin:

274294 dosyayı görüntüle
274296 dosyayı görüntüle
274297 dosyayı görüntüle

Gidon boğazına gelince, benim maşa şaft borusu oversizedir, sanırım seninki de öyle, yani 28,4 mm. Bu şu anda zaten standart ölçü. Yeni gidon boğazlarında bu bağlantı çapı geçerli (ama resimdeki specialized'da geçerli değil, çünkü maşa şaft çapı 25,4 mm, dikkatli olmak lazım) Ama benim gidonumun bağlantı çapı standart olan 31,8 mm değil de 25,4 mm olduğu için farklı bir gidon boğazı kullandım, yani 28,4-->25,4. Markası Amoeba ama piyasada bulmak çok zor olabiir şu anda. Eğer herhangi bir gidon boğazı alacaksan gidonu da 31,8'lik bir gidon ile değiştirmen gerekir. Bence bu çözüm daha mantıklı olur.
Lastikler konusuna gelince, o eski lastikleri ne olursa olsun değiştir. O kadar yıl bekleyen lastiğin ne sorun çıkaracağı belli olmaz. Tel veya iç karkası çürümüş de olabilir ve birden balon yapıp seni yol ortasında bırakabilir. Takacağın lastiğin ne olacağı artık senin tercihine ve bisikleti hangi yol koşullarında süreceğine bağlı. Şehir ve düz yol için 1,5 veya en fazla 1,75 iyi ve ayrıca hafif de olur. Kalın dişli olması da gerekmez ayrıca. Ama arzide ve hopamalı zıplamalı yerleri düşünüyorsan 1,95 ve 2,05 tavsiye ederim.
Bu arada reimden göremedim, eğer yine hoplamalı yerlerde sürmeyeceksen maşayı da düz maşa ile değiştirisen bisikletin 1 kg civarında hafifleyecektir.
Sorun varsa daha sorabilirsin.
Kolay gelsin!
Çok sağolasın Haluk Abi baya bi yormuşum seni bisikletin tekerini pabuçlarını sökmüşsün daha detaylı anlaşılabilir olması için eksik olma Abicim. Konuya dönersek Sizin kullandığınız V fren pabuçların modeli nedir? Haluk abi Direk onlardan alayım bende hiç riske girmeden madem sende sorunsuz olarak kullanıyorsun .Bisikletim zaten düz maşa abi fabrika çıkışlı olarak. Bende maşa taktırmayı düşünüyordum bu aralar ama böyle söylemenle almamak daha mantıklı geldi. Çünkü zaten şehiriçi asfalt yolda kullanıyorum. Bisikleti daha çok ağırlaştırmaya gerek yok gibi. Lastiklere gelecek olursak Abi 26x175 Mitas rubena siparişi verecem hayırlısıyla ben aslında patlayana kadar devam ettirmeyi düşünüyordum ama hiç riske girmeden dediğin gibi hemen değiştirmek en mantıklısı olur gibi. Bu arada Abi Bisan bisikletin Specialized'e göre çok daha yakışıklı duruyor.:)
Bisikletinizin ayrintili fotograflarini rica edebilir miyiz ?? Özellikle grup set parçalarıni merak ettim.
Tabii ki Bisikletim işyerinde yarın gün içinde inşallah fotoğrafları eklemiş olurum..
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi ve Oxsy
Geri