Merhaba Serkan, Bisikletin gördüğüm kadarıyla gerçekten temiz ve güzel. Güle güle kullan.
Benim MontBlanc ile arasındaki fark frenlerde ve maşada gördüğüm kadarıyla. Benim orijinal maşam marzocchi amörtisörlu idi, frenlerim de Diacompe V-fren. Ancak amortisörum bozulunca resimde gördüğüm Mosso düz maşayı Aliexprss den satın aldım ve frenleri de Tektro V-frenler ile yeniledim. Bu bisikletimi zhalen duvarda asılı olarak tutuyorum, ancak misafirim geldiğinde kullanıyorum. Asıl mtb olarak kullandığım bisikletim ise Specialized-Stumpjumper. Bunun frenleri seninki gibi cantilever. O yüzden sana detaylı bilgi verebileceğim deneyimlerimden.
Öncelikle V-fren pabucu ile Canti pabuçlarının fren bacaklarına bağlanışı biliyorsun çok farklı. Mtb'ler vidalama ile bacaklara monte ediliyor, Canti'ler sıkıştırma ile. O yüzden Canti pabuçlar yivsiz oluyor. Diğer bir fark Mtb pabuçların bağlantı şaftı 5,25 mm, Canti'lerinli 6,75mm (benim ölçümlerimdir). Ayrıca Canti pabuçlar maalesef Türkiye'de bulunmuyor epeydir. Bu durumda ben Canti frenlerime daha indce şaftlı olan (5,25 mm) V-fren pabuçlarını takmak zorunda kaldım Specialized bisikletimde. Pabucun şaftı sıkıştırma yuvası içinde bol kalsa da vida ile sıkıldığı için o bolluk fazla sorun olmadı. Önceleri biraz korkarak kullandım frenleri bir sorun olur, bollaşır ve pabuç çıkar mı diye, ama bir süre sert koşullarda kullanmama da rağmen bir tehlike veya sorun yaşamadım. Sonuç olarak orada gördüğün baradine pabuçları alabilirsin ama monte ettirirken bisikletçinin dikkatli ve iyi sıkması gerekir sıkma vidasını. Alttaki resimlere bakabilirsin:
274295 dosyayı görüntüle
Canti orijinal pabucu böyle, ama bizde şu anda bulmak zor. Benim uyarlamamı aşağıda resimlerde görebilirsin:
274294 dosyayı görüntüle
274296 dosyayı görüntüle
274297 dosyayı görüntüle
Gidon boğazına gelince, benim maşa şaft borusu oversizedir, sanırım seninki de öyle, yani 28,4 mm. Bu şu anda zaten standart ölçü. Yeni gidon boğazlarında bu bağlantı çapı geçerli (ama resimdeki specialized'da geçerli değil, çünkü maşa şaft çapı 25,4 mm, dikkatli olmak lazım) Ama benim gidonumun bağlantı çapı standart olan 31,8 mm değil de 25,4 mm olduğu için farklı bir gidon boğazı kullandım, yani 28,4-->25,4. Markası Amoeba ama piyasada bulmak çok zor olabiir şu anda. Eğer herhangi bir gidon boğazı alacaksan gidonu da 31,8'lik bir gidon ile değiştirmen gerekir. Bence bu çözüm daha mantıklı olur.
Lastikler konusuna gelince, o eski lastikleri ne olursa olsun değiştir. O kadar yıl bekleyen lastiğin ne sorun çıkaracağı belli olmaz. Tel veya iç karkası çürümüş de olabilir ve birden balon yapıp seni yol ortasında bırakabilir. Takacağın lastiğin ne olacağı artık senin tercihine ve bisikleti hangi yol koşullarında süreceğine bağlı. Şehir ve düz yol için 1,5 veya en fazla 1,75 iyi ve ayrıca hafif de olur. Kalın dişli olması da gerekmez ayrıca. Ama arzide ve hopamalı zıplamalı yerleri düşünüyorsan 1,95 ve 2,05 tavsiye ederim.
Bu arada reimden göremedim, eğer yine hoplamalı yerlerde sürmeyeceksen maşayı da düz maşa ile değiştirisen bisikletin 1 kg civarında hafifleyecektir.
Sorun varsa daha sorabilirsin.
Kolay gelsin!