Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Şahsen ben güvenemiyorum başkası bakım yaptığı zaman.
İşte sorun o ki ben kendime de güvenmiyorum. :ssrtcbya: Keşke becerebilsem. Bulunduğunuz ilde imkanlar da kısıtlıysa birilerine güvenmek zorunda kalıyorsunuz. Ama dediğinizde kesinlikle haklısınız, kimse bisikletinizle sizin gibi ilgilenmiyor. Eve gelince zincirin ön aktarıcıya temas ettiğini ve rublede zincirin 3'ten 1'e atladığını gördüm. Zaten vites ayarını bir türlü tutturamadığım için götürmüştüm. Gitmişken liste yapıp her yerine bakılsın dedim. Mecbur tekrar götüreceğim, o kadar para verdim. Yapsınlar. :)
 
Scudo
265037 dosyayı görüntüle
Listede yazılanlar için perşembe günü bisikleti bırakıp bugün(pazartesi) teslim aldım. (Haftasonu yasağı vardı malum, belki daha önce bitmiştir, bilemiyorum.) Toplamda 150 TL tuttu. Tekirdağ Limon Bike.
Ekleme: Değişen parçaları daha önce netten kendim almıştım.
Buraya da yazayım, belki Tekirdağ'da olup bisikletini götürmek isteyen olur; bir daha düşünsün diye.

Kendileri ile iletişim kurduğunda temizlenip greslenmesini belirttiğim furç, freehub, jant göbekleri, orta göbeklerin sadece kontrol edildiğini öğrendim. Sorun yok diye belirtip hiçbir işlem yapılmamış ki orta göbek zor dönüyordu hâlâ öyle, bunu fark etmemeleri mümkün değil. Motorlu araçları yıllık bakıma bir sorun olduğu için mi götürüyoruz mesela? Hayır, bakımları yapılsın, ileride sorun çıkarmasın diye. Bisikletler de o misal. Sorunun illa ortaya çıkmasını mı bekleyelim müdahale etmek için?

Bunlar dışında ön jantın akordu bariz bozuktu, freni hafif sıktığımda bazı kısımlardan temas ediyordu. Sorun yok deyip geçilmiş.

Zincir aynakolda büyük dişlide acayip bir şekilde ön aktarıcıya sürtüyordu. Bunu görmemek-duymamak mümkün değil. Nasıl ayar yapılmış, ilginç.

Rublede vites değiştirirken zincir 1-3, 3-1 atlaması yapıyor. Arka aktarıcı ayarı da olmamış.

Lastiklerde de eve gelince gördüm ki 55-60 psi civarı hava var. Bari bir hava vurup da teslim edilseydi.

Şimdi 150 lirayı ben vites-fren tellerinin, zincirin ve elciklerin değişimine vermiş bulunuyorum maalesef ki onları da ben internetten kendim alıp vermiştim zaten değiştirin diye. :acpsnr: Tek kelimeyle yazık!
 
Buraya da yazayım, belki Tekirdağ'da olup bisikletini götürmek isteyen olur; bir daha düşünsün diye.

Kendileri ile iletişim kurduğunda temizlenip greslenmesini belirttiğim furç, freehub, jant göbekleri, orta göbeklerin sadece kontrol edildiğini öğrendim. Sorun yok diye belirtip hiçbir işlem yapılmamış ki orta göbek zor dönüyordu hâlâ öyle, bunu fark etmemeleri mümkün değil. Motorlu araçları yıllık bakıma bir sorun olduğu için mi götürüyoruz mesela? Hayır, bakımları yapılsın, ileride sorun çıkarmasın diye. Bisikletler de o misal. Sorunun illa ortaya çıkmasını mı bekleyelim müdahale etmek için?

Bunlar dışında ön jantın akordu bariz bozuktu, freni hafif sıktığımda bazı kısımlardan temas ediyordu. Sorun yok deyip geçilmiş.

Zincir aynakolda büyük dişlide acayip bir şekilde ön aktarıcıya sürtüyordu. Bunu görmemek-duymamak mümkün değil. Nasıl ayar yapılmış, ilginç.

Rublede vites değiştirirken zincir 1-3, 3-1 atlaması yapıyor. Arka aktarıcı ayarı da olmamış.

Lastiklerde de eve gelince gördüm ki 55-60 psi civarı hava var. Bari bir hava vurup da teslim edilseydi.

Şimdi 150 lirayı ben vites-fren tellerinin, zincirin ve elciklerin değişimine vermiş bulunuyorum maalesef ki onları da ben internetten kendim alıp vermiştim zaten değiştirin diye. :acpsnr: Tek kelimeyle yazık!
Onları siz de değiştirirdiniz zaten 😳
 
  • Beğen
Tepkiler: ModernOblomov
Güncel bakım fiyatlarına hakim değilim , ama bakım için mekan önerebilirim. Bakırköy'de Veloİstanbul hakkını veriyor bu işin. Bisikletimle ilgili bir kaç bisikletçinin tanı bile koyamadığı sorunları , nokta atışı bulup çözdüğü bir kaç senaryo yaşadığım oldu.
 
Fabrikadan yeni çıkmış kadar kusursuz akort yapan usta ben şimdilik görmedim. O yüzden iş başa düştü kendim öğrendim işi :harika:
 
-Vites-fren kabloları shimano sis ile değişti.
-Orta göbek, furç yatağı, maşa, jant göbekleri temizlenip yağlandı.
-Jant akordu yapıldı.
-Pedal yuvaları temizlenip yağlandı.
-Ön ve arka aktarıcı vites geçiş ayarı yapıldı.
-Arka aktarıcı bacağında yamukluk vardı, düzeltildi.
-Yürür aksam ve komple bisiklet yıkama yağlama yapıldı.

150 lira istedi, yanımda 125 vardı verdim. " Geçen sene 100e yapıyordum, bu sene 150 liraya çıkarttım" dedi. 8 ay önce 100 liraya yaptırmıştım aynı yere.
 
Buraya da yazayım, belki Tekirdağ'da olup bisikletini götürmek isteyen olur; bir daha düşünsün diye.

Kendileri ile iletişim kurduğunda temizlenip greslenmesini belirttiğim furç, freehub, jant göbekleri, orta göbeklerin sadece kontrol edildiğini öğrendim. Sorun yok diye belirtip hiçbir işlem yapılmamış ki orta göbek zor dönüyordu hâlâ öyle, bunu fark etmemeleri mümkün değil. Motorlu araçları yıllık bakıma bir sorun olduğu için mi götürüyoruz mesela? Hayır, bakımları yapılsın, ileride sorun çıkarmasın diye. Bisikletler de o misal. Sorunun illa ortaya çıkmasını mı bekleyelim müdahale etmek için?

Bunlar dışında ön jantın akordu bariz bozuktu, freni hafif sıktığımda bazı kısımlardan temas ediyordu. Sorun yok deyip geçilmiş.

Zincir aynakolda büyük dişlide acayip bir şekilde ön aktarıcıya sürtüyordu. Bunu görmemek-duymamak mümkün değil. Nasıl ayar yapılmış, ilginç.

Rublede vites değiştirirken zincir 1-3, 3-1 atlaması yapıyor. Arka aktarıcı ayarı da olmamış.

Lastiklerde de eve gelince gördüm ki 55-60 psi civarı hava var. Bari bir hava vurup da teslim edilseydi.

Şimdi 150 lirayı ben vites-fren tellerinin, zincirin ve elciklerin değişimine vermiş bulunuyorum maalesef ki onları da ben internetten kendim alıp vermiştim zaten değiştirin diye. :acpsnr: Tek kelimeyle yazık!
Can sıkıcı olmuş. Geçmiş olsun.
Limon bisiklet, yüzünüzün ekşimesine neden olmuş anladığım kadarıyla. Neredeyse hiçbir şey yapmayıp 150 lira isteyerek.
 
Güncel bakım fiyatlarına hakim değilim , ama bakım için mekan önerebilirim. Bakırköy'de Veloİstanbul hakkını veriyor bu işin. Bisikletimle ilgili bir kaç bisikletçinin tanı bile koyamadığı sorunları , nokta atışı bulup çözdüğü bir kaç senaryo yaşadığım oldu.
Limon bisikleti bilmiyorum ama bende velo bisikleti tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: polo34 ve ersnpk
Buraya da yazayım, belki Tekirdağ'da olup bisikletini götürmek isteyen olur; bir daha düşünsün diye.

Kendileri ile iletişim kurduğunda temizlenip greslenmesini belirttiğim furç, freehub, jant göbekleri, orta göbeklerin sadece kontrol edildiğini öğrendim. Sorun yok diye belirtip hiçbir işlem yapılmamış ki orta göbek zor dönüyordu hâlâ öyle, bunu fark etmemeleri mümkün değil. Motorlu araçları yıllık bakıma bir sorun olduğu için mi götürüyoruz mesela? Hayır, bakımları yapılsın, ileride sorun çıkarmasın diye. Bisikletler de o misal. Sorunun illa ortaya çıkmasını mı bekleyelim müdahale etmek için?

Bunlar dışında ön jantın akordu bariz bozuktu, freni hafif sıktığımda bazı kısımlardan temas ediyordu. Sorun yok deyip geçilmiş.

Zincir aynakolda büyük dişlide acayip bir şekilde ön aktarıcıya sürtüyordu. Bunu görmemek-duymamak mümkün değil. Nasıl ayar yapılmış, ilginç.

Rublede vites değiştirirken zincir 1-3, 3-1 atlaması yapıyor. Arka aktarıcı ayarı da olmamış.

Lastiklerde de eve gelince gördüm ki 55-60 psi civarı hava var. Bari bir hava vurup da teslim edilseydi.

Şimdi 150 lirayı ben vites-fren tellerinin, zincirin ve elciklerin değişimine vermiş bulunuyorum maalesef ki onları da ben internetten kendim alıp vermiştim zaten değiştirin diye. :acpsnr: Tek kelimeyle yazık!
Bence burada yaptığınız sitem ile kalmayıp tekrar götürerek hakkınızı aramalısınız. Talep ettiğiniz hiçbir şey yapılmamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Aslinda bedava, az bir sey aletler icin masaraf edip bir kac tanede Youtube videolari baktinmi evde kendin yaparak bedavaya gelir.
Geçen sene bakımda arkadaşınkine benzer sorun yaşayıp 200₺ para verince çok gereksiz, aletleri alır kendim yaparım demiştim. Evde iki yol bisikleti oluyor ve hemen hemen aynı aletler kullanılıyor. Aletler de iyilerinden yani, yarı fiyatına orta halli bile alırdım, almadım iki bisikletin bakım masrafı kadar para çıktı toplam. Ruble anahtarı, ruble tutucu, zincir ölçme aleti, quicklink pensesi, hollowtech anahtarı, shimano gress ve degresser aldım toplam 450₺ falan tuttu. Ben bu aletleri geçen sene toplamaya başlamıştım, şimdi bazılarının fiyatları artmış ama yine de bakımdan ucuz ve içime siniyor kendim yapmam. İstediğim zaman istediğim bakımı yapıyorum. İşin güzel yanı uygun fiyata isteyene de yapıyoruz böylece aletlerin parası çıkıyor. 🤣 Şimdilik akord ihtiyacım olmadığı için o işe girmedim ama girecem nasip olursa :D
 
@Anonim aynn. katiliyorum dostum. Senin gibi yapacagim bende akort ayari icin bir tek giderim tamirciye sehpa felan cok pahali
 
  • Beğen
Tepkiler: DeaKeN
House of Bike'da yer alan Shimano Service Center'da ücretler bu durumda. Muhtemelen tüm Shimano Service Center'lar için aynı fiyatlar geçerlidir henüz şöyle bir turlayıp selam verme fırsatım olmadığından emin değilim.

1622285511312.png
 
@Pilihozlu53 Bence elinizdeki bisikleti satıp yeni bisiklet almanızı tavsiye ederim.İkinci el bütçenize uygun bir bisiklet bulabilirsiniz.Şuanki bisikletiniz çelik ve arkada süspansiyon varsa grupset yükseltmeniz sizi tatmin etmez.Ağırlığından dolayı sizi bezdirir.İlla alıcam diyorsanız tourney groupset 700-800e mal olur size.Tabi bisikletinizin diğer parçalarına da bağlı.Daha ucuza da gelebilir.Ama bence sıfır corelli fit bike alabilirsiniz.Fiyatları da uygun.Sonra isterseniz bütçeniz oldukça gravela çevirebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pilihozlu53
Buraya da yazayım, belki Tekirdağ'da olup bisikletini götürmek isteyen olur; bir daha düşünsün diye.

Kendileri ile iletişim kurduğunda temizlenip greslenmesini belirttiğim furç, freehub, jant göbekleri, orta göbeklerin sadece kontrol edildiğini öğrendim. Sorun yok diye belirtip hiçbir işlem yapılmamış ki orta göbek zor dönüyordu hâlâ öyle, bunu fark etmemeleri mümkün değil. Motorlu araçları yıllık bakıma bir sorun olduğu için mi götürüyoruz mesela? Hayır, bakımları yapılsın, ileride sorun çıkarmasın diye. Bisikletler de o misal. Sorunun illa ortaya çıkmasını mı bekleyelim müdahale etmek için?

Bunlar dışında ön jantın akordu bariz bozuktu, freni hafif sıktığımda bazı kısımlardan temas ediyordu. Sorun yok deyip geçilmiş.

Zincir aynakolda büyük dişlide acayip bir şekilde ön aktarıcıya sürtüyordu. Bunu görmemek-duymamak mümkün değil. Nasıl ayar yapılmış, ilginç.

Rublede vites değiştirirken zincir 1-3, 3-1 atlaması yapıyor. Arka aktarıcı ayarı da olmamış.

Lastiklerde de eve gelince gördüm ki 55-60 psi civarı hava var. Bari bir hava vurup da teslim edilseydi.

Şimdi 150 lirayı ben vites-fren tellerinin, zincirin ve elciklerin değişimine vermiş bulunuyorum maalesef ki onları da ben internetten kendim alıp vermiştim zaten değiştirin diye. :acpsnr: Tek kelimeyle yazık!

Birkaç işlem yaptırmıştım ilgili esnafa, ilgilenmişler, üstüne de detaylı bilgi vermişlerdi. Daha sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım şikayetçi olduğum problemlerden. Memnun kalmadı iseniz, Çorlu'da Satrai Bisiklet var, Melih işletiyor orayı, aşağı yukarı dünya turu yapmış bir çocuktur, esnaflığını ve tamirciliğini de ilerletti sayılır, ona da gösterebilirsiniz.

Doların uçuşa geçmesi ile artık bunları almak zorlaştı, fakat eninde sonunda alınması gereken, başlangıç seviyesi için bile olsa, gerekli:

(link)

(link)

Kısacası bakım ücreti vermek istemeyen/verip de memnun olmayan arkadaşlar için: Elinizde hedef tahtası olarak kullanabileceğiniz yedek veya merdiven altı çürüyen bir makine olacak, ve onun üstünde alıştırma yapacaksınız.

Neticede usta tanıdık değilse şarkı hep aynı: "Yürüyor mu yürüyor, gidiyor mu gidiyor."

Maalesef.
 
Bence bisikletiniz çok pahalı veya değerli değilse 1 2 yerden başlamanızı öneririm. Şayet benim 7 yıldır kullandığım dağ bisikletim var. öyle ahım şahım markalı bisiklet değil ancak işimi görüyor. ön göbeklerini sökmeye çalıştım ancak bilyaları hep dağıldı :)). Türlü Türlü videolar izlemiştim ama deneyimleyince kafama daha çok oturmaya başladı. Çaprazda kalmayı onda öğrendim. ama 1 rubleye mal oldu :) ( hala kullanıyorum rubleyi ama son vitesi kullanamıyorum boşa atıyor.)
Bana kalırsa v fren ise bisikletinizin frenlerini ayarlamaya çalışın. olmadı bisikletçiye yaptırabilirsiniz. Ama akord ayarlamak sıkıntılı, biraz tecrübe ve sabır isteyen iştir. ayarlamaya çalıştım beceremedim.
İyi ustalar için ilk öncelikle google haritalardan bisikletçilere bakın ve puanlaması nasıl onları inceleyin. işinin ehli insanlar hava vurma gibi basit işlemlerden para almaz, hava basmak istiyorsanız araç temizleme yerlerinde veya benzinliklerde şişirebilirsiniz. Bazı bisikletçiler var haritalarda gözükmüyor. onlara da uğrayıp sohbet edebilirsiniz.


Benim de sizlere sormak istediğim sorum var:
  • 7 yıllık bisikletim var ve markasız.
  • Ruble sıkıntılı ama işimi görüyor.
  • Aynakol 3 lü ama 2 bölümünü kullanabiliyorum. orta aktarıcısı pek iyi durumda değil
Bisiklet de almak istiyorum ama pek bütçem de yok. Almak istesem de gravel tipi bisiklet almayı düşünüyorum.(carraro g0 gibi /grx setler çok pahalı geliyor, belki uygun fiyatlı grx serisi çıkarsa düşünebilirim)

Sizce Bisikleti nasıl tamir etmeliyim veya bisikleti tamir etmeli miyim? ediceksem de saiguan gibi markaları mı kullanmalıyım? aklımda shimano tourney grupset ile sıfırlamak var ama sizce değer mi ? Biraz daha bekleyip shimano ekipmanları mı kullanayım yoksa saiguan gibi uygun markaları mı tercih edeyim ?

Yeni başlık açamadığımdan dolayı buraya yazıyorum. Hepinize keyifli sürüşler diliyorum
Bütçe varsa Shimano parçalar kullanmaya çalışın derim. Bisikletimin üzerindeki aynakol (Shimano TY501) 16000 km'den sonra zincir dişliye oturmuyordu ben de aman n'olcak diyip 55 liralık KNT aynakol ile değiştirdim. 1500 km sonra vidasını ölümüne sıksam da max 150 km sonra yerinden çıkıyordu, gıcırtı zaten Allah'ın emri. Yepyeni aynakolu söküp 160 liraya kıyarak önceki aynakolum aynısından taktım. 500 km olmuştur takalı. Sıkıntı yok, olmayacağına da eminim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Pilihozlu53
Bisiklete uzun zamandır bakım yapmıyorum valla akord falan herşey kaydı. Nerden başlayacağız bilmiyorum işim zor :D
 
Doların uçuşa geçmesi ile artık bunları almak zorlaştı, fakat eninde sonunda alınması gereken, başlangıç seviyesi için bile olsa, gerekli:
Ruble ve freehub sökme aparatları hariç her şeyi topladım. Akord hariç her şeyiyle ilgilenebilirim gibi.

Önerdiğiniz yeri ilk kez duydum, teşekkür ederim.
 
Konya Şampiyon Bisiklet
İşçilik ücreti:150tl.
İç dış fren vites telleri değişimi, arka ön göbek bilyeleri değişimi, arka göbek çanağı değişimi: 200tl
Gidon bandı:50tl
Toplam 400tl.
Servis süresi:27gün.
 
Geri