Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Sele borusu yağlanmaz. Sele borusu kelepçisi yağlanabilir. Dışarıda çamır yağmur vs çok görürse paslanır açılmaz duruma gelebilir. Öyle durumda wd-40 türevi sıvılar kullanılır. Zaten o duruma gelmez. Yoksa sele borusunu yaplamak mantıksız yahu. Kaba kuvvetle çıkıyor zaten
Kaba kuvvetle açılamayabiliyor. Korozyon nedeniyle yapışan bir sele borusunu tornacıda uğraşarak ancak söktük, boru da biraz hırpalandı.
Yeni bisikletler mandallı olduğundan sık sık yükseltilip alçaltılıyor, bu nedenle yapışma az olabilir. Ama vidalı kelepçe için yılda en az bir kere sökülüp greslenmesini tavsiye ediyorlar.
 
Scudo
Abartı degıl mı? bırde sele borusu yaglanıyor mu ben bılmıyordum onu
Zincir dışındakiler abartı ve/veya yanlış.
Aynakol ve arka dişliler hiç yağlanmaz.
Göbekler de yağlanmaz ama kapalı rulman olmayan göbekler greslenmeli. Tipik kullanıcı için senede 1 uygun olabilir.
Viteslerin ve tellerin birkaç ayda bir yağlanması yeterli, o da sürekli yağmurda çamurda sürüyorsanız. Sadece iyi havalarda sürüp bisikleti evde tutanlar için yılda bir yeter.
Sele borusunun kadroya kaynamazsını engellemek için özel macunlar var, montaj sırasında 1 kere uygulanması yeter diye biliyorum. Bunun yerine gres kullanıyorsanız senede bir tekrarlanması gerekiyor olabilir.
 
@Murat B. net açıklamış. (link) tarzı pastalar var. gidon boğazı ve sele borusunda kullanıyor. normalde 5 nm sıkmak zorundaysanız pasta ile daha az nm ile sıkma şansınız oluyor.

bu neye yarıyor derseniz , içerdeki sürtünmeyi artırıyor ve çok sıkarak ekipmanı hiç etmenizi önlemiş oluyor :D
 
Zincir dışındakiler abartı ve/veya yanlış.
Aynakol ve arka dişliler hiç yağlanmaz.
Göbekler de yağlanmaz ama kapalı rulman olmayan göbekler greslenmeli. Tipik kullanıcı için senede 1 uygun olabilir.
Viteslerin ve tellerin birkaç ayda bir yağlanması yeterli, o da sürekli yağmurda çamurda sürüyorsanız. Sadece iyi havalarda sürüp bisikleti evde tutanlar için yılda bir yeter.
Sele borusunun kadroya kaynamazsını engellemek için özel macunlar var, montaj sırasında 1 kere uygulanması yeter diye biliyorum. Bunun yerine gres kullanıyorsanız senede bir tekrarlanması gerekiyor olabilir.
Sele borusunu merak ettim. Yaglanıyorsa orayı bende yaglayım hıc yag surmedım oraya çünkü. Dıger dedıklerınızı bende öyle uyguluyorum paylasımı görünce şaşırdım :) tellerı yaglamıyordum bırde onlarada damlatırım
@Murat B. net açıklamış. (link) tarzı pastalar var. gidon boğazı ve sele borusunda kullanıyor. normalde 5 nm sıkmak zorundaysanız pasta ile daha az nm ile sıkma şansınız oluyor.

bu neye yarıyor derseniz , içerdeki sürtünmeyi artırıyor ve çok sıkarak ekipmanı hiç etmenizi önlemiş oluyor :D
Lazım olur bunuda kaydedelım alırız bı ara :D
 
@Murat B. net açıklamış. (link) tarzı pastalar var. gidon boğazı ve sele borusunda kullanıyor. normalde 5 nm sıkmak zorundaysanız pasta ile daha az nm ile sıkma şansınız oluyor.

bu neye yarıyor derseniz , içerdeki sürtünmeyi artırıyor ve çok sıkarak ekipmanı hiç etmenizi önlemiş oluyor :D
Karbon sele boruları için dediğiniz gibi özel macunlar var, onlara gres yapılmıyor diye biliyorum. Ama alüminyum için gres yapıyorum ben. Hele korozyonla kaynadıktan sonra saatlerce asitle bile açılmayan sele borusu videoları izleyince yıllık bakımın parçası yaptım bisikletlerim için.
 
Hidrolik frenlerin nesini/neresini yağlayacağımızı anlayamadım ben. Yağlamaktan kasıt bleeding işlemi ise, onu da ayda bir yapmaya gerek yok.
 
  • Hahaha
Tepkiler: osmancan71
Hidrolik frenlerin nesini/neresini yağlayacağımızı anlayamadım ben. Yağlamaktan kasıt bleeding işlemi ise, onu da ayda bir yapmaya gerek yok.
harbi bak orda bi çok kişiye balata değiştirtecek salaklar :D bilmeyen adam bilmez yağ dökünce çıkacak sesi felan.
 
Abartı degıl mı? bırde sele borusu yaglanıyor mu ben bılmıyordum onu
Bana da garip geldi. Alta kullanıma bağlı değişiklik gösterir yazmışlar fakat ben hiç bu periyotları kullanan insan görmedim duymadım 🤷‍♂️ Seleyi ilk defa duydum desem yalan olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Sprey şeklinde yağ vardı evde idareten onu kullanıyım derken diske sıçratmıştım, fren resmen tutmaz oldu çözemeyince en son balata değiştirmiştim diski de kolonyayla falan iyice temizlemiştim.
O madde çok can yakar :D
 
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
sele borusu yağlanma olayı şöyle olabilir bisikletten çıtır çıtır sesleri gelmeye başladıysa sele borusu sökülüp silinir sele borusu yuvası da aynı şekilde sonra çok hafif bir şekilde bez yardımıyla sele borusuna ve yuvasına sürülüp yerine takılır çıt çıt seslerinden kurtulunur tabi bunu her hafta yapmak psikopatlık biraz :)
 
Belki gresi kastetmişlerdir diyeceğim de sele borusunu her hafta çıkarıp greslemek saçmalıktan başka bir şey değil.
Pandemide sıkılan birisi yapabilir, sakıncası yok. Ama bunun için başkasına para veren varsa ben de merak ettim şimdi😅
 
balataları köşede tutan tel yoktu böyle bir çözüm buldum
belki işinize yarar

20210105_003538.jpg
 

Dosyalar

  • 20210105_003538.jpg
    20210105_003538.jpg
    745,1 KB · Okunma: 5
  • Beğen
Tepkiler: osmancan71
Sele borusu aslında yağlanır. Özel bir pasta kullanılır bunun için. Ancak gres tavsiye edilmez zira uzun vadede gres sele borusunu kadroya yapıştıracaktır.
 
Ben zincir bakımı yaptığımda(her 300-400 km) aklıma gelirse sele borusunu da ince yağla yağlıyordum. Herhangi bir sebebi yok hoşuma gidiyor sadece. O sele borusunun yuvasında aşağı yukarı pürüzsüz hareketi sebepsiz mutlu ediyor beni :)
 
Abartı degıl mı? bırde sele borusu yaglanıyor mu ben bılmıyordum onu
Hareketsiz birleşen metal (alüminyum ve çelik) yüzeyleri, kaynamayı önlemek için yılda bir-iki kez gresle yağlamak gerekir. Yoksa restorasyon hikayelerinde okuduğumuz sele borusunu çıkartmak için balyoz, çektirme, torna, ısıtma vs. olmadık işler gerekebilir. Hareketsiz karbon-metal ve karbon-karbon birleşim yüzeylerinde ise verilen tork değerlerinde kaymayı önlemek için “carbon paste” kullanılır. Ben baktığım dönemde Türkiye’de bulamayıp Wiggle’dan getirtmiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: SEL PER
Geri