Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Konya Şampiyon Bisiklet
İşçilik ücreti:150tl.
İç dış fren vites telleri değişimi, arka ön göbek bilyeleri değişimi, arka göbek çanağı değişimi: 200tl
Gidon bandı:50tl
Toplam 400tl.
Servis süresi:27gün.
benim bisikletten hala haber yok. :( bayramdan önce bitirse bari.
 
Scudo
Özellikle bisiklet konusunda Konya esnafına hiç güvenmiyorum, sizin bisikleti başkasına satmış olmasın :D Alırken kadro numarasını kontrol edin :)
yok hocam ya adam baya meşhur (link)
 
Genel olarak 100-300 TL arası fiyat çekiliyor. Bölgeden bölgeye değişiklik gösterebilir. Yani kendiniz yaparsanız daha ucuza gelir.
 
O fiyatlar ne oyle ya. Acin youtube'u bir suru bakim videolari var yaparsiniz zor degil arkadaslar.
 
Yok bişey söylemedi
Benim götürdüğüm zamana göre daha kalabalık, 60 gün sürer sanırım 😳. Teslim alırken akort, ön arka vites ayarını kontrol etmeyi unutmayınız ✋🏻
Bir işletme sadece ruble değişimi için yaklaşık 70tl istemişti çok garip, acaba altın ruble anahtarı mı kullanıyorlar 🤨
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Allah aşkına birisi bana 200 lira verdiğimiz sözde shimano soytarısı servisler de şu bisikletlere ne yapılıyor açıklayabilir mi ?

Yıkama ve vites kontrolü başka bir şey yok şahit olmadım izmirde kaçtan bisikletçi gezdim hepsi birbirinden habersiz bilgisiz sallama peşinde ne zamanda gitsek sora gel akşam gel yarın gel dolu yoğun ne bu be altımızda ferrarimi var hep kazık🤬bana bildiğiniz göbekleri söken aktaricilari makaraları temizleyen furç kontrolü yapan açıp gresleyen bilyalara bakan akord lastik ve ayrıntılı teknik detaya inen servis önerirmisiniz varsa tabi türkiye de sanmıyorum olsun ver 150 ver 250 haram olsun...
 
@hasanben hocam zamanın varsa kendin yap bakımı. Hem keyif alirsin hem paran cepte kalır. bir tek akort ayarı ustalık ister gerisi kolay. Yapamam dersen youtube da bol bol videolar var.
 
Asıl mesele kendim yapabilmem tabi küçük şeyleri az çok yapsam da herşey den anlamıyorum ve ekipman almam lazım sökmek için zaman sorunuda var ama şu ülkede paramla rezil olduğum tek alandır bisiklet.
 
Bakım işinde orta göbekten başka zor olan neresi var ki? . Akort ayar yapılması gereken birşey zaten bakımdan bağımsız süspansiyon varsa heralde birde orası zor, belki orasıda kolaydır denemedim hiç :D

Orta göbek içinde anahtar lazım zorluğu o yani
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: hasanben
Maalesef vakti olmayanlar yada hiç anlamayanlar için bunları parası karşılığında yapan yapabilen güvenilir usta ya yok ya var da yok ya da bana denk gelmedi ...
 
Maalesef vakti olmayanlar yada hiç anlamayanlar için bunları parası karşılığında yapan yapabilen güvenilir usta ya yok ya var da yok ya da bana denk gelmedi ...
Az çok araştırıp anlamak lazım. Mantaj videolarıda ise yarar. Çünkü bazı ustalar ince detayları bılmeyebılıyor. Tamir yaparken müdahale etme şansın oluyor ve ustanın ince detayları bilmesi seninde guvenmenı sağlıyor yada güvenmeyecegını anlıyorsun :)
 
Emektar bir bisiklet tamircisi bulunur.
Eski ve yıkık dökük atölyesi içinde her ihtiyacınız için gerekli malzeme bulunur. Arada uğranıp çayı içilir -ki giderken simit götürülür-. Vefa ve mesleğe saygı gereği görüşlerine önem verilir.
Uygun olduğu zamana randevu alınıp bisikletin başında durarak istediğimiz bakım-onarım yaptırılır....
Hem yapılan işin özüne gözlem hem de öğrenme sürecidir...
Sora sora Bağdat bulunur, bisikletçi tayfası birbirine yardımcıdır....
 
Emektar bir bisiklet tamircisi bulunur.
Eski ve yıkık dökük atölyesi içinde her ihtiyacınız için gerekli malzeme bulunur. Arada uğranıp çayı içilir -ki giderken simit götürülür-. Vefa ve mesleğe saygı gereği görüşlerine önem verilir.
Uygun olduğu zamana randevu alınıp bisikletin başında durarak istediğimiz bakım-onarım yaptırılır....
Hem yapılan işin özüne gözlem hem de öğrenme sürecidir...
Sora sora Bağdat bulunur, bisikletçi tayfası birbirine yardımcıdır....
Dün furs takarken alt kapaktakı çatlağı on kısma aldı, darbe yediği zaman masa arkaya esner önde dursun o diye. Takdir ettim adamı orda mesela :) geçen haftada akort ayarında bilmediğim bi detay öğrendim başka bir ustadan. İzlediğim videolarda da bunlar yoktu mesela
@hasanben
 
Anlıyorum youtube videolarına detaylı bakmadım açıkcası zaman ayıracağım ek olarak izmirde yada manisada yada çevre yerleşim yerlerinde tanıdığı bildiği önerebileceğiniz sağlam ustalar varsa paylaşan arkadaşlar olursa şimdiden teşekkür ederim
 
Anlamak lazım, yapmak lazım diyerek işin içinden çıkmamalıyız. En azından 35 senedir kafamı vücudumda taşıyorum, kendim saçımı sakalımı kesebiliyorum ama berbere gitmem gerekiyor genellikle. Burada mühim nokta para talep etmelerine rağmen hizmet sunmuyor oluşlarıdır.
 
Allah aşkına birisi bana 200 lira verdiğimiz sözde shimano soytarısı servisler de şu bisikletlere ne yapılıyor açıklayabilir mi ?

Yıkama ve vites kontrolü başka bir şey yok şahit olmadım izmirde kaçtan bisikletçi gezdim hepsi birbirinden habersiz bilgisiz sallama peşinde ne zamanda gitsek sora gel akşam gel yarın gel dolu yoğun ne bu be altımızda ferrarimi var hep kazık🤬bana bildiğiniz göbekleri söken aktaricilari makaraları temizleyen furç kontrolü yapan açıp gresleyen bilyalara bakan akord lastik ve ayrıntılı teknik detaya inen servis önerirmisiniz varsa tabi türkiye de sanmıyorum olsun ver 150 ver 250 haram olsun...
Shimano'nun bir standartı varsa da ben bilmiyorum, işletmeden işletmeye değişir ama genelde 200 Lira civarına yapılan bakımlarda şunun gibi işler oluyor:
-Vites ve fren tellerinin çıkartılıp silinip yağlanıp yeniden takılması (hidrolik sistemlerde bleeding denen hava alma işlemi)
-Vites ve fren ayarlarının yapılması
-Zincirin temizlenip yağlanması
-Gevşemiş vida var mı diye kontrol edilmesi, gidonda boşluk varsa onun alınması
-Jant akord ve göbeklerinin kontrol edilmesi

Bunların hakkını vererek yapılması 1 saat falan sürüyor. İlaveten makaraları temizleyecek, göbekleri ve furş takımını açıp temizleyip tekrar gresleyecek olan bunu 200 Liraya yapacaksa; ya emeğine değer vermiyordur, ya da bu işleri üstünkörü yapacaktır (hatta belki de hiç yapmayacaktır).

Şunu da eklemek istiyorum: bu tip bakımların "alıcısı"; bisikletin mekanik işleri hakkında bilgisi sıfıra yakın olan kişiler. Vites ayarının bozulduğunu farketmeyen, farketse bile ne yapacağını bilmeyenler için senede 2-3 kez bisikleti servis merkezine götürmek mantıklı bir davranış. Tavsiyem; vites ayarı, zincir temizliği gibi sık yapılması gereken ufak işleri yapmayı öğrenin, yapamadığınız işler için de gerektiği zaman servise gidip "orta göbeğin değişmesi lazım" veya "jant göbeklerinin temizlenip greslenmesi lazım" diyin. Böylece yapılması gerekmeyen işler için para ödemiş olmazsınız.
 
Geri