Scudo Sports

Bisiklet bakım ve temizliği

Uzman diye bana dediysen estağfurullah, öyle bi iddiam yok. Bildiğimi paylaşıyorum sadece.

O işi rubleyi göbekten ayırmadan yapmak gerekiyordu. Şu aşamada çok zor. Hele mengenesiz çok zor. Zinciri 3. dişliye sarıp mengeneye bağlayacaksın. Veya da zincir kamçısını 3. dişliye saracaksın. Sonra keskiyi kertiklere dayayıp çekiçle allah ne verdiyse vuracaksın. Keski yoksa da, ucu keskin ve sapı kalın bir metal lazım. Düz tornavida olmaz, şaftı o kuvvete dayanmaz ve yamulur, tornavida çöpe çıkar.

Atılık bir zinciri dişliye sararak mengeneye tutturma şu şekilde:

chain-vise.jpg


Dişlileri yamultmamak için rubleyi ters bağlaman gerekiyor, yani kapaklı taraf yere bakacak. Ve kapağa saatin tersi yönde dönecek şekilde vuracaksın.

IMG20240320160943.jpg
 
Scudo
Uzman diye bana dediysen estağfurullah, öyle bi iddiam yok. Bildiğimi paylaşıyorum sadece.

O işi rubleyi göbekten ayırmadan yapmak gerekiyordu. Şu aşamada çok zor. Hele mengenesiz çok zor. Zinciri 3. dişliye sarıp mengeneye bağlayacaksın. Veya da zincir kamçısını 3. dişliye saracaksın. Sonra keskiyi kertiklere dayayıp çekiçle allah ne verdiyse vuracaksın. Keski yoksa da, ucu keskin ve sapı kalın bir metal lazım. Düz tornavida olmaz, şaftı o kuvvete dayanmaz ve yamulur, tornavida çöpe çıkar.
Demek istediğiniz 3. dişliyi sökerek tüm rublenin dişlilerini ayırmak mı gerekiyor? Yani tüm rubleyi ikiye parçalamak mı gerekiyor?
Sanırım yapmayacağım. Benim gibi bir acemide bu kadar alet bulunmuyor maalesef. Bilyeleri içten yerleştirip gresi de içten süreceğim. Bir dahaki temizleyişimde bu ruble çöpte olacak ve yenisini temizliyor olacağım :harika:
 
Son düzenleme:
3. dişliyi değil. Amaç bilya kapağını çıkarmak. Onu çıkarmak için de, fotoda gösterdiğim kertikli kapağı çıkartmak gerekiyor. En baştan rublenin fotoğrafını atsaydın iş bu kadar zorlaşmayacaktı.

Sorun değil, şu halde de rubleyi toplayabilirsin.
- Sol elinle rublenin kapak tarafı yere bakacak şekilde tutup, sağ elinle kapağın iç tarafına bilyelerini diz.
- Rubleyi aynı şekilde (kapak yere bakacak şekilde) masa zeminine koy. Arka tarafın bilyeleri diz.
- Rublenin içini geçir.
- Rubleyi bilyalar düşmeyecek şekilde eline al ve diğer elinle kapağı saatin tersi yönde çevirerek vidala.
 
3. dişliyi değil. Amaç bilya kapağını çıkarmak. Onu çıkarmak için de, fotoda gösterdiğim kertikli kapağı çıkartmak gerekiyor. En baştan rublenin fotoğrafını atsaydın iş bu kadar zorlaşmayacaktı.

Sorun değil, şu halde de rubleyi toplayabilirsin.
- Sol elinle rublenin kapak tarafı yere bakacak şekilde tutup, sağ elinle kapağın iç tarafına bilyelerini diz.
- Rubleyi aynı şekilde (kapak yere bakacak şekilde) masa zeminine koy. Arka tarafın bilyeleri diz.
- Rublenin içini geçir.
- Rubleyi bilyalar düşmeyecek şekilde eline al ve diğer elinle kapağı saatin tersi yönde çevirerek vidala.
Haklısın ustam benim hatam. Bu bilyelerin olduğu yerde gres izleri var. Yani çıkmayan türden. Neyse onu da çıkartabildiğim kadar temizlerim. Yardımın için teşekkürler. Şimdi temizleyip iyice kuruması için yarına kadar bekleteceğim ve sonra gresleyip artık göbeği toplayacağım. Bu arada NLGi 1 yumuşak gres yağı sonunda buldum onu süreceğim :D adamlar galeta unu kutusunda gönderdiler ama malzemesi iyi çıktı.

Yağ: Gemaoil EP 1 Lityum sabunlu gres yağı yerli üretim
 
Son düzenleme:
Beyler bayanlar başardık çok mutluyum. İlk rublemi toplamayı başardım sıra göbekte! Bu kadar kolay olacağını tahmin etmiyordum valla. Zımba gibi oldu bakalım sürerken parçalara ayrılacak mı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: UnchosenOne
Merhabalar elimde yaklaşık 4 yıldır yatan bir bisiklet var. Bu bisiklette değişmesi gereken malzemeleri yapilmasi gereken bakımları söylerseniz çok sevinirim şimdiden vermis olduğunuz bilgiler için siz forumdaslara cok teşekkür ederim
 

Dosyalar

  • 20240322_182313.jpg
    20240322_182313.jpg
    180,3 KB · Okunma: 45
  • 20240322_182310.jpg
    20240322_182310.jpg
    185,5 KB · Okunma: 46
  • 20240322_182303.jpg
    20240322_182303.jpg
    200,6 KB · Okunma: 47
  • 20240322_182300.jpg
    20240322_182300.jpg
    191,2 KB · Okunma: 47
  • 20240322_182255.jpg
    20240322_182255.jpg
    199 KB · Okunma: 47
  • 20240322_182239.jpg
    20240322_182239.jpg
    234,1 KB · Okunma: 43
  • 20240322_182250.jpg
    20240322_182250.jpg
    194,9 KB · Okunma: 45
  • 20240322_182243.jpg
    20240322_182243.jpg
    162,5 KB · Okunma: 44
  • 20240322_182235.jpg
    20240322_182235.jpg
    203,6 KB · Okunma: 37
  • 20240322_182217.jpg
    20240322_182217.jpg
    262,1 KB · Okunma: 35
  • 20240322_182229.jpg
    20240322_182229.jpg
    150,2 KB · Okunma: 38
  • 20240322_182207.jpg
    20240322_182207.jpg
    241,1 KB · Okunma: 31
  • 20240321_185619.jpg
    20240321_185619.jpg
    118,4 KB · Okunma: 29
Hidrolik yağ değişecek.
Zincir değişecek.
Aktarıcı sökülüp dişli yatakları ve iç mekanizması greslenecek.
Diskler ince su zımparası ile üstündeki pas atılacak.
Vites kablosu yağlama yapılacak.
İç lastikler belli olmaz ama çürümüş olabilir.
Sele borusu sökülüp greslenecek sıkışma yapmış olabilir.
On ve arka teker göbekleri greslencek.
Orta göbek açılıp greslenecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: yakinkursat
Hidroligi izleye izleye fazlasiyla asina oldum aslında. Ama aktarici ve gobekleri halledebilirmiyim hic bilmiyorum
 
Zincir epey paslı. Kurtarılamaz artık. Aynakolun büyük yaprağının dişleri iyice sivrileşmiş. Orta yaprak da kötü gözüküyor. Yaprakların değişmesi lazım. Ve arka dişlinin fotoğrafı lazım mil doğrultusu üzerinden. Arka dişlilerin durumunu görmek için.
 
Hidrolik yağ değişecek.
Zincir değişecek.
Aktarıcı sökülüp dişli yatakları ve iç mekanizması greslenecek.
Diskler ince su zımparası ile üstündeki pas atılacak.
Vites kablosu yağlama yapılacak.
İç lastikler belli olmaz ama çürümüş olabilir.
Sele borusu sökülüp greslenecek sıkışma yapmış olabilir.
On ve arka teker göbekleri greslencek.
Orta göbek açılıp greslenecek.
Hidroligi izleye izleye fazlasiyla asina oldum aslında. Ama aktarici ve gobekleri halledebilirmiyim hic bilmiyorum. Zincirin bir farki varmı. Neye göre seçim yapiyoruz hic bilgim yok kusura bakmayin.
Zincir epey paslı. Kurtarılamaz artık. Aynakolun büyük yaprağının dişleri iyice sivrileşmiş. Orta yaprak da kötü gözüküyor. Yaprakların değişmesi lazım. Ve arka dişlinin fotoğrafı lazım mil doğrultusu üzerinden. Arka dişlilerin durumunu görmek için.
Yarin atayim tekrar. Ya bu işi taşa kalemlige falan anlatir gibi anlatmaniz lazim. Bakim konusunda cok acemiyim :)

Hatta isi biraz daha abartip soyle söyleyim size amazon.fr den şunu şunu al diyin siparis geceyim direk :)

Ikinci ve üçüncü fotoda arka disliler gözükmüyormu
 
Zincir epey paslı. Kurtarılamaz artık. Aynakolun büyük yaprağının dişleri iyice sivrileşmiş. Orta yaprak da kötü gözüküyor. Yaprakların değişmesi lazım. Ve arka dişlinin fotoğrafı lazım mil doğrultusu üzerinden. Arka dişlilerin durumunu görmek için.
Hocam hangi dislileri cekmem lazim çekeyim.
 
Bisikletimin temizliğinin akabinde boyayı biraz daha parlak göstermek ve dış etkilerden korumak için bir süredir Terlans kullanıyorum ama artık beklediğim o koruma hissini alamıyorum ve boya doğal zamanla olarak kırılganlaşıyor günden güne. Buna nasıl önlem alabilirim?
 
Bisikletimin temizliğinin akabinde boyayı biraz daha parlak göstermek ve dış etkilerden korumak için bir süredir Terlans kullanıyorum ama artık beklediğim o koruma hissini alamıyorum ve boya doğal zamanla olarak kırılganlaşıyor günden güne. Buna nasıl önlem alabilirim?
Terlans'tan kastınız nedir bilmiyorum ama verniği korumanın yollarından biri de seramik uygulamasıdır. Otomobillerde yaygın olarak yapılıyor. Ortam koşullarına göre 6 ay ila 12 ay arası dayanımı oluyor. Daha sonra yenilemek gerekebiliyor.

Kadroda kullandığınız sabun da önemli aslında. Ph nötr yani asidik olmayan sabunlar verniğe zarar vermez. Bu sayede o parlak görüntü ve boya koruma üst düzeyde kalır. Tavsiyem kadronuzu ph nötr şampuanlarla yıkayın. Çizilmesine karşı önlem alın. Eğer mümkünse seramik kaplama yapabilirsiniz. Seramik kaplama nispeten pahalı bir uygulama. Kadronuzun alüminyum veya karbon olmasının bir önemi olduğunu zannetmiyorum zira bu işlemler verniğe yapılıyor. Önemli olan verniğin korunması.
 
Terlans'tan kastınız nedir bilmiyorum ama verniği korumanın yollarından biri de seramik uygulamasıdır. Otomobillerde yaygın olarak yapılıyor. Ortam koşullarına göre 6 ay ila 12 ay arası dayanımı oluyor. Daha sonra yenilemek gerekebiliyor.

Kadroda kullandığınız sabun da önemli aslında. Ph nötr yani asidik olmayan sabunlar verniğe zarar vermez. Bu sayede o parlak görüntü ve boya koruma üst düzeyde kalır. Tavsiyem kadronuzu ph nötr şampuanlarla yıkayın. Çizilmesine karşı önlem alın. Eğer mümkünse seramik kaplama yapabilirsiniz. Seramik kaplama nispeten pahalı bir uygulama. Kadronuzun alüminyum veya karbon olmasının bir önemi olduğunu zannetmiyorum zira bu işlemler verniğe yapılıyor. Önemli olan verniğin korunması.
Terlans linketi ürün hocam,

Terlans Bisiklet Hızlı Cila Temizlik ve Boya Koruma Parfümlü 500 ml + Mikrofiber Bez
(link)

Temizlik esnasında da bebek şampuanı kullanıyorum ph değeri açından, ama seramik çözümünü de gözden geçireceğim uzun vade için.
Adana ikliminde; sıcak ve nemli bir hava ile baş etmeye çalışırken elbette kadrolar da bizim kadar yoruluyorlar. giderek matlaşan kadrom için öncelikli bir color back uygulamasına ihtiyaç duyuyorum açıkçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: M.İhsan
Terlans linketi ürün hocam,

Terlans Bisiklet Hızlı Cila Temizlik ve Boya Koruma Parfümlü 500 ml + Mikrofiber Bez
(link)

Temizlik esnasında da bebek şampuanı kullanıyorum ph değeri açından, ama seramik çözümünü de gözden geçireceğim uzun vade için.
Adana ikliminde; sıcak ve nemli bir hava ile baş etmeye çalışırken elbette kadrolar da bizim kadar yoruluyorlar. giderek matlaşan kadrom için öncelikli bir color back uygulamasına ihtiyaç duyuyorum açıkçası.
Soft bir pasta uygulayabilirsiniz. Bu da rengin eski haline gelmesini sağlayabilir. Boya koruyucu cilaların kaliteli olması gerektiğine inanıyorum. Ucuzları pek işe yaramıyor bence. Terlans nasıldır bilmiyorum ama biraz pahalı seçenekleri denemenin zamanı da gelmiş olabilir. Otomobil tarafında bu seçenekler çok fazla. Bisiklet özelinde aratırsanız pek bir seçenek çıkmayabilir.
 
Soft bir pasta uygulayabilirsiniz. Bu da rengin eski haline gelmesini sağlayabilir. Boya koruyucu cilaların kaliteli olması gerektiğine inanıyorum. Ucuzları pek işe yaramıyor bence. Terlans nasıldır bilmiyorum ama biraz pahalı seçenekleri denemenin zamanı da gelmiş olabilir. Otomobil tarafında bu seçenekler çok fazla. Bisiklet özelinde aratırsanız pek bir seçenek çıkmayabilir.
aslında terlans dan çok da memnundum son bir kaç senedir, size de denemenizi tavsiye ederim içtenlikle. Fiyat performans algınızı değiştirebilecek bir ürün olduğunu kendi kanaatimce söyleyebilirim ben. Cidden çok memnundum ki motoruma da kullanıyorum sonuçlar gayet iyi. Ama malzeme eskiyor ve yıpranıyor; bu yüzden günlükten ziyade daha kelli felli bir uygulamaya ihtiyacım vardı, ve soft pasta uygulaması çok aklıma yattı.
Peki sorum size şu:
Araç pastası mı yoksa bisiklet için de ürün aramalı mıyım?
 
aslında terlans dan çok da memnundum son bir kaç senedir, size de denemenizi tavsiye ederim içtenlikle. Fiyat performans algınızı değiştirebilecek bir ürün olduğunu kendi kanaatimce söyleyebilirim ben. Cidden çok memnundum ki motoruma da kullanıyorum sonuçlar gayet iyi. Ama malzeme eskiyor ve yıpranıyor; bu yüzden günlükten ziyade daha kelli felli bir uygulamaya ihtiyacım vardı, ve soft pasta uygulaması çok aklıma yattı.
Peki sorum size şu:
Araç pastası mı yoksa bisiklet için de ürün aramalı mıyım?
Bisiklet pastası olup olmadığını dahi bilmiyorum. Benim düşüncem otomobil boyası ve bisiklet boyasının benzer özellikler taşıdığıdır. Yani ben size bunları tavsiye ederken otomobil tecrübelerimden ve bilgilerimden yararlanıyorum. Sonuçta her iki yüzeyde de birkaç kat boya ve birkaç kat vernik var değil mi? Otomobil pastası seçenekleri daha çeşitli olduğu için bence otomobil pastası alın. Uygularken dikkatli olun ama. Yuvarlak hatlarda uygulamayı dikkatli yapın ki verniğe zarar vermesin. Soft yani yumuşak pastayı da önerme sebebim aslında verniği çok yıpratmamasıdır. Eğer gerekiyorsa bir tık daha sertinden faydalanabilirsiniz.

Ben yol bisikletimi topladım. Kadrosu da 2009 model sanırım. Boyası tahmin edersiniz ki kötü durumda. Bu yaz boyamak istiyorum. Şimdilerde boyasına hiç dikkat etmiyorum ama boyadıktan sonra mutlaka pasta, cila vb. koruma ve parlatma işlerine gireceğim. Genelde otomobilde yapmaya çalışıyorum. Aynı malzemeleri bisiklette de kullanacağım bakalım sonuç ne olacak. Öneriniz için de teşekkür ederim belki denerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ricochet
Arkadaşlar evde bisiklet göbek bakımı yapamayacağım için kaliteli işinden anlayan bir bayide full bakım yaptırmak istiyorum. Sizin oralarda bakım fiyatları nasıl?

Konuştuğum bir yer böyle bir tarife verdi. Paket 3 için fiyatlar normal midir?
Vites ve fren teli başına da +200 TL istiyorlar paket fiyatı haricinde. Tabii extra bir sorun vs çıkarsa onlar dahil değil.

Arkadaşların google yorumları çok iyi.


434184078_435515615542454_5542883259633363474_n.jpg
 
Arkadaşlar merhaba,
Bende İstanbul Avrupa yakasında bisikletimi bakıma sokmak istiyorum + detaylı yıkatmak istiyorum. Bisikletimi 2 belki de 3 yıldır hiç kullanmıyorum. Önerebileceğiniz firma var mı ?
 
Arkadaşlar merhaba,
Bende İstanbul Avrupa yakasında bisikletimi bakıma sokmak istiyorum + detaylı yıkatmak istiyorum. Bisikletimi 2 belki de 3 yıldır hiç kullanmıyorum. Önerebileceğiniz firma var mı ?

Yakınsanız Bakırköy Veloistanbul tavsiye ederim.
 
Geri