Scudo Sports

Bisiklet Dünyasından Haberler

Scudo
Bisikletli ölürse ölsün adamların umrunda değil. Nasıl bir acımasızlık, nasıl bir ruh hali anlamak mümkün değil. İtiyor, bayılmasına sebep oluyor. Belki de ölecek umrunda değil.
Acımasızlığın evrensel utancı...
(link)
 
Oda zamanla aşılacakdır.
 
Oda zamanla aşılacakdır.
Zamanla aşılacak olsaydı elektriğin 150 yıllık tarihinde aşılırdı. Ülkelerden büyük koskoca elektrik şirketleri, üniversiteler aşamadı da kıytırık bisiklet pazarlamacıları mı aşacak :)
 
Büyük petrol devleri, Dünya ekonomisini domine ederken aşılmaz. Daha 30 yıl kadar ekonomik olarak sondajlanıp satılabilecek Petrol rezervi var Dünyanın.

Bir on yıl icinde yavaş yavaş degisim baslar, Elektrik motorları, binek otomobiller ve motosikletler gibi araclarda tekel konumunu alacak. Daha sonraları tamamen elektrik enerjisine donusum olacak. Ben 2030 a kadar yeni bir elektrik motor tasarimi yada batarya tasarimi gorecegimizi dusunmuyorum. Halen icten yanmalı motorlu araclar uretilecek cunku. 2030 yılında Mercedes dahil neredeyse ureticilerin tamamı, binek araclarinda icten yanmalı motor uretimini tamamen durduracaklar.

2030 yılında daha teknolojik elektrik motorları ve daha iyi batarya orneklerini piyasaya cikaracaklar.
 
Zamanla aşılacak olsaydı elektriğin 150 yıllık tarihinde aşılırdı. Ülkelerden büyük koskoca elektrik şirketleri, üniversiteler aşamadı da kıytırık bisiklet pazarlamacıları mı aşacak :)
Bende aynını düşündüm ama ne videoyu izledim nede mühendisim yazmaya çekindim :D
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
Şarjlı yerine pilli dropper sele borusu. Pilin 1 yıl kullanım süresi olduğundan bahsediliyor. Youtube'da Rockshox Reverb AXS 'de bataryanın düşebileceği senaryolar vardı, o pilin düşmesi durumunda arada bul durumu söz konusu yapılan tasarım ve magura fren kolları ile ortak bağlantı olması güzel düşünülmüş bir detay.

 
Bilemiyorum, bisikletin dışarıdan bir güç kaynağıyla hareketinin kolaylaştırılması fikri bana hala anlamsız geliyor. Bisiklet bisiklettir, motor koyduğunda motorlu bisiklet veya motosiklet olur. Şekil olarak bisiklete benzediği ve bisiklet üzerindeyken yaptığımız fiziksel hareketin aynısını yaptığımız için mi bisiklet diyoruz bunlara? Elektrikli arabaların hoparlörleriden motor sesi verilmesi kadar saçma geliyor bana.
 
Bilemiyorum, bisikletin dışarıdan bir güç kaynağıyla hareketinin kolaylaştırılması fikri bana hala anlamsız geliyor. Bisiklet bisiklettir, motor koyduğunda motorlu bisiklet veya motosiklet olur. Şekil olarak bisiklete benzediği ve bisiklet üzerindeyken yaptığımız fiziksel hareketin aynısını yaptığımız için mi bisiklet diyoruz bunlara? Elektrikli arabaların hoparlörleriden motor sesi verilmesi kadar saçma geliyor bana.
Aslında şöyle, elk bisiklete ben de çok katı bir şekilde karşıydım fakat insanların günlük yaşamlarında kullanacakları ulaşım aracı olarak bisiklet kullanmaya başlamaları üzerine elektrik destekli bisikletler anlam kazanır oldu. El gazı ile hızlanan ucıbelerden bahsetmiyorum, göbekten motorlu pedal çevirmeden gitmeyen bisikletlerden bahsediyorum. E hal böyle olunca tabi, spor amaçlı olmayan kullanımlarda kan ter içinde kalarak ulaşım sağlandığında bir anlamı kalmıyor. Herkes işe gidip bisiklet kıyafetini kenara kurumaya bırakıp günlük kıyafetini giyip akşam yeniden bisiklet kıyafetini giyebileceği bir işe ya da iş yerine sahip olamayabilir. Ya da coffe ride yapıp günlük kıyafetle eş dost ile buluşup haşır huşur terleyerek mekanda oturmak da sıkıntı verici olabilir.

Genellikle bende de olduğu gibi sportif amaçlı bisiklete binenlere göre elektrikli bisiklet gereksiz bir alet. Sağlık ya da taş sebebi ile rahat yokuş çıkabilmek için kullananlar hariç.
 
Teknolojiye karşı gelmeyi çok anlamlı bulmuyorum, eninde sonunda tüm bisikletler elektrikli olacak, yol bisikletinden tutunda, cocuk bisikletlerine kadar. Kas gücü ile ilerleyen bisiklet sayısı %1 bile olmayacak Dünyada.

Sadece profesyonel olarak yarış amaçlı kullanılan, ve sağlık problemi nedeni veya kilo vermek isteyen insanlar falan binecekler.

Teknolojiye karsi cikanlar her daim olur. Belki yüzyıldan beridir boyle, şu anda hayatımızda vazgecilmez dediğimiz seylere bile karsi cikildi hep.

Arabalarda otomatik vitese bile karsi cikildi, simdide elektrik motorlarına. 20 yıl sonra bir kış günü sabah aracimiza bindigimizde önceden hazırlanmış içi ısınmış bir arac karsilayacak bizi, direksiyonu olmayan ses komutu ile işe gidelim deyip, uyku moduna geç dedigimizde yatan koltugumuzda, araba tam otonom olarak işe giderken bizler biraz daha kestirecegiz ve teknolojiye karsi cikmanin ne kadar yersiz oldugunu anlayacağız.

Batarya teknolojileri gelisecek, elekrik motorları gelisecek. Standart bir bisiklet bataryası cep telefonu boyutuna inecek, bisikleti biraktigimizda park yerinden yada ışık enerjisi ile kendini şarj edecek. Akıllı motor kontrolcüsü bizim surus stratejimizi tamamen ogrenecek ve ona gore sinyaller gondererek, kucuk, hafif ama guclu yeni nesil elektrik motorunu yonetecek.

Hatta taktigimiz bileklik, küpe kolye,saat vucut ritmimizi ölçüp kontrol unitesine gonderecek, unite nabız, kan basinci, oksijen duzeyi vs gibi bilgileri anlık alarak isleyip elektrik motorunu ona gore ayarlayacak.

Hayal degil belki 20 yıl belki dahada yakında olacak bunlar. Kas gücüyle yürüyen bisikleti torunlarimiz arsivlerde gorecekler muhtemelen.
 
Teknolojiye karşı gelmeyi çok anlamlı bulmuyorum, eninde sonunda tüm bisikletler elektrikli olacak, yol bisikletinden tutunda, cocuk bisikletlerine kadar. Kas gücü ile ilerleyen bisiklet sayısı %1 bile olmayacak Dünyada.

Sadece profesyonel olarak yarış amaçlı kullanılan, ve sağlık problemi nedeni veya kilo vermek isteyen insanlar falan binecekler.

Teknolojiye karsi cikanlar her daim olur. Belki yüzyıldan beridir boyle, şu anda hayatımızda vazgecilmez dediğimiz seylere bile karsi cikildi hep.

Arabalarda otomatik vitese bile karsi cikildi, simdide elektrik motorlarına. 20 yıl sonra bir kış günü sabah aracimiza bindigimizde önceden hazırlanmış içi ısınmış bir arac karsilayacak bizi, direksiyonu olmayan ses komutu ile işe gidelim deyip, uyku moduna geç dedigimizde yatan koltugumuzda, araba tam otonom olarak işe giderken bizler biraz daha kestirecegiz ve teknolojiye karsi cikmanin ne kadar yersiz oldugunu anlayacağız.

Batarya teknolojileri gelisecek, elekrik motorları gelisecek. Standart bir bisiklet bataryası cep telefonu boyutuna inecek, bisikleti biraktigimizda park yerinden yada ışık enerjisi ile kendini şarj edecek. Akıllı motor kontrolcüsü bizim surus stratejimizi tamamen ogrenecek ve ona gore sinyaller gondererek, kucuk, hafif ama guclu yeni nesil elektrik motorunu yonetecek.

Hatta taktigimiz bileklik, küpe kolye,saat vucut ritmimizi ölçüp kontrol unitesine gonderecek, unite nabız, kan basinci, oksijen duzeyi vs gibi bilgileri anlık alarak isleyip elektrik motorunu ona gore ayarlayacak.

Hayal degil belki 20 yıl belki dahada yakında olacak bunlar. Kas gücüyle yürüyen bisikleti torunlarimiz arsivlerde gorecekler muhtemelen.
Bu gidişle cocuguda robotlar doğurur :) spor yapmak gezmek eğlenmek amacıyla biniyoruz. Dedikleriniz 20 değil 40 yılda bile zor. Ayrıca mevcut gidişatla medeniyet dünyadaki hammadde ve kırlılıkle çıkmaza bile suruklenebılır. Otomatik vitesın bile ucuzlayıp yaygınlaşması yıllar aldı ilk otomatik vıtesten şimdiye bir göz atın.

Bahsettiğiniz dönemin henüz başlarındayız. Otomobildeki son 10-15 yıllık hızlı ilerleme sizi yanıltmasın, otomobilin epey bir geçmişi var sonuçta. Sizin söylediğinizin kullanılabilir olması için insanların spora ihtiyaç duymadan vücudunu dinc tutacak haplar alması, gözlüğünü takip vücudunda rüzgarı hissetmesi (hissi yaratacak sıstemlerım oldugu oda vs.), gibi şeyler lazım. Aşırı kompleks bir sistemin tıkır tıkır işliyor hale gelmesi lazım. Şuan mesela uzay konusunda ilerlemıs gozukulse bile yolun başındayız.

Birde video atayım bazı zevklerin degısmesının ne kadar zor olacagıyla ilgi :D

 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Kas gücü ile ilerleyen bisiklet sayısı %1 bile olmayacak Dünyada. Sadece profesyonel olarak yarış amaçlı kullanılan, ve sağlık problemi nedeni veya kilo vermek isteyen insanlar falan binecekler.

Profesyonel olmayıp spor hobi amaçlı insanlar hep olacak. Yuzde 1 çok uçuk bir rakam. Afrikada yiyecek ekmek bile bulamayan milyonlarca insan var. Bu dediğiniz sadece wall-e çizgi filmindeki durum yaşanırsa gerçek olabilir :)

Kas gücüyle yürüyen bisikleti torunlarimiz arsivlerde gorecekler muhtemelen

Arabalar piyasada yüz yıldan uzun süredir var ama hala sokakta yürüyen insanlar var. Niye arabayla bir yerden bir yere gitmiyorlar peki hiç düşündünüz mü? 🤔
 
Dünkü hayvan katliam haberi içimizi burksada,ülkemizde güzel şeylerde olmuyor değil,ama konuyla alakası olan firmanın Hollanda menşeili olması makus kaderimizle bizi başbaşa bırakıyor.
Hollanda değil Antalya
Antalya'da Hollanda merkezli firmanın tohum ıslahı yapılan seralarında çalışan kadınlar, bisikleti gündelik yaşamlarının parçası haline getirdi.
(link)
Hollanda değil Antalya

aa-20221126-29552562-29552552-antalyada_serada_calisan_kadinlar_ulasimi_bisikletle_sagliyor.jpg
 
UCI'nin ekipman düzenlemelerinde 6 önemli değişiklik ve bunların 2023'te bisiklet teknolojisi için ne anlama geldiği

- Süper dar gidonlar yasaklandı
- 3:1 kuralı artık yok
- Daha fazla erişim ve hatta daha uzun gövdeler
- Güncellenmiş zamana karşı gidon düzenlemeleri
- Matara kafesleri inceleniyor
- Yeni kask boyutları

(link)
 
Bu alet ne? Gerginlik mi ayarlanıyor acaba

(link)
 
Geri