Burak Uğurlu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Kasım 2020
- Mesaj
- 1.172
- Tepki
- 3.929
- Yaş
- 42
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Burak Uğurlu
- Başlangıç
- 1993—94
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Acımasızlığın evrensel utancı...
(link)
Fikir güzel ama halenmotor jeneratör dönüşümünde güç kayıpları fazla ve yüksek wattlarda enerji iletim konusu sıkıntılı.Hayalim gerçekmi oluyor yoksa😊
Zamanla aşılacak olsaydı elektriğin 150 yıllık tarihinde aşılırdı. Ülkelerden büyük koskoca elektrik şirketleri, üniversiteler aşamadı da kıytırık bisiklet pazarlamacıları mı aşacakOda zamanla aşılacakdır.
Bende aynını düşündüm ama ne videoyu izledim nede mühendisim yazmaya çekindimZamanla aşılacak olsaydı elektriğin 150 yıllık tarihinde aşılırdı. Ülkelerden büyük koskoca elektrik şirketleri, üniversiteler aşamadı da kıytırık bisiklet pazarlamacıları mı aşacak![]()
Aslında şöyle, elk bisiklete ben de çok katı bir şekilde karşıydım fakat insanların günlük yaşamlarında kullanacakları ulaşım aracı olarak bisiklet kullanmaya başlamaları üzerine elektrik destekli bisikletler anlam kazanır oldu. El gazı ile hızlanan ucıbelerden bahsetmiyorum, göbekten motorlu pedal çevirmeden gitmeyen bisikletlerden bahsediyorum. E hal böyle olunca tabi, spor amaçlı olmayan kullanımlarda kan ter içinde kalarak ulaşım sağlandığında bir anlamı kalmıyor. Herkes işe gidip bisiklet kıyafetini kenara kurumaya bırakıp günlük kıyafetini giyip akşam yeniden bisiklet kıyafetini giyebileceği bir işe ya da iş yerine sahip olamayabilir. Ya da coffe ride yapıp günlük kıyafetle eş dost ile buluşup haşır huşur terleyerek mekanda oturmak da sıkıntı verici olabilir.Bilemiyorum, bisikletin dışarıdan bir güç kaynağıyla hareketinin kolaylaştırılması fikri bana hala anlamsız geliyor. Bisiklet bisiklettir, motor koyduğunda motorlu bisiklet veya motosiklet olur. Şekil olarak bisiklete benzediği ve bisiklet üzerindeyken yaptığımız fiziksel hareketin aynısını yaptığımız için mi bisiklet diyoruz bunlara? Elektrikli arabaların hoparlörleriden motor sesi verilmesi kadar saçma geliyor bana.
Bu gidişle cocuguda robotlar doğururTeknolojiye karşı gelmeyi çok anlamlı bulmuyorum, eninde sonunda tüm bisikletler elektrikli olacak, yol bisikletinden tutunda, cocuk bisikletlerine kadar. Kas gücü ile ilerleyen bisiklet sayısı %1 bile olmayacak Dünyada.
Sadece profesyonel olarak yarış amaçlı kullanılan, ve sağlık problemi nedeni veya kilo vermek isteyen insanlar falan binecekler.
Teknolojiye karsi cikanlar her daim olur. Belki yüzyıldan beridir boyle, şu anda hayatımızda vazgecilmez dediğimiz seylere bile karsi cikildi hep.
Arabalarda otomatik vitese bile karsi cikildi, simdide elektrik motorlarına. 20 yıl sonra bir kış günü sabah aracimiza bindigimizde önceden hazırlanmış içi ısınmış bir arac karsilayacak bizi, direksiyonu olmayan ses komutu ile işe gidelim deyip, uyku moduna geç dedigimizde yatan koltugumuzda, araba tam otonom olarak işe giderken bizler biraz daha kestirecegiz ve teknolojiye karsi cikmanin ne kadar yersiz oldugunu anlayacağız.
Batarya teknolojileri gelisecek, elekrik motorları gelisecek. Standart bir bisiklet bataryası cep telefonu boyutuna inecek, bisikleti biraktigimizda park yerinden yada ışık enerjisi ile kendini şarj edecek. Akıllı motor kontrolcüsü bizim surus stratejimizi tamamen ogrenecek ve ona gore sinyaller gondererek, kucuk, hafif ama guclu yeni nesil elektrik motorunu yonetecek.
Hatta taktigimiz bileklik, küpe kolye,saat vucut ritmimizi ölçüp kontrol unitesine gonderecek, unite nabız, kan basinci, oksijen duzeyi vs gibi bilgileri anlık alarak isleyip elektrik motorunu ona gore ayarlayacak.
Hayal degil belki 20 yıl belki dahada yakında olacak bunlar. Kas gücüyle yürüyen bisikleti torunlarimiz arsivlerde gorecekler muhtemelen.
Kas gücü ile ilerleyen bisiklet sayısı %1 bile olmayacak Dünyada. Sadece profesyonel olarak yarış amaçlı kullanılan, ve sağlık problemi nedeni veya kilo vermek isteyen insanlar falan binecekler.
Kas gücüyle yürüyen bisikleti torunlarimiz arsivlerde gorecekler muhtemelen