Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet frenleri hakkında temel bilgiler

disk frenlerde karma olandan bahsetmiştin Halil abi bunu merak ettim nasıl bişey acaba yani hem hidrolik hemde mekanik????
 
Scudo
Bir ara internette bir sitede gördügüm, hic tutmayan ve yok olan bir sistem aslinda.

Yani tel, kaliperdeki bir kolu cekiyor, o kol pistonlari hidrolik olarak hareket ettiriyor vs.
 
@sea84

uzun ve dik inişli yarışlarda v fren kulnanalar çok lastik patlatıyor diye duydum. nedeni ise uzun frenlemelerde yant yanağının ısınarak lastiği patlatmasıymış ;)

ben olsam en azından avid juicy 3 alırdım.hem hidrolik discin konforunu hem v frene oranla yüksek performasnı görünce bir daha v frene dönmek istemiyeceksiniz ;)
 
@gurkankas


Valla ben herşeye rağmen döndüm :D

AMa arada arada kullandığım disk frenli bisikletler bana eski günleri hatırlatıyor :)

Çok uzun frenlemelerde eğer fren kullanmayı bilmesseniz hem frenin performansı düşer hemde ısınmadan dolayı lastik patlatmanız mümkün bunu yaşadık Aydos tepesinde...

Uzun frenlemeler sırasında kısa kısa anlarda freni bırakarak sorumasını sağlamanız gerekir yoksa çemberlerin aşırı ısınmasının yanı sıra aşırı ısınan padlerin yüzeyleri camlaşma etkisi ile sertleşir ve sürtünme özelliğini kaybeder ve fren gücüde azalmış olur ...
 
Ya bu fren işi gerçekten kafa karıştırıcı.Jant yanakları nasıl ısınır bu kadar kaç km bir inişki bu hem inişlerde sürekli fren sıkılmaz ki.Hala karar veremedim.
 
Valla kartepeden inerken o kadar ısınıyorki bazen :9

Ayrıca s
rekl, fren sıkmasanız bile bisiklt zaman zaman çok hızlandığında kısa süreli frenler bile sürtünme kuvvetinin etkisiyle oldukça ısınır...

Basit doğa yasaları enerji yoktan var olmaz, var olan enerji yok olamaz;

Siz yokuş aşağı inerken bir kinetik enerjiniz ve potansiyel enerjiniz var. Ve potansiyel enerjiniz siz indikçe hız artışına bağlı olarak kinetik enerji şeklinde geri dönüyor...

Yavaşlamak için fren yaptığımız zaman bu kinetik enerji, başlangıçtaki konumumuzdan daha aşağıda olduğumuz için başlangıçtaki kadar büyük bir potansiyel enerji oluşturamıyor... Peki bu potansiyel enerjiye dönüşemeyen kinetik enerji nereye gidiyor? Tabikide fren yapılırken sürtünme ile ortaya çıkan ısı enerjisine dönüşüyor... Doğal olarakta bu ısıyı alan metal jant yüzeyleri yüksek sıcaklıklara ulaşabiliyor...
 
@sea84

Eğer bisikletinizi canı ıkana kadar zorlamıyorsanız bence gerek yok... Hele birde iyi bir jant seti ve fren sisteminiz var ise...
 
@Hasan Çağrı

jantlarım alex 24 frenler ise avid digit 3 v brake ve yarışlarda mutlaka zorlayacam ve limitlerde kullanmayı düşünüyorum.
 
Elinize sağlık bilgilerin birçok arkadaşımıza yarıyacagını umuyorum :)
Saygılar
 
benim icin bu konu cok iyi oldu
dagcilikla ugrasiyorum bazi yerlere bisikletle gitmeye karar verdim
yeni bir bisiklet alicaktim
uzun arastirmalar sonucu baslangic icin iyi bir bisiklet oldugunu okudum
GEOTECH ASCENT ALIVIO DAĞ BİSİKLETİ bunun disk frensiz hali 560 tl disk frenli hali 660 tl
yazdiklariniza gore 100 tl fark verip disk fren alicam herhalde
bu bisikletin disk frenleri sizce ihtiyacimi karsilarmi yoksa v freni ve disk frenli hali arasinda pek bir fark olusmasmi sorum o sadece bu model icin sorum
bu konuda fikri olan varsa paylasirsa sevinirim
 
anladigim o ki mekanikle v fren arasinda pek bir fark yok hidrolik olmadiktan sonra mekanik disk frene 100 tl fazla odemek sacmalik saolun kararimda yardimci oldu gorusleriniz
 
Mekanikle disk fren arasinda fark var, fakat bu farki maddi olarak ödemeye deger mi bu biraz tartisilir. Acikcasi bir gezginin secimi bence V fren olmali, disk fren biraz daha uc noktalarda bisiklet sürenlere, suya camura bulanmayi cok sevenlere, yarislarda gidondan sadece bir parmagini ayirma sansi olanlara hitap ediyor. Son madde de haliyle sadece hidrolik sistemler icin gecerli oluyor.
 
Kendiniz ağır ve bisikletinizi de hızlı kullanıyorsanız, yokuş aşağı Allah ne verdiyse basıyorsanız :) benimki gibi kısa sürede jantın anasını ağlatıyorsunuz. Bence bir diski yanınca değiştirmek jant çemberini değiştirmekten daha kolay ve ucuza gelir. O yüzden ben de Avid BB7 mekaniğe geçiyorum. Hidrolik de alabilirdim ama daha az bakım ister, bozulursa kolay müdahale ederim diyerekten mekaniğin en iyisi olduğu "iddia edilen" bu sisteme geçiyorum. Şu anda kafama takılan tek soru Elimdeki Deore fren kolları yerine Avid speed dial alsam kazanacağım his farkı ne kadar olur.
 
ups yine kafam karisti bugun delta bisikletide aradim onlarda disk frenli modeli al dediler geotech ascent aliyorum disk frenli yada frensiz daha once kullanmis memnun olmayan bilgisi olan varmi el atin bu yeni baslayan cahil kardesinize
 
arkadaslar disk fren aldim henus alisamadim cok dinamik gelio bana daha once v frenli bisiklet kullanmistim
aldigim bisiklet geotech disk alivio su an lik bi problem yok zor yokuslar ve dik bayirlar ciktim vitesleri bayira baslamadan hazir konuma getirip ciktim
tirmanis esnasinda zorlamadim cabuk bozulur diye endiselendigimden.mtb sitelerinden teknikleri falan okuyorum
bana fren ve vites kullanimi konusunda bilgilenmem icin bi kaynak onermenisi rica ediyorum
genelde dagda kullaniyorum bisikleti arazide dolasiyorum biraz deneyim kazandiktan sonra uzun yollara cikacam varsa bildiginiz gezi kitaplari vs paylasirsaniz cok mutlu olurum
amacim yaris bisikletciligi degil macera amacli geziler yapmak istiyorum
asil ugrastigim is dagcilik
lutfen bu konuda yardimlarinizi bekliyorum
 
Bu sorulari burada sormak yerine baska bir konu acsaniz? Yok Frenler Hakkinda Temel Bilgiler konusuyla, bisiklet problemlerinizin bagdastigi bir nokta yok, baslangicta disk frenli bisiklet aldiginizi belirtmeniz disinda.
 
Elinize yüreğinize sağlık umarım birçok arkadas bilgilerden yararlanır :)
 
Geri