Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Bisiklet frenleri hakkında temel bilgiler

V frenden iyice soğudum ama , sistem değiştirecek bütçeye de sahip değilim
çok güzel bir yazı olmuş
 
Scudo
Merhabalar.
Arkadaşlar bir şeyi sanırım herkez unutuyor. 1890 lı yıllardan bu yana kullanılan fren nedir.Cantillever... Günümüzde dahi çamur yarışları...Cantillever.Günümüzde Yol Yarış bisikletleri neyi kullanıyor pekii..
Şimdi kimsenin tutupda ben v frenlerden soğudum demesini normal karşılayamam. Tabii bunlar benim fikrim...
Geliştirilen herşey çok iyidir..Disk frenlerin geleceğide parlak..Fakat bu konu temel olarak tek şeye dayanıyor. ISI..(BU ARADA LASTİKLERİN İÇİNE HAVA YERİNE NİTROJEN BASAN VARMI???)
Disk i soğuma yüzeyi 140mm ile 203mm arasında.( Jant 559mm gibi.) O çaptaki yüzeye ne kadar hava kanalıda açsanız ısınır ve bu ısı sürüş sitilinize göre 400 derecelere kadar yükselir. Soğutmak esas mesele. Shimano ice teck sistemi ile gelecegin hedefini gösteriyor, ama satış esas olduğu için henüz bu yıllarda açıklamıyor gelişmeleri...Tabi disk frenlerin fiyatlarıda ortada ... V freni savunduğumdan değil ama gerçekleride göz ardı edemeyiz. XTR ve Avid Ultimate V fren kolları hiç yabana atılmamalı. Test verileride ortada. Çamur hariç ıslak zemin performasları özellikle XTR papucu M70R2 ile gayet olumlu.. Çamur demişken ülkemizde kaç arkadaş bu tarz kullanıyor oda cabası. 40 km süratin üzerinde kullanıcıda araştırmaya değer diğer konu aslında.
İnsanlar disk fren kullanmak istiyorlarsa bunu anlarım. Görünüşleri ve performasları iyi. Ama fiyatı ve bakımı zahmetli. Her iyinin bir kötü yanı vardır.(Ağırlık yönünden bakmıyorum bile)
Jant yüzeyini doğru kullanırsak, kaliteli tel ve papuç tercih edersek türkiyedeki modarate düzeydeki kullanıcı bence istediği cevabı V frenlerden alır.
Kimsenin başını ağrıtmak istemedim. Kusura bakmayın.Saygılar.Sevgiler.
 
Halil bey ;
Cok isabetli bir konu secmişsiniz... Hele benim gibi yeni başlayanlara...
Tesekkur ediyorum.. Ben şimdilik yol bisikletimde bulunan V frenle devam etmeyi ama elden gecirmenin yerinde olduguna kanaat getirdim..

not: fotoları goremedim..,Acaba benim beceriksizliğimmi bilemedim..

Selamlar
okan
 
tekrar teşekkür ederimde resimler gitmiş. pek anlaşılmıyor , napcaz şimdi?
 
Güzel paylaşım olmuş teşekkürler tavsiyeler için de ama benim tercihim her zaman mekanik diskten yana :)
 
@HaliliOzturk hocam cok guzel bir paylasim olmus elinize saglik. Yalniz bir ricam var resimler silinmis tekrar yukleme sansiniz var mi ?
 
Neden iki tekerlerde iki adet birbirinden bağımsız fren bulunuyor? Araçlardaki gibi tek bir kontrol noktasından kombine bir şekilde kısmak varken neden bunları ayırmışlar ya da günümüzün teknolojisiyle tek bir noktaya bağlamıyorlar?
Şahsen daima yavaşlayacağım veya duracağım zaman iki frenide kombine kullanırım.Sadece arkayı sıkınca,arka teker bisikleti durduramayıp kayıyor.Sadece önü sıkıncada arkası yukarı kalkıyor.Sonuçta iki frenide kombine sıkarak duruyoruz.Öyleyse neden tek bir kontrol kolu olmuyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: yokgibi
Çuvalla sebep söylenebilir ama en temel sebep ayarlama ve arıza ihtimalinin birbirinden bağımsız kalması, güvenlik açısından da bir dünya sebep var asfalttaki kullanım ile topraktaki fren kullanımı bambaşka.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@UtkuSener

@Mustafa Zeybek

İki frende kombine bir şekilde çalıştıktan sonra neden sıkıntı olsun? Çok fazla arazi deneyimim yok,olanlarda hepsinde ön ve arka freni kullanarak sıkıntısız geçtim. Şimdi mantıken bu şekilde üretilip üretilmeye devam ediyorsa vardır elbette bir hikmetide,şahsen ön freni buralarda arka freni buralarda spesifik olarak kullandım diyeceğim bir yer hatırlamıyorum. Hadi arazi şartlarında tamam,gerekli olabilir ama şehir veya yol bisikletlerinde neden gerekli?Bana parkur dışında şu yolda kombine fren yaparak duramazsın illa sadece önü veya arkayı sıkacaksın diyebileceğiniz yer var mı?
 
@-Skynet- Düşün mesela belirli bir hızın üzerindesin. Bir bakmışsın 50-100 mt kadar ileride viraj var. Fren yapmak durumundasın ve frene basıyorsun fakat o da ne? tekerler kilitlenmiş ve elinden hiçbir şey gelmiyor. Bir diğer senaryo ise yavaş yavaş frenlemek. Ama baktın kurtarmayacak son bir refleks olarak bir daha frenledin. Ya virajı dönemeyeceksin manevra yapmakta geç kaldığın için. Ya da yolun karşısında araba mı var şarampol mu var oraya gideceksin Allah korusun. Halbuki şu anki sistemle kendin tutarlı ve kontrollü bir şekilde ayarlayabilirsin. Bisikletin seni üzerinden atma ihtimalinden bahsetmek dahi istemiyorum. Hele yağışlı bir günse... Arabanın yanında o kadar hafif kalıyoruz ki o anki kuvvet nelere sebebiyet verir bizim üzerimizde
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Araçlarda ani frende ilk olarak ön tekerlekler kaymaya başlar. Motosiklet veya bisiklette ön tekerlek yağmurlu bir havada yada toprak bir yolda fren yapması çok tehlikeli olur. Mesela bisiklette viraj dönerken ön frene basmıyorum. Ayrı ayrı olması daha iyi.
 
Frenin ne şekilde etki ettiğine yüzeysel bir yazı yazayım.

Kombine şekilde çalışan fren sistemleri günümüz motosikletlerinin çoğunda mevcut ama o motosikletin teknik altyapısı ve limitleri bisikletten çok çok üstün. otomobiller de kombine fren yaparlar fakat her otomobilin ağırlığı aynı olmayacağı için tekerlerine göre gidecek fren güçleri de farklı oluyor opel markasını düşünelim corsanın fren dengesi ile insignianın fren dengesi birbirinden çok farklı. Fren yaparken Corsanın arka tekerleri yerden havalanma noktasına kadar ağırlıktan kurtulur fakat insignianın arka tekerleri çok daha fazla fren gücü ile baş edebilir çünkü birinin arka dingili 250 kilo taşırken öbürü 500 kilonun üzerinde ağırlık ile yola gidiyor. Bu durum her arabanın özelinde ayarlanır hatta aynı aracın hatchback kasasına arka frenleri kampana yapılırken sedan veya vagon kasasına disk fren takılır. ortalama bir otomobil 1300 kilo bandında gezerken sürücüsü 75 kilo kabul edilir yani aracın 17 de 1 i oranında.

Frenlemenin bisikletteki etkisine bakalım, otomobilde sürücünün ağırlığı bir değişime sebep olmaz bu sebeple araçların kendi kombine fren ayarları birçok koşulda ideal performansı sağlar. fakat bisikletin ideal kombine freni diye bir senaryomuz olamıyor çünkü bu meret taş çatlasın 12 kilo ve bunun üstüne binecek yükün bir standardı yok. Aynı bisikleti 60 ve 120 kiloluk 2 insan da sürebiliyor sedan ve hatchback arabanın durumunu düşünelim 60 kiloluk birinin arka freni pek verimli olmazken 120 kilonun arka freni baya yere basar. Hadi senaryoyu biraz daha karmaşık hale getirelim, birbirinin aynısı iki bisikletimiz olsun birini süren 70 diğerini süren 90 kilo olsun ama 70 kiloluk sürücünün ön maşasında 2 çantaya koyduğu 20 kiloluk eşyaları olsun. rakamsal olarak iki bisiklet de 90 kilo ama dinamikler yine birbirinden farklı.

Bisiklet gibi sürücünün ağırlığına göre fren yapabilen bir cihazda herkese uygun tek bir ayar olması imkansızdan az daha olasıdır. Kaldıki ben daha düz yolda yapılan frenden öteye gitmedim bunun daha kaygan zemini, viraj girişleri gibi sonsuz olasılığı var. Bu sebeple kombine fren bisiklet için güvensiz olur.
 
Yerine göre sadece ön, sadece arka, değişik oranlarda ön arka fren kullanan biri olarak öyle bir sistem istemezdim. Örneğin viraja girmeden önce ilk olarak arkayla tartar, önün gücünü artırarak istediğim hıza düşerim. En önemlisi hızıma göre ve durmak istediğim hıza göre ön freni ayarlarım. Arka frenim genelde hep aynı orandadır. Bozuk yol ortamlarında yerine göre sadece arka fren kullanarak hafif virajları kayarak alırım. Bu kombinasyonlar bana bir sürüş stili ve özgürlük kazandırır. Yukarıda arkadaşların yaptığı teknik açıklamalar doğrultusunda da uygunsuz olduğu aşıkar.
 
Arka frenler kesinlikle disk, ön frenler v. Hibrit neden üretmiyorlar anlamıyorum.
 
iki fren neden bağımsız

1- kablolama zor olur. tek koldan iki frene kablo gitmesi lazım.
2- ayarlamak zor olur. 2 frenin de özellikle v fren ise her zaman belli mesafede ayarlanması gerekir. en ufak bozuklukta frenler pert olur. ki bazen tek freni ayarlamak bile insanın sabrını zorlayabiliyor.
3- bisiklet üzerindeki pozisyonuna, eğime ve zemin şartlarına göre ön ve arkayı sıkma oranı değişebiliyor. yani her zaman ön %60 arka %40 gibi bir oran yok.
4- bazen çabuk manevra yapmak için sadece arka fren sıkılarak arka kaydırılarak dönüldüğü oluyor. ya da bir yaya veya arabadan kurtarmak için.
 
Arka òn frenin tek merkezden yonetilmesi fikrini savunan arkadasa basit bir onerim var
Iki frenide sag kola ust uste taksin al sana mis gibi tek merkezden yonetim.
Bi nevi baskanlik sistemi gibi
 
Valla arkadaşlar,bunca yıldır bisiklet kullanıyorum ama şurada ön freni sıkayım,şurada arkayı sıkayım diye bir ayrımım olmadı. Arkayı tam kısıp yanlamak,stoppiei yapmak spesifik bir durum.Onları isteyen modifiyede yapabilir. Allaha şükür ciddi bir kazamda olmadı.Normal kazalar elbet var.
Bu frenleme ile ilgili makaleleri boş bir zamanımda bir bakayım...
Şahsen frenleri hep birlikte kombine kullanırım. Tek bir şartla,kaygan zeminde diplemeyerek nazikce sıkmak şartıyla. Daha öncede dediğim gibi sadece tek tekere yüklenmek risklidir,bisiklet durmayabilir.Arkayı sıksan kayma eğilimi gösterir.Önü sıksan stoppie kalkar. Bu yüzden kombine kullanırım. Ha çakıllı, kumlu,buzlu bir alanda zaten bu alanda sert fren yapılmaz,bu alana girmeden ne kadar yavaşladıysan karınadır.
Fren sistemi tek bir kola inmesi,tahminimce, mekanik olarak zorlukları ve kitlersekte takla atma riskinden dolayı tercih edilmiyor anladığım kadarıyla.Belki abs tarzı elektronik frenleme sistemi getirilerek ve arka balataların,ön balatalardan daha yüksek bir keskinliğe çevrilerek belki aşılabilir. (yapılmaz demeyin,günümüzdeki bisikletler motorsikletlerle,arabalarla para konusunda yarışacak seviyelere çıkabiliyor. Orta aktarıcısı,arka aktarıcısı elektronik sistemle çalışan bisikletler yok değil)

Bu konu şuradan aklıma takıldı, motovlogerları bazı izliyorum.Kazalarına denk geliyorum,bazıları önüne araç kırması sebebiyle panikle ön freni kısıp devriliyorlar. Peki burada arka freni sadece kıssalar kurtarır mı?Bu seferde motor yanlayacaktır. Ama iki freni dengeli bir şekilde sıksa,kurtarma şansı biraz daha yüksek oluyor.

Sizin bu konudaki fikirleriniz nedir, hangi durumlarda arka freni,hangi durumlarda ön freni ve hangi durumlarda kombine frenlemeyi kullanıyorsunuz?

@mariokaldato
İyi olmaz mı abi,bisiklet hafiflemiş olur bu şekilde. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri