Valla arkadaşlar,bunca yıldır bisiklet kullanıyorum ama şurada ön freni sıkayım,şurada arkayı sıkayım diye bir ayrımım olmadı. Arkayı tam kısıp yanlamak,stoppiei yapmak spesifik bir durum.Onları isteyen modifiyede yapabilir. Allaha şükür ciddi bir kazamda olmadı.Normal kazalar elbet var.
Bu frenleme ile ilgili makaleleri boş bir zamanımda bir bakayım...
Şahsen frenleri hep birlikte kombine kullanırım. Tek bir şartla,kaygan zeminde diplemeyerek nazikce sıkmak şartıyla. Daha öncede dediğim gibi sadece tek tekere yüklenmek risklidir,bisiklet durmayabilir.Arkayı sıksan kayma eğilimi gösterir.Önü sıksan stoppie kalkar. Bu yüzden kombine kullanırım. Ha çakıllı, kumlu,buzlu bir alanda zaten bu alanda sert fren yapılmaz,bu alana girmeden ne kadar yavaşladıysan karınadır.
Fren sistemi tek bir kola inmesi,tahminimce, mekanik olarak zorlukları ve kitlersekte takla atma riskinden dolayı tercih edilmiyor anladığım kadarıyla.Belki abs tarzı elektronik frenleme sistemi getirilerek ve arka balataların,ön balatalardan daha yüksek bir keskinliğe çevrilerek belki aşılabilir. (yapılmaz demeyin,günümüzdeki bisikletler motorsikletlerle,arabalarla para konusunda yarışacak seviyelere çıkabiliyor. Orta aktarıcısı,arka aktarıcısı elektronik sistemle çalışan bisikletler yok değil)
Bu konu şuradan aklıma takıldı, motovlogerları bazı izliyorum.Kazalarına denk geliyorum,bazıları önüne araç kırması sebebiyle panikle ön freni kısıp devriliyorlar. Peki burada arka freni sadece kıssalar kurtarır mı?Bu seferde motor yanlayacaktır. Ama iki freni dengeli bir şekilde sıksa,kurtarma şansı biraz daha yüksek oluyor.
Sizin bu konudaki fikirleriniz nedir, hangi durumlarda arka freni,hangi durumlarda ön freni ve hangi durumlarda kombine frenlemeyi kullanıyorsunuz?
@mariokaldato
İyi olmaz mı abi,bisiklet hafiflemiş olur bu şekilde.